jos täällä on niin vitun vaikeata, niin ettekös voisi muuttaa ko. herran kotimaahan asumaan?
Kun mulle sattu kohdalle hyvä tsäänssi ni lähdettiin kokeilemaan ihan vilpittömästä kokemuksen halusta...vastahan myö tänne tultiin about 3kk sitten! Ni ei nyt heti lähtä pois. Ei me niin herkkähipiäisiä olla. Ja muuten elämä sujuu paremmin kuin hyvin. Ollaan asuttu monessa maassa ja Suomessa on niin kivan rauhallista, ruuhkatonta ja hiljaista muualle verrattuna. Mutta kuten sanoit - tod näk lähtään jossain vaiheessa TAAS herran kotimaahan eli ollaan asuttu siellä. Hyvähän se on kuitenkin tutustua molempiin, eikö? Ei me tänne olla tultu jäädäksemme - älä pelkää. Mielelläni mä eläkelöidyn Karibialle! :dance:
Mut silti yhtälö on jotenkin hassu...on pulaa tekijöistä, ois huippu tekijä mut ei anneta töitä ja sit samaan aikaan valitetaan et kun ei oo työssä. Mitä sit pitäs tehdä? Ja sit alkaa 'et sä mut ne muut'...äänen sävy meinaan vastapuolessa vaihtuu aina kun Somalian tilalle sanoo olevansa Karibialta. Pitäskö se vitsi T-paitaan printata ei ois iisimpää? Toi sama tilanne oli jopa työkkärissä...niitten mimmien pasmat meni sekasin kun ei voinukkaan kategorioida laatikkoon S eli Somalia tai T niinkuin Turkki.
Mut on niitä PALJON hullumpiakin paikkoja...kokemuksella tiedän. Oon itekkin saanu turpaan taustani takia! Ja ihan syyttä aamulla kello 7am leipomon jonossa! En ees viittiny sohia takasin. Lähinnä säälin vastapuolta.
Ja mitä ulkomailla asumiseen tulee...mä oon aina eläny ulkomailla kun suomalainen! Ja ei mulle oo siitä koskaan tullu kukaan valittamaan. Tässä kohtaa tulee vaan se ihonväri vastaan...mun mies elää tai yrittää elää kuin suomalainen - saunoo, syö salmiakkia ja ruisleipää, viihtyy mökillä ja kuuntelee rokkia, jopa opettelee kaiket päivät suomea ja katsoo suomalaisia leffoja - mun yhtä asiaa se ei voi massaan sopeutumiseksi tehdä...vähentää pigmentin määrää orvaskedestään!