10-20 kiloa pois kesäksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Micke90
  • Aloitettu Aloitettu
Ekaa kertaa postailen foorumille.

Ikä:17
Paino: 93
Pituus: 166

liikuntatottumukset: aktiivista liikuntaa ei ollenkaan 2 vuoteen.

Eli niinkuin numerot kertovat olen ylipainoinen. Paino on alkanut nousemaan siitä lähtien kun lopetin aktiivisen liikunnan. Tarkoitus olisi saada laihdutettua 10-20 kiloa kesäksi. Onko tämä realistinen haave, rehellisesti?

-Sulkapalloa tulee pelattua kerran viikossa nykyään, onko hyvä?
-Omat käsipainot omistan, kuinka monta kertaa viikossa niitä kuuluisi nostella, jotta olisi laihduttava vaikutus?
-Ostin fast sports nutrition - SOIJA 90 soijaproteiini-isolaatti 900 g valmisteen, onko hyvä? Monta kertaa viikossa pitäisi ottaa tota ja millaisina annoskokoina?
-Kuinka monta kertaa päivässä olisi hyvä syödä?

Rasvaa on kertynyt etenkin, lantiolle (kyljille) sekä pienet tissit ovat kasvaneet:), miten näistä pääsee eroon?

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=13927
Siinä vähä iltalukemista... Kyllä se on ihan realistinen tavote.

Kyllä se sulkapallo on ihan hyvä rasvanpolttomielesäkin. Kuinka isot käsipainot? Niillä veät kolmisen kertaa viikkoon. Salille olis ihan hyvä mennä.

Toi soija on ihan ok ravintolisä. Sitä veät jos et saa päivässä tarpeeks prodee. Syöt sen 5krt päivässä pari lämmintä ateriaa ja loput välpaloina (esim rahka, tonnari) Ja tietenkin alle kulutuksen. Semmonen -500 olis hyvä alotus

Muut paasatkoon lisää, ite en jaksa nyt just

Terve!

Sitä ollaan ilmeisesti erittäin hyvää päätöstä juuri tekemässä :thumbs:
Eli tosiaan toi edellämainittu topicci kannattaa aluksi lukea läpi, ja sitten kysellä lisää. Omasta mielestä tässävaiheessa et juurikaan ravintolisiä tarvitse, kun jo saat liikaa kaloreita. Sähän voisit pistää tänne päivän tai parin syömiset, niin niitä vois alkuun kattoo. Ja tosiaan kaikki liikunnan lisääminen on hyvästä, nyt alkuun kannattaa koittaa saada ruokailu hanskaan ja liikkua niin paljon kun tuntuu hyvältä. Nälkä rupee kuitenkin kasvamaan kun huomaat että rasva rupeaa vähenemään :whip:

Ja tosta sun tavotteesta 10-20 kg on paljon, mutta ei mahdoton tehtävä. Itsekuria se tulee vaatimaan seuraavien kuukausien aikana, mutta nähtyvaiva varmasti kannattaa :)

10 kiloa lähtee aivan varmasti,ensimmäiset 2-3 jo nestettä.15 kiloa voi hyvin lähteä ennen kesäkuuta,jopa lähelle 20.

Lukaiseppa vaikka tuo toinenkin vaihtoehto, blakkiksen aloittama 20 sivuinen thread "viina, roskaruoka, tietokone jne mies kuntoon", siinä on meillä pari haastetta. Eli mä lähdin kiristelyyn mukaan, ocha, blackorwhite ja pari muuta.

Viitseliäisyyttä lukea läpi noi pari ketjua, ruokavalio kondikseen, liikuntaa lisää ja itseä niskasta kiinni.

Käsipainot ovat säädettävät yleensä pidän niissä 7 kiloa. Teen niillä 3x15 sarjoja, onko hyvä?
tosta laihduttamisesta vielä sen verran että ei mulla ihan pelkkää höllyvää läskiä ole vaan lihastakin löytyy ja sitä pelkään että kun painoa lähtee pois niin mitä tapahtuu lihaksille? Mikä on paras keino säilyttää lihakset?
Siitten joku kysyi noista syömisistä:
aamupalalla- muroja
kouluruokailu on jäänyt vähemmälle
toinen lämminruoka kotona
Iltapala- leipää, jugurttia
ja siinä välillä tulee jääkaapista naposteltua:( se on varmaan eka asia mikä täytyy poistaa päivittäisestä ruokatarpeistani.
Aatellu oon että jos jokapäivälle kehittäis jotain liikuntaa ni vois olla aika hyvä.
Kuluttavin liikuntatapa ?

Mitä liikuntaa olet ennen harrastanut? Mistä lihakset ovat peräisin?
Käsipainojen nostelusta en osaa sanoa paljon mitään enkä tiedä miten niitä nostelet, mutta rehellisesti sanoen kuulostaa laihdutuksen kannalta aika yhdentekevältä. Paras keino säilyttää lihakset on punttitreeni, raskaat kokonaisvaltaiset liikkeet.
Joka päivä jos rupeaa yhtäkkiä liikkumaan, kannattaa ottaa jotain vähemmän rasittavia liikuntatapoja, rasitusvammat ei ole kivoja. ei siis mitään tunti hölkkää joka päivä, ei välttämättä esim. polvet kestä.

Jalkapalloa nuorempana ja punttisali treeniä säännöllisesti, jossain vaiheessa sekin jäi. Juoksu täytyy jättää vähemmälle, koska kummatkin polvet on leikattu. Uinti tietty vois olla vähiten polvea rasittavaa.

Jalkapalloa nuorempana ja punttisali treeniä säännöllisesti, jossain vaiheessa sekin jäi. Juoksu täytyy jättää vähemmälle, koska kummatkin polvet on leikattu. Uinti tietty vois olla vähiten polvea rasittavaa.

Mulla oli just päinvastoin. Ennen kävin useasti salin jälkeen uimassa. Rintauintia ko vedin nii mulla rupes polvi kipeytymään. Ei toisinsanoen tykänny liikeradasta.

Ja noihin syömisiin vielä. Lue toi FAQ ja syö useammin. Se kouluruokakin syyään. Ruokavalioon raejuustoo, tonnaria, maitorahkaa ja vihanneksia.

Tää menee mulla jo mainostamiseksi, valitettavasti mutta kannattaa lukea mun aloittama blogi.. ehkä se innostais :) http://erkkipetteri.blogspot.com

eli aloitin tämän kuun alussa projektin: sohvaperunasta atleetikoksi. kohta kolme viikkoa treenattu todella aktiivisesti ja älytön muutos tapahtunut tänä aikana (oma avovaimokin huomaa :D). Ennen tuota treenaamista laihdutin 2,5v enempi ja vähempi aktiivisesti, mutta laihdutin kuitenkin. Nyt tarkoituksena saada läskit lihaksiksi. Saa kysyä jos tämmöinen aloittelija voi jotain sanoa mihinkään :)

Mulla oli just päinvastoin. Ennen kävin useasti salin jälkeen uimassa. Rintauintia ko vedin nii mulla rupes polvi kipeytymään. Ei toisinsanoen tykänny liikeradasta.

Ei välttämättä ole kyse liikeradasta vaan jatkuvasta rasituksesta joka saattaa aiheuttaa tulehduksen polven jänteisiin (=hyppääjän polvet, koripalloilijoiden ym ammattitauti) ja tämän takia polvet kipeytyy. ei välttämättä mitään yhteyttä polven rustoihin jotka sit pitää leikata

Kyllä tuo 10 kiloa nyt ainakin onnistuu kesäksi. Mitä tiukemmin otat itseäs niskasta kiinni, sitä tiukemmin kiristyt ;)

Ei välttämättä ole kyse liikeradasta vaan jatkuvasta rasituksesta joka saattaa aiheuttaa tulehduksen polven jänteisiin (=hyppääjän polvet, koripalloilijoiden ym ammattitauti) ja tämän takia polvet kipeytyy. ei välttämättä mitään yhteyttä polven rustoihin jotka sit pitää leikata

Lentopalloilija. Polvi vaan ei tuntunu tykkäävän siitä sivuttaisliikkeestä... Muuten menee ihan miten tahansa.

P.S. Sori tää :offtopic:

Tavoitteena 10 kiloa

Minulla on hiukan sama ongelma kuin alkuperäisellä postaajalla.

Viime syksystä asti on ollut tarkoitus saada vähän pois, mutta ainoa ongelmani on ilmeisesti se, että ruoka on vaan niin hyvää. Juomista ja muutenkin rellestämistä olen vähentänyt huomattavasti. Ennen meni viikonlopussa keskimäärin 30 annosta alkomahoolia, nyt juon 1-3 krt kuukaudessa.

Syön mielestäni suhteellisen hyvin, kuitenkin varmasti liikaa. En kuitenkaan voi sanoa että lautaseni olisi oikein täytetty, vihanneksia tulee syötyä lähinnä koulussa, kotona ei niiihin jaksa panostaa. Roskaruokaa tulee "nautittua" pari kertaa kuukaudessa.

Ikää on 21, pittuutta 186 paikkeilla ja paino 90-98 (Vaihtelee todella paljon, tuo 98 varmaan 2 päivän dokausreissun jälkeen)

Lihaksia alkaa pikkuhiljaa ehkä muodostumaan, mutta ei ne oikeen tahdo näkyä kun rasva% on liian suuri. Normiviikolla liikun 6 kertaa, joka ei mielestäni ole kuitenkaan liikaa, koska tuntuu etten ikinä vetäisi ns. loppuun asti.

Viikkoon kuuluu pari lenkkiä, pari kertaa salilla ja parit harkat(aerobista), keskimäärin jotain tunnin reissuja

Olisiko siis vaan otettava porkkana kauniiseen käteen ja syötävä muutenkin pieniä annoksia? Tiedän periaatteess mitä pitäisi tehdä, ehkä haen jotain motivaatioboostia täältä :)

-whine

Back
Ylös Bottom