Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

MA: Selkä,takareidet,pohkeet
KE: Rinta,olkapäät (aikasemmin ojentajat ennen olkapäitä, ei palautunut)
PE: Selkä,etureidet
SU: Ojentajat,hauis (aikasemmin olkapäät)

Ite teen tuollasella ja ainakin hyvin näyttää pelittävän. Selkään tullut lisää paukkuja ihan kivasti vaikkei mun treenipainot mitään erikoisia olekaan. Samaa huomasin itelläkin: kiskoin poikkeuksellisesti leuat,ylätaljan ja pulloveria ja seuraavana päivänä kovan maven,kulmiksen ja pulloveria, eikä yhtään haitannut toisena päivänä, parani vaan liikkeissä painojen tulokset toisena päivänä.

Kylläpäs tympii. Pari viikkoa sitten tein viimeksi maksimikokeilun ilman lämppäreitä ja nyt tein näiden:
3*5*op
2*3*5
1*10
1*15
1*20
1*22,5 (~80% maksimista)
lämppäreiden kera saman tuloksen 16 kpl. Leukoja oon vedellyt 4-5 kertaa viikossa, välipäiviä oon pitänyt jos on ollut yläselkä tukossa. Välillä oon tehnyt tikapuita 1-8*2 ja useimmiten 10*9-10*op tai 10*5*5kg-10kg ja joskus vain 3*5-6*12,5kg. Omapainokin on ehkä laskenut kilon verran edellistestiin verrattuna. Oonko odottanut liikoja eli saako mitään tuloksia kahdessa viikossa näin alhaisilla toistomäärillä yleensä?

Kai sä kevensit ennen testiä?

Niin siis perjantaina vedin 10*5*5kg ja eilen en tehnyt mitään käsillä, kävin 55min. lenkillä läskinlähdön toivossa ja tänään n.30 min. sitten koitin.

Ei toi oo mikään kevennys kyllä jos vaan yhen päivän huilii ja sillonkin tekee jotain :rolleyes:

Ja ei 2 viikossa paljoa voi odottaakaan. Huili 3 päivää ja koita uusiksi, siten ajtka samaa settiäsi.

Jep. Tommoset usein reenaamiset vetää tukkoon mut kun keventää kunnolla niin uskoisin että pari toistoo vois tulla enempi.
Jos haluut ottaa testin oikeen kunnolla niin vaikka noin ku kalle sano tai sit toinen vaihtoehto olis, että keskiviikkona kevyt herättely, vaikka 4*5 ja lauantaina testi.

Taidan pitää tosiaan tauon tosta leuanvedosta RRKallen ohjeiden mukaan ja tehdä sitten uuden testin. Oli ehkä kuitenkin liian tukossa vielä selkäosasto. Kiitos.

Ei kauheesti kannata muutakaan selkää rassaavaa tehä jos haluu et se palautuu oikeesti, ianakaan suoria selkäliikeitä kuten kulmasoutua ym. Tämä kai onkin itsestäänselvyys.

Siksi suosittelin tota 3 päivän huilia vaan, koska 2 viikon jälkeen mielestäni turha keventää vielä kunnollla, vetää vaikka nyt ke-to sen uuden testin, sitten yhden treenin vielä tällä viikolla. 2 viikkoa jatkaa tota settiä, sitten taas yksi viikko parilla treenillä josta toinen testi. Sitten 2-3 viikon rykäsy ja tuollainen kunnon kevennys ja todellinen testi. siinä on aikaakin mennyt sen 2 kuukautta, mutta pitäisi toistoja olla ihan kunnolla lisää.

oikeesti kahdessa viikossa ei kehitystä noin erilaisella ja rankalla ohjelmalla oikein vielä voi odotella. menee kropalla hetki totutellessakin. yleensä oon ohjeistellut sillai, että kolme määrällisesti nousujohteista viikkoa, neljäs ilman treeniä, paitsi torstaina kevyt herättely, esim. 5*3*omapaino räväkästi. sitten lauantaina testi.

oikeesti kahdessa viikossa ei kehitystä noin erilaisella ja rankalla ohjelmalla oikein vielä voi odotella. menee kropalla hetki totutellessakin. yleensä oon ohjeistellut sillai, että kolme määrällisesti nousujohteista viikkoa, neljäs ilman treeniä, paitsi torstaina kevyt herättely, esim. 5*3*omapaino räväkästi. sitten lauantaina testi.

Tossakin vois olla ideaa, jotenkin pääsin ehkä vasta treenaamisen makuun leuoissa. No, jos nyt pysyttäis näissä ohjeistuksissa. Vähän kovemman viikon vois vetästä nyt ja sitten ehkä ensi viikolla kevennys ja testi TAI sitten vetää vuoden loppuun asti ja kokeilee sitten että meneekö se 20 leukaa.

sä huomaat kyllä kehityksen, kun vaan alat treenaamaan. turha testailla liian innokkaasti anyway. kuitenkin tässä se joka neljäs viikko antaa kivasti paussia ja saa tehdä hieman kevyemmän viikon volyymin puolesta. noissa testeissä kannattaa tehdä ykkönen eka ja sitten joku 10 minsan paussi ennen omalla painolla tehtävää testisarjaa. keskity noissa treeneissä testinomaiseen rytmiin, kropan heilumattomuuteen jne. aika on se vihollinen, eli tiukalla tahdilla ja pystyä linjaa.

Oliko täällä jossakin ohjelmarunkoa sellaiselle, joka ei saa yhtään leukaa. Vaimoa oon tuossa patistanut leuanvetoon. En löytänyt söötsillä ainakaan. Oisko hyvä aloittaa jostain negatiivisistä ja avustetuista toistoista? Muuta ei tuu mieleen itellä. Ylätaljaa ei sitten tueta, se on kuntoutuskone vammautuneille ja vanhuksille.

Tuolla mimmien puolella on kans menossa leuanvetokeskusteluja. Siellä tuntuu olevan tapana harjoitella smithissä tai kyykkyhäkissä silleen et jalat on penkillä, tanko puloessa välissä, siitä sit leukoja. kun voimaa tulee, niin tankoa nostetaan ylemmäs, jää vähemmän painoa jaloille..
Käskeppä sen sun tyttös käydä sieltä kattoon, oli siellä ihan kuvakin aiheesta.
Tää metodi on muuten tosi toimiva. Itse aloittanu nollasta ja nyt menee jo 7!!

http://www.stumptuous.com/cms/displayarticle.php?aid=51

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=55946

Hjelppii leuanvetoon eli en saa yhtäkään leukaa tehtyä ehkä 1/4 osa leuan saan tehtyy jos lähden ylhäältä mikä avuksi?Salille en mee kun ei riitä raha eikä kotona ole tankoa ja lähin tanko on 1km päässä ja pitäis kai joku tuoli ottaa mukaan?

Oon sanonu Faijjalle jo 6kk että hankkii rekin meille mutta kun ei hanki...

Ikää on 14v.

Mitään Compact telineitä ei oo kun en salillekkaan pääse.

mee romikselle ja hae sieltä joko tangonpala markalla. sitten se vaan jonnekin kotkaamalla kiinni. tee noita rauhallisia laskuja usein. vaikka kerran tunnissa melki joka päivä 1-2 laskua. yhtäkkiä huomaat vaan, ettei ne paina missään.

Onkohan tyhmää vetää leukoja sillälailla kun vedän joka treenissä tappiin asti melkeen noita sarjoja... leukoja menee putkeen tyylipuhtaita parhaana päivänä 20~ ... mutta tuosta se ei tahdo oikeen nousta. onko järkevämpää vetää pieninä sarjoina vaikka 70 leukaa kun että 10 sarjoja aika tiuhaan tahtiin? pitäskö jo alkaa laittaa usein niitä lisäpainoja ? joskus aina niillä kokeilen ja sain 30 kg mutta en ole niillä usein treenannut. mitat melko hyvät varmaan leuanvetoon... 175 cm/63,5 kg

Onkohan tyhmää vetää leukoja sillälailla kun vedän joka treenissä tappiin asti melkeen noita sarjoja... leukoja menee putkeen tyylipuhtaita parhaana päivänä 20~ ... mutta tuosta se ei tahdo oikeen nousta.

kannattaa lopettaa tommonen sarjojen loppuun asti tekeminen, se ei toimi pitemmän päälle,
yks parhaista keinoista lisätä toistomaksimia on alkaa vetämään enemmän leukoja kokonaisvolyymiä ajatellen. eli vetelet 8-12 sarjoja 10-20 päivässä 4-7 pvänä viikossa. osa päivistä lisäpainolla. joka neljäs vko kevyesti sisältäen yhen herättelytreenin esim. torstaina. sitten toistomaksimitesti lauantaina.
tommosella systeemillä se hermosto oppii.

juu tollanen yks sarja treenin lopussa tuo tulosta yleensä tyypistä riippuen hetken aikaa, mutta ei se oikein kehitä perusominaisuuksia. ihan tappiin saa kyl joskus vedellä, mutta sen tuottavuus tossa mielessä on huonompaa. voisit ihan hyvin keskittyä siihen leukailuun enemmänkin. tee ekana liikkeenä tai eri liikkeiden väleissä sarja pari. ehdottomasti lisäpainot kehiin. 4-8 välillä toistot ja 1-2 toitoo varastoon. sarjoja treenissä 4-20.
:)

joo kiitos tiedoista. yritän keskittyä vetämään noita nyt paljon mutta ei kerralla tappiin asti ja tyylipuhtaina, eikä vissiin kannata myöskään testailla kovin usein kun tulee otettua joskus parikin kertaa viikossa kilpailu yhen tutun kans... tekeeköhän pahaa kun silloin tällöin olen vedellyt myös niskan taakse noita leukoja? eiköhän se oo melko sama kun ylätalja? siis myötäotteella ja leveä ote on.

Back
Ylös Bottom