Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Niiiiin. Mun mielestä tieto kakkosvaiheesta tulee KAIKILLE SAMAAN AIKAAN.. pääsit jatkoon, tai et...

Ihan hirveetä olla vapaapäivällä. Mieliala heittelee epätoivosta ja itsetuhoisista ajatuksista ylioptimistiseen itsensä halailuun... mielenkiintoista. Vois melkeen alkaa pitää "tuntikirjaa" omista ajatuksista. Parikyt sivua pystyis raapustamaan hetkessä ;)

+ antti

Ei oo kerenny ihan liikaa miettiin kun on duunissa. Tosin tänäänki oli sellaista istuskelua, ettei aika tahtonut enään iltapäivästä kulua ja huomenna varmaan koko päivän istuskelua, kun työpari joutui sairaslomalle. En mä tiedä, mulla on niin hyvä backup plan, että jos ei pääse niin ei maailma kaadu siihen. Sanotaanko kuitenkin näin, että halu opiskeleen alaa olis melko kova, eli olishan se ihan kiva päästä ineen..)
Noo huomenna, huomenna..)

Rule no.1 : Aina pitää olla backup plan.

Jos pääsee jatkoon, niin sitten mennään sen mukaan. Jos ei pääse niin samantien lopputili tämänhetkisestä työpaikasta ja firman vaihto.. Sitävarten olis kiva alkaa saada jotain tuloksia tietoon. Onneks huomenna varmaan on töitä niin ei tartte koko päivää pyöriä paskat housussa kotona.

Ou yeah! Kirje tuli ja pääsin 2-vaiheeseen. Pisteistä ei tietoa. Kiitti tsemppauksesta! Päätin etten kirjoittele tänne ennen kuin 2-vaiheen tulokset ovat saapuneet. Good luck others too !

:rock: oujee, 2. vaiheeseen lompsis! Vieläkin harmittaa kyl se heikommin menny aineistoaine, muutenhan tässä uskaltais olla jo melko varma, että koulu alkaa elokuussa. Mutta tästä on hyvä jatkaa :kippis1:

Hahaa! Tänne tipahti myös kutsu 2.vaiheeseen. Aika hyvä fiilis etten paremmin sanois. :hyper: ..Töissä oli kyllä viimiset tunnit yhtä tuskaa kun ei aika meinannut kulua millään. Sieltä sitten äkkiä kotiin ja kädet täristen avaamaan kirjekuorta. :)

Justeri, jälkiviisas kysymys: vaikuttiko lähtö kello kolmen aikaan yöllä siihen, ettei loppuiltapäivästä enää oikein pää toiminut? Vai olivatko aiheet vain liian hankalia?

Ekaan valintatilaisuuteen 3.4.... Onko ketään kuopiosta jakamaan bensarahat / turisemaan matkan ajaksi? 3. aikaan yöllä lähtö.

Ellet satu olemaan hyvin aamuvirkkua tyyppiä, lähtisin sinuna Tampereelle jo edellisenä iltana ja yöpyisin siellä. Pääsykoepäivä on pitkä. Monen tunnin ajo aamutuimiin voi viedä parhaan terän.

Tullu mietittyä tuotakin vaihtoehtoa. Omassa sängyssä nukkuu paljon paremmin ja en oo kovin aamu-uninen. Normaalisti herään aamulla 6 aikaan töidenkin puolesta. Eli 3h ei pitäis vaikuttaa asiaan. Sitten kun vielä jännitystä ilmassa siellä, niin uskon ettei uni tule silmään vasta kuin paluumatkalla. Ja kun sen maksaakin vielä se yöpyminen siellä, no ei se ole ongelma. Mut kummiski...

Itse B2 ryhmässä tiistaina. Henk. kohtasesti olin ihan lukossa nissä ainekirjotuksissa. Oli ihan että mitä ihmettä kun ei tule ideaa päähän. Jotain onneksi sain siihen kirjotettua, etten tyhjänä palauttanut. Toinen aineen aihe taisi olla jotain rikosoikeudellinen virkavastuu, kantelu (blabla jotain). Ei muista tarkkaan. Ja ne eu ja laki kysymykset. Hohhoijjaa... Itku meinas päästä :itku:

:itku: kirjotelma hylätty niin ens vuonna uudestaan...

Kutsu myöskin kakkosvaiheeseen kävi..vaikkakin tiivistelmä todellakin oli hieman.. ööh....vajaa, eikä esseekään ihan putkeen mennyt... Nyt ei muuta kuin täysillä :)

Justeri, jälkiviisas kysymys: vaikuttiko lähtö kello kolmen aikaan yöllä siihen, ettei loppuiltapäivästä enää oikein pää toiminut? Vai olivatko aiheet vain liian hankalia?

Varmasti vaikutti asiaan, ens vuonna viisaampana. Elämä jatkuu... :rock:
(ja itselleni oli kyllä vaikeat aiheet, jossain toisessa aiheessa ois mahdollisesti tullut enempi / paremmin tekstiä)

No joo... Ei menty eteenpäin täälläkään, eli ehkä joskus uudestaan. Mutta tsemppiä teille, jotka pääsitte jatkoon ja todellakin myös kohtalotovereilleni. Ehkä joskus myöhemmin tärppää uudestaan!

Sanoin etten kommentoisi ennen 2-vaiheen tuloksia joten mörökölli minut vieköön..)
En voi olla vastaamatta threadin alkuvaiheessa esitettyihin uskomuksiin, että oikeustieteellisen papereilla pääsisi pyssyn kanssa, tai ilman, yhtään minkäänlaisiin kenttäjohtotehtäviin, saati muuhun poliisin toimintaan.
Yhdelläkään oikeustieteiden kandilla maisterilla etc..ei ole minkäänlaisia poliisivaltuuksia, tai oikeuksia toimintaan poliisin tehtävissä(poislukien mahdollisesti lakimiehiksi palkatut etc.), ilman poliisitaktista koulutusta. Oli pakko selvittää kun jäi vituttamaan tuollainen perin oudoksuttava näkemys jonkun lakinaisen taholta ja toimintamalli jota pidettiin oikeellisena. Nyt ei enää viestejä ennen 2-vaiheen tuloksia..)

Tää on ihan mutuilua ja vähän hatusta vedettyä juttua, mutta aikoinani laskin (kun itse hain ja pääsin kouluun), että kakkosvaiheeseen pääsi muistaakseni joka viides pääsykokeissa olija ja sisään kouluun näistä kakkosvaiheen tyypeistä joka kolmas.

Tää on ihan mutuilua ja vähän hatusta vedettyä juttua, mutta aikoinani laskin (kun itse hain ja pääsin kouluun), että kakkosvaiheeseen pääsi muistaakseni joka viides pääsykokeissa olija ja sisään kouluun näistä kakkosvaiheen tyypeistä joka kolmas.

Ei taida enää olla noin matalat lukemat.

:offtopic: Ei poliisikoululla opiskelemisesta tule yhtään mitään. Olen tämän viikon ollut koulutuksessa poliisikoululla ja täytyy sanoa, että voi vittu niitä poliisin uniformuun pukeutuneita timmejä urheilulikkoja.:kuola: Kyllä alkaa olla niskat kipeät pään pyörimisestä. Eikun vain tsemppiä keskittymiseen!! Joku ampuu varmaan itseänsä jalkaan:D

ps. Älä lähde seurustelevana miehenä poliisikouluun.

Eikös siellä sukupuolijakauma ole kuitenkin miesten "hyväksi", joten Roberttoa mukaillen: älä lähde serustelevana naisena

Toisekseen, se tarjonta nyt ei kyllä hirveän hyvä ole naisissa siellä koululla. Tosin joillekin kelpaa mikä tahansa, kun ovat siellä viikon kiinni miesten keskuudessa. Paremman tarjonnan kyllä löytää muista kouluista, jos naisia etsii.

Back
Ylös Bottom