Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

:offtopic: , koska ei vituta. Käytiin tänään lääkärissä ja tuloksena akuutti keuhkoputkentulehdus. Lääkäri määräsi järeimmät antibiootit ja särkylääkkeet mitä löytyy ja tabletit ovat kyllä sen mukaisia, esimerkiksi särkylääkkeet ovat kokoluokkaa 2x1cm :D. Antibiootit ovat 750mg ja särkylääkkeet 800mg ja nämä molemmat pari kertaa päivässä :D. Tänään otin jo yhden antibiootin ja on niin tehokas, että kuume tippuu kohinalla...

Mä oon taas hirveä besserwisser, mut keuhkoputkentulehdus on virustauti ja sitä ei kukaan vastuunsa tunteva lääkäri hoida antibiooteilla tai sit mä oon idealisti :D Mutta toivon tietysti, että Minttu paranet mahdollisimman pian! Voihan sulla olla vaikka keuhkokuume, jolloin amoksisilliinikuuri on ihan paikallaan.

Ja ei kai särkylääkkeiden järeyttä koolla mitata? Ainakin mun Burana 400 mg:n tabletit on 800 mg:n tablettien kanssa ihan saman kokoisia ;) Ja Subutexit taitaa olla Buranaa pienempiä :rolleyes: Tai enhän mä tiedä! :)

EDIT: Eli mua vituttaa lääkärit, jotka haluaa päästä siitä mistä aita on matalin!

Ugly Betty, helvetti.

Miten saadaan aikaiseksi ruma tyttö? No isketään sille silmälasit, hammasraudat ja räikeänväriset vaatteet. Hyvää tekee varmasti teinityttöjen itsetunnolle, jos on hammasraudat ja silmälasit, vaikka ne on lääkärin määräämiä, eikä mitään muotiesineitä.

Mä oon taas hirveä besserwisser, mut keuhkoputkentulehdus on virustauti ja sitä ei kukaan vastuunsa tunteva lääkäri hoida antibiooteilla tai sit mä oon idealisti :D Mutta toivon tietysti, että Minttu paranet mahdollisimman pian! Voihan sulla olla vaikka keuhkokuume, jolloin amoksisilliinikuuri on ihan paikallaan.

Ja ei kai särkylääkkeiden järeyttä koolla mitata? Ainakin mun Burana 400 mg:n tabletit on 800 mg:n tablettien kanssa ihan saman kokoisia ;) Ja Subutexit taitaa olla Buranaa pienempiä :rolleyes: Tai enhän mä tiedä! :)

EDIT: Eli mua vituttaa lääkärit, jotka haluaa päästä siitä mistä aita on matalin!

Keuhkoputkentulehduksessa on kyse joko virusperäisestä bronkiitista, bakteeritulehduksesta tai nk. ahtauttavasta keuhkoputkentulehduksesta (obstruktiivinen bronkiitti).

Mulle se lääkäri määräsi viikon penisilliinikuurin. Nuo mun antibiootit ja särkylääkkeet ovat vaan niin järkyttävän isoja, sitä mä vaan tarkoitin. Pakko laittaa puoliksi, jotta saa nieltyä. Mun särkylääkkeet on Ibumaxeja.

Leikin äsken kotilääkäriä ja mulla on näköjään keuhkoputkentulehduksen lisäksi angiina, jos kerta pistävä kurkkukipu ja vaalea peite nielurisojen pinnalla viittaavat siihen. Ei ilmeisesti ollut vielä kerennyt ilmaantua päivällä, kun lääkäri katsoi nieluun, kun kerta vasta nyt iltapäivästä ja illasta on kurkkukipu pahentunut ja tuo jälki ilmaantunut nieluun sen jälkeen, kun otin ensimmäisen antibiootin.

Keuhkoputkentulehduksessa on kyse joko virusperäisestä bronkiitista, bakteeritulehduksesta tai nk. ahtauttavasta keuhkoputkentulehduksesta (obstruktiivinen bronkiitti)..

Mitenköhän sulla todettiin olevan juurin bakteerin aiheuttama keuhkoputkentulehdus, joka vaatii antibioottikuurin? Otettiinko laboratoriokokeita? RTG-kuva? Ilman tarkempia tutkimuksia kyseessä on ARVAUS. Esim. keuhkoja kuuntelemalla diagnoosia ei voi tehdä. Viruksen aiheuttama keuhkoputkentulehdus on kuitenkin paljon paljon yleisempi perusterveellä kuin bakteerin aiheuttama. Kannattaa tutustua mm. tähän: http://www.kaypahoito.fi/kh/kaypahoito?suositus=khp00013

Mulle se lääkäri määräsi viikon penisilliinikuurin. Nuo mun antibiootit ja särkylääkkeet ovat vaan niin järkyttävän isoja, sitä mä vaan tarkoitin. Pakko laittaa puoliksi, jotta saa nieltyä. Mun särkylääkkeet on Ibumaxeja. .

Lääkkeen isous ei ole sama kuin järeys, ainakin järeys on minusta sama kuin tehokkuus.

Leikin äsken kotilääkäriä ja mulla on näköjään keuhkoputkentulehduksen lisäksi angiina, jos kerta pistävä kurkkukipu ja vaalea peite nielurisojen pinnalla viittaavat siihen. Ei ilmeisesti ollut vielä kerennyt ilmaantua päivällä, kun lääkäri katsoi nieluun, kun kerta vasta nyt iltapäivästä ja illasta on kurkkukipu pahentunut ja tuo jälki ilmaantunut nieluun sen jälkeen, kun otin ensimmäisen antibiootin.

On muitakin tauteja jotka tekee pilkkuja kurkkuun, mm. adenovirus, joka aiheuttaa myös mahataudin tyyppisiä oireita. Mut penisilliinillä se streptokokki-angiinakin paranee.

Lääkkeen isous ei ole sama kuin järeys, ainakin järeys on minusta sama kuin tehokkuus.

joo kun vertaa 400mg -> 1600mg, ero 1200mg = 1.2g
eli vaikuttavaa ainetta gramma enemmän. taitaa noi särkylääkkeet kuitenkin painaa useempia grammoja jo 400mg versiona ja jos oon oikein käsittänyt niin suurin osa noista kapseleista on sokeria tai vast. ainetta.

e: ja joo järeyksestä koon ilmaisemisessa voitaisiin puhua jos lääke olis vaikka oman pään kokoinen...

Mitenköhän sulla todettiin olevan juurin bakteerin aiheuttama keuhkoputkentulehdus, joka vaatii antibioottikuurin? Otettiinko laboratoriokokeita? RTG-kuva? Ilman tarkempia tutkimuksia kyseessä on ARVAUS. Esim. keuhkoja kuuntelemalla diagnoosia ei voi tehdä. Viruksen aiheuttama keuhkoputkentulehdus on kuitenkin paljon paljon yleisempi perusterveellä kuin bakteerin aiheuttama. Kannattaa tutustua mm. tähän: http://www.kaypahoito.fi/kh/kaypahoito?suositus=khp00013

On muitakin tauteja jotka tekee pilkkuja kurkkuun, mm. adenovirus, joka aiheuttaa myös mahataudin tyyppisiä oireita. Mut penisilliinillä se streptokokki-angiinakin paranee.

Eiköhän se lääkäri tiedä paremmin kuin lääkäriä leikkivät viisastelevat pakkislaiset :rolleyes: .

Lääkärisetä sanoi, että kuume on saatava hinnalla millä hyvänsä alas ja nopeasti, kun kerta on niin pitkään jatkunut ja rajuna, ja myös sen takia, koska mulla on korvat kipiät ja poskionteloissa oli vähäsen häikkää, eli tavaraa. Tämä on mun käsittääkseni yleisin syy, että miksi määrätään antibioottikuuri.

Minä ainakin käytän sanaa järeä, kun tarkoitan jotain isoa.

Lääkärisetä oli myös sanonut, että hieman on peitteitä havaittavissa kitarisoissa. Mä en oikeasti ymmärrä, että miksi ihmeessä mun täällä selvittää jollekin näsäviisaalle pakkislaiselle mun lääkärin määräämiä määräyksiä :rolleyes: .

Eiköhän se lääkäri tiedä paremmin kuin lääkäriä leikkivät viisastelevat pakkislaiset :rolleyes: .

Niin, mutta palstalla olevista viisastelevista pakkislaisista osa on myös ihan oikeasti lääkäreitä :thumbs:

Mä en oikeasti ymmärrä, että miksi ihmeessä mun täällä selvittää jollekin näsäviisaalle pakkislaiselle mun lääkärin määräämiä määräyksiä :rolleyes: .

Mä en oikeasti ymmärrä, että mitä vittua sä kilahtelet siitä, että joku reagoi sun juttuihin, kun sä tänne ensin niistä valittelet. Jos niin kovasti kaivertaa se, että jotkut vastailee sun postauksiin täällä/YRITTÄÄ AUTTAA jopa, ni ehkä siinä tilanteessa olis parempi olla postaamatta?

Mä en oikeasti ymmärrä, että mitä vittua sä kilahtelet siitä, että joku reagoi sun juttuihin, kun sä tänne ensin niistä valittelet.

Mites olisi vaikka ihan sen takia, että oon ollut tässä viime päivinä elämäni huonoimmassa kunnossa, niin huonossa kunnossa että on meinannut taju lähteä moneen otteeseen ja kuolema tulla ja nyt kun sain toimivat lääkkeet ja kuume laskee, niin siinä vaiheessa ei enää oikein huumorintaju veny, kun joku tulee valittamaan, että sun lääkärisi ei oo osannut määrätä oikeita lääkkeitä!

Nimimerkkien Mintun ja Annie Starkin kiukuttelu ja virtuaalisen cat-fightin piirteitä jatkuvasti saava keskustelu harmittaa, kohta mahdollisesti jopa vituttaa. Halatkaa tytöt.:(

Mä en edes kiukuttele:D Pisti vaan silmään kovasti tuon toisen kiukuttelu Helgan postauksiin, kun ilmiselvästi jotkut yrittävät auttaa. Mähän en ala lääppimään...

Ihan vakavissaan, niin toki pikaisia paranemisia mintulle ja olen pahoillani terveysongelmiesi johdosta.

EDIT- Joka tapauksessa, olisi Helga mitä tahansa sanonut, niin mä en todellakaan lähde vaihtamaan noita lääkkeitä, sillä ne toimivat sen verta tehokkaasti. Tämän päivän aikana kuume tullut alas 4 pykälää.

Meinasin kirjoittaa tulikivenkatkuisen viestin, mutta sitten sattui silmään tuo sun viimeinen lause, niin sydämeni heltyi :haart: .

Mä en edes kiukuttele:D Pisti vaan silmään kovasti tuon toisen kiukuttelu Helgan postauksiin, kun ilmiselvästi jotkut yrittävät auttaa. Mähän en ala lääppimään...

Hyvä. Mä jo luulin, että sulle pitää etsiä joku linkki speedwayvideoon tms. notta sä rauhotut. Ei sairaille saa huutaa... :)

Asiaan. Pelottaa kun ei vituta.
Fillarista laukesi vaihteet, vessasta valot ja tiskikaapista saranat. Ei tunnu missään.
Arska paistaa ja juniori vei prätkän. Ei tunnu missään.
Tilasin jenkkilästä metsästyskamaa, jotka on jossain matkalla. En tajunnut tarkistaa muiden käyttäjien kokemuksia ko. romuista ennen tilausta. Taisin tilata paskaa. Ei tunnu missään.
Rahat on lopussa ja gradu ei kiinnosta. Ei tunnu missään.

Kyllä tässä nyt pitäis vituttaa, mutta kun ei niin ei. :)

joo kun vertaa 400mg -> 1600mg, ero 1200mg = 1.2g eli vaikuttavaa ainetta gramma enemmän. taitaa noi särkylääkkeet kuitenkin painaa useempia grammoja jo 400mg versiona ja jos oon oikein käsittänyt niin suurin osa noista kapseleista on sokeria tai vast. ainetta.

Siis mä tarkoitin sitä että ei lääkkeiden tehoa mitata niiden milligrammamäärissä tai pillerin konkreettisessa koossa. Esim. 10 mg oksikodnonia (vahva opiaatti), joka on aika pieni pilleri vie taatusti kivun paremmi kun isompikin Ibuxin-pilleri, oli milligrammamäärä sitten vaikka se 800 mg.

Annie, olet ainut joka ymmärtää mua :love: Ja Mintulle edelleen pikaista paranemista, sitä toivotin jo ensimmäisessä näsäviisaassa postissani sulle :piis:

EDIT: btw, TJJ: missä olit kun sun tukeasi kaivattiin? ;)

Jos joku todella hallitsee GIS:n, osaa tallentta asioita MapInfoon, ei pelkää hämyreitä, bimboja biologeja, käärmeitä eikä pelkää alkeellisia oloja, niin...:D :whip:

MapInfo on ihan vieras ja GIS:stä tiedän jotain - mutta oon akateeminen ja nopea oppimaan!

Hämyrit, käärmeet ja bimbot biologit on erittäin lähellä sydäntä :haart: Tossa vieressäkin luikertelee yksi käärmy (ja tämä ei nyt ollut kiertoilmaus millekään rivolle..) ja hämyreitäkin on kotoa löytynyt aikoinaan.

Joko tuli kaupat?

Pakko kommentoida: mulla on ollut vuoden sisään kaksi keuhkoputkentulehdusta ja molemmat lähti antibiooteilla.

En jaksanut etsiä tän enempää: http://fi.wikipedia.org/wiki/Keuhkoputkentulehdus
"Keuhkoputkentulehduksen aiheuttajana on useimmiten jokin virus Oireet paranevat monesti itsestään, ja bakteerin aiheuttama keuhkoputkentulehdus on hoidettavissa antibiooteilla."

Eli en nyt kovin urpona pidä noita kahta eri lekuria jotka mulle on noita antibiootteja määrännyt.

Pakko kommentoida: mulla on ollut vuoden sisään kaksi keuhkoputkentulehdusta ja molemmat lähti antibiooteilla.

En jaksanut etsiä tän enempää: http://fi.wikipedia.org/wiki/Keuhkoputkentulehdus
"Keuhkoputkentulehduksen aiheuttajana on useimmiten jokin virus Oireet paranevat monesti itsestään, ja bakteerin aiheuttama keuhkoputkentulehdus on hoidettavissa antibiooteilla."

Eli en nyt kovin urpona pidä noita kahta eri lekuria jotka mulle on noita antibiootteja määrännyt.
Sori, tää on vähän väsynyttä näsäviisastelua, mutta mistä sä tiedät olisivatko nuo parantuneet ilman niitä antibiootteja? Eli oliko noilla kuureilla mitään vaikutusta sun tauteihin? Tähän emme saa ikinä vastausta. Eikä myöskään siihen, onko Petri Takala natu vai ei.

Tänää vitutti kyl toiveliikas kun käytiin kaverin kans suunnistaas ja kävi selväksi että suolla on märkää :D Aateltii mennä siitä yhen "polun" läpi niin nilkkoihin asti uppos aluks siihen. Sit jäi lenkkari sinne ja viien metrin pääst takas hakemaa kenkää nii jäi se toinenkin kenkä siihen ja polvee asti uppos siinä kuten mones muuski kohas. Kengät kätee, täyn oli vettä molemmat, ja sukkasiltee juoksemaa sadan metrin suojuoksuu veden loiskues. Oli kyllä aika kylmää ja märkää meno. Sitten kiroillen pääs siihen yhen mäen huipulle ja sukat pois. Siinä sitten alko 3km vaellus varpasiltee metästä pois :D Oli kyllä aika kokemus. Koulus sit kun puristi sukat nii tuli vettä kun esterin perseest. Ois varmaan päässy tonne hauskimpii kotivideoihin. Nyt tiedossa vitust kokeit ja muuta tuskaa. Koht pääsee koulust.

Back
Ylös Bottom