Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Tuohon opintotuki/valmistumisaika/narinakeskusteluun voisin todeta, että itse maksoin opiskelijana sekä ansiotulotulo- perintö- että pääomatuloveroa valtiolle yhteensä lähes 10000€ vuonna 2006.

Kiitoksena tästä joudun yleensä näin keväisin maksamaan lähes aina 1300-2000€ niitä säälittäviä tukia takaisin kelalle. Korottomana lainanahan sitä tukea voi pitää, mutta ei siitä kyllä käteen mitään jää, ellei halua elää köyhyysrajalla.

Perkele, kunhan saan paperit pihalle, niin minulla ei ole kelalle enää mitään asiaa. Jos jotain hoitokuluja tulee, niin sitä varten on vakuutusyhtiöt olemassa.

Jo toisella sivulla esitettiin kysymys, johon kukaan ei vastannut:
Kuka perkele on Halla-aho, ja miksi pitäisi olla Pakkikselta tuttu?

nimim. mitä vittua, kysyy epätietoinen

Jussi Halla-aho on perussuomalaisten kansanedustajaehdokas Helsingin vaalipiiristä. Agendana on monikulttuurisuuden ja maahanmuuton kritisoiminen. En tiedä miksi pitäisi olla pakkikselta tuttu.

http://www.halla-aho.com/jussi/vaalit/index.html

Tuohon opintotuki/valmistumisaika/narinakeskusteluun voisin todeta, että itse maksoin opiskelijana sekä ansiotulotulo- perintö- että pääomatuloveroa valtiolle yhteensä lähes 10000€ vuonna 2006.

Kiitoksena tästä joudun yleensä näin keväisin maksamaan lähes aina 1300-2000€ niitä säälittäviä tukia takaisin kelalle. Korottomana lainanahan sitä tukea voi pitää, mutta ei siitä kyllä käteen mitään jää, ellei halua elää köyhyysrajalla.

Perkele, kunhan saan paperit pihalle, niin minulla ei ole kelalle enää mitään asiaa. Jos jotain hoitokuluja tulee, niin sitä varten on vakuutusyhtiöt olemassa.

Sinulle on helppo veikata menestystä työelämässä. Tuotat jo nyt omat kulusi ja asenteesi on kunnossa. Hatunnosto siitä! Mitä alaa opiskelet? Voisi olla töitä tiedossa... Vai oletko jo senkin asian järjestellyt?

Sinulle on helppo veikata menestystä työelämässä. Tuotat jo nyt omat kulusi ja asenteesi on kunnossa. Hatunnosto siitä! Mitä alaa opiskelet? Voisi olla töitä tiedossa... Vai oletko jo senkin asian järjestellyt?

Olen matemaattisesti lahjaton paperitekniikan insinööriopiskelija. Metsäteollisuuden parissa on tullut työskenneltyä, ja sillä alalla ei ole kovin häävit työllisyysnäkymät. :( Ainakaan Suomessa.

Teetkö sinä 60 tuntista työviikkoa?

Toisaalta olen kyllä sitä mieltä, että keskitasoisella älyllä varustetun kaverin on melko hankala tehdä töitä opiskelun ohella mikäli opiskelee vaikka tekniikkaa yliopistossa, on se koulu monesti sen verran vaativaa ja jos aikoo valmistua 4-5 vuodessa.

Suomessahan pitkät valmistumisajat varsinkin teknisellä puolella johtuvat suurelta osalta myös siitä että ihmiset menevät töihin ennen valmistumistaan, jolloin tutkinto jää roikkumaan.

Olen tehnyt 10 vuotta 60 tuntista viikkoa. Tällä hetkellä vietän sapattivuotta, omalla kustannuksella, työviikot vain noin 30-40 tuntisia. Tosin en seuraa formuloita, jääkiekkoa tai tositv-ohjelmia, joten aikaa on tuhlattavaksi vaikkapa näihin poliittisiin horinoihin.

TV:n katselu on muuten yksi asia, joka haittaa useimpien ura- ja tuloskehitystä. Maailman huippujohtajat katsovat TV:tä 3 tuntia viikossa, perussohvaperunat 3 tuntia päivässä.

Nyt kyllä minulla menee liikaa aikaa täällä pakkiksella, mutta kohta se vähenee.

Olen matemaattisesti lahjaton paperitekniikan insinööriopiskelija. Metsäteollisuuden parissa on tullut työskenneltyä, ja sillä alalla ei ole kovin häävit työllisyysnäkymät. :( Ainakaan Suomessa.

Jos olet matemaattisesti lahjaton, mikä on lahjakkuutesi laatu? Siellä suunnassa se tulevaisuuden työurakin ehkä on.

:offtopic: Sori, tiedän, tämä on Halla-ketju, mutta voi tästä syvällisemmästä keskustelusta Hallakin hyötyä, koska varmana lukee tätä.

"Olen tehnyt 10 vuotta 60 tuntista viikkoa. Tällä hetkellä vietän sapattivuotta, omalla kustannuksella, työviikot vain noin 30-40 tuntisia. Tosin en seuraa formuloita, jääkiekkoa tai tositv-ohjelmia, joten aikaa on tuhlattavaksi vaikkapa näihin poliittisiin horinoihin."

Se on miehekestä.

Kyllä pitäisi, kuten Suomessa tehtiin aikanaan. James Finlayson sai Tampereelta 1800-luvun alussa ilmaisen tontin, oikeuden käyttää Tammerkoskea energiantuotantoon, takauksen lainaan jne. Ja kiitollisena tästä loi 3000 työpaikkaa ja hyvinvointikaupungin, aikana ennen hyvinvointivaltiota.

Nokia toisti saman 1990-luvulla lamavuosina luoden 4000 työpaikkaa Tampereelle (kaupunki rakensi toimitilat ja vuokrasi ne yritykselle). Se pelasti kaupungin silloin. Nyt Nokia on pakkaamassa kamppeitaan, kangasteollisuus häipyi 1980-luvulla. (Viimeinen Finlaysonin työntekijä muuten lopetti viime vuonna Tampereella.)

Suomi on unohtamassa yritysvetoisen taloushistoriansa, ja se on vaarallista kehitystä.

Meillä uskotaan jo, että valtiolla on jossain rahakone, jota veivaamalla hyvinvointi säilyy ikuisesti. Ainakin vasemmistoa kannattavat luulevat.

Alussa mainitsemasi asiat ovat vastaavia joita esim. Kiina tarjoaa nyt 2000-luvulla sinne siirtyville yrityksille ns. "vapaatuotantoalueina". Infra rakennetaan firmoja varten valmiiksi, verotus on alhaista, työvoima ilmaista yms. Touhussa ei sinällään ole mitään järkeä. Ihmiset kilpailuttavat jonkin verran yrityksiä, mutta yritykset kilpailuttavat vielä enemmän valtioita. Taloudellinen "pakko" on monilta osin keksitty asia, vai kiistätkö tämän? Miksi Nokian olisi "pakko" siirtyä pois Suomesta?

Itse en usko, että liberaali demokratia on viimeinen malli, jonka maailma tulee näkemään. Näin ainakin vakaasti toivon, sillä nykyisellään nopeat pääomaliikkeet aiheuttavat turvattomuutta. Usein täysin turhaan.

Ja en todellakaan ole vasuri, eikä yllä mainitsemillani asioilla ollut itse asiassa mitään tekemistä vasemmisto-ideologian kanssa? En toivo, että kansallisvaltion roolia korostettaisiin enää, mutta kun nyt ollaan siirrytty kansainvälisestä mallista globaaliin, niin järjestelmää täytyisi silti pystyä sääntelemään jollain tavalla. Suosittelen tutustumaan esim. biljardööri George Sorosin näkemyksiin asioista. Myös hän on sitä mieltä, että pääomaliikkeitä tulisi rajoittaa sekä veroparatiiseista tulisi päästä eroon.

Despite working as an investor and currency speculator (his fortune in 2004 was estimated at US$ 7 billion), he argues that the current system of financial speculation undermines healthy economic development in many underdeveloped countries. Soros blames many of the world's problems on the failures inherent in what he characterizes as market fundamentalism. His opposition to many aspects of globalization has made him a controversial figure.

Victor Niederhoffer said of Soros: "Most of all, George believed even then in a mixed economy, one with a strong central international government to correct for the excesses of self-interest."

http://en.wikipedia.org/wiki/George_Soros

Time-lehdessä oli myös hyvä toisen biljardöörin Carl Icahnin haastattelu. Hän mm. ihmetteli sitä, miksi optio-ohjelmat toimivat siten, että vaikka yhtiöllä menisi perseelleen, toimarin palkkioista kuitenkin huolehdittaisiin? Esim. siten, että lunastusoikeus on asetettu 25 dollariin (firman osaakkeen kurssi), toimari luotsaa firman perseelleen niin, että osakkeen arvo putoaa 15 dollariin. No, täytyyhän suorituksesta palkita, joten muutetaan optio-oikeutta siten, että toimari saa lunastaa optiot sillä 15 dollarilla.

Pahoittelut :offtopic:

Alussa mainitsemasi asiat ovat vastaavia joita esim. Kiina tarjoaa nyt 2000-luvulla sinne siirtyville yrityksille ns. "vapaatuotantoalueina". Infra rakennetaan firmoja varten valmiiksi, verotus on alhaista, työvoima ilmaista yms. Touhussa ei sinällään ole mitään järkeä. Ihmiset kilpailuttavat jonkin verran yrityksiä, mutta yritykset kilpailuttavat vielä enemmän valtioita. Taloudellinen "pakko" on monilta osin keksitty asia, vai kiistätkö tämän? Miksi Nokian olisi "pakko" siirtyä pois Suomesta?

Itse en usko, että liberaali demokratia on viimeinen malli, jonka maailma tulee näkemään. Näin ainakin vakaasti toivon, sillä nykyisellään nopeat pääomaliikkeet aiheuttavat turvattomuutta. Usein täysin turhaan.

Pahoittelut :offtopic:

Kiinalaiselle duunarille rajojen avaaminen oli taivaan lahja vaikka palkka pieni onkin. Muuten olisi nälkäkuolema ollut edessä. Sama tilanne oli Tampereella Finlaysonin tullessa pari sataa vuotta sitten. Suomessa kuoltiin nälkään.

Optioista olen pitkään ollut sitä mieltä, että ei niissä ole mitään mieltä. Pörssin hengestä en muutenkaan tykkää (ei tykännyt muuten Henry Fordkaan aikanaan, ja nyt perilliset ovat autotehtaan pörssiin vienneet).

Kasvollinen (perheyrittäjyyteen perustuva) kapitalismi on mielestäni ainoa oikea markkinatalouden muoto. Palveluita ja tavaroita tuottavien yritysten pitäisi olla pienempiä ja omistajat tiedossa.

Tätä voidaan edistää/säädellä verotuksella, mutta samalla pitää hyväksyä, että naapuriperhe voi rikastua.

Rikastuminen on Suomessa edelleen syntiä, joten yrittäjien verorasitus halutaan pitää korkealla. Ja monikansalliset yritykset tuulettavat. Niitä kun kansalliset verot eivät vaivaa (kuten Soros sanoi).

Hyvä on parhaan vihollinen, sanotaan yritysmaailmassa. Ja pieni ison.

Se, että yritykset vaihtavat maata johtuu ihmisen ahneudesta. Kun tarpeeksi halutaan mukavuuksia ja palveluja, mielellään ilmaiseksi, ja kaiken maailman vastikkeetonta kansalaispalkkaa jne, ei sille enää löydy rahoittajaa. Nyt Suomessa on käymässä niin. Nokia ja moni muu yhtiö ei ole valmis maksamaan sitä kaikkea mitä poliitikot ovat kansalle luvanneet ja taas näissä vaaleissa lupaavat lisää.

Toisaalta ahneita ovat myös kasvottomat osakkeenomistajat.

Sanoit, että liberaali demokratia ei ole viimeinen yhteiskuntamalli, joka tullaan näkemään. Mitähän voisi tulla tilalle, sosialismin jokin uusi muoto?

Veikkaan, että seuraavaksi siirrytään jonkinlaiseen "viisaaseen kuluttamiseen" eli ehkä ihmiset alkavat "äänestää" ostokäyttäytymisen kautta? Oireita oli jo Fortumin sähköhinnoittelun aikana. Pörssiyhtiö lyötiin polvilleen ja pakotettiin perumaan korotukset median "avulla".

Uusien medioiden rooli siis korostuu neljäntenä valtiomahtina. Pakkis voi olla yksi niistä.:kippis1:

Kasvollinen (perheyrittäjyyteen perustuva) kapitalismi on mielestäni ainoa oikea markkinatalouden muoto. Palveluita ja tavaroita tuottavien yritysten pitäisi olla pienempiä ja omistajat tiedossa.

Miksi? :) Unohdit antaa kunnolliset perustelut. Ahneita ovat myös ne perheyrittäjät. Sitä paitsi, suurin osa pörssisijoittajista ovat eläkevakuutusyhtiöitä, eivätkö he saisi olla ahneita eli ajaa päämiestensä, eläkevakuutettujen, etuja? Ihminen on ahne, mutta se ei tarkoita mitään pahaa. Se että ihminen on ahne ja haluaa tehokkuutta johtaa globaaliin optimiin. Ahneutta on esimerkiksi se että syöt lautasesi tyhjäksi -- ketä hyödyttää se ettet syö, ja heität loput roskiin? Jos vaadit ensi kerralla pienemmän annoskoon ollaksesi vähemmän ahne, olet edelleen ahne sillä haluat maksimoida resurssiesi käytön, tuskin maksat tyhjästä. Sillä kokkisi kuitenkin elättää perheensä.

Jos Fordia ei olisi körötelty pörssiin, se olisi kuollut kilpailussa jo aikoja sitten. Se vasta olisikin ollut ahnetta, riistää työpaikka fordilaisilta.

Ahneus on juuri se sana, mistä aina syytetään pörssiyhtiöitä tai osakkeenomistajia. Kuitenkin käytännössä jokainen keskivertokansalainen toimii täysin samaan tyyliin. Jopa punainen duunari.

Ajatellaan seuraavanlainen tilanne: menet kauppaan, jossa myydään kahta eri banaanilaatua. Toinen maksaa 2e/kg ja toinen 4e/kg. Kumman valitset? Luultavasti halvemman. Onko ihminen ahne, jos hän ostaa halvempia banaaneja?

Ei, hän ei ole ahne, hän on rationaalinen. Miksi ihmeessä siis pörssiyhtiöitä ja osakkeenomistajia sitten väitetään ahneiksi, vaikka ne vain toimivat rationaalisesti? Tätä minä en ymmärrä.

Ja nyt kaikki rasistijuntit nurkkaan häpeämään! Olette yhteiskunnan rasite, ja teidät kaikki (kuten muutkin suomalaiset) tullaan korvaamaan halvemmilla ja tuottavammilla maahanmuuttajilla!

reino! Juuri sinä siellä! Sinut tullaan korvaamaan somalialaisella Mukhammad Abdi Rahmanilla. Hän on 300 000 euroa halvempi kuin sinä, ja hänellä on jo valmiiksi seeprojen keinosiementäjän paperit Somalian suurimmasta yliopistosta!

SerialLoser! Noniin, kättä ylös! Sinun tilallesi on hankittu Ugandalainen noitatohtori Mutabe. Hän hoitaa synnytykset, ympärileikkaukset ja anopin kiroamisen samaan hintaan! Voi tätä säästön määrää!

Itseni aion korvata syyrialaisella Imaamilla tai kirgisialaisella taskuvarkaalla. En ole vielä päättänyt, mutta näin saamma Suomen talouden nousuun ja yhteiskunnan rattaat pyörimään!

Rytille pari kommenttia

Rytille 10 pointsia. Komppaan noita mielipiteitäsi taloudesta täysillä. :worship:

Olen itsekin tuon yrittämisen ihanuuden kokenut. Siinä on se hyvä puoli, että rankalla duunilla ja hyvällä onnella saat rahaa. Huono puoli siinä on se, että hengenlähtö on lähellä. Harva muuten sen rääkin kestää. Itse myin osani firmasta, kun aloin arvostaa lapsia ja omaa mielenterveyttä lisärahaa enemmän.

Perusongelma Suomessa on se, että yrittäjiä ja työllistäjiä on liian vähän. Jakajia (=vasurit ja etenkin äärivasurit eli vihreät) on aivan liikaa ja yrittäjiä syyllistetään.

Ja palatakseni alkuperäiseen aiheeseen, niin nykyisellä menolla näitä jakajia (Ählämit ja Afrikkalaiset) roudataan Suomeen kiihtyvällä vauhdilla. Joka päivä lisää. Ja yhdet ääliövihertoimittajat, mm tämän päivän Pravdassa, todistelevat miten paljon Suomi hyötyykään tästä porukasta.

Eli minä korkeakoulututkinnon suorittaneena, kymmeniä ihmisiä työllistäneenä ja helvetisti duunia tehneenä olen tullut siis paljon kalliimmaksi Suomelle kuin tänne roudattu steissillä notkuva somali. Tekisi mieli kyllä jutella tuon mikkihiiritoimittajan kanssa.:)

Meiltä loppuu maksajat tällä menolla. Siksi Halla-aho. Ainoa järjen ääni näissä vaaleissa.

Eli minä korkeakoulututkinnon suorittaneena, kymmeniä ihmisiä työllistäneenä ja helvetisti duunia tehneenä olen tullut siis paljon kalliimmaksi Suomelle kuin tänne roudattu steissillä notkuva somali. Tekisi mieli kyllä jutella tuon mikkihiiritoimittajan kanssa.:)

Tämän takia kokoomus ei ole enään mikään itsenäisyyden äänitorvi, kuten joskus on ollut. Kannattaa tosiaan tarkistaa nykykokoomuksen kanta tähän asiaan ennen kuin heitä menee äänestämään. Se on tietenkin positiivista, että soraäänia alkaa kuulumaan entistä enemmän myös akateemiselta puolelta. Kohta voi olla hankala lyödä "juntin" ja "rasistin" leima otsaan kaikille, jotka monikulttuurisuutta vastustavat.

(Pörssi)yhtiöiden syyttäminen ahneudesta on tietyllä tapaa väärin, sillä suurimmaksi osaksi ne toimivat lain mukaan, osa hieman harmaammalla alueella, ja osa jopa rikkoo tietoisesti lakia, koska ovat laskeneet, että saamansa voitto ylittää reilusti sen, mitä ne joutuvat sakkoina maksamaan.

Enemmän vikaa on nykyisessä kansallisvaltiomallissa, joka mahdollistaa sen, että yritykset pystyvät muun muassa välttelemään veroja.

Hyvä linkki aiheeseen: http://www.attac.fi/ryhmat/tyoryhmat/vero/verotdocs/Taustapaperi.rtf

Ja nyt kaikki rasistijuntit nurkkaan häpeämään! Olette yhteiskunnan rasite, ja teidät kaikki (kuten muutkin suomalaiset) tullaan korvaamaan halvemmilla ja tuottavammilla maahanmuuttajilla!
"Siirtolaisten koulutustaustoja ei Suomessa tarkoin tunneta, koska heiltä ei kysytä saapuessa koulutuksesta".

No mitäs iloa tästä sitten on, jos ei jumalauta tiedetä edes minkä ammattikunnan
edustajia tänne otetaan. Miksei jumalauta voida kysyä? Tuskin kenialaisella leijonan munakarvojen trimmaajalla on mitään kysyntää Suomessa.

Hesarin tilausta minulla ei ole ollut enää pariin vuoteen, mutta silti ne säännöllisin väliajoin soittelevat ja koettavat myydä pravdaansa. Pitänee ryhtyä keräilemään näitä pahimpia paskapuheita talteen, että voi sitten seuraavan kerran antaa vähän (ex)asiakaspalautetta kun soittavat. :evil:

Back
Ylös Bottom