Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Tuohon kännykkäjuttuun osallistuen niin ei suomalaiset osaa ottaa muita huomioon. Oon kiinnittäny niinkin pieneen asiaan, kuin selkäreppuihin. Täällä ne pidetään selässä vaikka olisi kuinka täys bussi tai juna.

Vertauskohteena Japani, ainakin Tokio, oli aivan erilainen. Kukaan ei puhunut metroissa tai junissa puhelimeen. Selkäreput otettiin etupuolelle jne.

Typerää ja itsekästä käytöstä tuo puhelimeen puhuminen julkisissa kulkuvälineissä. Täällä ei vaan tajuta, kun on pieni kansa.

tai sitten siitä ei välitetä kun tiedetään ettei mitään sanota?
suomalaiset ei sano mikä häiritsee. ja jos sanovat niin silloin on mulkku, aivan kuten minä.

suomalaiset on oppineet siihen että ketään ei ole pakko päästää lähelle, tänne mahtuu kyllä.
Mutta juuri sellaisesta ihmisestä vois tuntua aika tukalalta olla just jossain japanin metrossa..

Jäi palkka saamatta saikun ajalta:(. Työnantajalle ei kelpaa sh:n allekirjottama todistus flunssasta, vaan pitäs olla lääkärin allekirjotus ja tk:ssa ei anneta lääkärille aikaa flunssan takia.

Jäi palkka saamatta saikun ajalta:(. Työnantajalle ei kelpaa sh:n allekirjottama todistus flunssasta, vaan pitäs olla lääkärin allekirjotus ja tk:ssa ei anneta lääkärille aikaa flunssan takia.

Jos etukäteen ei ole eritelty että vain lääkärintodistus kelpaa niin ei voi palkkaa tuosta jättää maksamatta. Eli oliko enemmänkin oma moka?

Itseäni vituttaa kyllä sellaiset työnantajat jotka vaativat kaikenmaailman flunssiin/kuumeeseen ja vatsatauteihin parin päivän poissaoloista LÄÄKÄRINtodistuksen. Monessa paikassa ei mieluiten lääkärille anneta aikaa koska se on turhaa ja ruuhkauttaa terveyskeskusta ihan syyttä suotta [plus pahentaa mm. vatsatautiepidemioita], sairaanhoitajan/terveydenhoitajan kirjoittama todistus pitäisi riittää. Fiksuinta olisi jos 1-3vrk saisi kaikkialla olla pois esimiehen luvalla, ja vasta jos tauti pitenee pitäisi käydä lääkärissä.

Jos etukäteen ei ole eritelty että vain lääkärintodistus kelpaa niin ei voi palkkaa tuosta jättää maksamatta. Eli oliko enemmänkin oma moka?

Etukäteen oli kyllä sanottu, että tarvii nimenomaan sen LÄÄKÄRINtodistuksen. Yritin saada tk:sta lääkärille aikaa ja painotin että tarvitsen LÄÄKÄRINtodistuksen, mutta eivät antaneet vaan vänkäsivät että kyllä se sh:n antama todistus kelpaa, kun on mukana ylilääkärin allekirjottama saatekirje (kirjeessä selitettiin, kuinka nykyään sh:t hoitaa nämä hommat). Mutta eipä se pomolle kelvannut. Ens kerralla pitää varmaan hankkia keuhkokuume, et pääsee sinne lääkärin juttusille:D

eivät antaneet vaan vänkäsivät että kyllä se sh:n antama todistus kelpaa, kun on mukana ylilääkärin allekirjottama saatekirje (kirjeessä selitettiin, kuinka nykyään sh:t hoitaa nämä hommat). Mutta eipä se pomolle kelvannut. Ens kerralla pitää varmaan hankkia keuhkokuume, et pääsee sinne lääkärin juttusille:D

Kannattaa varmaan vielä kysyä työpaikan pääluottamusmieheltä/ammattiliitosta. Kyl ton pitäis mun mielestä kelvata...

Aivan. Se on mulle ihan sama puhuuko hiljaa vai lujaa, yhtä paljon ne turhanpäiväset jaarittelut vituttaa.

Työkeskustelut erikseen, tässä oli kyse turhasta paskanjauhamisesta. Jotkut oikeen ylpeenä kailottaa kovaan ääneen miten kiva/huono työpäivä oli. Vittu, ainoo vaan että niitä 20 muuta kanssamatkustajaa ei kiinnosta tämän kyseisen ihmisen elämä. Ja ei se mitään jos pitäis puhelun lyhyenä, muttakun jotkut saatanan suupaltit rupattelee koko junamatkan ajan.
Hommaat mp3-soittimen niin ei tartte ihmisten jaaritteluja kuunnella.

Treenit kulki aivan vitun hyvin, esim 2x6 penkkitreenillä kerkesin muutamassa viikossa saada sen 10kg penkkienkkaan. Nytpä sitä ollaan sitten varmaan kuolemansairaita. Aivan vitun huono olo. Vertakin jo yskiessä tuli...tänään lääkäriin

Fiksuinta olisi jos 1-3vrk saisi kaikkialla olla pois esimiehen luvalla, ja vasta jos tauti pitenee pitäisi käydä lääkärissä.
Tietysti se olis fiksuinta. Mutta osalla jengistä tuo kynnys hakea saikkua vaikka joutuukin käymään sh:lla/lekurissa on olematon, joten ei tuo toimisi monissakaan paikoissa, kun niitä "mä oon nyt vähän kipee" soittoja saattais tulla niin paljon, että pakko olisi silti lähettää kaikki hakemaan sitä lappua.

Tietysti jos ne saikut pidettäisiin vapaina, niin se olis eri asia. :D Mutta kuinka moni työnantaja maksaisi sairausajan liksaa ihan vaan sillä, että joku soittaa ite ja sanoo, että nyt on vähän masu pipi.

Kannattaa varmaan vielä kysyä työpaikan pääluottamusmieheltä/ammattiliitosta. Kyl ton pitäis mun mielestä kelvata...
Työnantajalla on oikeus vaatia sitä lääkärintodistusta. Mutta toi miksei ne sitä SH:n lappua hyväksy on kyllä ihan vaan vittuilua.

Mä itse asiassa kyselisin sieltä TK:sta, että mitäs nyt tehdään kun se työnantaja ei hyväksykään sitä...

Työnantajalla on oikeus vaatia sitä lääkärintodistusta. Mutta toi miksei ne sitä SH:n lappua hyväksy on kyllä ihan vaan vittuilua.

Mä itse asiassa kyselisin sieltä TK:sta, että mitäs nyt tehdään kun se työnantaja ei hyväksykään sitä...

Mun mielestä työnantajan pitäisi silloin pystyä tarjoamaan sellainen työterveyshuolto, josta hyväksyttävän lapun saa ensinnäkin samana päivänä ilman monen tunnin jonotusta. Kaikki muu on puhdasta kettuilua.

Toinen viisaudenhammas otettiin pois ja koko leuka niin pirun kipeä. Hammaslääkäri vielä pudotti irti lähteneen hampaan kurkkuun ja meinasin tukehtua.
Kahden viisaudenhampaan hinnaksi tuli 90€.
Ois pitänyt ostaa pilli jolla ois voinut imeä nuo keitotkin. Tekee sen verran höpöä yrittäessä avata suuta.

Kävinpä itsekin poistattamassa ja hintaa tuli YTHS:n kautta 12€. :hyvä: Perkele vuotanut maanantai aamusta asti tuo ien. :(

Liittoon puhelua vaan ja sairasajan palkat maksuun vaikka lakimiehen kautta. Jos kerta ylilääkärillä on politiikka että siellä sairaanhoitajat kirjoittavat flunssalaput niin se on sitten sairaalan puolesta todistettu että sulla on flunssa. Ei pitäisi olla mitään epäselvyyksiä, työnantaja koettaa pimittää rahoja mitä työsopparissa on sovittu.

Niin ja ongelmahan tässä on se, että oon vuokratyöläinen, eli en saa apuja mistään liitosta tai pääluottamusmieheltä... Että sinne ne rahat sitten jäi. Onneks ei ollut kun kahden pvän saikku:jahas:.

Ja siis alunperinhän mä olisin saanut lääkärin allekirjotuksen, kun raahauduin yöllä päivystykseen ja siellä oli lääkärinvastaanotto. Mutta kun tää :david: oli sitä mieltä, että ei mua mikään vaivaa, oon vaan ylirasittunut tjsp. (koska käyn 3 krt/vko salilla, ja siis sehän on ihan liian paljon!!1 :eek:), vaikka oli tulehdusarvot koholla ja ihan kaikki tyypilliset rajun flunssan/influenssan oireet:curs:.

Väsyttää vitusti eikä aika riitä mihinkään. Siis nukkumiseen, läksyihin, harrastuksiin yms. enkä oo vielkää saanu tehtyä kunnon ruokavaliota.

HEM-MET-TI.

Ajattelin tekeväni espressot ja lähteväni salille. No espressokannu hellalle ja hella täysille. Jonkun ajan päästä havahduin kammottavaan ääneen ja näin keittiöstä sinkoutuvan ruskean pilven. Keittiö värjäytyä kokonaan tummanruskeaksi!! Jostain syystä espresso ei päässyt kannussa normaalisti etenemään ja paine sitten purkautui koko helvetin keittiöön ja vähän olohuoneeseenkin. Valkoiset seinät, katto, lattia, matto, kaapit, jnejnejne KAIKKI RUSKEATA purumönjää. Voi helvetti mikä siivoaminen.
En jaksanut siivota kuin kaikki pinnat, johon meni kyllä ihan liian kauan aikaa... huomenna voi sitten skrubata kaikki viherkasvit takaisin ruskeasta omalle värilleen, kahvinkeittimet, blenderit... ÄÄH!! Enkä mä saa tuota hellauunisysteemiä irti seinästä että saisi sen moskan sieltä takaa otettua. Tulipa irrotettua liesituuletinkin.

Se hyöty tosta oli että tiedän ettei kannatakaan mennä salille niin pian verenluovutuksen jälkeen, kylläpä huippaa ja hikoiluttaa kun tuli raivolla hinkattua kaikki pinnat. Vittu, ei edes tee mieli kahvia nyt.

Aijoo millä saa valkoisesta matosta kahvitahran pois? Yksi kohta muuttui kyllä ruskeasta mustaksi kun siihen sössin jotain vimiä ja fairya.

E: haluaako joku espressokeittimen
E2: niin ja jos nyt varmuuden vuoksi otan uuden seinienpesukierroksen, olisiko vimi huono idea seinille? Ihmeen hyvin se kyllä nytkin puhdistui. Luojan kiitos.

Aijoo millä saa valkoisesta matosta kahvitahran pois?

Dy_kloriitti_750ml_w.jpg

Thanks!! Toivotaan ettei tuo matto tuosta ainakaan huonone jos huomenna käyn ostamassa putelin.

Jos mato ei ole täysin valkoinen niin kannattaa muistaa et kloriti vie värit tosi tehokkaasti...

Jos mato ei ole täysin valkoinen niin kannattaa muistaa et kloriti vie värit tosi tehokkaasti...

Jaa. Ei se ehkä ihan kirkkaan valkoinen ole. Kiitos varoituksesta, ehkä se on sitten vietävä pesulaan koko paska.

Back
Ylös Bottom