Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Kannattaa kanssa kattoa että leimaa on jäljellä mahollisimman kauan. Jos ei mee läpi sitte vuoden päästä, niin paalaamoon tai nettiautoon peltiautoksi myyntiin ensin.

Ei ehkä autot oo mediaseksikkään hienoja, mutta arvonalenema on minimaalinen jopa verrattuna siihen ettet saisi latiakaan edellisestä autosta, kun verrataan miten paljon hinta putoaa jos ostaa edes sen punton osamaksulla teltta-autosta. Saatikka miten paljon ne määräaikaishuollot maksaa.

Niin jep, mua vituttaa kovin se että oon kipeenä. Kurkkuun koskee, ja taitaa olla poskionteloissaki jotain:(

Vituttaa ku vaihdoin lyhyelle matikalle lukiossa ensimmäisen vuoden jälkeen ja nyt joutuu itsenäisesti tekemään kursseja (2) ja PERKELE kun ei opi mitään ja tehtäviäkin pitäis tehdä meikän laskupään mukaan vielä 39h 2 viikon sisällä.

koulu jäi kesken ja pitäis maksaa MINUN kaverini 29.000e ulosotot... jaa...
Elä nyt hemmetis maksa kaverin velkoi! jokainen vastatkoon omistaan.

koulu jäi kesken ja pitäis maksaa MINUN kaverini 29.000e ulosotot... jaa...

Mihin pataan sä olet oikein tippunut pienenä? :lol2:

Tuntuu ettei jätkällä mee oikein putkeen.

no en näe kyllä sitä tarpeeks hyväks perusteeks maksaa tuollaisia velkoja pois että mies ajoi minut kerran joensuusta helsinkiin kun oli kiire...

Siis oikeasti, en kyllä itse tuollaista edes kehtais pyytää...

Keskustelu tänään työpaikalla:

Wendy: Tiedäthän että toimimalla noin rikotte lakia yksityisyyden suojasta työelämässä?
Pomo: Eikä rikota.
Wendy: Rikottehan. [Kerroin pykälän ja miten sitä rikotaan]
Pomo: Meillä ei laeista välitetä.

Toimitusjohtaja sattui kuulemaan keskustelun ja nauroi viimeiselle kommentille. Mulla on nähtävästi varsin erilainen huumorintaju kuin firman johtoportaalla kun en pidä tollasta asennetta lainkaan hauskana :jahas:

Edit. Prayer, oot sä kyllä sekaisin. Toki intän jos työnantaja rikkoo lakia. Ja kuten quaz alla jo ehti todeta, ei niitä potkuja ihan tosta vaan anneta.

No huoh, tuolla rahalla sitä matkaa ajais hyvän aikaa taksilla edestakaisin.

ei sitä nyt sillä... Se on kai sillä joku palvelus palveluksesta periaate.
Ja hyvä periaate onkin.. Mutta kai niiden palvelusten nyt täytyy olla edes vähän toistensa "kokoisia" :D

Wendy, älä oikeasti intä pomolle mitään jos se ei välitä..
Sut on liian helppo potkaista pois työpaikalta...

ei sitä nyt sillä... Se on kai sillä joku palvelus palveluksesta periaate.
Ja hyvä periaate onkin.. Mutta kai niiden palvelusten nyt täytyy olla edes vähän toistensa "kokoisia" :D

Joo ei kannata omista oikeuksistaan pitää kiinni, jep jep. Mikäli ei ole koeaika enää, niin aika hyvät perusteet saa olla potkuille. Jos tulee perusteettomasti kenkää, niin ei muuta kuin käräjille. Yleensä joka asiasta en ajattele näin, mutta duunissa kuitenkin tulee vietettyä niin paljon aikaa, että olosuhteiden on oltava vähintään siedettävät. Jos ei järjesty niin kyllä aina löytyy uusi työpaikka.

Lisäks toi sun kaverin 29ke hinta tolle kyydille on ihan älytöntä shittiä. Ilmeisesti sun kaverit on yhtä sekaisin kuin sinä..

Keskustelu tänään työpaikalla:

Wendy: Tiedäthän että toimimalla noin rikotte lakia yksityisyyden suojasta työelämässä?
Pomo: Eikä rikota.
Wendy: Rikottehan. [Kerroin pykälän ja miten sitä rikotaan]
Pomo: Meillä ei laeista välitetä.

Toimitusjohtaja sattui kuulemaan keskustelun ja nauroi viimeiselle kommentille. Mulla on nähtävästi varsin erilainen huumorintaju kuin firman johtoportaalla kun en pidä tollasta asennetta lainkaan hauskana :jahas:

Ihan mielenkiinnosta, mikä laki kyseessä?

Ei kyllä ole helppo noin vaan potkaista ketään pois työpaikalta.

Joo ei kannata omista oikeuksistaan pitää kiinni, jep jep. Mikäli ei ole koeaika enää, niin aika hyvät perusteet saa olla potkuille. Jos tulee perusteettomasti kenkää, niin ei muuta kuin käräjille. Yleensä joka asiasta en ajattele näin, mutta duunissa kuitenkin tulee vietettyä niin paljon aikaa, että olosuhteiden on oltava vähintään siedettävät. Jos ei järjesty niin kyllä aina löytyy uusi työpaikka.

Lisäks toi sun kaverin 29ke hinta tolle kyydille on ihan älytöntä shittiä. Ilmeisesti sun kaverit on yhtä sekaisin kuin sinä..

Et käsittänyt oikein mielipidettäni.
Siis omista oikeuksista pidetään kiinni sen mukaan kun on vara pitää.
Eli ei olla vastaan väärille ihmisille.
Oikeasti työntekijällä ei ole mitään irtisanomis suojaa. Ei minkäänlaista.

Eli jos työnantaja haluaa potkaista tosissaan pihalle niin sulla ei ole siihen mitään sanomista.

Mutta omista pidetään kiinni, siinä olet oikeassa.

Ei kyllä ole helppo noin vaan potkaista ketään pois työpaikalta.

on, ikävä kyllä...

ei.. ymmärrän häntä hyvin. moni ihminen hätääntyy tuollaisesta. Se summa kuulostaa ekaa kertaa paperilla aika vitun pelottavalta.

Wendy.

Irtisanomis suoja on yhtä tyhjän kanssa. Piste.
On liian helppoa vaikka keksiä syy miksi kyseisen ihmisen saa potkaista pihalle.
Oikeasti, niitä syitä on tuhansia.

Edit. Prayer, oot sä kyllä sekaisin. Toki intän jos työnantaja rikkoo lakia. Ja kuten quaz alla jo ehti todeta, ei niitä potkuja ihan tosta vaan anneta.

kiitos, tiedän sen. En tiedä kuinka iso yritys on kyseessä mutta kuinka paljon luulet pomosi omatunnolla tuntuvan se jos sinun mielestäsi yksityisyyttäsi rikotaan? Tuskin yhtään.
Tai miltä tuntuu antaa potkut ihmiselle? Ei miltään.

Ymmärrän kyllä että ajat takaa oikeaa asiaa. Mutta oikeus ei tässä maassa toteudu. Sillä ei vaan yksinkertaisesti ole mitään väliä mikä on reilua ja mikä ei.

En tiedä millä alalla itse toimit, mutta jos on ihan legitimeetti työpaikka, ja tuosta vaan muka joku antaa potkut koeajan ulkopuolella, he toimivat väärin ja asialle kannattaa tehdä jotain.

Noissa väärintoiminta tapauksissa on vaan se huono puoli että vaikka menis käräjille niin harvemmin sitä kunnollista työntekijää uskotaan. Ja mitä jos voitat jutun irtisanomis kiistassa ja saat pitää työsi?
Luuletko että pomosi ei pidä sormea "you are fired" näppäimellä pienenkin virheen vuoksi.

on, ikävä kyllä...

Ei ole. En tiedä millä alalla itse toimit, mutta jos on ihan legitimeetti työpaikka, ja tuosta vaan muka joku antaa potkut koeajan ulkopuolella, he toimivat väärin ja asialle kannattaa tehdä jotain.

Ei ole. En tiedä millä alalla itse toimit, mutta jos on ihan legitimeetti työpaikka, ja tuosta vaan muka joku antaa potkut koeajan ulkopuolella, he toimivat väärin ja asialle kannattaa tehdä jotain.
Ihan helvetin off-topic meikäpojalta, mutta kertokaas nyt joku mulle mikä ero oli legitiimillä ja legitimeetillä? Tähän aikaan illasta ei raksuta päässä, ei sitten yhtään.

Sen verran, että legitiimi taitaa olla oikeutettu (esim. legitiimi valta tjms.) :confused:

Ihan helvetin off-topic meikäpojalta, mutta kertokaas nyt joku mulle mikä ero oli legitiimillä ja legitimeetillä? Tähän aikaan illasta ei raksuta päässä, ei sitten yhtään.

Sen verran, että legitiimi taitaa olla oikeutettu (esim. legitiimi valta tjms.) :confused:

Ei varmaan mitään eroa, ehkä legitiimi on oikea termi. Mä vaan käännän sanani yleensä englannista suomeksi, sillä olen opiskelut ja työt hoitanut sillä kielellä ja vasta nyt katselen vähän suomen kieltä oppimismielellä.

Prayer etköhän sä ole munannut aika ruhtinaallisesti jos potkut saat, tai sitten on taloudellinen syy. Jos ei asialle mitään tee, ei voi valittaakaan.

Back
Ylös Bottom