Münchenin olympialaisten 10000m?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tidus
  • Aloitettu Aloitettu
Sattuisiko kukaan tietämään, mistä voisi ladata tuon kuuluisan olympiakympin, jossa Lasse Viren kaatuu ja voittaa koko roskan? Olen metsästänyt tuota videota kissojen ja koirien kanssa, mutta mistään ei vaan tunnu löytyvän. :(

Tidus sanoi:
Sattuisiko kukaan tietämään, mistä voisi ladata tuon kuuluisan olympiakympin, jossa Lasse Viren kaatuu ja voittaa koko roskan? Olen metsästänyt tuota videota kissojen ja koirien kanssa, mutta mistään ei vaan tunnu löytyvän. :(

Suomesta ei taida löytyäkään kuin pelkkiä koosteita, näin ainakin olen kuullut. Yle näytti joskus vuonna '98 neliosaisen sarjan suomalaisurheilijoiden huippuhetkistä ja yksi osa käsitteli mm. Vireniä, Vasalaa ja Vainiota. Siinä oli koosteet niistä neljästä Lassen kultajuoksusta. Montrealin vitonen oli aika käsittämättömän hieno kisa, ja ne Anssi Kukkosen selostukset ....JA VIRENIN KIRI PITÄÄ, HÄNESTÄ TULEE KAKSOISVOITTAJA NÄISSÄKIN KISOISSA!!!!! :worship:

Ei tietoa...

Mutta kun aiheesta on puhe, syksyllä tuli TV:stä leffa jostain jenkkijuoksijasta. Leffassa oli mukana tämä Munchenin juoksukin. Hiton jenkit, saavat kiinnostavan elokuvan tehtyä pitkänmatkan juoksusta...

D.Yates sanoi:
Mutta kun aiheesta on puhe, syksyllä tuli TV:stä leffa jostain jenkkijuoksijasta. Leffassa oli mukana tämä Munchenin juoksukin. Hiton jenkit, saavat kiinnostavan elokuvan tehtyä pitkänmatkan juoksusta...

Kyseessä on varmaankin Steve Prefontaine. Oli Virenin kilpakumppani, mutta ei 10 000 metrillä, vaan vitosella. Jäi neljänneksi vaikka kuului suosikkeihin. Kuoli auto-onnettomuudessa pari vuotta tämän jälkeen.

Elokuvassa on lyhkäsiä pätkiä ihan oikeista Virenin voittojuoksuista, mutta leffa oli kyllä IMO muuten huono. Vuokrasinkin sen aikoinaan vain Tony Halmeen takia; sehän oli ainoana suomalaisena leffassa mukana. Tosin vain äänenä :)

Pade sanoi:
Kyseessä on varmaankin Steve Prefontaine. Oli Virenin kilpakumppani, mutta ei 10 000 metrillä, vaan vitosella. Jäi neljänneksi vaikka kuului suosikkeihin. Kuoli auto-onnettomuudessa pari vuotta tämän jälkeen.

Elokuvassa on lyhkäsiä pätkiä ihan oikeista Virenin voittojuoksuista, mutta leffa oli kyllä IMO muuten huono. Vuokrasinkin sen aikoinaan vain Tony Halmeen takia; sehän oli ainoana suomalaisena leffassa mukana. Tosin vain äänenä :)

Ihan hupaisa leffa, etenkin kun jenkit olivat Oulussa ja tämä Prefontaine olisi halunnut juosta Vireniä ja Väätäistä vastaan mutta joukkueen pomo ei antanut "I want to run in uulu!". Vaikka koitin kuunnella (muistin siitä Halmeen kirjasta tuon jutun) mutta eipä sitä Halmeen selostusta kuullut.

newberry sanoi:
Ihan hupaisa leffa, etenkin kun jenkit olivat Oulussa ja tämä Prefontaine olisi halunnut juosta Vireniä ja Väätäistä vastaan mutta joukkueen pomo ei antanut "I want to run in uulu!". Vaikka koitin kuunnella (muistin siitä Halmeen kirjasta tuon jutun) mutta eipä sitä Halmeen selostusta kuullut.

Joo, siinä oli kyllä muutamia aika koomisia kohtauksia, yksi mikä jäi mieleen oli Virenin pari sanaa, jotka se lausui "suomeksi". Se näyttelijäkään ei ollut vähääkään Virenin näköinen.

Halmeen ääni kuuluu ainakin jossain urheilukentällä missä suomalaiset verryttelee, repliikki menee tyyliin: "Hyvä Lasse, nosta vaan polvia korkeammalle..." Mitään taustahölinää mitä kirjassa lukee, ei kuulu.

Se kympin kaatuminen ja loppukiri näkyy elokuvassa jotenkuten, ne on siis ihan oikeasta juoksusta pätkiä.

mtk77 sanoi:
YLE myy kopioita niistä mihin sillä on oikeudet.

Oletko muuten ostanut noita kopioita? Itseä kiinnostaisi monikin pätkä vuosien varrelta.

Pade sanoi:
Oletko muuten ostanut noita kopioita? Itseä kiinnostaisi monikin pätkä vuosien varrelta.

En ole ostanut, mutta kysynyt olen European Hercules 1991 kisaa. Ne eivät voi myydä sitä ilman kisajärjestäjän lupaa. Hintaa DVD versiolle tulisi 72 euroa. Sitten sieltä tuli vielä jokin posti mitä en oikein tajunnut, jotakin sinne päin, ettei olisi kuin 1995 ja 1996 vuoden kisat, mutta ei se voi pitää paikkaansa, kun minulla on 1990, 1994 ja 1997 plus nuot kaksi, tosin en ole varma onko ne tulleet yleltä. Sitäpaitsi alkuperäisen vastauksen perusteella jäin siihen käsitykseen, että vuosi 1991 löytyy.

Jos vain saisi porukan kasaan tuon saamiseksi kohtuu hintaan, olisin valmis osallistumaan siihen.

mtk77 sanoi:
En ole ostanut, mutta kysynyt olen European Hercules 1991 kisaa. Ne eivät voi myydä sitä ilman kisajärjestäjän lupaa. Hintaa DVD versiolle tulisi 72 euroa. Sitten sieltä tuli vielä jokin posti mitä en oikein tajunnut, jotakin sinne päin, ettei olisi kuin 1995 ja 1996 vuoden kisat, mutta ei se voi pitää paikkaansa, kun minulla on 1990, 1994 ja 1997 plus nuot kaksi, tosin en ole varma onko ne tulleet yleltä. Sitäpaitsi alkuperäisen vastauksen perusteella jäin siihen käsitykseen, että vuosi 1991 löytyy.

Oliko tuo '91 kisa ihan European Hercules nimellä? Itse yritin etsiä tuloksia noista kisoista ja löytyi alkaen vuodesta '95.

Pitää kyllä ottaa yhteyttä tuonne ja kysyä muutamaa pätkää. Luulisi kyllä että tuolta löytyisi ne Virenin juoksutkin, ainakin ne koosteet mitkä tuli ulos siinä em. ohjelmassa.

1990 kisa on pohjolan hercules nimellä. Mutta kysyin nimen oman European Herculesta vuodelta 1991 ja tulin siihen käsitykseen, että se löytyy sillä nimellä.

Tässä on raportit 89 vuodesta eteenpäin, mutta minulla on henkilökohtaisissa arkistoissa myös 88.

http://www.finnishpower.net/vahvaraportit01.html

Jos meinaat jotain voimailuun liittyvää niin voidaan tietenkin neuvotella yhteisostosta. Sitä tietenkään ei saa ylelle kertoa, että tilaajia on monta tai se maksaa enemmän.

Tidus sanoi:

Ei löydy minultakaan kuin 200m loppua. Ja sama vitoselta ja
tonnivitoselta Muenchenista. Yksi syy melko laihaan dokumentointiin
noista kisoista voi olla hieman huonot vibat kisojen jälkeen...

Tämä nyt ei ole se kuuluisa kymppi, mutta YleExtra näyttää tänään 16.40 Montrealin 5000 metriä ja huomenna 10 000 metriä.

Tähän topickiin ja vähän muuhunkin "kompurointiin" liittyen... Ikimuistoisia urheiluhetkiä tietovisan parissa nimeltä: Karpaasit

http://alypaa.com/yhteisot/pelit/karpaasit

Back
Ylös Bottom