Mun mielestä tuossa ei ole ollenkaan liikaa sarjoja. Jos palautuminen on aluksi ongelma, niin ei mitään hätää siinäkään suhteessa. Sitten ruvetaan pikkuhlijaa parantamaan sitä palautumiskykyä. Voin kokemuksesta sanoa että on kohtalaisen hieno tunne kun tekee koko kropan kovaa ja saa muutamassa liikkessä ennätysraudatkin, mutta silti lihaksissa ei ole seuraavan päivänä juuri mitään kipua.
Itse olen tehnyt tällä hetkellä 1-jakoista vähän tämän tyylisellä systeemillä:
ma:5x3, ke:3-4x6, pe:3x10
Omat tuntemukset on ollut että nuo kolmoset on ehkä hieman liiankin lyhyen tuntuisia. Seuraavalla bulkkijaksolla kokeilen mitä luultavammin tällaista systeemiä:
ma:5x5, ke:5x5 (eri liikkeet kuin maaanantaina), pe:1-3x10-20 (aika lailla samat liikkeet kuin maanantain treenissä)
Eli siis tuossa systeemissä maanantai ja tiistai olisi "voimapäiviä". Voimaa pyritään hakemaan suht lyhyillä sarjoilla ja kohtuullisen isolla volyymilla. Molemmissa treeneissä eri liikkeet kaikille lihasryhmille. Viikon viimeinen treeni on sitten kunnon pumppitreeni jossa haetaan eri tyyppistä ärsykettää lihaksille. Liikkeet pidetään suurinpiirten samana kuin maanantaina sen vuoksi että säilyy tuntuma liikkeisiin ja tätä myötä ehkä voimantuottoakin on helpompi parantaa. Itse olen havainnnut että esim takakkyykky ei kehity ollenkaan samalla tavalla jos teen esim ma:takakyyky, ke:etukyykky, pe:jalkaprässi. Sen sijaan jos hinkkaan sitä samaa liikettä joka kerta niin voimat nousee huomattavasti paremmin.
Mahtoiko tämä nyt edes liittyä tähän threadiin?:D
Itse olen tehnyt tällä hetkellä 1-jakoista vähän tämän tyylisellä systeemillä:
ma:5x3, ke:3-4x6, pe:3x10
Omat tuntemukset on ollut että nuo kolmoset on ehkä hieman liiankin lyhyen tuntuisia. Seuraavalla bulkkijaksolla kokeilen mitä luultavammin tällaista systeemiä:
ma:5x5, ke:5x5 (eri liikkeet kuin maaanantaina), pe:1-3x10-20 (aika lailla samat liikkeet kuin maanantain treenissä)
Eli siis tuossa systeemissä maanantai ja tiistai olisi "voimapäiviä". Voimaa pyritään hakemaan suht lyhyillä sarjoilla ja kohtuullisen isolla volyymilla. Molemmissa treeneissä eri liikkeet kaikille lihasryhmille. Viikon viimeinen treeni on sitten kunnon pumppitreeni jossa haetaan eri tyyppistä ärsykettää lihaksille. Liikkeet pidetään suurinpiirten samana kuin maanantaina sen vuoksi että säilyy tuntuma liikkeisiin ja tätä myötä ehkä voimantuottoakin on helpompi parantaa. Itse olen havainnnut että esim takakkyykky ei kehity ollenkaan samalla tavalla jos teen esim ma:takakyyky, ke:etukyykky, pe:jalkaprässi. Sen sijaan jos hinkkaan sitä samaa liikettä joka kerta niin voimat nousee huomattavasti paremmin.
Mahtoiko tämä nyt edes liittyä tähän threadiin?:D
. Oon tehny nyt noita kympin sarjoja ja hyvin tuntuu toimivan, kun on vähän aikaisempaakin treenikokemusta niin varmaan saan yhdellä sarjalla kuitenkin enemmän irti kuin aloittelija. Treenaan jokatoinen päivä, eli hieman useammin kuin 3krt/vk. Teen liikkeet yleensä supersarja tyyppisesti, eli en tee liikkeitä tuossa järjestyksessä. Palautusajat sarjojen välillä vedän aika fiiliksen mukaan. Palautumisen kanssa ei ole vielä ainakaan ollut mitään ongelmia. Kysynkin mielipiteitä ohjelmasta ja pystyiskö tällä ohjelmalla kasvattamaan lihaa tämän "alunkin" jälkeen jos rupeisi vaihtelemaan sarjojen pituuksia..?
mutta mites toi toisto/sarja volyymi lasketaankaan? Luin sen joskus t-nationilta mutta kun en yhtään muista mistä sieltä..:wall: