Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miksi firefox näyttää kaikki nettisivut ihan omituisesti? Fontit pielessä yms. Tänään, kun koneen avasi, niin tuli tämä ongelma. Mihinkään asetuksiin en ole koskenut....
Työkalut -> Asetukset -> Sisältö. Sieltä saa fontin kuntoon. Jos fontti on liian suurta tai pientä, korjaantu painamalla ctrl pohjaan ja pyörittämällä hiiren rullaa.

On muuten aivan järkyttävää shittiä tuollainen viinasta tehty hyytelö, ainakin jos siinä on vähänkään viinaa.

Nimimerkillä syönyt riisiviinahyytelöä.

On hirveää vaikka olis tehty salmarista, joka nyt tuoreena on muuten ihan ok makuista. En suosittele, vieraat voi helpommallakin heittää pihalle;)

Työkalut -> Asetukset -> Sisältö. Sieltä saa fontin kuntoon. Jos fontti on liian suurta tai pientä, korjaantu painamalla ctrl pohjaan ja pyörittämällä hiiren rullaa.

Ok, kiitos!
Sitten on semmoinen ongelma, että esim. Jatkoajan etusivun kun avaa, niin jättää ikäänkuin taustakuvan lataamatta ja linkkien tekstit on vaan valkoisella pohjalla.

Mitä tarkoittaa jääkiekkomaalin jälkeen lyhenne "TaM"? YV on ylivoima, IM ilman maalivahtia jne mutta mitä ieluftia toi tarkottaa?

En ole todellakaan varma, mutta oisko tasoitusmaali.

En usko, kun tuota ei lue läheskään jokaisen tasoitusmaalin jälkeen ja näkeehän sen tasoituksen numeroistakin. Tai sitten noita SM-liigan sivuja päivittelee eri tyypit ihan fiilispohjalta.

En usko, kun tuota ei lue läheskään jokaisen tasoitusmaalin jälkeen ja näkeehän sen tasoituksen numeroistakin. Tai sitten noita SM-liigan sivuja päivittelee eri tyypit ihan fiilispohjalta.
Kyllä se tasoitusmaalia tarkoittaa, mutta TaM merkitään ainoastaan varsinaisen peliajan viimeiseen tasoitusmaaliin.

Oletteko koskaan poteneet huimausta pidemmän laivareissun jälkeen? Ajattelin risteilyn jälkeisenä aamuna, että pieni huimaus kuuluu asiaan, mutta hitto kun tasapaino ei ole vieläkään palautunut täysin. Ei vissiinkään ihan normaalia?
Kyllä sitä mulla ilmenee pari-kolmekin päivää. Joskus jos lentokone oikein röykyttää, niin ei meinaa samana päivänä tolpillaan pysyä. Toiset on vissiin herkempiä tuollaiselle.

tässä teille TÄRKEÄ kysymys

VOIKO PALLo KAATUA??:D

ei ole vastaus niin yksinkertainen kuin luulet??
Tietty voi. Eikös sen vieriminen ole jatkuvaa kaatumista? Jos se fysiikan oppitunnilla peruskoulussa opittu "kun kappaleen painopisteen kautta vedetty luotisuora menee kappaleen tukipinnan ulkopuolelle, kappale kaatuu" pitää paikkansa? Vai onko tuossa ajatusvirhe?

Tietty voi. Eikös sen vieriminen ole jatkuvaa kaatumista? Jos se fysiikan oppitunnilla peruskoulussa opittu "kun kappaleen painopisteen kautta vedetty luotisuora menee kappaleen tukipinnan ulkopuolelle, kappale kaatuu" pitää paikkansa? Vai onko tuossa ajatusvirhe?

Pallo joka on MATEMAATTISESTI pallo ei voi kaatua sillä pallon painopiste ei liiku minnekkään, eikä myöskään konkreettisesti näin tapahdu sillä pallo pysähtyisi.

Hmm.. mutta onko se nyt varsinaisesti kaatumista kun eihän tuossa painopiste mene tukipinnan ulkopuolelle. Pallolle on vain annettu vaakasuoraa liike-energiaa ja kun vierintäkitka on paljon pienempi kuin liukukitka niin pallo vierii. Tosin jos palloon piirretään piste vaikkapa sen pohjoisnapaan niin kyllähän se pallo siihen nähden "kaatuu"...:rolleyes:

Voi saatana mä oon neiti!

Muija juo kahvinsa aina mustana, tavallisesti hörppää ekan hörpyn kupista heti pannusta kaadettuna. Mä oon monesti koittanu juoda mustaa kahvia vastakaadettuna, mutta se on ihan liian kuumaa juotavaksi. Eli minkä takia minä en voi juoda sitä mustaa suoraa pannusta kaadettuna, mutta muijalla ei oo mitään vaikeuksia? Tottuuko suu tuohon kuumaan, ku se on juonu aina kahvin mustana? :D

Ja toinen juttu ku oon joskus käyny sen kaa kylvyssä (:rock:), nii se vesiki on nii kuumaa monesti, että ihan hirvittää mennä. Muijalla taas ei mitään ongelmaa! :D:D Onko mulla jotenki herkempi tuntoaisti vai oonko vaan neiti? :jahas:

Hähähää taas se vittuilee tuosta ku yritin juoda tuota kahvia ja oli pakko sylkeä pois! Eeieieieie suu palo taas...

Tosin jos palloon piirretään piste vaikkapa sen pohjoisnapaan niin kyllähän se pallo siihen nähden "kaatuu"...:rolleyes:
No tuota minä ajattelin, mutten erikseen maininnut. Kun siis sen tukipinta vieriessä siirtyy koko ajan eri paikkaan, ja siihen edelliseen nähden se siis kaatuu koko ajan.

ja sami-i: siihen tottuu, harjoittele! Kuuman suihkun kanssa tapahtuu myös sensorista adaptaatiota. Jos muijas kääntää pikkuhiljaa hanaa kuumemmalle suihkussa ollessaan, niin eihän se sille tunnu yhtä kuumalta kuin toiselle joka menee siihen kylmiltään.

Ja mikä saavutus se on, että polttaa suustaan tuntoaistin pilalle? Ei kai nyt normaali ihminen pysty juomaan suoraan keittimestä otettua kahvia, sehän on varmaan ainakin 70-80 astetta kuumaa?

Back
Ylös Bottom