Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Jos treenin jälkeen ei venyttele, miksi lihakset tulevat kipeiksi ?
Tuleeko, vai ootko vaan kuullu, että tulee? Jos sulla tulee, niin paha vastata. Itselläni ei ole pienintäkään merkitystä venyttelenkö vai en. Siinä on yksi hyvä syy siihen miksi en nykyisin venyttele. Näin sen turhaksi. Olen ilmeisesti kaiken lisäksi niin rautakanki, ettei se auta edes liikkuvuuteen. kahden kuukauden jälkeenkään en huomannut mitään muutosta liikkuvuudessa, vaikka tein siihen tähtääviä venytyksiä ja kokeilin muutamaa eri metodia. Sitten riitti ja siihen loppui.

Tuleeko, vai ootko vaan kuullu, että tulee? Jos sulla tulee, niin paha vastata. Itselläni ei ole pienintäkään merkitystä venyttelenkö vai en. Siinä on yksi hyvä syy siihen miksi en nykyisin venyttele. Näin sen turhaksi. Olen ilmeisesti kaiken lisäksi niin rautakanki, ettei se auta edes liikkuvuuteen. kahden kuukauden jälkeenkään en huomannut mitään muutosta liikkuvuudessa, vaikka tein siihen tähtääviä venytyksiä ja kokeilin muutamaa eri metodia. Sitten riitti ja siihen loppui.

Vähän samoilla linjoilla olen, ehkä tyhmää ehkä ei. Takareidet tulee venyteltyä ja rintaa jonkin verran, siinä se sitten oikeastaan onkin. Itsekään en ole huomannut kuin jaloissa pientä vaikutusta kipeytymisen suhteen. Yläkropassa ei mitään havaittavaa eroa ole ollut.

Onko järkeä ostaa palautusjuomaa, jos tarkoituksena on laihduttaa? Ajattelin ostaa FASTin Muscle+:n. Onko se hyvä aloittelijalle? Ja kannattaako sitä ottaa vain salipäivinä vai voiko ottaa myös esimerkiksi hiihdon jälkeen? :piis:

Voi palkkaria olla ihan hyvin dietilläkin. Voi ottaa myös hiihdon jälkee, ja vaikka ennen ja jälkeenkin mut ite en ottais... Ite en ottais hiihdon jälkeen palkkaria (riippuu nyt vähän, mut 97 prosenttisesti en ottais), vaan pyrkisin syömään hyvin.

kannattako hera80 ja malto6 ottaa vaan reenin jälkee, vai myös ennen? ja kannattako niitä pussin ohjeita noudattaa eli molempia 1dl?

Noudata ohjeita ja ota tuo kombo vain treenin jälkeen. Noin tuntia ennen treeniä voit ottaa desin pelkkää heraa (tai sitten syöt ihan normaalisti paria tuntia ennen).

Hei! Minkä painoisilla käsipainoilla käsien treenaaminen (ihan nyt aluksi vaan täällä kotona) kannattas alottaa? Entä millasilla sarjoilla ja kuinka usein? Oon tällänen tavallisen kokonen sohvaperuna 160/56, nainen.

Kiitos!

Ja ainahan sitä saa kysyä... ;)

Hei! Minkä painoisilla käsipainoilla käsien treenaaminen (ihan nyt aluksi vaan täällä kotona) kannattas alottaa? Entä millasilla sarjoilla ja kuinka usein? Oon tällänen tavallisen kokonen sohvaperuna 160/56, nainen.

Kiitos!

Ja ainahan sitä saa kysyä... ;)

Riippuu tarkoituksestasi mitä haluat treeniltä? Isompia lihaksia, kestävyyttä vai mitä.

Ihan nyt aluksi ois tarkotuksena saada löysät pois, kiinteyttää. Sitten jos tää vaan onnistuu, niin tietenkin myös kasvattaa sitä lihasta. :)

Ihan nyt aluksi ois tarkotuksena saada löysät pois, kiinteyttää. Sitten jos tää vaan onnistuu, niin tietenkin myös kasvattaa sitä lihasta. :)

No vaikka 10-20 toistoa kerrallaan. Pääasia on kuitenkin, että nostelet niitä painoja säännöllisesti. Ennen pitkää huomaat kyllä tuloksia, vaikka harjoittelu ei olisikaan niin viimosen päälle. :)

Voimaa haettaessa sitten toistomäärä maksimissaan kahdeksan.

Miten voi treenata takaolkapäitä, kun salilla ei ole mitään takaolkapää laitetta? Mikä olis semmonen liike käsipainoilla?

vipunostot taakse,josta on useampi versio, mm.
seisten
istuen

lisäksi pystyy tekemään myös taljassa
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/CBSeatedRearLateralRaise.html
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/CBRearLateralRaise.html

onnistuuhan tuo myös tangolla
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/BBRearDeltRow.html
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/BBLyingRearDeltRow.html
tai smithissä
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/SMRearDeltRow.html
eikä tuossakaan vielä kaikki mutta varmaan noilla alkuun pääsee :D

E:hidasta...

Olen huomannut että tulee. Kyllähän ne tulee vähän kipeäksi vaikka venytteleekin, mutta jos jättää kokonaan venyttelemättä, niin seuraavana päivänä kyllä huomaa. Onko se sitten maitohappojen syytä, kun tulee kipeäksi ? Voisi ainakin kuvitella näin olevan.

osaisko joku sanoo miten alavatsoja ja selkälihaksia vois treenata kotona?

Äkkisältään tulee mieleen jalkojen nostot vatsoille.
Selälle leukojen veto on ainakin hyvä. Sitten selän ojennus, eli se normaali selkäliike. Maataan mahallaan lattialla, ja nostetaan siitä ylävartaloa.

Back
Ylös Bottom