Mitä lisäravinteita dieetin avuksi?

Eli mitä lisäravinteita kannattaisi nauttia dieetin aikana edistäkseen esim. rasvanpolttoa ja lihasten säilymistä?

- glutamiini
- leusiini
- cla
- vihreä tee

tai jotain muuta...

Kaikenlaiset kokemukset ovat tervetulleita.

Kannattaa huomioida myös nivelet ja jänteet. Mulla oli aikaisemmin aina nivelkipuja dietillä, mutta seuraavista oli merkittävästi apua viimeisimmän dietin aikana:

-Kreatiinimonohydraatti
-Glukosamiini
-Runsas kalaöljy (20-25 g/päivä jos päivän ruokailuun ei kuulunut rasvaista kalaa)

Itse aloitin juuri dietin ja otin avuksi fastin burnerin auttamaan rasvanpoltossa ja fastin omega3 ja l-glutamiinin ehkäisemään lihaskatoa. Vedän vielä kyllä HTR ja yöproteiinia. Ja luontaistuotehyllystä jäi käteen vielä jotain monivitamiinia, vastustuskyvyn ylläpitämiseen.

Onko kenelläkään kokemusta tuosta fastin burnerista vs leaderin c4. c4 vaan on niin pirun kallista että joutui kokeilemaan fastin vastinetta.

Mielessä kävi myös kysymys että uskaltaako noiden edellämainittujan lisäksi vielä montaa eri valmistetta käyttää. Esim cla.n käytön aloittaminen kävi mielessä.

Itse aloitin juuri dietin ja otin avuksi fastin burnerin auttamaan rasvanpoltossa ja fastin omega3 ja l-glutamiinin ehkäisemään lihaskatoa. Vedän vielä kyllä HTR ja yöproteiinia. Ja luontaistuotehyllystä jäi käteen vielä jotain monivitamiinia, vastustuskyvyn ylläpitämiseen.

Onko kenelläkään kokemusta tuosta fastin burnerista vs leaderin c4. c4 vaan on niin pirun kallista että joutui kokeilemaan fastin vastinetta.

Mielessä kävi myös kysymys että uskaltaako noiden edellämainittujan lisäksi vielä montaa eri valmistetta käyttää. Esim cla.n käytön aloittaminen kävi mielessä.

Surkeita kaikki. C4:sesta ei ole edes mitään todisteita toimiiko, ite rouhin fastin burneria dietillä 4 kertaisella annoksella (luoja ties miksi) enkä voi sanoa että siitä olisi ollut mitään hyötyä. Panosta ruokaan ja treeniin ennemmin kuin """"boostereihin"""". Kofeiinitabletit toimivat itsessään ihan ok, ja suurin osa aminohappokomboista on ihan huuhaata. Testitulokset joihin valmistajat linkittävät (muistaakseni c4:n tapauksessa) ovat kyllä ihan tosia mutta kun mainostekstiin niitä on tulkittu täysin väärin. Luontaistuotekaupan hyllyltä jäi todennäköisesti käteen tarpeellisin valmste, muualta sitten lähinnä swontaa.

edit: jatkan vuodatusta - Glutamiini imeytymisestä ei ole mitään todisteita, ainakaan vielä. Aine siis kyllä imeytyy epiteeliin mutta ei verenkiertoon suunkautta otettuna. Eli jos et aio laskimoon laittaa niin itse en ainakaan odottaisi siitäkään mitään ihmeitä.

Panosta ruokaan ja treeniin

Juuri näin. Kofeiinitabutkin on aika turhia jos juo normaalisti paljon kahvia tai muita kofeiinipitoisia juomia pitkin päivää ja toleranssia löytyy.

Tällä hetkellä on käytössä glutamiini ja vihreä tee. Kahvia tulee kitattua eli kofeiinitabuja en taida tarvita. Omegaa tulee otettua normi annostuksen verran.
Onko tuo kreatiinimonohydraatti sitä peruskreaa? Hyllystä löytyy Finnmaxin kreatiinipuryvaattia. mutta pidän siitä pientä taukoa.

Juuri näin. Kofeiinitabutkin on aika turhia jos juo normaalisti paljon kahvia tai muita kofeiinipitoisia juomia pitkin päivää ja toleranssia löytyy.

Totta, tosin jos ei käytä kahvia niin kannattaa ennemmin syödä kofeiinitabletteja kuin juoda kahvia. Kahvi kun neutraloi kofeiinin vaikutusta.

edit: ja monohydraatti on nimenomaan sitä perusheraa. Pyruvaatinkaan puolesta ei löydy hirveästi todisteita, joten monohydraattia käyttäisin ainakin itse.

Tällä hetkellä on käytössä glutamiini ja vihreä tee. Kahvia tulee kitattua eli kofeiinitabuja en taida tarvita. Omegaa tulee otettua normi annostuksen verran.
Onko tuo kreatiinimonohydraatti sitä peruskreaa? Hyllystä löytyy Finnmaxin kreatiinipuryvaattia. mutta pidän siitä pientä taukoa.

Glutamiinilla saattaa olla käyttöä erittäin vähähiilarisella dieetillä palarissa, koska se aiheuttaa voimakkaan insuliinipiikin myös ilman sokerien läsnäoloa. Vihreää teetä kannattaa litkiä antioksidanttien ja termogeenisen vaikutuksen takia. Olen itse keitellyt rasvanpolton tehostajaksi vahvaa litkua vihreästä teestä, chilistä, pippurista, inkivääristä ja yleensä vähän kaikesta tujummasta maustekamasta, jonka olen pullottanut ja lipitellyt kylmänä menemään päivän mittaan aterioiden välissä ja ennen treenejä.

Monet bodyvalmentajat suosittelevat rasvanpolttoon 3g tai jopa yli EPA/DHA-rasvoja päivässä. Tuo määrä tarkoittaa yleensä sitä, että peruskapseleita saa popsia hyvinkin kymmenen päivässä. Käytetty tuote ei silloin saa sisältää lisättyjä rasvaliukoisia vitamiineja. Mitä huonompi insuliiniherkkyys ja mitä enemmän rasvaa poltettavana, sitä suuremmat annokset kalaöljyä dieetissä.

Kreatiinipyruvaatti on hifimpi versio monohydraatista. Pyruvaatti ei kerää nestettä lihaksiin yhtä paljon kuin monohydraatti, minkä takia en oikein näe sille käyttöä, koska nesteen kerääminen lihaksiin on kreatiinissa juuri se juttu, varsinkin dieetillä.

Magnesiumlisä helpottaa palautumista ja vähentää lihaskipuja. Itselläni tällä hetkellä käytössä, ja kun aloin tabuja popsia niin eron kyllä huomasi.

Kreatiinipyruvaatti on hifimpi versio monohydraatista. Pyruvaatti ei kerää nestettä lihaksiin yhtä paljon kuin monohydraatti, minkä takia en oikein näe sille käyttöä, koska nesteen kerääminen lihaksiin on kreatiinissa juuri se juttu, varsinkin dieetillä.

Eli dieetillä enemminkin monoa kuin pyrua...

L-carnitiini aerobisen kans ja l-arginiini+l-ornitiini puntin kans.Johan potkii!

hetkinen... mikä toi kofeiinin tarkoitus dietillä? Tuli jotenkin ihan uutena asiana?!

L-carnitiini auttaa kehoa ottamaan energiaa omista rasvavarastoista aerobisen aikana,
l-arginiini+l-ornitiini tekee saman vaativammassa lihastyöskentelyssä.Mulla näkyy tulokset siis kiinteytymisenä. Arginiinia myydään myös luontaistuotekaupois piristävänä ja mieskuntoa lisäävänä,mut niis ei oo ornitiinia käsittääkseni mukana.Toi ornitiini argsun kans yhes on se rasvaa hyödyntävä juttu. Pauliina Taluksen kirjasta löytyy enempi tietoa.

Termogeneesi lisääntyy hiukan = kuluu enemmän kaloreita, mutta oikeasti aika mitätön on se määrä.

Ei varsinaisesti liity ehkä enää niinkään varsinaisesti lisäravinteisiin, mutta joidenkin aminohappojen suurilla annostuksilla ainakin hikoilu lisääntyy merkittävästi. Tosin niiden yliannostusta ei voi suositella.

Kofeiini auttaa kokemuksen perusteella parhaimmillaan pitämään nälkää poissa ja piristämään. Termogeneesiä kofeiinilla lienee varsin hankala tehostaa merkittävästi, kuitenkin kikkailemalla erilaisilla alkaloidikomboilla termogeneesiä on helppo tehostaa. Tälle aiheelle tämä kuitenkin lienee väärä foorumi. Lisäravinteista luonnollisesti dieetilläkin kätevimpiä ovat proteiinit, kreatiini ja kivennäisaineet, varsinkin katalysaattorina toimivat. :)

Täytyy tuota kreaa monona miettiä, tänään nimittäin oli aika ponneton olo salilla. Mikähän olisi sopiva sotku (dieetti)boosteriksi?
Miten paljon toi krea-mono oikein lisää nestettä kehossa? Onko turvotusta?

Back
Ylös Bottom