hyvä thaiboxing seura helsinki/vantaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja umeet
  • Aloitettu Aloitettu
Itse kilpanyrkkeilyt ja hiukan joskus potkuja harjoitellut, eikä mulla ollut mitään ongelmia siirtyä thainyrkkeilyyn. Potkut tietenkin tuotti enemmän ongelmia mutta ne ei ollut niin suuria etten olisi pysynyt muiden mukana. Sparrissakin pärjäsin suurimmalle osalle vaikka mukana oli suomen huippuja, siitä kiitos nyrkkeilyssä kehittyneelle ottelusilmälle.

Vittu sinähän oot melko kova väittelemään. Onkos sulla ottelupohjaa alla, vai väitteletkö noin kovasti ihan harrastuspohjalta? :kippis1:

Hehe, sama olla ;) Kyllä, ottelu taustaa löytyy. Ihmettelen vain kun oma siirtyminen lajista toiseen oli hyvin helppo, niin miten se voi tehdä joillekin vaikeuksia. Noh, onneksi me ihmiset olemme yksilöllisiä.

Mitä ongelmia esimerkiksi?

Otteluasento, potku painotteisuus jne.

KBssä on myös vähän acrobaattisempiakin liikkeitä kuten koukku- ja sivupotkut (myös kierrähtävinä)

Näitä ei ole niissä seuroissa ainakaan hirveästi edes treenattu, joissa olen treenaillut.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Suosittelen HTBCtä, itse jouduin lopettamaan siellä, koska paikka oli sen verran kaukana kotoa ja melko tyyris. Nyt olen potkunyrkkeilyssä ja välillä on pieni ikävä sitä niskapainia ja polvien heittelyä. Mutta kaikenkaikkiaan mahtava paikka. Ei mitään lusmuilua, jo alkeiskurssi oli sen verran rankka fyysisesti, että kaiken maailman egopommit jättäytyivät pois.

Milläs intensiteetillä tuolla alkeiskurssilla otetaan kontaktia tai mätetään säkkiä? Mielellään kun sitä opettelis kaikki tekniikat kunnolla, että säilyy sit paikat ehjänä, vaikka muuten ei haittaa vaikka olis fyysisesti rankkaa. Nojoo, ite tässä mietin seuraavaa alkeiskurssia tuolla. Joskus tullu oltua pari vuotta krav magassa ja nyt tää syksy kuntonyrkkeilyä kerran viikossa, mutta tekis mieli kehittyä vähän nopeammin..

@Mehukatti

Alkeiskurssin treenit kestivät ja kestävä varmaa vieläkin 1h 30min.
Treeni alko yleensa melko mittavalla alkulämmitelyllä (15min-30min).

Juostiin (aina päkiöillä) punnerrettiin, kyykättiin, vatsaa, selkää.
Sitten tekniikan pariin ekoissa harkoissa ottelu asentoa, liikkumista,
lyöntejä ja potkuja.

Suurin kontakti alkeiskurssilla oli, että kaveri piti thaipadia tai potkutyynyä johon sitte potkittii/lyötiin tai harjoteltiin niskapainia.

yht. veto Alkeiskurssi on omistettu tekniikan jankkaamiselle ja jauhamiselle sekä kovalle kunnon kohotukselle:whip:

Sen verran mitä jatkolla kerkesin käydä nii niit oli 2 vaihtoehtoa, toinen oli ottelupainotteinen ja toinen tekniikka. Ottelupainotteinen oli suorastaan mahtavaa. Pääs pari kertaa vetää maikan kaa joka otti vähän kovemmin kun oli tottunut ja meno oli melko :hyper:

@Patrick
Ei meilkää oo viel opetettu maikka vaa kerto mikä ero on ala- ja ylä potku ottelulla ja mainitsi kyseiset potkut (siis KBssä).

Back
Ylös Bottom