CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Minä en jostain syystä ymmärtänyt, suoraan sanottuna, tuosta minulle esitetystä vastauksesta yhtään mitään. Esitit taas näitä omia kirjoituksia, joista otin lainauksia. Nyt tarinoit niistä, näin että kun ja taas noin, sillä näin, välillä taas näin ei ja samaa "politiikon jorinaa".

Kahdesta alkuperäisistä tekstistäni, varmasti selviää kaikki oleellinen ja mitä niissä kerroin selvällä suomenkielellä.

Vastauksista ei taas ota mitään selvää. Kerrot tarinat joka kerta eri valossa ja eri tavoin.

Paljon oli asiaa, mistä mikään osaltani, ei pitänyt paikkaansa. Yksinkertaiset asiat olit kokonaisuudessaan onnistunut vääntämään, mitä ihmeellisempään muotoon.

Vastauksista ei ollut mitään antia, ainoastaan kirjoittajasta kertoi tarinat omaa kieltään, ei muuta. Turhanpäiväistä pikkupojan "uhoamista", on vain joskus vaikea ymmärtää, mutta jokainen tavallaan.
Se siitä. Amen.

Minä en jostain syystä ymmärtänyt, suoraan sanottuna, tuosta minulle esitetystä vastauksesta yhtään mitään.
Sinä oletit virheellisesti, että minä olisin muka väittänyt penkkipunnerruksella olevan jokin yhteys olkapäävaivoihini. En kuitenkaan ole koskaan näin väittänyt, vaan olen lopettanut normipenkin tekemisen jo 5 vuotta sitten useammankin eri syyn johdosta (joista yksi oli tuo riski olkapäille). Olkapäävaivoista olen kärsinyt vasta reilun vuoden ajan, enkä ole missään vaiheessa väittänyt penkkipunnerruksen olleen niihin syypää (koska en ole tehnyt penkkiä 5 vuoteen). Sinä kuitenkin jostain syystä kuvittelet minun väittäneen penkin olevan syypää olkapäävaivoihini, ja noissa lainaamissani teksteissäsi yrität osoitella ettei penkki olekaan syypää olkapäävaivoihini (vaikka tuo on itsestäänselvää).
Vastauksista ei taas ota mitään selvää. Kerrot tarinat joka kerta eri valossa ja eri tavoin.
Sanopa nyt, missä vaiheessa olen "kertonut tarinat" eri valossa ja eri tavoin, ja mistä tarinoista edes puhut.
Paljon oli asiaa, mistä mikään osaltani, ei pitänyt paikkaansa. Yksinkertaiset asiat olit kokonaisuudessaan onnistunut vääntämään, mitä ihmeellisempään muotoon.
Selvennäpä sitten, mitkä asiat eivät pitäneet paikkaansa.

Ei ymmärrä. Luin mitä olet kirjoittanut ja esitin niiden pohjalta kysymykset.

Tästä tieto/taidosta ja pätemisestä, mistä kerroit, niin...meni ohi ja kovaa.

Minä en jostain syystä ymmärtänyt, suoraan sanottuna, tuosta minulle esitetystä vastauksesta yhtään mitään.

Vastauksista ei taas ota mitään selvää.

Parempi tosiaan lopettaa tuo tyhjänpäiväinen jankuttaminen ja pojittelu, jos on noin paljon ymmärtämisvaikeuksia?

Oikeasti tämän threadin suola ovat juuri nämä hulkki vs. x -väittelyt :D, mutta taitaa melkoisia tunnekuohuja aiheuttaa tämä keskustelu, kun henkilökohtaisuuksiin pitää mennä. Skarppaa nyt! Yritä vaikka johdatella väittely sivuraiteille ja osoita, että hulkki on väärässä jossain muussa asiassa ;)

Ei tietenkään ole, on täysin hyödytöntä kirjoittaa tänne yhtään mitään penkkipunnerruksesta, tai yleensä jostain voimailuun liittyvästä (vaikka Hulkki miettii ja syklittää painoja enempi kuin voimanostajat keskimäärin). Mä keskityn vaan sellaiseen pikkuvittuiluun, ja yritän tsempata sen kyniksen kasvattamaan vähän lisää niitä etukreisiä ja ehkä vielä vähän muhkeampia epäkkäitä (älä vaan jätä sitä maastavetoa pois):D.
Teme on huumorimiehiä :D

Oikeasti tämän threadin suola ovat juuri nämä hulkki vs. x -väittelyt :D, mutta taitaa melkoisia tunnekuohuja aiheuttaa tämä keskustelu, kun henkilökohtaisuuksiin pitää mennä. Skarppaa nyt! Yritä vaikka johdatella väittely sivuraiteille ja osoita, että hulkki on väärässä jossain muussa asiassa ;)

En itsekään tiedä mitä tässä threadissa keskusteltaisiin, jos alkupään kuvia kehuttaisiin vuodesta toiseen ja ihmeteltäisiin kimpassa kuinka rauta nousee päivästä toiseen. Hulkki on jo tottunut väittelyyn ja sitä itsekin harrastaa aika runsaasti joten ei tässä kukaan mitään menetä.;)

En itsekään tiedä mitä tässä threadissa keskusteltaisiin, jos alkupään kuvia kehuttaisiin vuodesta toiseen ja ihmeteltäisiin kimpassa kuinka rauta nousee päivästä toiseen. Hulkki on jo tottunut väittelyyn ja sitä itsekin harrastaa aika runsaasti joten ei tässä kukaan mitään menetä.;)
Juu, kiivaat väittelyt ovat väistämätön ilmiö netissä, ja itsekin olen niihin jo vuosikausia osallistunut. Ongelmana nykyisin vain on se, että jos rupean väittelemään jonkun kanssa tyylilleni ominaiseen aggressiiviseen tapaan, saan ylimielisen kusipään leiman koska olen jonkin asteen pienjulkkis maamme pienehkössä bodyskenessä. Jos en olisi kertaakaan käynyt lavalla tai saanut rumaa naamaani Fastin mainoksiin, Bodylehteen, töllöön, jne, voisin väitellä niin aggressiivisesti kuin ikinä haluaisin, eikä kukaan pitäisi asiaa erityisen paheksuttavana. Mutta nykyisellään minun ainakin pitäisi varoa sanomisiani, ja aina se ei onnistu kun tällekin palstalle kirjoittelee vuosien saatossa tuhansia viestejä.
Mitä mieltä raakojen kananmunien syömisestä?
Jos ei pelkää salmonellaa, niin mikäs siinä jos haluaa jostain syystä olla väkisin HC, tjsp. :D

Olen seurannut jo pitkään palstaa, mutta harvemmin kirjoitellut mitään. Harrastin aiemmin n. 5 vuotta kestävyysjuoksua ( puntilla olen käynyt pari kertaa viikkoon sen lisäksi ), mutta nyt vammojen takia joudun tn. unohtamaan koko homman. Olen tässä nyt puntilla käynyt vieroitusoireiden takia, niitä nimittäin juoksusta tulee, jos sitä paljon tahkoaa.

Tiedän kyllä, että tämä ei ole mikään ohjelmista-kysely-threadi, mutta ajattelin joka tapauksessa hulkilta kysyä. Eli tarkoitus olisi reenata kolmijakoisella kroppa pari kertaa 7-8 päivään, tarpeen vaatiessa sitten lepoa.
Rinta, olka, ojentaja päivä vähän askarruttaa: riittääkö penkki 4x10/4x6, vipunostot sivulle kp 4x10/4x6 ja dippi 4x10/4x6 ( niin ja jos ei niin mitä lisäilisit tai muuttaisit, toinen vaihtoehto mitä ajattelin olisi penkki, pystypunnerrus ja ranskalainen punnerrus. ). Vuorotellen reenien välillä aina toistot vaihtuu. Painoa lisää kun menee esim. 4x6 jne. Toisto pari varastoon.

Vastaile, jos viitsit ja jaksat. Ja tsemiä reeneihin ja kouluhommiin :)

tarkoitus olisi reenata kolmijakoisella kroppa pari kertaa 7-8 päivään, tarpeen vaatiessa sitten lepoa.
Rinta, olka, ojentaja päivä vähän askarruttaa: riittääkö penkki 4x10/4x6, vipunostot sivulle kp 4x10/4x6 ja dippi 4x10/4x6 ( niin ja jos ei niin mitä lisäilisit tai muuttaisit, toinen vaihtoehto mitä ajattelin olisi penkki, pystypunnerrus ja ranskalainen punnerrus. ). Vuorotellen reenien välillä aina toistot vaihtuu. Painoa lisää kun menee esim. 4x6 jne. Toisto pari varastoon.
Siis tekisit joka kerta samat liikkeet, mutta joka toisessa treenissä kymppejä ja joka toisessa kutosia? Suosittelen kyllä tekemään myös eri liikkeet noissa treenikierroissa, esim. näin:

Rinta/olkapäät/ojentajat (treenikierto A)
1. Penkki 4x6
2. Pystypunnerrus 4x6
3. Kapea penkki 4x6

Rinta/olkapäät/ojentajat (treenikierto B)
1. Vinopenkki 4x10
2. Vipunostot sivulle 4x10
3. Dippi 4x10

Anyway, nuo liikkeet ja sarjat riittävät kyllä varsin hyvin jos kroppa tehdään kerran läpi 3-4 päivässä. Jos ei tunnu riittävän, tee sarjat hieman pidemmälle eli lähemmäksi failurea.

Hulkki, mites se nyt oli sen intervalli aerobisen kanssa. Kannattaako tehä välipäivinä vai suoraan punttitreenin päälle?

Hulkki, mites se nyt oli sen intervalli aerobisen kanssa. Kannattaako tehä välipäivinä vai suoraan punttitreenin päälle?
Ei edelleenkään kovinkaan suurta järkeä tehdä punttitreenin päälle (mieluummin sitten vain tekee treenin aikana enemmän sarjoja).
Intervalli mieluiten välipäivänä, tai jos on tehtävä salitreenipäivänä niin eri aikaan kuin treeni. Viimeisenä vaihtoehtona sitten treenin päälle, jos mikään muu aika ei onnistu. Protskua ja hiilaria ennen ja jälkeen intervallin (kuten myös salitreenin).

Se on klubi-isännälle moro!

Mitä oot mieltä illan paikkaavista tankkauksista, jos päivän mittaan on ehtinyt syödä heikommin? Tyyliin muutama egu/NGV/tonnikalaa/ruisleipää ennen nukkumaanmenoa, jotta vuorokausikohtaiset saannit kohdilleen?

Paljonko peruskulutuskalorit sulla ja minkälaisella ravinnejakaumalla täytät tarpeen?

^ onko kyse siis dieetistä vai mistä?
Juu.
Mitä oot mieltä illan paikkaavista tankkauksista, jos päivän mittaan on ehtinyt syödä heikommin? Tyyliin muutama egu/NGV/tonnikalaa/ruisleipää ennen nukkumaanmenoa, jotta vuorokausikohtaiset saannit kohdilleen?
Jos puhutaan vain yhdestä heikommin syödystä päivästä, ei väliinjätettyjä kaloreita tarvitse lähteä jälkikäteen tankkaamaan, kunhan vain jatkaa seuraavana päivänä sitten normiruokavaliota. Jos taas tuo tilanne on arkipäivää, eli suuri osa päivistä menee hyvin epäsäännöllisellä safkaamisella, voi tuollainen iltatankkaus olla ainoa tapa saada riittävästi kaloreita pitkällä tähtäimellä.
Paljonko peruskulutuskalorit sulla ja minkälaisella ravinnejakaumalla täytät tarpeen?
Paino nousee maltillisesti kun syön about 5000 kcal treenipäivinä. Protskua tulee sellainen 250 g, hiilaria 600-800 g, ja loput kalorit rasvasta. Lepopäivinä sitten kalorit lähempänä kolmea tonnia.

Ihan semmoista kysyisin, että eikö ole hiukan ristiriitaista, kun omien kirjoitustesi perusteella et ole tyytyväinen kroppaasi, vaan aina jonkun kehuessa itseäsi vetoat aina milloin kuvakulmaan, milloin muualle. Omaa kroppaasi koskevien lausuntojen perusteellahan harjoitusmenetelmäsi eivät toimi, kun kehitystä ei tule. Kuitenkaan et ota mitään kritiikkiä vastaan omia harjoitusmenetelmiäsi koskien, ja neuvot muita omien kokemustesi perusteella, vaikka ne eivät lausunnoistasi päätellen kuitenkaan ole kroppaasi mitenkään huikeasti kehittäneet.

Hulkki sanoi:
Ei edelleenkään kovinkaan suurta järkeä tehdä punttitreenin päälle (mieluummin sitten vain tekee treenin aikana enemmän sarjoja).
Intervalli mieluiten välipäivänä, tai jos on tehtävä salitreenipäivänä niin eri aikaan kuin treeni. Viimeisenä vaihtoehtona sitten treenin päälle, jos mikään muu aika ei onnistu. Protskua ja hiilaria ennen ja jälkeen intervallin (kuten myös salitreenin).
Onko järkeä veivata 20-30 min aerobista treenin jälkeen, siis sellaista normaalia matalasykkeistä perus shittiä? Toki palautusjuomaa hörppien se menee, mutta näetkö järkevänä tuota?

Ihan semmoista kysyisin, että eikö ole hiukan ristiriitaista, kun omien kirjoitustesi perusteella et ole tyytyväinen kroppaasi, vaan aina jonkun kehuessa itseäsi vetoat aina milloin kuvakulmaan, milloin muualle. Omaa kroppaasi koskevien lausuntojen perusteellahan harjoitusmenetelmäsi eivät toimi, kun kehitystä ei tule. Kuitenkaan et ota mitään kritiikkiä vastaan omia harjoitusmenetelmiäsi koskien, ja neuvot muita omien kokemustesi perusteella, vaikka ne eivät lausunnoistasi päätellen kuitenkaan ole kroppaasi mitenkään huikeasti kehittäneet.

Ihan sama kysymys ollut mielessä! Ainahan sitä omaan silmään näyttää paskalta ja on jotain kehitettävää, mutta on kyllä saatanan rasittavaa kun yksi Suomen CBB-huipuista koko ajan itkee kuinka ei kehtaa rannalle mennä kun kädet ovat narut ja reidet kun pikkutytöllä jne jne.... LOPETA SE! :wall:

BTW, se superfarmipätkä on ilmeisesti kuopattu? Täytyy ihmetellä että sen kerran kun täällä 24/7 hypetettävää jätkää näkyy telkkarissa niin se ei kiinnosta ketään? :eek::eek:

eikö ole hiukan ristiriitaista, kun omien kirjoitustesi perusteella et ole tyytyväinen kroppaasi, vaan aina jonkun kehuessa itseäsi vetoat aina milloin kuvakulmaan, milloin muualle.
Oma tyytyväisyyteni (tai tyytymättömyyteni) omaan kehitykseeni on erittäin subjektiivinen määre. Joku toinen saattaisi olla samaan kehitykseen hyvinkin tyytyväinen, sillä kaikilla ei ole samat tavoitteet treenaamisen suhteen.
Omaa kroppaasi koskevien lausuntojen perusteellahan harjoitusmenetelmäsi eivät toimi, kun kehitystä ei tule. Kuitenkaan et ota mitään kritiikkiä vastaan omia harjoitusmenetelmiäsi koskien, ja neuvot muita omien kokemustesi perusteella, vaikka ne eivät lausunnoistasi päätellen kuitenkaan ole kroppaasi mitenkään huikeasti kehittäneet.
Vastaan vain muiden minulle esittämiin kysymyksiin. Lisäksi suurin osa treenimenetelmistäni pohjautuu joko tutkittuun tai havaittuun tietoon, jota minä en ole tuottanut. Voin siis tarvittaessa perustella käyttämäni treenimenetelmät, vaikka itse en välttämättä kehitystä saisikaan aikaan. Kuvitteletko Klausuuli todella, että yhden treenaajan kehitys tai kehittymättömyys kertoo yleisellä tasolla paljoakaan siitä, kuinka hyvin kyseisen henkilön käyttämät menetelmät sopivat treenaajille keskimäärin?

Sanoit lisäksi, etten ota vastaa mitään kritiikiä omia harjoistemenetelmiäni koskien. Antaisitko esimerkin tilanteesta, jossa olen tyrmännyt kaikki olosuhteet huomioon ottavan, loogisesti perustellun kritiikin ilman loogista vastaperustelua?
Onko järkeä veivata 20-30 min aerobista treenin jälkeen, siis sellaista normaalia matalasykkeistä perus shittiä? Toki palautusjuomaa hörppien se menee, mutta näetkö järkevänä tuota?
Kyllä normiaerobisesta hyötyä on, mutta lähinnä palautumisen edistämisen kannalta. Rasvanpolttotarkoituksiin on parempi tehdä joko intervallia tai treenata salilla useammin / enemmän.

Salitreenin jälkeen palkkari naamaan ja 10-20 minuuttia kevyttä aerobista on melko pätevä tapa edistää palautumista.
Ihan sama kysymys ollut mielessä! Ainahan sitä omaan silmään näyttää paskalta ja on jotain kehitettävää, mutta on kyllä saatanan rasittavaa kun yksi Suomen CBB-huipuista koko ajan itkee kuinka ei kehtaa rannalle mennä kun kädet ovat narut ja reidet kun pikkutytöllä jne jne.... LOPETA SE! :wall:
Jos en itse uskalla olla tyytyväinen kehitykseeni, ei se tarkoita että muiden pitäisi ajatella samalla tavalla. Omalla kohdallani vain sattuu olemaan niin, että asetan itselleni yleensä melko korkeat kriteerit, jolloin en kovinkaan usein edes voi olla tyytyväinen kehitykseeni. Lisäksi kannattaa muistaa sellainenkin seikka, että Suomessa ei ole sallittua olla itseensä tyytyväinen - ainakaan julkisesti. ;)
BTW, se superfarmipätkä on ilmeisesti kuopattu? Täytyy ihmetellä että sen kerran kun täällä 24/7 hypetettävää jätkää näkyy telkkarissa niin se ei kiinnosta ketään? :eek::eek:
Niin, kyllähän meikäläistäkin kiinnostaisi se pätkä saada jostakin talteen vaikka eläkevuosia varten, mutta aika hiljaista tuntuu olevan.

Back
Ylös Bottom