PC World of Warcraft

MItäs mieltä porukka on pätsin jälkeisestä honor systeemistä?
pari kk vasta pelannu wowia ja batlejäkin vasta reilun kuukauden mutta onko toi peli muitten mielestä muuttunu nyt iha pelkäks fragaamiseksi?

MItäs mieltä porukka on pätsin jälkeisestä honor systeemistä?
pari kk vasta pelannu wowia ja batlejäkin vasta reilun kuukauden mutta onko toi peli muitten mielestä muuttunu nyt iha pelkäks fragaamiseksi?

Vielä kun tänään (13.12) toi honorin saaminen vaikeutuu kun sitä nerfataan 30%:a. Honorin ja sitä kautta saatavien palkintojen farmaaminen on aikaisemmin ollut pelkästään no-lifettäjien ulottuvissa. Tällä uudella systeemillä on pyritty poistamaan tätä ongelmaa. Itse olen ainakin ollut todella pahoillani siitä, että nämä palkinnot saa nyt aika helpolla. Katsotaan vaikka BG mountteja. Ennen sen sai ostettua kun sai rank 11 ja nyt sen saat kun hommaat vain 30 mark of honoria jokaisesta BG:stä. Nyt siis jokainen peelo voi tollaisen hankkia. Itsellä toi oli aikoinaan työn ja tuskan takana. Alluilla marshal tason gearin saa kun hommaa 100k honoria ja noita mark of honoreita 100AB, 20AV ja muistaakseni 60WSG. Itse saanut viikossa 25k honoria joten kuukauden verran noihin menisi kun aikaisemmin rank 13 tason sai 2-4 kuukaudessa hyvällä tuurilla. No, sama kai tuo on kuka noikin saa kun BC:n tullessa noikin jää auttamatta uusien sinisten kamojen jalkoihin.

Sanokaahan, onko paikalla mäkkiä käyttäviä pelaajia? Ja jos, minkälaiset laitevaateet ko. peli esittää toimiakseen pelattavasti. Itsellä alla 17" iMac 512 megan muistilla. Käåistelin peliä kaupassa, josko vaikka sen itselle hankkisi joululahjaksi. Kyljessä luki suositukseksi giga RAMmia. Kyykähtääkö kone pienen rammin takia vai voiko pelata?

Itellä on läppäri jossa 512 rammia. Kyllähän se pyörii, mutta heti kun ihmisiä on samassa paikassa yli 50 alkaa paha nykiminen.

Sanokaahan, onko paikalla mäkkiä käyttäviä pelaajia? Ja jos, minkälaiset laitevaateet ko. peli esittää toimiakseen pelattavasti. Itsellä alla 17" iMac 512 megan muistilla. Käåistelin peliä kaupassa, josko vaikka sen itselle hankkisi joululahjaksi. Kyljessä luki suositukseksi giga RAMmia. Kyykähtääkö kone pienen rammin takia vai voiko pelata?

Koska OS X tunnetaan muistia rakastavana käyttiksenä, uskoisin että tuo määrä on pienehkö (onhan kysessä Intel iMac?). Itse mätän Macbook Prolla (2 gigaa RAM:ia) ja ei ole kyllä liikaa.

EDIT: Voi perhanan honor-systeemi...meni homma ihan farmaamiseksi.

Viimeksi muokattu:
Mitä se wanha honor-systeemi oli ellei farmaamista? Minusta tämä nykyinen on huomattavasti parempi. Ei rajoita elämää ja samat kamat voi hankkia ilman, että tarvitsisi joka päivä koneen ääressä vääntää monta tuntia.

TBC:ssä tuleva areenasysteemi kuulostaa kyllä harvinaisen mukavalta. Siinä taidot tulevat peliin. En ole hirveästi perehtynyt tuohon, mutta systeemi toimii jotenkin niin, että mitä paremman tiimin voittaa, sitä enemmän pojoja tulee. Vastaavasti mitä huonommalle tiimillä häviää, sitä enemmän tulee miinuksia. Tämä paremmuus mitataan sitten voitoissa ja häviöissä. Vähän sekavasti meni :P

Ennen se vaati edes jotain, nyt tsekkailee vaan notta siellähän juoksee niitä nupuja joilla on rankkaus epixit+green paskaa päällä. Pvp-epixit muuttuivat samantien arvoasteikolla mc gearin alapuolelle vaadittavuudessa. Meet istumaan av nurkkaan ja farmaat jotain kettuja samalla kun honoria tippuu. Meh.

Voisivat postiin pistää suoraan kaikki epixit niin ei tartteis äidin kultamussukoiden kahta tuntia istua siellä av:ssakaan.

Ennen se vaati edes jotain, nyt tsekkailee vaan notta siellähän juoksee niitä nupuja joilla on rankkaus epixit+green paskaa päällä. Pvp-epixit muuttuivat samantien arvoasteikolla mc gearin alapuolelle vaadittavuudessa. Meet istumaan av nurkkaan ja farmaat jotain kettuja samalla kun honoria tippuu. Meh.

Voisivat postiin pistää suoraan kaikki epixit niin ei tartteis äidin kultamussukoiden kahta tuntia istua siellä av:ssakaan.
No suht helposti nuo saa, mutta tämä johtuu lähinnä niiden wanhojen rankkihorojen sairaista väännöistä ja TBC:n tulemisesta. Ja jos pelaa vaikka sen pari tuntia päivässä niin kyllä noi aika hitaasti saa.

No suht helposti nuo saa, mutta tämä johtuu lähinnä niiden wanhojen rankkihorojen sairaista väännöistä ja TBC:n tulemisesta. Ja jos pelaa vaikka sen pari tuntia päivässä niin kyllä noi aika hitaasti saa.

Öh. Onhan se helpompaa saada ne nyt. Viikossa kerää ittelleen jonkun epicin kun vaan jaksaa jonkin verran pelata. Itse ajattelin että nyt noita voi pelaakkin ja vähitellen kerää sitten honorit johkin jännään.

Tää ratkasee ainakin ongelman kun kunnon kiltoja ei tunnu löytyvän meiän servulta miltään. Tai siis löytyis kunhan ois ne epixxxxxit, mutta kun itellä on siniset ja oma kilta onnistuu zul'gurubista tiputtaan ehkä 2 ekaa bossia niin magella ei oo paljoo toivoa epixxxien keräämisestä ennen tBCtä.

Öh. Onhan se helpompaa saada ne nyt. Viikossa kerää ittelleen jonkun epicin kun vaan jaksaa jonkin verran pelata. Itse ajattelin että nyt noita voi pelaakkin ja vähitellen kerää sitten honorit johkin jännään.

Tää ratkasee ainakin ongelman kun kunnon kiltoja ei tunnu löytyvän meiän servulta miltään. Tai siis löytyis kunhan ois ne epixxxxxit, mutta kun itellä on siniset ja oma kilta onnistuu zul'gurubista tiputtaan ehkä 2 ekaa bossia niin magella ei oo paljoo toivoa epixxxien keräämisestä ennen tBCtä.
Juurihan sanoin, että suht helposti saa :)
Yksi epix ei kuitenkaan kesää tee eli jos vaikka epix-setin ja aseen haluaa, saa sitä kyllä suht paljon hinkkailla.

Juu, lähinnä tarkoitin sitä, että nyt rank14-aseet laitettiin tavallisten pelaajien ulottuville, jolloin tälläisen killan MT:nkin (ja meidän kilta ei sitten ole edennyt yhtään mihinkään...) täytyy alkaa hakata PvP:tä ja ottaa turpaan castereilta aika huolella.
Ja tosiaankin kun ei ehdi sitä 24/7 pelata, niin eihän noita PvP-kamoja hetkessä saa. Tiivistettynä; hieno veto Blizzardilta, en vaan pidä PvP:stä :whip:

mun täytyy kyllä sanoa että mä oon ihan ulkona tuosta wow slangista. en ymmärrä sanaakaan mitä te höpötätte. :rolleyes:

toisaalta, mun periaate peliin onkin enempi sitä noob -puolta: oon pelaillu maaliskuusta alkaen aika paljonkin, mutta sillä periaatteella että kun tulee sellainen olo (laatuaikaa itselle siis), niin avaan koneen, teen questin tai useammankin, nautin punaviiniä/konjakkia (en ihan joka kerta tosin), nautin pelin tuomasta tunnelmasta, grafiikasta, ja maailmasta, nautin pelaamisesta todellisten ihmisten kanssa muista maista (kivaa on muuten kesken questin alkaa höpöttää jonkun toisen seniorin kanssa, ja saada selville miten sen omakin poika pelaa samalla accountilla - mutta "hardly never gets to play, lol" - ja vaihtaa muutenkin ajatuksia eri asioista), ja sokerina pohjalla nautin suunnattomasti lapsuudenystäväni kanssa pelaamisesta (joka asuu siis toisessa kaupungissa), samalla kun jutellaan mesessä kuulokkeiden kautta parhaimmillaan lähemmäs seitsemänkin tuntia kaikesta maan ja taivaan väliltä. niin, ja joko mainitsin samalla sen punaviinin/konjakin nauttimisen? ;)

erittäin terapeuttista, ja upeaa ajanvietettä - kun tulee sellainen olo että haluaa pelata. vaikka en edelleenkään ymmärrä pätkääkään mistä te juttelette. :lol2:

En mä nyt tiedä jos niitä epixejä niin helposti nyt tippuu. Siskon alluruippaa testasin BG:ssä ja tietyillä servuilla pitää odottaa 30 min aina ennen kuin pääsee matsaamaan... että eipä ne rank12-13 kamat niin helpolla ja nopeesti tule.

kyllähän tuota wowiakin tuli itsellä hakattua jonkin verran mutta tuossa kuukausi sitten lopettelin pelaamisen. Olihan se hauskaa kun sitä kesti mutta ku ei jaksanu enää raidata 6x viikossa ja raiditkin oli suomen aikaa klo 9 - 01 niin meinas jäädä unet vähän vähille eikä jaksanut vaihtaa huonompaan kiltaan. Kaikissa muissa instoissa tuli käytyä paitsi naxxramaksessa ja kyllähän noita epikkejäkin ehti jonkin verran kertyä. Huomattavaa kuitenki oli että ihan hyvä oli meidän kilta ku ekalla viikolla ZG kokonaan lävitte, tokalla MC, kolmannella BWL ja sitten vedettiin AQ40:stä. AQ 20 vedettiin noiden neljän viikon aikana.

En mä nyt tiedä jos niitä epixejä niin helposti nyt tippuu. Siskon alluruippaa testasin BG:ssä ja tietyillä servuilla pitää odottaa 30 min aina ennen kuin pääsee matsaamaan... että eipä ne rank12-13 kamat niin helpolla ja nopeesti tule.
Meiän servulla sisään pääsee 10 sekunnissa :)
Pitää tosiaan ottaa huomioon pelaako henkilö fixeissä vai randomeissa vääntää ja paljonko pelaa päivässä. Kyllä mullakin meni muutama oikeasti suht intensiivinen päivä tuota rank14 1h asetta repiessä. Vähemmän pelaavalle random hepulle siinä menee melkeinpä se kaksi viikkoa. Sitten vileä pitäisi muitakin kamoja hankkia. TBC tulee niin nuo aseet ovat kuitenkin suht kuraa aikas nopeaan.

Mitenhän se muuten on: Kun peli on pyörinyt jo vaikka kuinka kauan ja tietenkin kovia hahmoja on olemassa, sopiiko täydellinen aloittelija enää maailmaan? Eli pääseekö hengestään välittömästi? Ja kannattaako enää hankkia tuota "alkuperäistä" peliä kun tämä lisäosa on tulossa? Eli pelaako se enää esim. vuoden päästä?

Mitenhän se muuten on: Kun peli on pyörinyt jo vaikka kuinka kauan ja tietenkin kovia hahmoja on olemassa, sopiiko täydellinen aloittelija enää maailmaan? Eli pääseekö hengestään välittömästi? Ja kannattaako enää hankkia tuota "alkuperäistä" peliä kun tämä lisäosa on tulossa? Eli pelaako se enää esim. vuoden päästä?
Kyllähän sitä pystyy uudelleen aloittamaan. Tuo pelin "vanhuus" näkyy vasta tuolla loppulevulla, mutta ei siitäkään mitään haittaa ole.

Pikkuisena on melkeinpä helpompaa tulla pelaamaan nyt sillä pelin huutokauppa on täynnä kivoja kamoja pienemmälle sällille ja moni vanhempi pelaaja tekee uutta hahmoaan samalle serverille. Eli kyllä siellä sitä pienempääkin populaa on.

En oikein jaksa uskoa, että kovin moni jää lvl60 pelaamaan ostamatta lisälevyä, mutta jos pelin alusta aloittaa, tuo tulee ongelmaksi vasta kuukausien kuluttua.

edit. Hengenlähdöstä: Pelissä voi mennä pve-servulle, jossa voit itse päättää voiko sinua lyödä vai ei. Pvp-servuilla kirves on vapaa lukuunottamatta kaupunkeja ja aloitusalueita. Kyllä näilläkin servuilla seikkailu sujuu ja hermoja raastavat lähinnä nämä samanlevuiset/hieman isommat kanssapelaajat vastapuolelta.

Itse opin parhaiten pelaamaan wowia kun olin kavereideni kanssa teamspeakissa (keskusteluohjelma) kun pystyi kyselemään asioita ja apua koska pelasimme samalla serverillä. Myös jos joskus tarkoituksena on raidaus( isommalla porukalla ollaan samassa paikassa tappamassa samoja vihulaisia) niin kannattaa kysellä että jos esimerkiksi olisit tekemässä warriorin että race kannattaa valita. En kyllä vastaa juuri kysymyksiisi mutta ajattelimpa kertoa hieman miten pääsee hyvään alkuun :thumbs:

Back
Ylös Bottom