Mä kun tykkään turista välillä asian vierestä, niin kerronpa tähänkin väliin pienen tarinan, joka tosin on taas ääriesimerkki ulkomaalaisten osoittamasta lämmöstä suomalaisia kohtaan :D
Yks koulukaveri kertoi ei kovin kauaa sitten stoorin, että kun hän oli perjantai-iltana tuhannen kännissä kavereiden kanssa Turun keskustassa, hänelle tuli eräs suomalaismies pummaamaan röökiä. Kaveri antoi röökin, ja samalla huomasi, että tätä kyseistä herraa oli hieman mukiloitu. Kaveri sitten kysyy, että mitäs helvettiä sulle on tapahtunut? Äijä tähän, että kun hän oli mennyt pummaamaan sitä röökiä joltain teini-ikäisiltä "ählämeiltä", niin vastauksena oli ollut luuvitonen.
Kaveri sitten kysyy, että missä ja milloin, ja kun saa selville, menee paikalle (omat kaverit jää jonnekin, ja tulee myöhemmin perässä). Siellä paikalla (joku bussipysäkki, olisko ollu just joku Halisten), on pari ruskiaa sälliä, joille kaveri sitten menee tyyliin "wtf, mitä te oikein meinaatte" (ja kännissä tietenkin). No, se siitä yhteishengestä, sillä siinä on justiinsa Halisten? bussi pysäkillä seisomassa, ja sieltä ulos hyppää loput ruskiat kaverit
Ruskiat häiskät rupee sitten piirittää, ja muutamat rupee aukomaan, ja muutamat muksimaan + että yks rupee yrittämään kaatamaan tätä kaveria. Tämä mun koulukaveri on n. 185 cm normaalikokoinen häiskä, ja nää ruskiat jotain ihan kääppiä, joilla kusi noussut päähän. Tilanne loppu äkkiä kun kaveri pistää parin promillen kännissä vastaan, ja kylhän ne kakarat sitten häipyy nopsaan, kun ei hommasta tule mitään. Kaveri herää aamulla vähän naama kipeenä, ja menee peilin eteen: ei juurikaan muuta kuin vähän vihertää, muttei mustelmia varsinaisesti. Tämä kaveri vain sanoi, että probleemina on vain nyt se, että hän ei muista yhtään minkä näköisiä nämä häiskät on...että kiva sitten kaupungilla yrittää vältellä näitä todennäköisesti kostoa hamuavia tyyppejä
No, pointti on se, että
yhteishenkeä on myös tällaisessa muodossa, mikä ei aina ole fiksua. En voi vannoa, että juttu meni juuri näin (second hand information), koska alkoholilla oli osuutta asiaan, ja kyseessä olivat ulkomaalaiset, jolloin usein sorrutaan liioitteluun yms. Kaveri on kyllä suht vilpitön, ja ei ole kertoillut mitään ihan utopistisia juttuja aiemmin. Mutta jos juttu meni edes jotenkin näin, on se silti kummaa, että nämä ruskiat häiskät kaivavat tekosyytä kähyämiseen joka vitun pikkuasiasta, ja vielä selvinpäin (no, ei tämä ollut pienimmästä päästä, mutta anyway). Suomalaiset ovat usein näissä kähyämis-tapauksissa kännissä jonkun baari-illan jälkeen tms. Itse olen kokenut useampaan otteeseen samaa, Turussa kun asutaan, että pienikin väärä sävy, niin äkkiä on se jengi siinä taustalla.
Miksi suomalaiset harvemmin ovat niin saatanan agressiivisia. Tämä jengi-homma on aivan älytöntä, kun mennään porukalla kimppuun ilman syytä, tai ihan sama vaikka olisi, ei saisi. Mutta kun se sossun kukkahametäti ei järjestä tarpeeksi aktiviteettejä, tai ei ainakaan tarpeeksi väkivaltaisia. Kyllä suomalaistenkin osalta tappelut ovat raaistuneet, kun ennen oli silleen, että kun kaveri on luuvitosen jäljiltä maassa, niin se on siinä, eikä mennä enää potkimaan/polkemaan sitä. Ihan liikaa lehdistä lukee näitä "kaks potki maassa olevaa väkijoukon keskellä, eikä kukaan puuttunut". Ja tästä päästäänkin toiseen asiaan, eli juuri tuohon asioihin puuttumiseen. Oli se sitten joku humalaisen häiriökäyttäytyminen, tai pahoinpitely, jotain pitää tehdä, eikä seisoa siinä yleisönä :curs: . Mitä jos teitä hakataan porukassa, ja kukaan ei puutu? Monesti suomalaiset puuttuvat vasta sitten, kun joku omainen kokee vastaavan. Ei tartte itseään tapattaa menemällä puukon eteen, mutta on niitä keinoja: huutaa apua saatana. Se pelottaa härskimmätkin jätkät lipettiin. Ja jos on joku spurgu, niin järjestää rohkeasti kohtauksen. Huutaa sen helvettiin ahdistelemasta, ja usein poliisilla uhkaaminen auttaa.
Anteeksi avautuminen

, mutta mulla meneillään lievä aamuvitutus...