Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Tyhmä kysymys: miten tuosta käy ilmi, mistä termi on saanut alkunsa? Kysyjä ei halunnut tietää merkitystä.

Tyhmä vastaus: ei mitenkään.

Mutta...

Mistä tulee sana tulee "Aasinsilta"?

Voi tarkoittaa myös sitä, että miten tuo sanonta ikäänkuin puretaan sanoiksi. Siksi tuo linkki.

Sinullekin vastaus löytynee kuitenkin tuosta Integrandin antamasta linkistä.

Missä Tarot:in kappaleessa on sanat "heaven now" Lienee joku uusimman lätyn kappale, kun en onnistunut netistä löytämään kyseistä, tuskin se Beoynd troy on, kun siinä on vain "heaves ring".

Kuulin vain hyvin pienen pätkän, jäi vaivaamaan.Pahasti. Pitäisi saada selville koko kipale. Ja ei, en osta senvuoksi Crows fly back:kia. Ei demojen mukaan ollut ihan minun metallia. Kai joku Pakkiksella tietää?

Missä ovat kaikki nuoret opettajat? Ainakin omissa muistikuvissani kaikki opettajat olivat nelikymppisiä tai sitä vanhempia, mutta pitäisi kouluissa olla niitä juuri valmistuneita 25-vuotiaitakin. Pidetäänkö opettajia jossain säilössä nelikymppisiksi asti, ja sen jälkeen ne vapautetaan maailmaan ja hakeutuvat töihin?

Vai johtuuko tämä siitä, että nuorena ei osannut arvioida oikein ihmisten ikiä eli nelikymppisiltä näyttävät olivatkin oikeasti kolmekymppisiä jne.

Originally Posted by TonyA
Missä ovat kaikki nuoret opettajat? Ainakin omissa muistikuvissani kaikki opettajat olivat nelikymppisiä tai sitä vanhempia, mutta pitäisi kouluissa olla niitä juuri valmistuneita 25-vuotiaitakin. Pidetäänkö opettajia jossain säilössä nelikymppisiksi asti, ja sen jälkeen ne vapautetaan maailmaan ja hakeutuvat töihin?

Vai johtuuko tämä siitä, että nuorena ei osannut arvioida oikein ihmisten ikiä eli nelikymppisiltä näyttävät olivatkin oikeasti kolmekymppisiä jne.

oot käyny koulua vanhusten talossa.

Mitä kertoo vai kertooko mitään ihmisestä se että ei ole pätkääkään kiinnostunut säätiedoituksista. Minä en koskaan katso säätiedoituksia eikä seuraavan päivän sää kiinnosta minua. Kyllä minä silti valitan liian kylmällä ja kuumalla kuten moni muukin.

Mitä kertoo vai kertooko mitään ihmisestä se että ei ole pätkääkään kiinnostunut säätiedoituksista. Minä en koskaan katso säätiedoituksia eikä seuraavan päivän sää kiinnosta minua. Kyllä minä silti valitan liian kylmällä ja kuumalla kuten moni muukin.
Minua ei kiinnostasta edes kuluvan päivän sää. Eli kun aamulla lähden töihin olen melko usein täysin väärin pukeutunut. Untuvatakkia saatella ja +5-asteen lämmössä. Seuraavana päivänä ehkä otan jo sen sateenvarjon mukaan mutta eihän silloin enää sada. :Aamulla aina vähän kohmeessa:

^ Jos läskin ajatusmaailma ei ole enää läskin niin silloin läski voi olla olematta läski ikuisesti. Muutoin läski on ikuista.

Osittain on varmasti kyse tästä. Itse järkytyin jokin aika sitten kun kuulin että kakkosluokan opettajani oli silloin 21-vuotias, eli tosi nuori. Mä kun pidin sitä niin kovin vanhana. "Vanhuus" on aika subjektiivinen käsite.

Viimeksi muokattu:
Onko läski ikuista?

Jos uskoo siihen, että tämä maailmankaikkeus, jota mekin asutamme, on ainoa laatuaan ja tuhoutuu jossakin välissä jollakin tavalla, niin ei, läski ei ole ikuista.
Tähän täytyy toki sisällyttää tiedon määritelmä, elikkä uskomuksen on oltava tosi ja uskomisen perusteiden on oltava pätevät.

Tiedämme siis, että läski ei ole ikuista jos olevainenkaan ei ole ikuista sillä olettamuksella, että olevaisuuden ikuisettomuus on totta.

Jos on kuitenkin muita maailmankaikkeuksia, pysyviä tai väliaikaisia (väliaikaisuuteen täytyy sisällyttää vaatimus, että uusia kuitenkin välttämättä syntyy), tai tämä meidän maailmankaikkeutemme on ikuinen niin läski on ikuista.

Edellinen kumoutuu jos emme hyväksy läskin olemassa oloa, ilman ihmisen olemassa oloa, tai sitä että läskin olevaisuus (l. läskiys) on hyväksyttävissä vain maailmankaikkeudessa, jossa sen käsitettä on sellaisenaan käytetty. Lisäksi joudumme määrittelemään onko käsitettä olemassa ihmisestä irrallisena, esim. jos oletetaan ihmiskunnan häviävän taivaan tuuliin, jääkö läski silti elämään käsitteenä.

Toisaalta jos hyväksytään se, että käsite läski on läski kaikesta olevaisuudesta irralisena, on läski välttämättä ikuista, kuten kaikki muutkin käsitteet.

Onko olemassa läskin ideaa? kts. Platonin ideaoppi...

:thumbs:

Kui saa liitettyä jonkun sivun linkin tiettyyn sanaan eli kun sanaa tuikkaa niin pääsee linkitettyyn sivuun?

Miksi mainoskatkot tulevat joka kanavalta täysin samaan aikaan? Olisi kiva katsella jotain muita kuin mainoksia niiden taukojen ajan.

Kui saa liitettyä jonkun sivun linkin tiettyyn sanaan eli kun sanaa tuikkaa niin pääsee linkitettyyn sivuun?

<*a href="osoite">Sana<*/a>
Tähdet vaan tuosta pois (oli pakko jotenkin sotkea, että koodi näkyy, eikä vain tuo "sana")

Back
Ylös Bottom