Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

joo ainakin ite oon seurannu kun pistetty paria erisorttista nappulaa plus aiv-heinää plus kuivaheinää(tai tuoretta heinää kesällä. riippuu vähän mitä heinää on millonkin käytettävissä)

käsittääkseni nappuloissa on valkuaista plus hivenaineita.

ruokajuomana lehmille tarjotaan vettä.

Kk. Mutta ei siis kuitenkaan mitään maissia, kuten Yhdysvalloissa. :) Heinällä tulee parempi rasvakoostumus, jos T-nationia on uskominen.

Kiitti.

Miksi olen viime aikoina herännyt keskellä yötä...

Mä voin psykotulkita, koska olen niin kyylä että muistan sun aikaisempia juttuja :D

Meneillä on epävarmat ajat ja tulevaisuutesi on kiinni asioista, joihin et voi juurikaan vaikuttaa. Ns. kolmas osapuoli on uhka onnellisuudellesi, ja tämän uhan edessä olet voimaton. Vesi-ilmapallot = hyödytön keino, mutta epätoivoinen yrittää kuitenkin pelastaa tärkeän asian keinolla millä hyvänsä.

Vaiko eikö?

Mä voin psykotulkita, koska olen niin kyylä että muistan sun aikaisempia juttuja :D

Meneillä on epävarmat ajat ja tulevaisuutesi on kiinni asioista, joihin et voi juurikaan vaikuttaa. Ns. kolmas osapuoli on uhka onnellisuudellesi, ja tämän uhan edessä olet voimaton. Vesi-ilmapallot = hyödytön keino, mutta epätoivoinen yrittää kuitenkin pelastaa tärkeän asian keinolla millä hyvänsä.

Vaiko eikö?

Huikea analyysi!:lol2: Mutta joo, viime yönä taas heräsin vastaavaan tilanteeseen. Tuossa tyttöystävälleni ostamat kukat olivat muuttuneet sellaisiksi nukeiksi, joilla oli moottorisahat käsissä. Peitolla ja voimakkailla käsiliikkeillä sain ne sitten näyttämään taas kukilta. Eli selvisin.:nolo:

Huikea analyysi!:lol2: Mutta joo, viime yönä taas heräsin vastaavaan tilanteeseen. Tuossa tyttöystävälleni ostamat kukat olivat muuttuneet sellaisiksi nukeiksi, joilla oli moottorisahat käsissä. Peitolla ja voimakkailla käsiliikkeillä sain ne sitten näyttämään taas kukilta. Eli selvisin.:nolo:

Kuulostaa hieman unihalvaukselta, mutta ilman sitä lamaantumista, kun kerta pystyt liikkumaan? Tuon tapaiset harhat on siinä tyypillisiä. (Ja ihan oikeasti pelottavan tuntuisia! Ollu joskus itellä..) Käy kattoo Wikipediasta! Vatsallaan nukkuminen ehkäisee. Täälläkin tais olla joku threadi siitä:rolleyes:

Köytätkö aineita tai paljon alkoholia

Mitä tietoja tulee antaa, kun pyydetään laskutustiedot?

Terv. Merkonomi-opiskelija :nolo: :lol2:

Osoite johon laskut lähetetään

Köytätkö aineita tai paljon alkoholia

Ilmeisesti tuo kysymys oli tarkoitettu mun uniseikkailuihin, ja ilmeisesti köyttämisen sijaan tarkoitetaan käyttämistä?

En käytä aineita. Alkoholia kerran parissa kuukaudessa. Katsellaanpa nyt tässä viikko eteenpäin, että miten unet jatkuvat.

Tilailin tässä vähän vaatteita jenkeistä, ja tavara saapuikin parissa päivässä tänne suomeen, kun seurailin DHL:n trackingistä. Nyt se perkeleen paketti vaan on 3 päivää (+ vappu) jumittanu tullissa :curs: . Kysymys kuuluukin että kuinka prkleen kauan tohon tullaamiseen voi pahimmillaan mennä, koska mun tuurilla se on vähintään se maksimi aika :jahas:

Miten pitkään yksityishenkilön pitää säilyttää tiliotteitaan yms papereita? Ja mitä kaikkea on syytä säilyttää? Ilmeisesti ainakaan laskuilla ei tee mitään jos ne näkyy tiliotteella?

Ajatellen verotusta niin tiliotteitahan kannattaisi periaatteessa se kaksi vuotta säilyttää. Mahdollisten epäselvyyksien takia. Ite ainakin yritän tsekata kuukausittain ton pankin tiliotteen virheitten takia. Tosin nythän taitaa saada sen nettipankista aina halutessaan printattua itekin.
Laskuja ois tietysti hyvä säilyttää ainakin takuuajan verran, jos on tuotteen ostamisesta kyse. Puhelinlaskut viskaan kaikki laatikkoon talteen ihan vaan nykyisten operaattorien laskutukseen liittyvän "luotettavuuden" vuoksi :)
Jossain vaiheessa tökin aina kaikki mahdolliset kuitit kotiin tullessa taskusta sellaseen piikkiin työpöydälle, mutta ei niitä gigglinin ja k-kaupan kuitteja tarvi ainakaan verotuksen takia säilyttää, ehkä pikemminkin omaa talouden seurantaa varten..:)

Miten pitkään yksityishenkilön pitää säilyttää tiliotteitaan yms papereita? Ja mitä kaikkea on syytä säilyttää? Ilmeisesti ainakaan laskuilla ei tee mitään jos ne näkyy tiliotteella?

Verottajan ohje on, että kuitit ja tositteet on säilytettävä 6 vuotta verovuoden päättymisestä. Jos tai kun harrastaa osakekauppaa pitkäjänteisesti on hyvä säilyttää kuitit/kauppatositteet hamaan loppuun asti. Enään ei taida käydä vain ilmoitus, että osakkeet on omistettu yli 10v vaan tarkat ostohinnat ja päivämäärät on hyvä olla olemassa. Ainakin helpottaa 9A:n täyttämistä jos tietoja ei jostain syystä löydy digitaalisesti.

Miks ihmiset kirjoittaa "triidi" tarkoittaessaan threadia? Luulevatko nämä ihmiset, että sana thread äännetään noin?

Miks ihmiset kirjoittaa "triidi" tarkoittaessaan threadia? Luulevatko nämä ihmiset, että sana thread äännetään noin?

Kyllä ne varmaan luulee.. joku ehkä jo senkin perusteella, että on lukenut jonkun toisen tekstistä tuon väärän tavan. Hämäävää on myös esim. se, että sana "treat" lausutaan "triit"..

Verottajan ohje on, että kuitit ja tositteet on säilytettävä 6 vuotta verovuoden päättymisestä. Jos tai kun harrastaa osakekauppaa pitkäjänteisesti on hyvä säilyttää kuitit/kauppatositteet hamaan loppuun asti. Enään ei taida käydä vain ilmoitus, että osakkeet on omistettu yli 10v vaan tarkat ostohinnat ja päivämäärät on hyvä olla olemassa. Ainakin helpottaa 9A:n täyttämistä jos tietoja ei jostain syystä löydy digitaalisesti.

Tuo osakkeiden osalta säilytys oli jo tiedossa, valitettavasti on noin. Joskus olen pohtinut koko kuittihässäkkää, että entä jos tulee tulipalo, vesivahinko tai jotain muuta ja menee kaikki kuitit ja tositteet? Sitten saa kauhunsekaisin tuntein odotella että koska verottaja kyselee jotain. No tänäpäivänä taitaa esim. välittäjältä saada aika kaukaakin tiedot haettua. Mutta varmaankaan mitään 80-luvulla tehtyjä ostoja ei saa enää tänäpäivänä juuri mistään.

Ja ilmeisesti nuo jo mainitut esim. puhelinoperaattorin sekaannuksetkin pitää ton 6 vuoden aikana oikaista, eli sen jälkeen ovat vanhentuneet ja mitään ei voi enää tehdä?

Vois vaan hävittää jo noita 90 luvun papereita ihan huolella, vievät tilaa ihan riittävästi. Pankkitiliotteet ja tilinauhat ajattelin säästää pidempään, jos vaikka ihan itse joskus haluaa niitä vilasta.

Back
Ylös Bottom