Minä esitän vain kysymyksiä.
Tähän yksi hymiö. Sellainen tavallinen.
Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää vinkkaava.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tähän yksi hymiö. Sellainen tavallinen.
Maailma on paha paikka. Ei ihmisen tarvitse edes olla sodan traumatisoima tehdäkseen hulluja juttuja. Aivan hyvin voisi linkittää forumin täyteen juttuja, joissa pahuutta on tapahtunut ihan omassa kulttuurissa, turvallisessa perhepiirissä, platinalusikka suussa syntyneiden keskuudessa...
En ole sitten todellakaan mikään pakolaispolitiikan erityistuntija, joten kaikki kommenttini ovat täysin mutuna heitettyjä. Oma arvioni on, että pakolaisten ottaminen on perusteltua, jos muilla keinoilla ei pystytä jotain tiettyä kansaa/kansan osaa auttamaan. Kuitenkin lähtökohtaisesti pitäisi pyrkiä siihen, että vaikeuksissa olevia tuetaan keinoilla, joilla he pystyvät kehittämään omaa yhteiskuntaansa parempaan suuntaan.
Oma arvioni on, että pakolaisten ottaminen on perusteltua, jos muilla keinoilla ei pystytä jotain tiettyä kansaa/kansan osaa auttamaan.
Islamia väitetään rauhan uskonnoksi (tosin islam tarkoittaa alistumista), mutta yksi muslimien suosikkiharrastuksia näyttäisi aerobicin ja hevostenhoidon lisäksi olevan terrori-iskujen suunnittelu. http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli...yllisiksi+iskujen+suunnitteluun/1135225120199
Näin yleisenä kommenttiä kysyisin, että miksi ihmeessä niitä pakolaisia pitää ottaa länsimaiden steisseille hengaamaan, kun se näyttää käyvän länsimaalaisten hengen ja terveyden päälle?
Pakolaisleiri pystyyn johonkin Pohjois-Afrikkaan vaikka EU:n kustannuksella ja sinne kouluja, safkaa yms. Näin pakolaiset saavat turvansa ja moni länsimainen ihminen jää ilman raiskauksen/hengen menetyksen tuomaa kulttuurillista rikkautta.
Luultavasti tulisi halvemmaksi kuin länsimaisen infrastruktuurin tuhoaminen täällä.Nykyiset pakolaisleirit ovat ilmeisesti melko karmeita paikkoja, ja kunnollisen infrastruktuurin rakentaminen tuollaiselle "tilapäiselle" leirille olisi kovin kallista.
Lienee siis helpointa "jakaa" nämä ihmiset maihin, joissa on vakaat olosuhteet ja mahdollisuus päästä kiinni ns. normaaliin elämään
Mä taas alan olla pikkuhiljaa suhteellisen varma siitä, että mikään (köyhä) Afrikan maa ei suostu ottamaan vastaan kuin rahaa ja aseita.Olen muuten aika varma, että joku köyhä Afrikan maa vuokraa iloisena maata pakolaisleirille, jos he saavat vastineeksi ruoka-apua yms.
En tiedä, mikä maa suostuisi tuollaisia jättimäisiä pakolaisleirejä ottamaan maaperälleen. Haluaisitko sinä sellaisen Suomeen? Osittain kyseessä lienee myös kustannuskysymys. Nykyiset pakolaisleirit ovat ilmeisesti melko karmeita paikkoja, ja kunnollisen infrastruktuurin rakentaminen tuollaiselle "tilapäiselle" leirille olisi kovin kallista. Lienee siis helpointa "jakaa" nämä ihmiset maihin, joissa on vakaat olosuhteet ja mahdollisuus päästä kiinni ns. normaaliin elämään. Jälkimmäinen on toki yksilöstä itsestään kovasti kiinni.
Juuri näin, se on kyllä huomattu. Sillä tavoin annat oman panoksesi tälle keskustelulle. :arvi:
Ja hjymöörintajua ei löydy...
Tähän pari hymiötä. Ihan tavallisia.
Aivan, mun mielestä tuollaisessa kyselemisessä ei ole mitään vikaa, koska totta kai argumentit pitäisi pystyä perustelemaan.Miltä puolelta asiaa ei löydy asiallisia argumentteja? Useimmissa asioissa olen samaa mieltä kanssasi. Olen osallistunut keskusteluun lähinnä silloin, kun joku esittää argumentin, joka ei välttämättä ole täysin loppuun asti pohdittu. Tällöin kysyn lisäinformaatiota, koska haluan tietää, mihin argumentti perustuu. Tällainen argumentti johon haluan lisäinformaatiota voisi olla vaikkapa sellainen, jossa väitetään, että muslimimaissa on enemmän pedofiileja kuin muissa maissa ja että tämä pedofiilien suuri määrä liittyy uskontoon. Tällöin saattaisin kysäistä, miltä pedofiliatilanne näyttää vaikkapa Turkissa tai Egyptissä. Tämän kysyisin tietysti ihan vain siksi, että en itse tiedä tilannetta. Oletan, että alkuperäisen argumentin tekijä tilanteen tietää, koska on ollut valmis aiheeseen liittyvän argumentin esittämään.
Ei käsitetä väärin. Näinhän se näköjään onkin, että kun ei tuolta puolen asiaa löydykään asiallisia argumentteja niin... Kun huomaa ettei pysty käyttämään rasistikorttia niin sitten on heikoilla. Olenko täysin väärässä? Olenko?
Tosin tuo Kukkelin aka Kekkulin provoilu tyyliin "Äänestän Zahraa" on ärsyttävää.
Kustannustehokkain, käytännöllisin ja turvallisin leiri olisi sellainen, jonka piipuista tulee tauotta savua. Tähän ei tule hymiötä.