Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

Meta title: 🔥 Aloittelija treenissä – tuo ohjelmasi testiin! 🔥

Meta description: Aloittelijan paras palautekanava: saat suoraa, rehellistä ja kovaa pakkis-tason analyysia treeniohjelmastasi.

1.
penkki 5x 4-7x
Vinopenkki/vinopenkki kp 3x 8-12x
Penkki kp/flyers 3x 8-12x
pystysoutu 4x 8-12x
pystypunnerrus 4x 8-12x
Ranskalainen 3x 8-12x
Kapeapenkki 3x 8-12x

2.
kyykky 5x 4-7x
Prässi 3x 8-12x
ojennukset 3x
sjmv 3x 8-12x
koukistukset 2x 8-12
pohkeet seisten 5x 10-35x
jandat 4x

3.
pullover 4x 8-12x
ylätalja 4x 8-12x
alatalja 4x 8-12x
kohautukset 4x
hauis tangolla seisten 3x 8-12x
keskitetty hk 3x 8-12x
hammer-kääntö 2x
Rannekäännöt 2x

pitäisi saaha mielipiteitä ohjelmasta. mitenkäs nuo penkin ja kyykyn toistoalueet sopii muiden liikkeiden toistomääriin? voimaa haetaan kyykkyyn ja penkkiin ja siinä samalla massaa.:david:

Koulu alko ja saliaika väheni aika paljon..Pohdittiin jo tuolla ''Aloittelija peruskysymykset'' osiossa tätä ohjelmaa ja joku sanoi että mave olis parempi maanantaina ja kyykky perjantaina,itse olen sitä mieltä että eihän siinä ole päätä eikä häntää koska tekisinkö silloin muka hack-kyykyn ja pohkeet keskiviikkona ja normaalin kyykyn tangolla perjantaina!? Pyrin pitämään liikkeet alle 6 per päivä mutta jos laittaisin maven maanantaille niin en ehtisi kotiin enää koulun ja salin jälkeen! :eek:

Tässä ohjelma..Maanantai
Rinta / vatsa / selkä
Penkki 2 x 6 / Penkki KP 3 x 6
Vinopenkki 3 x 6 / Vinopenkki KP 3 x 6
Leuat leveällä vastaotteella 3 x 5
Leuat kapealla vastaotteella 3 x 6
Rutistus laitteessa 3 x 15-20
Vatsapenkki 3 x 15-20

Keskiviikko
Jalat + mave
Mave 4 x 5
Kyykky 4 x 6
Hack-kyykky 4 x 6
Pohkeet istuen 3 x 15-20
Pohkeet seisten 3 x 15-20

Perjantai
Hartiat / kädet
Pystypunnerrus istuen KP 2 x 12-15 / Smith-pystypunnerrus 2 x 12-15
Vipunostot sivulle / taakse KP 3 x 12-15
Hauis seisten / Scott-hauis 2 x 8-12
Hauis KP 3 x 12-15
Dippi 3 x 6
Ojentajapunnerrus istuen 2 x 12-15

Koulu alko ja saliaika väheni aika paljon..Pohdittiin jo tuolla ''Aloittelija peruskysymykset'' osiossa tätä ohjelmaa ja joku sanoi että mave olis parempi maanantaina ja kyykky perjantaina,itse olen sitä mieltä että eihän siinä ole päätä eikä häntää koska tekisinkö silloin muka hack-kyykyn ja pohkeet keskiviikkona ja normaalin kyykyn tangolla perjantaina!?

Voi niitä aivoja käyttää itsekin. Kun se näköjään pitää vääntää rautalangasta, niin ehkä ne muutkin jalkaliikkeet voisi siirtää eri päiville.

Sinä siis et itse todellakaan käsitä minun mielipidettäni tuohon asiaan?

Minua ei todellakaan innosta enää tehdä mavea ennen penkkiä tai penkin jälkeen.

Jos en halua jaotella jalkoja erikseen niin mikä siinä sinua riipii niin käsittämättömän paljon?

On se niin vaikeaa näköjään sinunkin ymmärtää että mun aika ei yksinkertaisesti riitä tämän uuden lukujärjestyksen myötä tuolla salillakäyntiin niin paljon kuin kesälomalla. :david: :wall:

Sun henkilökohtaisella mielipiteellä ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Sä saat olla ihan mitä mieltä haluat asiasta mutta silti on typerää kyykätä ja vetää samana päivänä jos sä teet ne kerran viikkoon ja yrität panostaa niihin.
Totta puhuen mua ei myöskään kiinnosta sun lukujärjestys yhtään, ja silläkään ei ole mitään tekemistä sen kanssa että tuo sun ohjelma on perseestä.

2-Jakoinen ohjelma
Toistot pääliikkeissä:
Ma ja Ti:
1.kuukausi: 6 (2x6,3x6,4x6,5x6, kevyt viikko 50%)
2.kuukausi: 4 (2x4,3x4,4x4,5x4, kevyt viikko 50%)

TO ja Pe:
1.kuukausi: 12
2.kuukausi: 10

Maanantai (etureidet, rinta, olkapäät, ojentajat ja vatsalihakset/kyljet)
-Penkki
-Pystypunnerus tanko/KP 4x 8,6
-Takaolkapäät 4x 8,6
-Ranskalainen 4x 8.6
-Kyykky/Prässi
-Reiden ojennus 2x 8-6
-Voimapyörä 3x max, rutistukset/nostot
-Kyljet KP 3x 10

Tiistai (takareidet, selkä, epäkkäät, hauikset ja pohkeet)
-Mave
-reiden koukistus 2x 6,4
-kulmasoutu 3x 8,6
-leuat 2x 6,4
-Kohautus tangolla/KP 2x 8,6
-Hauis suora tanko 2x 8,6
-Pohkeet seisten/istuen 4x 6,4

Torstai (samat kuin maanantaina, mutta sarjat pumppia)
-Vinopenkki/vinopenkki KP 3x 12,10
-Vipunostot kp. 4x 12,10
-Takaolkapäät 4x 8,6
-Ranskalainen 3x 12,10
-Prässi 3x 12,10
-Reiden ojennus 2x 12,10
-Vatsat 3x 12,10
-Kyljet 3x 12,10

Perjantai (samat kuin tiistaina, mutta sarjat pumppia)
-Reidenkoukistus 4x 12,10
-Ylätalja 3x 12,10
-Alatalja/Arska kulmasoutu 2x 12,10
-Kohautus kp. 2x 12,10
-Scothauis 2x 12,10
-Pohkeet 4x 12,10

Pyritään lisäämään joka viikko 1.sarja samalla painolla liikkeeseen. Kun kierto on onnistuneesti ohi.
Lisätään seuraavalle kierrolle 2.5-5kg painoja ja aloitetaan taas alusta.
-----------
Mitä mieltä tästä saliohjelmasta ? Komentteja ja viilauksia ?

Gerhald...johan täällä on ''Vituttaa niin ankarasti'' topic. :D
Ei tahdo muuten tuolle nyrkkeilysäkille löytyä kunnon telinettä halvalla, eikä kattoon sitä voi laittaa. :itku:

Yellou
Tälläsellä ohjelmalla jatketaan taivalta ainakin seuraavat 6-12vk. Parannus ehdotuksia otetaan mieluusti vastaan. Liikkeet vaihtelee mielen mukaan ja kädet treenataan sillon ku jaksaa eli toivottavasti ees kerran viikos. 3krt/vk ja toistot vaihtuu viikon välein 2x10, 2x8 ja 2x6 jonka jälkeen homma alusta. Käsille toistot on myös viikon välein vaihtuvat 2x12, 2x10 ja 2x8.

Maastaveto / Tempasu
Kyykky / Askelkyykky
Penkki / Vinopenkki
Leuat / Kulmasoutu
Pystypunnerrus / Pystysoutu taljalla / Vipunostot sivulle
Hauis tangolla / Hammerit
Dipit / Penkki kapeella

:wall: No jos nyt laittaisin sen maven tuohon maanantaille niin voisiko sen tehdä penkin ja vinopenkin välissä?

Jos kerran se veto ny tulee niin vaikeeks,niin mikset sä sillon reenaa vaikka ihan tolla 3-jakosella?
1. Rinta,olkapäät ja ojentajat
2. Jalat
3. Selkä ja hauis

Ahaa.. :)

Edit: Ajattelin kokeilla sellaista juttua että jos vaan siellä salilla teen eri liikkeet,sarjat ja toistot niin aikaa voisi kulua myös vähemmän kuin valmiiksitehdyssä ohjelmassa..eli valitsisin oman mielen mukaan liikkeet yms..

Kannattaa varmaan pitää jonkinlainen runko siinä, mutta kannattaa toki kokeilla uusia liikkeitä ja juttuja kun kerta tässä noviiseja ollaan. Eikä yleensäkään kannata elämässä olla täysin kaavoihin kangistunu, ei niin saa välttämättä optimaalista tulosta. Vaihtelu virkistää. :D

... Onko ihan päätön ohjelma vai oiskos tässä jotain ideaakin kokeiluun asti? ...

Maanantai

Lattiapenkki 3 x 3 / Penkki 2 x 6 / Penkki KP 3 x 6
Vinopenkki 3 x 8 / Vinopenkki KP 3 x 6
Leuat vastaotteella 3 x 5
Ylätalja eteen leveä 3 x 6

Keskiviikko

Kyykky 4 x 6
Prässi 4 x 8
Reiden ojennus istuen 3 x 12-15
Pohkeet seisten 2 x 15-20
Pohkeet istuen 3 x 12-15

Perjantai

Pystypunnerrus KP 3 x 8 / Smith-pystypunnerrus 3 x 12-15
Vipunostot sivuille 3 x 12
Vipunostot taakse 3 x 12
Hauis tangolla seisten 3 x 12-15 / Scott-hauis 3 x 6-8
Hauis KP 3 x 12-15
Taljapunnerrus 3 x 12-15

Eli olisko tässä järkeä? Eli itellä ollu ongelmana kun treenaan kropan 2x viikossa läpitte kaksjakosella niin jalkoja saan treenattua jostaki syystä paljo tehokkaammin ku muuta kroppaa. Esim kehitys jaloissa paljon kovempaan kun muussa kropassa.

Olen ajatellut kokeilla tälläsitä ohjelmaa:
ma - Ojentajat, haukkarit, olkapäät ja kädet muutenkin
ti - rinta, selkä ja vatsa
ke - lepo
to- kädet, rinta, selkä ja vatsa
pe - jalat
la ja su lepoa

Onkohan tämä kokeilemisen arvoista? Ja tässä ei todellakaan ole takoitus vähätellä jälkatreeniä ja koittaa sekin aika käyttää haukkarin kasvatukseen :)
Nii mitään tarkempia liikkeitä ja muita en tähän laittanut ku perus ideahan tulee varmaan selville ilman niitäkin?

Eli olisko tässä järkeä? Eli itellä ollu ongelmana kun treenaan kropan 2x viikossa läpitte kaksjakosella niin jalkoja saan treenattua jostaki syystä paljo tehokkaammin ku muuta kroppaa. Esim kehitys jaloissa paljon kovempaan kun muussa kropassa.

Olen ajatellut kokeilla tälläsitä ohjelmaa:
ma - Ojentajat, haukkarit, olkapäät ja kädet muutenkin
ti - rinta, selkä ja vatsa
ke - lepo
to- kädet, rinta, selkä ja vatsa
pe - jalat
la ja su lepoa

Onkohan tämä kokeilemisen arvoista? Ja tässä ei todellakaan ole takoitus vähätellä jälkatreeniä ja koittaa sekin aika käyttää haukkarin kasvatukseen :)
Nii mitään tarkempia liikkeitä ja muita en tähän laittanut ku perus ideahan tulee varmaan selville ilman niitäkin?
Varmaan vähän odottelitkin tällaista kommenttia, mutta treenaa niitä jalkojakin. Jos ne on edellä, niin kyllä se kroppa siitä tasapainoon pääsee, kunhan treenivuosia tulee lisää. Toki jos haluat välttämättä painottaa yläkroppaa (varsinkin käsiä, joille on sun ohjelmassa oma päivä ja jotka rasittuu myös rintaa ja selkää treenatessa), siitä vaan. Kukin tyylillään ja miten itse parhaaksi näkee.

Hyviä treenejä! :thumbs:

Back
Ylös Bottom