Ärsyttävät asiat liikenteessä

isoimmilla mulkuilla on nimenomaan se halpa paska ja niitä vituttaa kun jollakin muulla on uudempi ja hienompi auto.

Perseessä roikkumisen ja vilkuttomuuden kaksi tyypillisintä tyyppiä:

i: Iso/kallis auto ja ratissa pukumies/pukunainen yleensä vielä kännykkä korvalla.

ii: Vanhoilla/tuunatuilla autoilla ajavat nuoret lippispäiset "miehet".

Minuahan ei kiinnosta pätkääkään kumpi roikkuu vanhan Vectrani perässä - ihan yhtä perseestä se on. Ensimmäiset kuvittelevat olevansa parempia hienoissa autoissaan eivätkä piittaa niin säännöistä ja jälkimmäiset nyt ovat vain näyttämisenhaluisia nulikoita.

Kyrvän kokoon en voi kommentoida, en ole asiaa liiemmin tutkinut.

Edit. Ja jos ei joku tajua, niin kaikkihan ei ole tällaisia - onneksi.

isoimmilla mulkuilla on nimenomaan se halpa paska ja niitä vituttaa kun jollakin muulla on uudempi ja hienompi auto.

Vituttaa? :lol2: Kaupastahan niitä uusia autoja saa. Joillekkin kun sillä autolla ei vaan ole mitään väliä. Varsinkin jos on isompi pippeli ja ei elämä ahdista.

Jokainen voi tuolla liikenteessä ajan kuluksi ajaessaan laskea ketkä siellä perseilee keskimääräisesti enemmän.

Muut autoilijat. Kaikki pyöräilijät. Suurin osa kävelijöistä.

Se vituttaa kun autoilijat pitävät itseään ''parempana'' kuin motoilijat. Myös vilkuttomuus ärsyttää usein. Se asia mikä saa keskisormen nousemaan pystyyn liikenteessä on kun käytetään sitä lasinpesu-nestettä ihan holtittoman paljon ja juuri silloin kun takana on ajamassa, kirvelee silmiin ja tahraa mukavasti.

Vituttaa? :lol2: Kaupastahan niitä uusia autoja saa. Joillekkin kun sillä autolla ei vaan ole mitään väliä. Varsinkin jos on isompi pippeli ja ei elämä ahdista.

Jokainen voi tuolla liikenteessä ajan kuluksi ajaessaan laskea ketkä siellä perseilee keskimääräisesti enemmän.

mä en lähde edes mukaan tähän... jos jollakin on sua hienompi auto niin sulla on pakko olla isompi muna ja elämässä asiat paremmin. juurikin näin. :thumbs: :5: :itku:

mä en lähde edes mukaan tähän... jos jollakin on sua hienompi auto niin sulla on pakko olla isompi muna ja elämässä asiat paremmin. juurikin näin. :thumbs: :5: :itku:

Onneksi olen tälläinen tosikko kirjoittelija.

Se vituttaa kun autoilijat pitävät itseään ''parempana'' kuin motoilijat. Myös vilkuttomuus ärsyttää usein. Se asia mikä saa keskisormen nousemaan pystyyn liikenteessä on kun käytetään sitä lasinpesu-nestettä ihan holtittoman paljon ja juuri silloin kun takana on ajamassa, kirvelee silmiin ja tahraa mukavasti.
Joo... toi kyllä vituuttaa... varsinkin jos sattuu ajaan vaikka uus kallis nahkatakki päällä nii sitte joku vitun mulkku keksii ruiskauttaa sillä pissa pojalla...:curs:

Omien havaintojeni perusteella vois sanoa, että niitä mulkkuja löytyy ihan yhtä paljon, niin niistä uusista farmarivolvoista, kuin vanhoista nissaneistakin.

Tosin penkin ja kuskin välissä on yleensä ollut se 45-55v miespuolinen henkilö.

Joo... toi kyllä vituuttaa... varsinkin jos sattuu ajaan vaikka uus kallis nahkatakki päällä nii sitte joku vitun mulkku keksii ruiskauttaa sillä pissa pojalla...:curs:
Muistakaa turvaväli te teiden ritarit ;)

Tänään taas vituttaa prätkät liikenteessä, eilen vitutti taksikuskit. Alkuviikosta taisi olla rekkakuskit, mutta mä ajan kyllä aina tosi hyvin...

Oon tullut siihen tulokseen että suomessa ei kannata käyttää vilkkua. Jos laitat sen päälle, niin takana tuleva kiihdyttää raon umpeen välittömästi. "Tähän et vittu ainakaan tule".

Ei liene yllättävää että isoimmilla mulkuilla tuolla tien päällä on keskivertoa kalliimpi auto. Ja pienempi pippeli.

Helsingin alueella satunnaisesti autoilleena olen kyllä huomannut, että siellä saa tilaa todella hyvin vilkulla, täällä maalla taas ei... Maalaisilla asenteissa korjaamista..

Volvo V70 ja BMW 500-sarja (uusin) on todennäköisin sika-autoilijan auto, niillä liikkuu köyhä suomalainen keskiluokka jolla aina kiire... Tämä on vuosien havaintoihin perustuva tutkimus. Ohituksia tuplakeltaisilla, viisiautoa kerralla ohituksia, tulee nyt ensimmäisenä mieleen. Pippelin koko suhteessa autoon olisi mielenkiintoinen tutkimus, siinä oiva lopputyö aihe jollekkin psykologian opiskelijalle tms.. :D

Ja LUTIKKA, olisit vielä lisännyt tekstiisi että ohitettavana olisi vain 1-2 autoa eikä tuota letkaa, nyt kyselit vain miksi on paha juttu jos ohittaa, jos ei vastaan tule autoa.... Kyseessä olisi täysin eri tilanne, ja silloin olisin jättänyt kutsumatta apinaksi.

Virossa osataan kyllä liikennesäännöt paremmin kuin täällä. Esim. vilkkua käytetään AINA jne. Voi toki olla, että siellä maksaa nuo valot vähemmän, eikä tartte säästellä.. :rolleyes:

Ehkä ne vammaiset otteet sitten tarttuu täällä meillä, maassa maan tavalla, vai mitenkäs se olikaan.

Viime talvena naureskeltiin töissä kombinaatiolle virolaiset rekisterilaatat & 80-luvun nelivetoaudi. Jos joku olisi maksanut euron joka kerta kuin näin tuollaisen yhdistelmän puussa, liikennemerkissä, kaiteessa taikka ojassa, niin olisin jo miljonääri. :hyper:

Kyllä Suomalaisistakin osa päin :david: ajaa, mutta Virolaiset tuntuu aina vievän sen astetta pidemmälle...

Helsingin alueella satunnaisesti autoilleena olen kyllä huomannut, että siellä saa tilaa todella hyvin vilkulla, täällä maalla taas ei... Maalaisilla asenteissa korjaamista..

En erotellut mitenkään seutukohtaisesti tätä. Etelässä tosin parhaiten saa vilkulla tilaa silloin kun kummatkin autojonot seisoo. Rampilta liityttäessä harvakseltaan joku antaa tilaa vaikka vilkku on ollut kauan jo päällä. Moottoriteillä vilkun käyttö yleensä menee siihen, että ohituskaistaa ajava kiihdyttää sen raon kiinni mihin olet menossa. Ei liene ihme että motarilla moni ei jaksa enää vilkutella.

Tänään taas sai kokea sen ihanuuden, kun ihmiset eivät osaa painaa sitä kaasua liikennevaloista lähtiessä. Todella liikennöity risteys joka suuntaan, todella lyhyet valot ja muutama sellainen käsi sinne letkan kärkeen ja ai että kun menikin mukavasti se ruoka(puoli)tuntinen siinä yhdessä risteyksessä!

Saksassa pari vuotta sitten omin silmin näin sellaisenkin ihmeen, että valojen vaihtuessa koko jono lähtee samanaikaisesti liikkeelle, ihmeellistä! Sattui jopa useamman kerran. :eek:

Se ottaa pattin kanssa ku jotkut alkavat madella hitaasti kohti risteystä jos palaa punainen. Ruuhka-aikaan se tekee jononpäähän tajuttoman liiku-pysähdy-liiku efektin.

Mä teen kanssa näin. Voin vilkuttaa sulle kun ajan sun ohi siitä valoista, mihin kiihdyttelit seisoskelemaan.

Pätee myös ruuhka-aikana (paitsi että ajan silloin niin harvoin kun mahdollista, koska kaikki oman elämänsä sankarit on liikkeellä silloin).

Viime talvena naureskeltiin töissä kombinaatiolle virolaiset rekisterilaatat & 80-luvun nelivetoaudi. Jos joku olisi maksanut euron joka kerta kuin näin tuollaisen yhdistelmän puussa, liikennemerkissä, kaiteessa taikka ojassa, niin olisin jo miljonääri. :hyper:

Kyllä Suomalaisistakin osa päin :david: ajaa, mutta Virolaiset tuntuu aina vievän sen astetta pidemmälle...

Otan sanojani sen verran takaisin, että ainakin eilen tallinnassa paikalliset vetelivät surutta ylinopeutta keskustan kaduilla.

Mä teen kanssa näin. Voin vilkuttaa sulle kun ajan sun ohi siitä valoista, mihin kiihdyttelit seisoskelemaan.

Pätee myös ruuhka-aikana (paitsi että ajan silloin niin harvoin kun mahdollista, koska kaikki oman elämänsä sankarit on liikkeellä silloin).

tähän vois heittää kommentin joustavasta liikenteestä...

kun ne hidastelut kertaantuu jokaisen auton välissä, ei kovin montaa kymmentä autoa tarvitse olla perässä niin peränpitäjää varmasti vituttaa kun yhden pakko seisoa jarrulla jo monta sataa metriä ennen valoja.

eli välillä kannattaa ajatella muutakin kuin omaa ajoa ja kuinka ite pääsee mukavimmin. siellä on nimittäin muitakin kuin pelkästään ite liikenteessä.

tähän vois heittää kommentin joustavasta liikenteestä...

kun ne hidastelut kertaantuu jokaisen auton välissä, ei kovin montaa kymmentä autoa tarvitse olla perässä niin peränpitäjää varmasti vituttaa kun yhden pakko seisoa jarrulla jo monta sataa metriä ennen valoja.

eli välillä kannattaa ajatella muutakin kuin omaa ajoa ja kuinka ite pääsee mukavimmin. siellä on nimittäin muitakin kuin pelkästään ite liikenteessä.

Uskallan väittää, että jos kaikki ajaisivat ennakoivasti, mitään vitun ruuhkia ei edes syntyisi siinä määrin kuin nykyään. Että kyllä se tapa vaan kannattaisi opetella.

Ja mä en siis seiso jarrulla, vaan käytän moottorijarrutusta. Jos valo ei ehdi vaihtua, niin sitten seison siinä mihin jonon pää jättää.

Uskallan väittää, että jos kaikki ajaisivat ennakoivasti, mitään vitun ruuhkia ei edes syntyisi siinä määrin kuin nykyään. Että kyllä se tapa vaan kannattaisi opetella.

Ja mä en siis seiso jarrulla, vaan käytän moottorijarrutusta. Jos valo ei ehdi vaihtua, niin sitten seison siinä mihin jonon pää jättää.

Nyt neuvoisin uudemman kerran lukemaan ossipenan tekstin...Voit uskaltaa väittää ihan mitä vaan, jopa että maapallo on sittenkin litteä, mutta tuossa asiassa olet väärässä ja ossipena oikeassa.
Haitariliikkeen aikaansaajana saat varmasti aikaiseksi myös niitä aggressiivisia kiihdyttelyjä takanasi ajavista. Voit itseksesi tuomita heitä kiirehtimisistä niin paljon kuin haluat, halveksiakin heitä jotka pyrkivät ajamaan nopeampaa mutta ÄLÄ, please, tee oletuksia siitä, onko heillä siihen oikeutta tai onko kiireellisessä ajotyylissä aihetta. Joustavinta ajattelua osoittaa se, että annat tilaa sitä pyytävälle etkä ala kisaamaan seuraavissa vihreissä kiihdyttääksesi kiilaajan edelle....
Minä annan aina tilaa kun en itse ole kiireinen ja jos taas kiireellisenä pyydän tilaa vilkulla, siitä saamastani avusta myös kiitän vilkuttamalla vilkuilla kerran kumpaankin suuntaan mikäli arvaan, ettei tilaa antanut voi nähdä käteni heilahtavan kiitokseksi.

Tärkein asia minkä sinäkin voisit muistaa on se, että sinulla ei ole oikeutta kouluttaa muita tiellä liikkujia eikä toimia eräänlaisena liikennepoliisina/jarruna. Karkea kiroilu viestissäsi osoittaa jonkinmoista kouluttajan vikaa....Kirjoitit varmaankin kiukuspäissäsi, vai mitä...

Ja muuten...Jarrulevyt alkavat ruostua käytön puutteesta eikä jatkuva moottorijarrutus tee hyvää koneelle. Näin minulle on aina sanottu huoltopajalla ja tuskinpa diesel siinä suhteessa poikkeaa bensapeleistä. Korjatkoon joku autokorjaamon ammattilainen väittämäni mikäli olen saanut siltä osin väärää infoa näinä 20 vuotena ammattiautoilijana.

Reikäpäiset ohittelijat, sen itse reikäpään hengenlähtö ei hirveästi liikuta, mutta mitenkäs sitten se vastaantuleva huonon tuurin omaava ihminen?

Ihmiset jotka vain sokeasti roikkuvat edellä ajavan perseessä. (alla kokemus tältä päivältä).

Ajelin sellaisen 100-500m päässä kolmen auton letkasta joku 20-30km.
Ensimmäisen auton perässä mentiin kuin sorsanpoikaset sorsaemon perässä, pahimmillaan turvaväliä toisen ja kolmannen auton välillä alle metri. Nopeuden muutos arviolta letkalla oli joku 10km/h vaikka ajettiin läpi 100,80 ja 60km/h rajoituksella olevia alueita.
Loppuhuipennuksena sillä jonoa johtavalla tais mennä hermot kun rupes ajelemaan 100km/h alueella 80km/h. Tässä vaiheessa yks letkassa olleista autoista oli jo kääntynyt mutta se jäljelle jäänyt sankari pysyi uskollisesti perässä turvavälin ollessa taas alle metrin.

Tuossa vaiheessa menin ohi ja teki mieli nostaa keskari pystyyn sille vihreää opelia ajavalle naiskuskille joka oli ottanut elämäntehtäväkseen toisen perseessä kiinni roikkumisen.

Omien havaintojeni perusteella vois sanoa, että niitä mulkkuja löytyy ihan yhtä paljon, niin niistä uusista farmarivolvoista, kuin vanhoista nissaneistakin.

Tosin penkin ja kuskin välissä on yleensä ollut se 45-55v miespuolinen henkilö.

No saattahan se vähän häiritä jos joutuu istumaan kuskina jonku sylissä :lol2:

Back
Ylös Bottom