Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tidus sanoi:Sattuisiko kukaan tietämään, mistä voisi ladata tuon kuuluisan olympiakympin, jossa Lasse Viren kaatuu ja voittaa koko roskan? Olen metsästänyt tuota videota kissojen ja koirien kanssa, mutta mistään ei vaan tunnu löytyvän. :(

D.Yates sanoi:Mutta kun aiheesta on puhe, syksyllä tuli TV:stä leffa jostain jenkkijuoksijasta. Leffassa oli mukana tämä Munchenin juoksukin. Hiton jenkit, saavat kiinnostavan elokuvan tehtyä pitkänmatkan juoksusta...

Pade sanoi:Kyseessä on varmaankin Steve Prefontaine. Oli Virenin kilpakumppani, mutta ei 10 000 metrillä, vaan vitosella. Jäi neljänneksi vaikka kuului suosikkeihin. Kuoli auto-onnettomuudessa pari vuotta tämän jälkeen.
Elokuvassa on lyhkäsiä pätkiä ihan oikeista Virenin voittojuoksuista, mutta leffa oli kyllä IMO muuten huono. Vuokrasinkin sen aikoinaan vain Tony Halmeen takia; sehän oli ainoana suomalaisena leffassa mukana. Tosin vain äänenä![]()
newberry sanoi:Ihan hupaisa leffa, etenkin kun jenkit olivat Oulussa ja tämä Prefontaine olisi halunnut juosta Vireniä ja Väätäistä vastaan mutta joukkueen pomo ei antanut "I want to run in uulu!". Vaikka koitin kuunnella (muistin siitä Halmeen kirjasta tuon jutun) mutta eipä sitä Halmeen selostusta kuullut.
mtk77 sanoi:YLE myy kopioita niistä mihin sillä on oikeudet.
Pade sanoi:Oletko muuten ostanut noita kopioita? Itseä kiinnostaisi monikin pätkä vuosien varrelta.
mtk77 sanoi:En ole ostanut, mutta kysynyt olen European Hercules 1991 kisaa. Ne eivät voi myydä sitä ilman kisajärjestäjän lupaa. Hintaa DVD versiolle tulisi 72 euroa. Sitten sieltä tuli vielä jokin posti mitä en oikein tajunnut, jotakin sinne päin, ettei olisi kuin 1995 ja 1996 vuoden kisat, mutta ei se voi pitää paikkaansa, kun minulla on 1990, 1994 ja 1997 plus nuot kaksi, tosin en ole varma onko ne tulleet yleltä. Sitäpaitsi alkuperäisen vastauksen perusteella jäin siihen käsitykseen, että vuosi 1991 löytyy.
Tidus sanoi:Sattuisiko kukaan tietämään, mistä voisi ladata tuon kuuluisan olympiakympin, jossa Lasse Viren kaatuu ja voittaa koko roskan? Olen metsästänyt tuota videota kissojen ja koirien kanssa, mutta mistään ei vaan tunnu löytyvän. :(
http://www.youtube.com/watch?v=j-EKZE0QK1I englantilaisella selostuksella
Kiitos![]()
Missä vaiheessa juoksua Viren kaatui?
Sattuisiko kukaan tietämään, mistä voisi ladata tuon kuuluisan olympiakympin, jossa Lasse Viren kaatuu ja voittaa koko roskan? Olen metsästänyt tuota videota kissojen ja koirien kanssa, mutta mistään ei vaan tunnu löytyvän. :(
Ihan hupaisa leffa, etenkin kun jenkit olivat Oulussa ja tämä Prefontaine olisi halunnut juosta Vireniä ja Väätäistä vastaan mutta joukkueen pomo ei antanut "I want to run in uulu!". Vaikka koitin kuunnella (muistin siitä Halmeen kirjasta tuon jutun) mutta eipä sitä Halmeen selostusta kuullut.