Mitä lisäravinteita käytätte

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maijjuz
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
magnesiumia, rautaa (aneeminen kun on), kalsiumia (niihin tabletteihin meinaa vain tukehtua, vaikka pienii:curs: ) kalaöljykapseleita. joskus jaksaa ottaa säännöllisesti, mutta pahukset unohtuvat:nolo: .
itse käytän palautukseen salitreenin jälkeen evolution whey1 tai joko sit nutri plus reco power. on muuten se metsämansikka aika:kuola: onko kellään kokemusta tuosta evolutionista? kiinnostaisi tietää, onko kukaan käyttänyt gainomaxin tuotteita? miten noita muita jauhoja voi lisäillä esim. kreatiinia ja glutamiinia palkkariin? ja tarviiko tällain "2-4 x vk:ssa salilla ja jotain lenkin tynkää päälle"-ihminen vielä noita kreatiini- ja glutamiinilisiä? (En löytänyt aiheesta keskustelua vaan kysyn nyt täältä.) tuossa whey1:ssä on glutamiinia. onko hyvä lisätä palkkariin lisää vai riittääkö ihan whey1:n annos? tyhmä kun on näissä asioissa vielä.

Kertokaas aloittelijalle, mikä "määrää" hh:n ja pr:n suhteen. Luin tämän ketjun läpi ja 1:2 tai 1:1 olivat ohjeet. 1:2 :ssa hh nostaa energiamäärää, mutta miten muuten?
Varmaan omat tuntemukset ohjaavat asiaa, mutta entä harjoittelun määrä + aerobiset?

Kertokaas aloittelijalle, mikä "määrää" hh:n ja pr:n suhteen. Luin tämän ketjun läpi ja 1:2 tai 1:1 olivat ohjeet. 1:2 :ssa hh nostaa energiamäärää, mutta miten muuten?
Varmaan omat tuntemukset ohjaavat asiaa, mutta entä harjoittelun määrä + aerobiset?

Eli siis hh:p pitäisi olla 2:1, näin päin eli tuplasti hiilareita tai 1:1 eli saman verran molempia. Vaikuttavia tekijöitä on varmaankin tuo aerobisen määrä ja hiilarien määrä ruokavaliossa noin muuten (itse olen aika hiilarisyöppö joten palkkarissa sitten 1:1 riittää). Tietysti jos tuntuu että hiilarit edistää palautumista ja esim. seuraava ateria venyy niin sitten kannattaa ottaa vähän tuhdimpi palkkari.

Ajatus oli mulla oikein (hh:ja enemmän), mutta en loppuun asti ajatellut miten kirjoitan.
Mulla kans hh:ja meinaa tulla kiitettävästi jo ruuassa, joten en sen puolesta en ehken tarte kuin 1:1. Omasta palautumisesta ei ole mitään ajatusta, joten siihen en osaa edes kuvitella kumpi olis parempi.
(Tuolla toisaalla, aloittelijoiden puolella, kyselin ja mietin tartenko edes palautukseen mitään, varsinkin kun tämä punttihomma on niin alussa ja ns. tavoitteet hakusessa.)

(Tuolla toisaalla, aloittelijoiden puolella, kyselin ja mietin tartenko edes palautukseen mitään, varsinkin kun tämä punttihomma on niin alussa ja ns. tavoitteet hakusessa.)

Jos ruokailut on muuten kunnossa ja puntilta painelee suoraan syömään, ei mun mielestä mikään erityinen palkkari oo välttämätön varsinkaan aloittelijalle. Nestemäistä ruokaahan se palkkarikin vain on. Tai jos vaikka vaan hengailee puntilla - mun mielestä palkkari täytyy ansaita hikoilemalla. :hyper:

Juu, kyllä siellä hiki tulee ja ilman lorvimista tehdään. :)
Usein pääsen nopeasti syömään (yksi "syy" miksi mietin tartenko ylim. palautusta), mutta toisinaan voi mennä ~2h kun käy ensin kävelylenkillä.

Itse käytän päivittäin:

c-vitamiinia/monivitamiinia tai beroccaa poreena, yleensä 2 kertaa päivässä (aamulla ja alkuillasta):thumbs:

dymatize elite whey -proteiinia, marjan makuna (ennen ja jälkeen treenin):D

ja juuri aloitin ekaa kertaa kreatiini-kuurin :hyper:
sellanen kun ultimate nutrition creapure, nyt on ekaksi toi 5 päivän tankkaus (4 x 5g/pv) sitten 4-6 vkoa vedetään 5-10g pväannostuksella, jonka jälkeen taukoa...

kattoo mitä tapahtuu :D

pitäis varmaan taas alkaa vetään noita magnesium ja kalkki-tabuja...

(Jos jollain on vinkkiä /kokemusta vähemmän finnejä aiheuttavasta palkkarista, niin ilolla kuulen moisesta.)

Kaisukka - suosittelen tuota mun käyttämää proteiinia, jos et näppyjä halua nassuun. mulla on nimittäin hyvä kokemus tuosta tuotteesta. nyt käyttänyt jo muutaman kuukauden hyvällä tuloksella. löytyy kans kivasti erilaisii makuja :kuola:

Juu, kyllä siellä hiki tulee ja ilman lorvimista tehdään. :)
Usein pääsen nopeasti syömään (yksi "syy" miksi mietin tartenko ylim. palautusta), mutta toisinaan voi mennä ~2h kun käy ensin kävelylenkillä.

Sähän vastaat itse itsellesi! Jos meet salilta suoraan syömään, voit skipata palkkarin tai tehdä kevyemmän version; ehdottomasti palkkari (tai jotain) nassuun jos ruokailu venyy noin kauaksi.

Lyhyesti: treenin jälkeen about 30-45min sisällä täytyy saada proteiinia ja hiilareita jossain muodossa. Onko se palkkari, jäätelöä vai lasagnea, sen jokainen päättäköön itse tapauskohtaisesti.

^Joo, enpä kunnolla tullut ajatelleeksi. :nolo:
Ehkäpä sitä näin päivänvalon venyessä ja sitä myötä iltalenkkien lisääntyessä (salin jälkeen) voisi jotain hankkia.

Mulla tulee ton antioksidanttihoidon johdosta aika pirullinen kasa kaikkee mitä syön. Hoitoa lopettelemassa pikkuhiljaa, mutta aika monet varmaan aion noista pitää ihan normaali elämässäkin sit mukana, kun tuntuu niin pirun hyvältä ja treeni luistaa kuin rasvattu nakki. Nämä siis pillereinä:

B12
B3
Kräuterblutsaft (jossa siis rautaa ja muita vitamiineja oli ferritiinit alhaiset)
Sinkki
Magnesium
C-vitamiinia niin paljon kuin vatsa kestää (2000-4000 mg / pv)
Kalaöljyt
Multivita
Kalsiumia
Foolihappo + H-vitamiini
D-vitamiini
Dietissä menee CLA:ta kanssa.

Siihen päälle sitten palkkarina Mass Blastia, ON:nin prodee ja Evolution Crp kreatiinipuryvaattia.

Mun ruumis ei varmaan maadu kun kuolen kun sen verran tulee kaikkia mömmöjä vedettyä! :D

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
B-vitamiini
monivitamiini
omega3 + ADE
kreatiini
glutamiini

Sinkkiä en oo vähään aikaan käyttäny, pitäs taas ottaa käyttöön. Myös magnesium ja C-vitamiini tulis tarpeeseen ruoasta saatavan ravinnon lisäks. Pitänee hommata.. :rolleyes:

b-vitamiini
monivitamiini
multimineraali (välillä)
rautaa (tarpeen mukaan eli kun olo tuntuu aneemiselta:D)
sport life diet stack- rasvanpolttaja ja treenitehoa lisäämään
palkkari (jossa kreatiini ja glutamiini mukana)
whey-protskulisä (toisinaan)
yöproteiini
kalaöljykapselit
prodepatukkoja joskus kahvin kanssa
gainereitakin vähän tarpeen mukaan, eli jos on kiirepäivä eikä mukamas ehdi kiinteätä ruokaa syömään riittävästi. Uskokaa tai älkää, joskus on tosiaan niin järkyttävän hässäkkää ettei oikeasti ehdi syömään.:hyper:

Olipas siinä lista. Kreatiini puryvaattia pitäis varmaan alkaa kokeilemaan.

Monivitamiini
c-vitamiini
whey- tai soyaprotsku
mass gainer
zell-palautumisravinne
arginiini tai carnitiini (tilaneen mukaan)
maitohappobakteerit

+satunnaisesti joitain luontaistuotteita

monivitamiini (millon mitäkin)
c-vitamiini, jos kaapista löytyy/tuntuu et on flunssa tuloillaan
magnesium
glutamiini
kreatiini
palkkarina reco power
american pro whey löytyy myös kaapista

Tässä katselen kaappiini täydennystä ja kysynkin teiltä arvoisat punttiladyt, onko tässä listassa mitään järkeä?

-Monivitamiinivalmiste
-C-vitamiini
-E-vitamiini
-B-vitamiinit
-Magnesium
-Kromi
-Rauta
-Oliivinlehtiuute
-Greipinsiemenuute
-Glukosamiini
-L-karnitiini
-L-arginiini
-L-ornitiini
-Rasvahappoja

Alan olla näiden kanssa pihalla kuin lumiukko, tosin ilman lunta ja ukkoa.

Eh, tällä hetkellä aika montaakin, kun yritän välttää pöpöt kirjoitusten lähestyessä. Mutta suurinta osaa noista käytän kyllä muutenkin.

-sinkki
-greipinsiemenuute
-valkosipulitabletti
-rauta
-kalsium+D
-C-vitamiini
-anti-vir
-kalaöljykapseli
-valmarin

ja palautusjuomana Fast Hera80 ja Malto6.

Päivitystä hieman.

En käytä tätä nykyä mitään, monipuolisesti tosin tulee syötyä. Harvemmin enää otan palkkariakaan, fillarilla kun salilta tulee niin sitten voikin jo hyvin syödä ruokaa :D Olotila nyt ei sen kummempi ole kuin muulloinkaan, terveenä oon pysynyt ja magnesiumin tarve on täyttynyt ahkeralla banaanin syönnillä. Flunssa iskee sitten heti, kun on enempi kuin pari päivää "lomaa", mutta menee nopeasti pois.

:wtf: Aika paljon näyttävät mimmit käyttävän erilaisia lisäravinteita ja luontaistuotteita. Itse syön niin paljon kasviksia, hedelmiä ja vihanneksia, että suurin osa vitamiineista ja antioksidanteista sekä flavonoideista tulee niiden kautta. Muutenkin olen kaikkiruokainen ja syön suht monipuolisesti, joten en pahemmin nointa vitamiineja tai hiven-/kivennäisaineita purkista popsi.

Tällä hetkellä lisäravinteista käytössä on:

-whey
-malto (vaihtelevasti käytössä)
-omega3
-kalsium (ei säännöllisessä käytössä).

Eli pääasiassa tulee käytettyä vain palkkaria, ja sitäkin usein 'vajanaisena' ilman maltoa (banaani on niiiiin hyvvää :kuola:). Myös nuo omegat pyrin aina ottamaan, koska ei sitä lohta joka päivä jaksa syödä.

Vielä tälleen newbiena kysyisin, että haluaisiko joku tehdä pienen selostuksen, miksi käytätte lisäravinteita? Katsoin esim. Faidran listaa (oot mun idoli :worship:) ja mietin, että apua, enhän mä tiedä yhtään mitä lisäravinteita mun pitäis syödä ja miksi.
-palautusjuomaan Fastin Whey+:aa, suklaa on :kuola:
-satunnaisesti iltaprotskuna Fastin Promixia
-glutamiinia, 10-15g päivässä
-alfa-Hica
-kreatiini, kun muistan ottaa...
-kreatiinipyruvaatti
-omegat
-monivitamiinit+mineraalit, ALA, c-vitamiini, välillä otan rautaa ja sinkkiä extrana (dieetillä pyrin huolehtimaan että rautaa tulee riittävästi)
-BCAA kun muistan ottaa, eli liian harvoin, pitäisi ottaa aina ennen ja jälkeen treenin
-asidofilus ja finnmolke epäsäännöllisen säännöllisesti

Mä otan aamuisin monivitamiinitabletin ja C-poretabletin aamuisin jaksamiseen ja imeskeltävän kromitabletin otan silloin kun makeannälkä iskee. Sinkistä tässä topicissa jo olikin, samoin tuosta kreatiinista vähän, mutta osaisiko joku siis selostaa hieman tarinaa tablettien takaa? Esim. tuo glutamiini on ihan arvoitus :(

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom