Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Osaako kukaan sanoa,et millo tulee ne lopulliset postit terv.tark. Ja poliisikoululta? Jos koulu alkas jo 12.12

Vitsi, jotenkin odottelin, että tänään pukkaisi kirjettä.. ;)
Reiluksi pariksi viikoksi näyttääpi odottelu sitten venyvän.
Mutta eipä mulla ainakaan enää kiirusta ole, asunto on jo irtisanottu. Joka tapauksessa siis muutto edessä..seuraavasta asuinkaupungista ei vaan virallista tietoa :D
Eiköhän kaikki tällä viikolla kuitenkin selkene, zemppiä muillekin kirjeiden odottajille :)

Löytyykö täältä ketään, joka tähtää tammi tai huhtikuun kokeisiin?
Itsellä tarkoitus laittaa paperit tuonne helmikuussa päättyvään hakuun (olettaen että hakujaksot jatkuvat niinkuin ennenkin)
Treenivinkkejä ja muita otetaan vastaan! Olis kiva kuulla varsinkin pääsykokeissa menestyneiltä naisilta että miten ovat treenanneet ennen kokeita.

Löytyykö täältä ketään, joka tähtää tammi tai huhtikuun kokeisiin?
Itsellä tarkoitus laittaa paperit tuonne helmikuussa päättyvään hakuun (olettaen että hakujaksot jatkuvat niinkuin ennenkin)
Treenivinkkejä ja muita otetaan vastaan! Olis kiva kuulla varsinkin pääsykokeissa menestyneiltä naisilta että miten ovat treenanneet ennen kokeita.

Ite kans laitan tammikuussa paperit, mut saas nähä kurauttaako verenvuototauti koko homman.. :down:

Olen tuntiopettajana tuolla marraskuusta lähtien.

Tämä nyt kuuluu taas asioihin mitkä ei minulle kuulu ja mitä ehkä ei pitäisi ääneen sanoa, mutta sanonpa silti. Ko. koulussa ei varmaan ole ihan hirveästi tulossa uusia opettajia (tai mistä minä tiedän mutta arvaan), ja nyt sitten joku menee täällä kertomaan 1600 postauksen omaavana olevansa menossa töihin. Ja osa postauksista on aikasta henkilökohtaisia jne. ja pakkiksella on tunnetusti paljon poliiseja/opiskelijoita. Siitähän riemu sitten repeää kun joku laskee 1+1 nuorehkosta (tai mistä minä tiedän, arvaan) naisopettajasta poikavoittoisessa koulussa.

Voivoi, toivottavasti viihdyt...

vai mitä jukka? :)[/QUOTE]

Juuri näin juha:D

Viikon saisi vielä odotella tuota lopullista päätöstä. Odotusta ei ainakaan yhtään helpottanut kun kuulin että myös varasijoilla olevat on tälläkertaa kutsuttu lääkärintarkastukseen samaanaikaan muiden kanssa. ..15.päivä sen sitten tietää...

Viikon saisi vielä odotella tuota lopullista päätöstä. Odotusta ei ainakaan yhtään helpottanut kun kuulin että myös varasijoilla olevat on tälläkertaa kutsuttu lääkärintarkastukseen samaanaikaan muiden kanssa. ..15.päivä sen sitten tietää...

No huhhuh...

Nyt alkoi jännittämään, kun ollut jo "lähtökuoppafiiliksissä" nykyisestä pajasta...

Onko tieto faktaa, ja kutsutaanko varasijoilla olevia mahdollisesti seuraavalle kurssille?

Apua!!!;)

Se ois sitten ilmeisesti "eka kerta" ,kun varasijalaisetkin ovat saaneet kutsun lääkärintarkastukseen samaan aikaa "valittujen" kanssa.Jos tuo koko juttu edes on faktaa.Varmaan aika moni lääkärintarkastuksesta puhtaat paperit saanut on luottanut opiskelujen alkamiseen ja järjestellyt asiat siihen malliin.Itselleni toivotettiin lääkärissa antoisaa opiskelua ja täytyy myöntää,että aika moni asia kusisi jos jäiskin varasijalle...

Tiedä vaikka olisi muuttunut, että varasijalaisetkin saavat kutsun. Mutta tähän on yksi pomminvarma keino selvittää asia: "use the phone, Luke." Ja näpyttele valintayksikön numero.

Luke sanan tilalle, voi jokainen epäröivä koristella oman nimensä.

Se ois sitten ilmeisesti "eka kerta" ,kun varasijalaisetkin ovat saaneet kutsun lääkärintarkastukseen samaan aikaa "valittujen" kanssa.Jos tuo koko juttu edes on faktaa.Varmaan aika moni lääkärintarkastuksesta puhtaat paperit saanut on luottanut opiskelujen alkamiseen ja järjestellyt asiat siihen malliin.Itselleni toivotettiin lääkärissa antoisaa opiskelua ja täytyy myöntää,että aika moni asia kusisi jos jäiskin varasijalle...

Samoin...minäkin jo olen hieman valmistellut asioita siinä uskossa että opiskelut alkaa marraskuussa...Voihan se käytäntö olla tietysti muuttunut, mutta tuntuu ihmeelliseltä miksi ylimääräisiä tarkastuksia maksettaisiin..Kai siihen on sit syynsä jos näin kerran on. No kohta on kumminkin yli puolen vuoden piinaava odottelu takana!

Samoin...minäkin jo olen hieman valmistellut asioita siinä uskossa että opiskelut alkaa marraskuussa...Voihan se käytäntö olla tietysti muuttunut, mutta tuntuu ihmeelliseltä miksi ylimääräisiä tarkastuksia maksettaisiin..Kai siihen on sit syynsä jos näin kerran on. No kohta on kumminkin yli puolen vuoden piinaava odottelu takana!

Samma här. Jatkoa on jo suunniteltu ja vähän järjesteltykin sen mukaan, että kurssi alkaa.

Omituiselta tosiaan kalskahtaisi, että lekurissa käytettäisiin turhan takia. Senpä takia yritinkin kysellä, että olisiko mahdollista, että osa porukasta kutsuttaisiin suoraan seuraaville alkaville kursseille, kun näinkin on joskus ilmeisesti toimittu.

No. Oli niin tai näin, kohta on odotus ohi.

Soitin valintayksikköön ja tiedustelin asiaa,koska itsellä ainakin sellainen tilanne,että eletään hektisiä aikoja ja on pakko saada tietää,että tuleeko kirje perjantaina vai maanantaina.
Torstaina 11.10 koulun johtaja tekee lopulliset valinnat ja yrittävät postittaa kirjeet sama päivänä eli hyvällä tuurilla kirje saattaa olla jo perjantaina kotona. JA KYLLÄ, tällä kertaa lääkäriin oli kutsuttu myös varasijalaiset eli jännitys elää siis edelleen...

Mitäs tuo varasija sitten käytännössä tarkoittaa? Jos joku peruuttaa meidän hausta opiskelupaikan niin ensimmäinen varasijalta menee kouluun?

Onko mahdollista aloittaa varasijalta seuraavalle kurssille, eli tammikuussa alkavalle? Ja jos/kun on, niin pääseekö suoraan vai verrataanko siinä haussa hakeneiden kanssa pisteitä? Jos verrataan, niin miksi nyt jo olisi ollut terv. tarkastus?

Ihme paikka, haen pelastusopistoon.

Onko mahdollista aloittaa varasijalta seuraavalle kurssille, eli tammikuussa alkavalle?

Mulla välähti yhtäkkiä, että haastattelussa kysyttiin multa ainakin, että mitä tekisin/päättäisin, jos aloittaisin opinnot vasta tammikuussa.. :rolleyes:
Tosiaan hieman ressaavia aikoja nyt. Mulla menee Treen asunto sitten ohitse..ja tulee taas muutto täällä nykyisessä asuinkaupungissa, koska oli varuiksi pakko irtisanoa nykyinen asunto *huoh*
Nooooooh..perjantaihin.

Itsekkin olen lääkärintarkastuksen jälkeen elänyt siinä uskossa että koulu alkaa 12.11. , mutta nyt oli pakko iskeä hieman jarrua , kun kuuli noista varasijoista.

Voihan se olla, että tuo varasija juttu on vain helpoin tapa valintayksikölle olla sanomatta kenellekkään mitään varmaa. Melko kummalliselta tosiaan tuntuisi maksaa mahdollisesti turhista tarkastuksista.

..siitä lähdetään, että koulussa nähdään:)

Huomenna olisi first step, eli haastattelu ja papereiden vienti paikkakunnan poliisilaitokselle.

Minkälainen tilanne tuo yleensä teillä muilla on ollut?

Back
Ylös Bottom