Jeps.. vai onko Auranen:D mut kyllä tää tästä pikkuhiljaaHelsingin Ammattikorkea ja Auramo?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jeps.. vai onko Auranen:D mut kyllä tää tästä pikkuhiljaaHelsingin Ammattikorkea ja Auramo?

Tuli tuolta ruottalaisten hyökkäysuutisesta mieleen kun siellä luki näin: "Loukkaukset tapahtuivat Ahvenanmaan eteläpuolella puoli yhdeltätoista päivällä ja yhdeltä iltapäivällä"..
Että kun kerran "yhdeltä" on iltapäivällä ja niinhän sitä sanotaan että kuuden (18.00->) jälkeen on illalla ja sitten taas yhdeltä (01.00) on jo aamuyöllä niin millon se yö sitten oikein on? Ja mihin se aamupäivä häviää jos kerran puoli yhdeltätoista on jo päivällä?![]()
Yö jakautuu iltayöhön ja aamuyöhön; edellinen on ennen puoltayötä ja toinen jälkeen. Kuitenkin molempien kohdalla voidaan puhua yksinkertaisesti yöstä.
Sama pätee päivään; on aamupäivä ja iltapäivä, samalla periaatteella. Puoli yksitoista on aamupäivällä, mutta samalla siis vain "päivällä".

Nyt piti jo turvautua wikipediaan:D:Kuulostaa loogiselta:D Mutta missä kohtaa ne vaihtuu? Eli milloin esimerkiks sitten ilta loppuu ja iltayö alkaa? Ja milloin aamuyö loppuu ja aamu alkaa? Jos kerran puoliyö on jakaja niin eihän se mene ollenkaan tasan![]()
Nyt piti jo turvautua wikipediaan:D:
"Aamu on vuorokaudenaika yön ja päivän välissä. Yleensä aamun katsotaan alkavan auringon noustessa, mutta laajimmin aamuna voidaan pitää aikaa keskiyön ja keskipäivän välillä. Esimerkiksi maissa, joissa kello on 12-tuntinen, näitä tunteja merkitään ante meridiem (A.M.)"
"Ilta on vuorokaudenaika päivän ja yön välissä. Vaikka käsite onkin subjektiivinen, yleensä illan katsotaan alkavan hämärän tai auringonlaskun tullessa, tai normaalin työpäivän päättyessä kello 18.00. Ilta jatkuu astronomiseen auringonlaskuun tai pimeän tuloon saakka. Usein illan myös käsitetään loppuvan kello 21.00 vaiheilla."
Hämärästi muistan että pakkiksella oli ketju, jossa aiheena oli bodaus ja punttaus eri puolilla maailmaa. Ei vaan tahdo millään löytyä söörtsillä. :E
Oli diorin fahrenheit pakketi ja mukana oli hieno toilettipussi.Myyjä kyllä sanoi,että on todella halpa paketti.Ja kyllähän se siltä vaikutti kun ne hajusteet maksoi erikseen jotain 50-60e ja tais olla vielä alle 100mm.Tiedä sitten.Eka kerta näitä ostamassa ja yleensä silloin tulee perseeseen vedetyksi.Kiva tuoksu kyllä.Äiskä tykkäs myös![]()

Pitäisi lukion opintoryhmän kanssa lähteä keväällä jonnekkin matkalle, rahaa käytettävissä noin 200 euroa per henkilö. Ja hakusessa olisi joku hyvä mesta viettää normaali luokkaretki, eli dokausta ja pakolliset museot. Olisiko jotain vinkkejä?
:wtf:Joo kyllä Saksa on tohon paras...
Miten ruoista voidaan selvittää ne ravintoainejakaumat ja kalorit niin suurella tarkkuudella? Tyyliin 478 kcal/100kg tai 9.8g prot/100g.
Proteiinit, rasvat jne lasketaan reseptin mukaan käyttäen valmista taulukkoa josta raaka-aineen sokerit, valkuaiset ja hiilihydraatit.
Ruoka (ruoka-aine) voidaan myös polttaa ja kaasuja tarkkailemalla laskea mitä astiassa oli. Tästä tulee se lause joka ainakin ennen vanhaan joskus purkin kyljessä oli: Tuhkaa x grammaa.
(hakusanoja kaasukromatografia, nestekromatografia (HPLC) ja ohutlevykromatografiaan (TLC).
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=66515Onko Pakkis kesäajassa vielä vai miksi täällä on "tulevaisuudessa" kirjoitettuja juttuja?![]()
en oo ihan varma mutta olettaisin että tuolla tarkoitetaan sitä päivää millon se on viimeistään postitettava.Jos minun pitää palauttaa yksi kirje 2.11.2007 mennessä, pitääkö minun palauttaa se tänään vai vasta huomenna? luulen että huomenna kerkiää, mutta paras varmistaa
Jos minun pitää palauttaa yksi kirje 2.11.2007 mennessä, pitääkö minun palauttaa se tänään vai vasta huomenna? luulen että huomenna kerkiää, mutta paras varmistaa
en oo ihan varma mutta olettaisin että tuolla tarkoitetaan sitä päivää millon se on viimeistään postitettava.