Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

No niin, pakkis valtaa alaa mun bookmark-kansiosta. Mistä oheisen kuvan ilmiö johtuu? Aiemmin linkit Helia ja Reittiopas sai myös ton pakkislogon eteensä, mutta poistin ne ja laitoin takaisin uudestaan.

Liitteet

• gg.webp
    gg.webp
    107,6 KB · Katsottu: 364
Mistä saa halvalla vuokrattua silintereitä?
Voisit koittaa jonkun paikallisen teatterin puvustamoa? Ainakin Tampereen teatterissa täällä vuokraavat kaikennäköisiä asuja (mm. frakkeja, pukuja jne.)

EDiT: Profiilisi katsottuani uskoisin että löydät Hesasta jonkun teatterin joka suostuu vuokraamaan sulle silinterin. :D

Kuka laulaja/ Mikä bändi? (cd)Vuosia sitten tv:ssä esitetyssä videossa oli kalju heppu jolla raspikurkku ääni lauloi ruotsiksi "vandare" tms...? jostain vaeltajasta???

Miksi huonoja elokuvia tehdään? Siis sellaisia, joista voi varmasti jo käsikirjoitus-vaiheessa elokuvista mitään tietämätönkin sanoa, että ei tule vittu mitään.

Tack! Ruotsini on NIIIIN kehnoa...pakko oppia, teen sen mieluummin niin että totutan korvan edes johonkin jota voi sulatella aluks:rock:

Joskus myös niin. Lähinnä mieleeni juolahti Tony Halmeen Ponterosat, Hymypoika sekä "uusin" Uuno. Holivuudin puolelta b-luokan Scary Moviet yms.

Mietis paljonko joku Scary Movie on tuonut rahaa. Ei niitä elokuvan tekijöitä se kiinnosta, että saako siitä Oscarin kunhan paalua tulee...

-edit-

Pikainen googletus, en tiedä onko faktaa.
http://www.the-numbers.com/movies/series/ScaryMovie.php

US Gross Worldwide Gross Budget
Totals $429,007,893 $749,990,721 $149,000,000
Averages $107,251,973 $187,497,680 $37,250,000

Eli neljästä leffasta tuommoinen kiva 150 miljoonaa plussalle. Eiköhän siinä ole syytä tehdä paskojakin leffoja välillä. ;)

Sitä miksi Ponterosa on tehty en osaa sanoa.... :D

-edit2- Ei ku vittu, tuo 150 miljoonaa onkin joku keskiarvo. Kai mä nyt tajuan jo jotain väärin. Ptäsköhän alkaa tekemään huonoja elokuvia...?

-edit3- Jeesus, kun mä oon päissään. Pitäkää tunkkinne. Mä en katso enää mitään numeroita tänään.

Leffoja tehdään kyllä liikaa rahan kuin itse leffan vuoksi. Jotain sarjakuvia tehdään leffoiksi melkein tilaajamäärien takia, ilman omaperäisyyttä tai mitään kunnioitusta alkuperäistä formaattia kohtaan. Samasta syystä tehdään kyllä musiikkiakin, että ei elokuvat ole yksin rahastamassa massoilla.

No niin, pakkis valtaa alaa mun bookmark-kansiosta. Mistä oheisen kuvan ilmiö johtuu? Aiemmin linkit Helia ja Reittiopas sai myös ton pakkislogon eteensä, mutta poistin ne ja laitoin takaisin uudestaan.

Ei hajuakaan miksi se tuota tekee, mutta itsellä sama ongelma (paitsi että ne logot on mitä sattuu). Veikkaisin jotain operan bugia...

Vaikka olenkin lukenut kelan sivuja, niin edelleen on epäselvää tämä:

Kun opiskeluaikana olen myös töissä, niin saako tuon vapaan vuositulon (yhdeksällä opintotukikuukaudella 9090e/kalenterivuosi) tienata vaikka kahden opintotukikuukauden aikana, eli tienaa reilut 4500e/kk ja loppuina kymmenenä kuukautena ei tienaa senttiäkään? Eli kaikki on ok eikä takaisinperintää tule, jos vapaata tuloa ei ylitä - olipa se tienattu vaikka vain yhden kk aikana?

Tyhmä kysymys, niin varmaan oikea thread tälle :)

Vaikka olenkin lukenut kelan sivuja, niin edelleen on epäselvää tämä:

Kun opiskeluaikana olen myös töissä, niin saako tuon vapaan vuositulon (yhdeksällä opintotukikuukaudella 9090e/kalenterivuosi) tienata vaikka kahden opintotukikuukauden aikana, eli tienaa reilut 4500e/kk ja loppuina kymmenenä kuukautena ei tienaa senttiäkään? Eli kaikki on ok eikä takaisinperintää tule, jos vapaata tuloa ei ylitä - olipa se tienattu vaikka vain yhden kk aikana?

Tyhmä kysymys, niin varmaan oikea thread tälle :)

Saa.

Peruutin opintotukeni+asumislisäni ajalta 1.12 - 31.12, kun tuli kesällä tienattua vähän "liikaa". Kysyisinkin, jatkuuko opintotuen+asumislisän maksu taas normaalisti tammikuussa, ilman erillisiä toimenpiteitä?

Back
Ylös Bottom