Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Fyysisissä kaikki paitsi ennakkoon vahvimmat (penkki, leuanveto) yli odotusten, odotan kuntokokeesta kolmea pistettä. Juoksussa oli muuten hyvä kun juoksin jäljimmäisessä ryhmässä ja omaa vuoroa odotellessa ohi käveli koulun oppilaita joiden kommentti jäi mieleen: "Siinä pojat juoksee itsensä kilpaa työttömiksi".

Aamun testit meni miten meni, niistä nyt on vaikea mitään lähteä spekuloimaan.

Kirjalliset meni ihan hyvin. Tiivistelmässä onnistuin ainakin omasta mielestäni hyvin. Aineistoaineotsikoiden aiheet olivat vähän heikommin luettuja mutta parhaani tein, toivottavasti se riittää.

Ja ruoka tosiaan maistui HETI kuntokokeen jälkeen. Onneksi oli velliä niin oli edes vähän helpompi saada jotain syötyä.

Mites muilla kokeessa käyneillä?

Joo, psykologisista ei oikein osaa sanoa. Kuntotestit meni täälläkin yli odotusten, juoksin eka ryhmässä ja "voitin" ja uinninkin sain alle 3 minuutin :) Kirjallinen olisi voinut mennä paremminkin. Saa nyt nähdä, mihin riittää minun suoritukseni.

Ja ruoka maistui todellakin :) Itse pystyin aivan syömään sitä perunaa ja lihakastikettakin.

Mitkä fiilikset jäi 1986:lle kirjoitelmista?
Jos meinaat sitä, mikä viimeisenä oli niin ei parhaiten tainnut mennä :) Jotain kuitenkin sain rustattua siihen. Paremminkin olisi voinut mennä, mutta katsotaan mitä tulee. Tiivistelmäkään ei ihan nappiin mennyt, sanamäärä ylitti jonkun verran sallitun.

Saa nähdä :)

Kannattaa tosissaan painottaa tohon äidinkieleen jos haluaa kouluun päästä sisälle. Ja vinkkinä tiivistelmään : kun sulle jaetaan se materiaali, niin ennen kun käyt lukemaan lähtötekstiä, kannattaa tsekata onko moniste ehkä kaksipuolinen. Ettei käy niinkuin mulle, että 5 minsaa ennen ajan päättymistä huomaa tekstin jatkuvan paperin toisella puolella.

Nooh :) hieman tyhmä olo jäi tosta tiivistelmästä. Ratkes vituttamaan melko rankasti. Essee oli melkosen vaikee, lähti karvan sivuamaan sitä alkuperäistä aihetta noin 150 sanan jälkeen :)

Tsemppiä kaikille hakijoille! Itse tuskin kakkosvaiheeseen pääsen, vaikka muuten kokeet menikin OK.

Hahhah..) Olin testiryhmässä C2. Kuntokokeet meni siihen nähden ok, että olin ollut viikon terveenä jonkin pitkän virustaudin jäljiltä. Aineistoaineen otsikot kun lävähtivät eteen niin huhhuh. Hetken löi tyhjää ja epätoivo meinasi iskeä isolla kädellä. Huonosti nukuttu yö, ei järin asiaa auttanut. Onneksi sai jotain paperille, saas nähdä... Noo eipä tässä nyt niin mahdottoman kauan tarvinne tuloksia odotella. Good luck vaan kaikille hakeneille!

Ei saa nauraa :)

kuten sanoin niin oli TODELLA tyhmä olo sen tiivistelmän jälkeen. Samanlainen fiilis, kun niillä tyypeillä jotka on armeijan ekana päivänä juossu naulakkoa päin ja joutuneet veksiin. Hetken aikaa mietin jo, että pitäiskö lähteä ajelemaan kotia kohti. Onneksi tulin järkiini ja kävin vielä kaverin tsemppauksesta kirjoittamassa sen esseen.

Mulla pamahti kanssa pieni hikikarpalo otsalle kun olin silmäillyt esseitten aiheita. Sain nyt kuitenkin väkerrettyä yli 250 sanaa, vaikka tuskaa olikin. Aika loppui "kesken", eli ehdin juuri lukea tekstini kerran läpi ennenkuin se piti palauttaa.

Mullakin tosin pamahti hymy huuleen kun huudettiin "viimeiset kaksi minuuttia alkoivat juuri" ja osalla jengistä alkoi kynä sauhuta niin vitusti :)

No, laitetaan toi tiivistelmä vaikka tällä kertaa jännityksen piikkiin, vuoden päästä uudestaan, paremmalla kunnolla ja paremman näköisenä ;) ;)

Niin, koeryhmä A1

Kuinkas pitkään tuota kirjoitelmaa sitten sai tehdä?
Onnea vaan sisälle pääsyyn, vaikka ei olisi putkeen mennytkään :thumbs:

osa mimmeistä lähti nukenkannon jälkeen kotiin. Kuntotesteissä seinämän ylitys oli yllättävän vaikeaa, ainakin mulle. samoiten se nukke painoi melkoisen paljon. Vähän selkä nytkähti siinä nostossa.

äikässä tiivistelmän tekoon annettiin öpaut 50 min aikaa. Esseeseen aikaa annettii noi 1½ h.. ja voin kertoa, että se 1½ h on AIKASTENT lyhyt aika jos aikoo tosissaan pohtia/kirjoittaa/mietiskellä/suunnitella sen oma aineen..

Äikkä oli yllättävän vaativa. Ainakin mulle. Mut miehän oon tällanen persjalkanen suomalainen. Mykkä paitsi humalassa. Ja näköjään kännissä kirjoittaa paremmin kuin selvinpäin.

Kiitokset tsempistä, sitä tarvitaan jos jatkoon meinaa päästä :)

Koko haukkari mustana, siitä ylityksestä ja sen lisäksi toisen käden käsivarresta venähti jokin lihas. Ei voine ainakaan sanoa, ettei tullut yritettyä..)

Kyllä kuntotestejäkin varten kannattaa treenata. Sitäpaitsi tulee paljon varmempi olo, jos on käynyt vetämässä kaikki ne testin tehtävät hyväksytyksi.

Itse en ainakaan haluaisi lähteä sinne 90 tyypin eteen harjoittelemaan penkin yli ristihyppelyä. Sen takia treenasin sitä 5-10min salilla, niin meni sitten kokeissa vanhasta muistista. Seinämän ylitystä en ollut KERTAAKAAN yrittänyt ja siinähän se yllätys sitten tulikin. Mut yli mentiin ja hienosti.

Mulla ei toi fyysinen kunto ole niin huipussaan, veikkaan et siitä tulee sellaset "keskiverto" pisteet. Eli 2-3. Äidinkielen pisteet oli siis mulle melko tärkeitä. Mut piti sekin sitten mennä ryssimään ;)

nooh, parin vuoden päästä sillekkin voi jo nauraa. Nyt korkeintaan hymyilyttää ;)

Näinhän se tässäkin threadissa on todettu monen monituiseen kertaan. Kuntotestistä aina puhutaan, vaikka se merkkaa kokonaispistemäärässä < 20%

Niimpä. Ja silti äikkä on oikeastaan ainoa osa-alue josta voi kunnolla harjoittelemalla ottaa täydet pisteet. En ymmärrä ihmisiä jotka lähtevät hakemaan hylsyjä uinnista tms kun sen voi treenata kuntoon jos tosissaan kouluuun haluaa.

Toukokuussa on poliisikoulussa tutustumispäivät. Onkohan täällä foorumilla porukkaa menossa sinne? Entä olisiko joku täällä hakemassa samalla hakujaksolla kuin minä, eli 16.5. alkavalle? Toivottavasti muistin päivän oikein... Täällä ku lueskelee, niin aika nuorta on porukka, minäkin olen kyllä ihan nuori, ikää on vaan kertynyt paljon. Hi Hii :)) Minkäs ikäsiä teidän hakuryhmissä oli?

Back
Ylös Bottom