CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Mistä ostit mp3 -soittimesi ja minkä merkkinen se on? Tuliko se hihna siinä mukana? Jos ei tullut, niin mistä ostit sen?

;)

Paljonko sulla mennee kuntosali maksuihin vuodessa vai saatko jotain pro alennuksia ja sponsoroiko FAST kaikki treenit.
Mayor'sille suoraveloitussopimuksella opiskelijahintaan 42€/kk. Ei maksa lisäravinnesponsori treenimaksuja, kummallisia kuvitelmia jengillä täällä.
Paljonko urheiluhierojalla käynti maksoi vai saitko suhteilla halvemmalla kuin mitä olisi oikeasti maksanut.
39€/h, eli ihan normihinta tietenkin.
Mistä ostit mp3 -soittimesi ja minkä merkkinen se on? Tuliko se hihna siinä mukana? Jos ei tullut, niin mistä ostit sen?
Creative Muvo TX 512MB, ostin Verkkokauppa.comista. Hihnan tilasin Creativen kotisivuilta: http://fi.europe.creative.com/shop/product.asp?category=15&subcategory=0&product=591&

Onko noista L-argineista sun muista jotain mainittavaa hyötyä? Enpä ole ikinä testiny.

Kiinnostais kans. Ainakaan bulkilla en l-arginiinista mitään hyötyä huomannut, mutta nyt dietillä tuntus virtaa ja pumppia riittävän paremmin. Emmätiedä, mutta Hulkki kai tietää.

Toi Muvo on pirun hyvä siinä mielessä että melkein joka liikkeessä pystyy pitämään noita, ei haittaa ne johdot kun on justiinsa sopivan pituset.

Maitorahkaa, säilykeananasta, kevytmaitoa, real leipää, normaalisuolaista margarinia, hera80, kalkkunaleike, kouluruoka (mitä sattuu olemaan)
Eli jos tuosta margariinin heivaan pois, öljyä sekaan lorautan ja vihanneksia popsin ni näyttäs ok?

Eli jos tuosta margariinin heivaan pois, öljyä sekaan lorautan ja vihanneksia popsin ni näyttäs ok?

Voisi sanoa, että juuri mikään yksittäinen elintarvike ei tee ruokavaliosta sen parempaa tai huonompaa. Kokonaisuus ratkaisee. Toki omastakin mielestä öljy voittaa margariinit, mutta ei sekään välttämättä yksin mitään pelasta.

Kyllä se siitä, kun aikansa ravinnon kanssa räknäilee ja jopa hieman "opiskelee" ko. aluetta :thumbs:

P.S. Tiedän, en ole Hulkki, ei herneitä nekkuun. Kaikilla tuntuu olevan vaan niin kovasti nippeli-pippeli kysymyksiä ;)

1. Kuinka usein Hulkki käyt hierojalla?
2. Kuinka tärkeänä näet lihashuollon (eritoten hieronta) fysiikkaa rakentaessa? (Vrt. erittäin oleellinen osa-alue harjoittelussa vs. psyyken kannalta kenties toimiva placebo hoitomuoto)
3. Kuinka kauan olet käynyt hieronnassa ja muistatko suorituskykysi/palautumisesi parantuneen hieronnan aloittamisen jälkeen?

:offtopic:
Oot varmaan lukenu uudesta bodystä Toni Karin haastattelun.
Tunnetko kaveria tarkemmin ja mitä mieltä olet hänen vastauksista tossa haastattelussa?

Ei taida kaveri paljon kaloreista stressata mäkkäriruokailujen perusteella,ja tuosta lausahduksesta "naturaali ei voi kehittyä,jos pitää liian tiukkaa ruokavaliota"
joka 4.vkonkin sanoo pitävänsä taukoa treeneistä.

Varmaan aika rento kaveri kyseessä:D

Ainakaan bulkilla en l-arginiinista mitään hyötyä huomannut, mutta nyt dietillä tuntus virtaa ja pumppia riittävän paremmin.
Yleensä laillisten lisäravinteiden hyödyt tulevat esiin nimenomaan miinuskaloridieetillä, kun taas plussakaloreilla monipuolisen ja kaloririkkaan ruokavalion päälle heitettyinä noiden hyöty saattaa olla melko marginaalinen.
Voisi sanoa, että juuri mikään yksittäinen elintarvike ei tee ruokavaliosta sen parempaa tai huonompaa. Kokonaisuus ratkaisee.
Kokonaisuus toki ratkaisee loppukädessä aina, mutta tuossa listassa se margariini pisti silmään ainoana paskana ruoka-aineena (mm. transrasvojen vuoksi), ja sen korvaaminen esim. pellava-, oliivi- ja kalaöljyillä saisi kokonaisuudesta jo huomattavasti paremman.
Kaikilla tuntuu olevan vaan niin kovasti nippeli-pippeli kysymyksiä ;)
Olen huomannut saman, ja ihmettelen miksi ihan joitain triviaaleja pikkujuttuja jotka löytäisi sadasta eri threadista jo pelkästään aloittelijoiden osiolta, pitää tulla erikseen kysymään meikäläiseltä? :confused:
1. Kuinka usein Hulkki käyt hierojalla?
Tällä hetkellä kerran 5 viikossa; aina kovien treeniviikkojen jälkeen palauttelujakson alussa. Kisadieetillä huomattavasti useammin.
2. Kuinka tärkeänä näet lihashuollon (eritoten hieronta) fysiikkaa rakentaessa?
Jos treenimääriä halutaan optimoida, ei ilman lihashuoltoa päästä kovinkaan pitkälle. Venyttely, kevyet viikot, hieronta, kylmä-kuumahoidot, saunominen, yms. kaikki esim. omalla kohdallani mahdollistavat nykyisen viikkokohtaisen treenivolyymini ja lihaskohtaisen treenifrekvenssini ilman ongelmia palautumisen suhteen. On aivan mahdotonta sanoa tarkkaan, kuinka paljon esim. juuri hieronta auttaa palautumista, mutta koen sen riittävän hyödylliseksi maksaakseni siitä 39€/h.
3. Kuinka kauan olet käynyt hieronnassa ja muistatko suorituskykysi/palautumisesi parantuneen hieronnan aloittamisen jälkeen?
Vajaan vuoden verran. Aivan mahdotonta sanoa onko nimenomaan hieronta auttanut niin ja niin paljon, koska olen parantanut samaan aikaan myös muita kehityksen osa-alueita.
Oot varmaan lukenu uudesta bodystä Toni Karin haastattelun.
Tunnetko kaveria tarkemmin ja mitä mieltä olet hänen vastauksista tossa haastattelussa?
Tunnen Tonin ihan hyvin, enkä lähde kommentoimaan noita haastatteluja suuntaan enkä toiseen koska Toni tuskin minun haluaisi niin tekevän. :D
Varmaan aika rento kaveri kyseessä:D
Näin voidaan sanoa, tuo haastattelu antoi Tonista itse asiassa todellista jäykemmän ja konservatiivisemman kuvan ;)

ihmettelen miksi ihan joitain triviaaleja pikkujuttuja jotka löytäisi sadasta eri threadista jo pelkästään aloittelijoiden osiolta, pitää tulla erikseen kysymään meikäläiseltä? :confused:

Myönnä jo, että olet kehonrakennuksen oraakkeli, jonka tavallisille kuolevaisille armeliaasti myöntämät tiedonjyväset ovat painoharjoittelun ja ravintotietouden absoluuttinen totuus huippuunsa kristallisoituna.. ;)

Sitten takaisin asiaan, eli triviaalien kysymysten pariin: Oletko kisojen jälkeen hoitanut noita nivelkipuja muilla tavoin kuin keventämällä kuormitusta treeneissä?

Myönnä jo, että olet kehonrakennuksen oraakkeli, jonka tavallisille kuolevaisille armeliaasti myöntämät tiedonjyväset ovat painoharjoittelun ja ravintotietouden absoluuttinen totuus huippuunsa kristallisoituna.. ;)
Lol, kenenkään juttuihin ei kannattaisi luottaa sokeasti.
Sitten takaisin asiaan, eli triviaalien kysymysten pariin: Oletko kisojen jälkeen hoitanut noita nivelkipuja muilla tavoin kuin keventämällä kuormitusta treeneissä?
Tämä nimenomaan ei ollut triviaali kysymys, koska tuota tietoa ei voi saada esim. aloittelijoiden osion perusthreadeja selaamalla vaan sitä on kysyttävä juurikin minulta. ;)

Treenien ja sarjapainojen jaksotuksen lisäksi olen kiinnittänyt raskaissa treeneissä enemmän huomiota puhtaaseen suoritustekniikkaan ja toistojen negatiivisen vaiheen hidastamiseen.
Olen erityisesti pyrkinyt jokaista raskasta treeniä kohden tekemään samalla viikolla myös pidemmistä sarjoista koostuvan treenin, koska pitkät sarjat auttavat pysäyttämään ja kääntämään sen niveliä vaurioittavan prosessin, jonka raskailla painoilla treenaaminen saa alulle.
Liikevalikoima on hieman erilainen nyt kuin aiemmin, suurelta osin nivelten turvallisuuden takia.
Venyttelyllä ja treenien jälkeisellä kylmähoidolla on nyt entistäkin suurempi rooli.
Ravintopuolella apuna glukosamiini, MSM, kalaöljykapselit.

Ootko Hulkki huomannut, että glukosamiinista ois ollut apua? Millä annostuksella oot sitä käyttänyt? Mulla nivelien kanssa on ollut vähän väliä ongelmia ja nyt sitten oon ajatellut aloitta glukosamiinin.

Ootko Hulkki huomannut, että glukosamiinista ois ollut apua? Millä annostuksella oot sitä käyttänyt? Mulla nivelien kanssa on ollut vähän väliä ongelmia ja nyt sitten oon ajatellut aloitta glukosamiinin.
Tottakai glukosamiinista on apua, Suomessa se oli itse asiassa pitkään reseptilääke. Esimerkiksi faija on vetänyt nivelvaivoihin jo useamman vuoden ajan reseptillä glukosamiinia.

Tottakai glukosamiinista on apua, Suomessa se oli itse asiassa pitkään reseptilääke. Esimerkiksi faija on vetänyt nivelvaivoihin jo useamman vuoden ajan reseptillä glukosamiinia.

Oletko hulkki huomannut ko. tuotteesta apua esim. AC-nivelvaivoihisi ?

Jep, ja kannattaa muuten edelleen hakea reseptillä, säästää pitkän pennin. On muistaakseni kela-korvattava lääke...

Back
Ylös Bottom