hyvä thaiboxing seura helsinki/vantaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja umeet
  • Aloitettu Aloitettu
aikomuksena alkaa muutaman vuoden tauon jälkeen treenaamaan ja thaiboxing kiinnostaa kovasti. tahtoisin kuulla kokemuksia hyvistä/huonoista seuroista(valmentajista) helsinki/vantaa akselilla. onko kokemuksia esim. Gladiators Gymmistä?

Off-topic: Vittu kun Jussi ei enää valmenna GB:llä. Pitää joko vaihtaa seuraa, jos meinää thaikkua jatkaa tai sitten vaihtaa lajia...ehkä

edit: Vastaus itse kysymykseen; HTBC taitaa olla menestynein Thaiboxing seura pääkaupunkiseudulla, eli kai se silloin on järkevin paikka treenata thaikkua.

Combat Academy of Finlandilla on myös thaiboxingia. Asialliset valmentajat ja hyvät treenitilat, jotku sanoo kalliiksi paikaksi mutta en tiiä kun en ole muualla treenannu.

combatti onkin tuttu paikka. tullut treenattua aikoinaan siellä kickboxingia ja shootfightia. itseä ei lämmitä paikan rahastusmeininki. aikoinaan kun ari veti freefightia oli meininki kohillaan- no siitä onkin kymmenen vuotta aikaa..
toinen mieltä askarruttava seikka on alkeiskurssin tarpeellisuus? eroaako thaiboxing tekniikat merkittävästi esim. kickboxingista? tosiaan itsellä takana 15v
treenailua eri lajien parissa (karate:) ,kickboxing, nyrkkeily, shootfighting).
tosin kuntopuoli on melko heikossa hapessa joten siinä mielessä alkeiskurssi voisi olla:rock:

Eiköhän se ole hyvä lähteä aina alkeisista asti, onhan noissa vähän lajeissa eroa.
Auttaa ehkä säilyttämään nöyryyttä :)

toinen mieltä askarruttava seikka on alkeiskurssin tarpeellisuus? eroaako thaiboxing tekniikat merkittävästi esim. kickboxingista? tosiaan itsellä takana 15v
treenailua eri lajien parissa (karate:) ,kickboxing, nyrkkeily, shootfighting).

Kickboxing ja thaiboxing tekniikat ovat hyvin samanlaisia ja pienet erillaisuudet nopeasti opittavissa. 15vuoden taustalla en todellakaan voi suositella enää alkeiskurssia. Saat vain hermosi kireäksi siellä.

Kickboxing ja thaiboxing tekniikat ovat hyvin samanlaisia ja pienet erillaisuudet nopeasti opittavissa. 15vuoden taustalla en todellakaan voi suositella enää alkeiskurssia. Saat vain hermosi kireäksi siellä.
Mä taas lähtisin siitä liikkeelle et lajit on luonteeltaan niin erilaisia, että kävisin kyl peruskurssin. Mut se oli vaan mun mielipide...

Mä taas lähtisin siitä liikkeelle et lajit on luonteeltaan niin erilaisia, että kävisin kyl peruskurssin. Mut se oli vaan mun mielipide...

Samaa mieltä. Kickboxingissa ei ole esimerkiksi lähiotttelua ja joitain muita juttuja ollenkaan. Alkeiskurssiin ei kuitenkaan kauaa aikaa mene, ja siinä tulee varmasti selväksi kaikki lajin perusjutut, ettei tarvitse sitten häslätä kokeneempien treeneissä, kun ei osaa jotain ihan perustekniikkaa.

Jos kaverilla on 15 vuoden kamppailulaji kokemus, niin ei varmasti ole hankalaa mennä thaiboxing treeneihin. Kuitenkin potkut, lyönnit yms. ovat hyvin samanlaisia kuin kickboxingissa. Niskapaini ja kyynerpäät/polvet (joita myös treenataan usein kickboxingissa ihan vain vaihtelun vuoksi) on ehkä isoin eroavaisuus. Ei varmastikaan kannata hypätä heti "pro" ukkojen sekaan. Vaan esim. juuri peruskurssilta "valmistuneiden" mukaan.

Suosittelen HTBCtä, itse jouduin lopettamaan siellä, koska paikka oli sen verran kaukana kotoa ja melko tyyris. Nyt olen potkunyrkkeilyssä ja välillä on pieni ikävä sitä niskapainia ja polvien heittelyä. Mutta kaikenkaikkiaan mahtava paikka. Ei mitään lusmuilua, jo alkeiskurssi oli sen verran rankka fyysisesti, että kaiken maailman egopommit jättäytyivät pois. :whip:

Lisää---> http://www.htbc.fi/

Thainyrkkeily ja KB ovat sen verran eri lajeja(otteluasennosta lähtien), että alkeiskurssin kautta ehdottomasti. Ainakin jos mielii kilpailemaan.

Mitä eri seuroihin tulee, niin varmasti ihan hyvää opetusta saa kaikissa niissä.

Thainyrkkeily ja KB ovat sen verran eri lajeja(otteluasennosta lähtien), että alkeiskurssin kautta ehdottomasti. Ainakin jos mielii kilpailemaan.

Mitä eri seuroihin tulee, niin varmasti ihan hyvää opetusta saa kaikissa niissä.

Ainakaan itselläni ei ollut mitään ongelmia siirtyä kickboxingista suoraan thaiboxingiin ja vieläpä kilpailijoiden rinkiin.

edit. Tämä nyt on varmasti hyvin yksilöllistä kuka omaksuu uudet asiat hetkessä yms.

on se varmaan parempi mennä kiltisti peruskurssille, kuitenkin useampi vuosi aikaa kun aktiivisesti treenannut. muistan aikanaan kun treenailin kickboxingia ja luulin osaavani kädet melko hyvin- yllätys oli suuri kun menin nyrkkeilemään vanhojen partojen kanssa. turpaan tuli 6-0 :nolo:

tässä muutamia eroavaisuuksia, joita tulee mieleen. Otteluasenossa thainyrkkeilijä pitää tiheämpää "pakettia" yllä, kuin potkunyrkkeilijä syynä arvatenkin kyynerpäillä ja polvilla tulevat hyökkäykset.
Mutta otteluasento on kyllä sellanen asia, joka muokkautuu jokaiselle omanlaiseksi ajanmyötä....:david:

Ja tietysti iskut, thaissahan saa käyttää kyynerpäitä, polvia ja niskapainia, plus ne perus suorat/koukut etu- ja kiertopotkut mitkä ovat KBssäkin.

KBssä on myös vähän acrobaattisempiakin liikkeitä kuten koukku- ja sivupotkut (myös kierrähtävinä)

Torjunnoista sen verran että KBssä kiertopotku kylkeen torjutaan laittamalla kyynerpää tulevan potkun ja oman kyljen väliin, toisin kuin thaissa nostetaan sääri oman kyljen korkeudelle.

Onhan niitä muitakin eroavaisuuksi ja paljonkin jos alkaa pilkkua viilaamaan.

PS. meni vähän :offtopic:

Back
Ylös Bottom