Moi.
Olin Tunisiassa viikon verran lomalla ja taas tuli kyllä todistettua kuinka saastaisia, röyhkeitä varkaita, huumekauppiaita ja huijareita ne ovat. Siis muslimit. Joka ilta/yö kun kavelin kaupungilla niin 5-7 nuorta muslimia tuli kauppaamaan hasista ja maria. Myös hotellin edessä oli 4-5 nuoren joukko jotka ihan avoimesti möivät huumetta. Autot pysähtyivät poikien kohdalla ja kauppa kävi.
Joka kerta kun kavi basaarissa ostoksilla niin yritettiin huijata. Joko antamalla liian vähän rahaa, muuttamalla hintaa tai vain vaatimalla lisämaksua esim: kulutetusta ajasta, kun myyjä esitteli tuotetta. Myös ruokaravintolassa yritettiin monesti huijata. Yleisintä oli tehdä niin, että juomien hintaa ei oltu laitettu listaan. Syömisen jälkeen tuli lasku ja sitten vasta huomasi, että lasi Coca Colaa maksoikin saman, kuin itse ruoka. Myös lompakolle mutiaiset yrittivät tulla ja siinä häsläyksessä vaihtaa rahaa. Missään ei voinut olla hetkeäkään rauhassa ettei joku huijari tullut kauppaamaan jotain paskaa. Ja jos heti huijarin lähestyessä sanoit ettei kiinnosta niin alkoi helvetinmoinen älämölö etten kunnioita heitä, kun hän tuli vain moikkaamaan. Muutenkin toi kunnioitus-juttu oli yleinen keino huijata. Aina helvetillinen valitus, etten kunnioita jos en tule niiden kauppaa juomaan minttuteetä. (josta sitten yritettiin saada rahaa)
Itse lomakeskus oli ihan ok kunnossa mutta heti, kun meni vähänkään syrjemmälle niin siellä oli niin saastaista, että oikein oksetti. Kadulla makasi kuolleita kissoja ja rottia. Hirveä paskan ja virtsan löyhkä oli kaikilla kujilla. Talot vaikuttivat siltä, että ne romahtavat niskaan ja joka paikka oli retuperällä ja rikki. Mitään ei siivottu pois ja jätteet lojuivat kadulla.
No, se on niiden maa ja minä olin vieraana siellä joten käyttäydyin asiallisesti ja siististi maan tapoja kunnioittaen, kuten minun kuuluukin. He saavat tehdä siellä kotona ihan mitä huvittaa ja se ei ole minun asia. Mutta... Kun he tulevat meidän maahan niin niiden pitää ymmärtää miten tällä toimitaan. Miten helvetissä edes musulmaani voi sopeutua meidän yhteiskuntaan, kun elävät kuin elukat kotonakin?