Viimeisimmät levyostokset

Itse näkisin tuon ehkä Katatonian keskinkertaisimmaksi levyksi, vaikka varsin kuunneltava levy onkin. Ehkä parasta Katatoniassa on kuitenkin bändin jatkuva kehittyminen. Jokainen levy on selvästi erilainen ja omalla tavallaan todella hieno kokonaisuus. Tonight's Decision on Last Fair Deal Gone Downin ohella ehkä helpoiten aukeava levy ja molemmat sisältävät melko helppoja "hittejä". Kannattaa muuten tsekata Teargas EP:ltä ja The Black Sessions -kokoelmalta löytyvä Sulfur, joka on LFDGD:n levytyssessioiden ylijäämäbiisi, mutta silti aivan mielettömän hyvä kappale, yksi bändin parhaista.

Uusimmat tuotokset Viva Emptiness ja The Great Cold Distance ovat vaikeammin aukeavaa ja koukeroisempaa materiaalia, mutta erityisesti TGCD on upea levy. Viva ei ole minulle vieläkään täysin auennut.

Vanhemmasta tuotannosta löytyy kaksi legendaarista levyä: Brave Murder Day on täysin erilainen verrattuna tuoreempaan tuotantoon. Kuusi biisiä doomahtavaa, synkkää ja hypnoottista musiikkia Mikael Åkerfeldtin murinoilla varustettuna. Discouraged Ones on ehkä melankolisin ja depressiivisin levy ikinä. Yksinkertaiset ja todella melankoliset melodiat yhdistettynä Jonas Renksen hauraaseen ja totaalisen hajonneelta kuulostavaan ääneen tekevät tästä levystä todellisen sisäisen tuskan ja hajoamisen soundtrackin.

Pahoittelen, että meni vähän offtopiciksi, mutta oli pakko hehkuttaa loistavaa bändiä. :worship:

Tuskin ketään haittaa tällainen offtopikki, tästä saa ostolistalle lisää täytettä varmasti. Itse tutustuin Katatoniaan Viva Emptinessin kautta ja ihastuin levyyn (en aivan täysin, yksi huono kipale löytyy IMO) ja sitä kautta yhtyeeseen. Ensimmäinen hankinta omaan hyllyyn oli sitten Brave Murder Day, mielipiteeni siitä löytyy tästä tredistä, loistolätty lyhyesti kerraten.
Jostain syystä tällä kertaa ei tullut tilattua tuota Discouraged Onesia, mutta sen aion hankkia aikanaan myös. LFDGD on kyllä samantapainen kuin Tonight's Decision, mutta vielä tällä hetkellä TD tuntuu paremmalta kitaravetoisuuden vuoksi. Ja LFDGD:n digipainokselta löytyy mainitsemasi Sulfur ja pari muutakin mainiota bonusbiisiä.
Hieno yhtye, täytyy kyllä myöntää. Silkinhienoa raskautta.

Grinderman: Grinderman

Nick Caven uunituore projekti, jossa solo performance-kiertueilta tuttuja heppuja. Todella hyvä levy, paikoin samaa fiilistä kuin Caven 90-luvun alun levyt (eli ne parhaat :D), paikoin todella kokeellista. Häiritsevä, hyvä levy. Muidenkin panos kuuluu biiseissä, liput liehuen toivotan Caven takaisin räimeen pariin ja pois Tuomaana pianoa pimputtamasta. Suosittelen kaikille, etenkin niille, joiden mielestä Cave on tehnyt turhan lällyä materiaalia Murder Balladsin (aikana ja) jälkeen. Näytteitä myspacessa (ja tämä kuuluu tänne, koska hyvää musiikkia pitää levittää, vaikkei metallia olekaan).

edit. Unohtui linkki näytteeseen

Soittimessa pyorii ja jumanskuudeli, potkii kovin. Tassa on bandilla loistava tatsi musiikkiin -kokeellisuus kuuluu vaivattomuutena ja vaihtoehtoisina sovituksina (hahaa, mina antimuusikkonahan vasta osaankin sanoa :D ). Loishtavaa.

Viimeisin ostos lienee muutaman vkon takainen Swallow the Sunin Hope. Ehdottoman hyvä levy, vaikka Ghosts of Loss edelleen suosikkinani säilyykin.

Kill the Romance-Take another life

jumatskekka että on muuten ihana levy.melodia ja tylytys hyvässä suhteessa.heikkoa hetkeä ei löydy,ja varsinkin I'm alive,prey,inner cell,pulse of negative,breath ja dark filth water toimivat kuin jeesus lumipenkkaan.
lahden suunnalta on tullut aika kovia bändejä viime aikoina.lahti on kohta suomen metallipääkaupunki

Porcupine Tree "Fear of a Blank Planet" :5:

Olen tietenkin bändin hartaanoloinen diggailija, muttamutta... Ensikuuntelulla levy tuntui melkein paskalta ja olin alakuloinen, koska oli niin pettynyt. En odottanut rankkaa räppäystä tms, mutta joku vaan vaivasi. Ja se joku oli sitten se, että levy todellakin vaatii sitkeyttä ja kuuntelua, ja nimenomaisesti kokonaisuutena. Loistava tuotos ja harmittaa vieläkin enemmän missattavaksi tuomittu Ilosaari.

Korn "Unplugged" :5:

En ole koskaan ollut suurempi Korn diggari, koska en tykästy ihan noin matalaan ja synkkään soundiin. Onhan bändillä muutamia hienoja kappaleita ja näppäriä jippoja siellä täällä. Oliko setä vähän hämmästynyt kun näki bändin tehneen unplugged tuotoksen. En voinut edes kuvitella lopputulosta. Olin niin kiinnostunut, etten voinut olla hankkimatta, ja ah kuinka se Korn avautuikaan minulle ehkä ensimmäistä kertaa. Sovituksellisesti kappaleisiin on nähty vaivaa ja ne tuntuvat saaneen uusia, jollain tavalla "raikkaampia" vivahteita. Minulle toimii.

Tuli ostettua sitten:

Celtic Frost: monotheist

ei toimi:down: :0:
kyllä on kaukana ne ajat kun tämän orkan klassikot tuli ulos...valitettavasti.
Livenä oli kuulema toiminut helsingissä, mutta...niin.

noh, onneksi ei ollut kallis

Tuli ostettua sitten:

Celtic Frost: monotheist

ei toimi:down: :0:
kyllä on kaukana ne ajat kun tämän orkan klassikot tuli ulos...valitettavasti.
Livenä oli kuulema toiminut helsingissä, mutta...niin.

noh, onneksi ei ollut kallis

Myytkö tuon pois sitten? :evil: Itse ainakin olen pitänyt tuosta levystä ja voisin ostaa jos halvalla saa.

No tjaa, jaksanko alkaa minnekkään lähetteleen..uutena maksoi 8,5egee.
Onko sulla free record shoppia lähettyvillä?sieltä itse ostin...

Eipä ole lähetttyvillä, maalla asustelen. Mutta itse Monotheistista voin sanoa että uppoaa meikälle paljon paremmin kuin mikään CF:n klassiselta kaudelta. Ne ei kuulosta tarpeeksi synkiltä meikän korvaan, vaikka CF äärimetallia olikin alulle saattamassa.

Eipä ole lähetttyvillä, maalla asustelen. Mutta itse Monotheistista voin sanoa että uppoaa meikälle paljon paremmin kuin mikään CF:n klassiselta kaudelta. Ne ei kuulosta tarpeeksi synkiltä meikän korvaan, vaikka CF äärimetallia olikin alulle saattamassa.

Helkkari kun sulla ei ole vippejä:D
Noh, paljonko oisit valmis maksamaan?:eek:

Helkkari kun sulla ei ole vippejä:D
Noh, paljonko oisit valmis maksamaan?:eek:

Jos sisällytät postimaksun 8€:oon niin käy. Kerran jos on uudenveroisessa kunnossa. Eli yhteensä jos tulee maksamaan mulle 8 eskoa niin ostan.

Sähköposti on nyt lähetetty.

Tän olis varmasti voinut hoitaa jossain muussakin topikissa, eli sori vaan muille :D.

Wtichery - Don't Fear the Reaper
Verjnuarmu - Muanpiällinen Helevetti

Molemmat kovia lättyjä. Verjuarmua on tullut kuunneltua aiemminkin aika paljon sattuneista syistä, mutta nyt ostin vasta tuon levyn.

Witcheryä on ollut tarkoitus ostaa pitkään, en vaan ole sanut aikaan. Nyt sitten ostin. En kadu kyllä tippaakaan, on ihan saatanan hyvä levy! :rock:

Kirkan "The Spell"! Maestron muisteloissa (haudanryöstössä?) julkaistiin myös ne hevikauden kaksi albumia uudelleen cd:llä. The Spell tosin paljon alkuperäistä rumemmilla kansilla. Mutta on kyllä laatumusaa!

Kotipelto - Serenity, hyvää meloheviä :) Paitsi että meinaan aina revetä Serenityssä, kun kuulen sen yhden kohdan "drag queen Serenity" (oik. tranquil Serenity). :D

Yes: Relayer lp Tää on ollut poltettuna monta vuotta, mutta avautuvakansisen vinyylin kutsua on hankala vastustaa. Gates of Deliriumin soidessa miettii, että onko lättyä ihan ajokunnossa tehty mutta so not.

Yes: Fragile lp Jäänyt Jeessin levyistä jotenkin välistä, mutta nyt tilanne paikattiin. Edellinen omistaja oli katsonut tarpeelliseksi kirjoittaa oman nimensä (ja levyn nimen) sisäpusseihin, mutta ei tuo jaksa niin vituttaa. Vähän poppikselta vaikuttaa, ei niin fiilistelyä kuin tuo yllämainittu.

Blue Öyster Cult: Secret Treaties lp Ja nyt mentiin. Perusrokittamista sinänsä, mut mukana kovia biisejä: Me262, Career of Evil, Flaming Telepaths (?) ja Astronomy, joka nyt on kovimpia vetäisyjä koskaan. Sympaattinen soundi, urut ulisevat.

Ja mitäs vielä... Type O Negative: Dead Again cd Pitkiä biisejä ja kunnon doom-jyystöä, sitten tilanne poikki nopeammalla rokituksella. "Are you paranoid / the coming asteroid / has got your name tattooed on it / this star's called Aphopis - it brings / apocalypse" Siitä se lähtee!

Älppärit ostin tänään, yht. 20 euroa. CD:n muutama viikko sitten, sekin 20 euroa.

Back
Ylös Bottom