Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En laittaisi kovin suurta osuutta varoista tohon rahastoon kahdesta syystä, eli indeksin laskentaperiaatteen takia ja firmojen vähäisyyden takia.Mitäs arvon pakkislaiset on kyseistä rahastosta mieltä.. harkitsen kyseistä rahastoa, kunhan olen saanut lisäinformaatiota siitä.. Kommentteja kehiin uudesta indeksirahastosta.
Mikä tämä kuvio käytännössä on? Neomarkkahan on siirtämässä hedge-rahastosijoitukset eQ:n perustamaan rahastojen rahastoon, josta Neomarkka saa neuvonantopalkkiota. Sijoitusyhtiöitähän myydään yleensä alennuksella suhteessa substanssiin, joten tarkoittaako tämä kuvio sitä, että eQ:n rahastoa saisi käytännössä hankittua alennuksella? Näkisin, että upside on tässä melko pieni ja pidemmällä aikavälillä listatut sijoitusyhtiöt eivät ole paras ratkaisu verotuksellisista syistä verrattuna rahastoihin.Neomarkassa on meneillään mielenkiintoinen kuvio, jota ei ole (vielä) hinnoiteltu kurssiin. Siitä oli juttua Kauppalehden keskustelupalstalla tänään. Kannattaa tutustua, muttei hätäillä.
Mikä tämä kuvio käytännössä on? Neomarkkahan on siirtämässä hedge-rahastosijoitukset eQ:n perustamaan rahastojen rahastoon, josta Neomarkka saa neuvonantopalkkiota. Sijoitusyhtiöitähän myydään yleensä alennuksella suhteessa substanssiin, joten tarkoittaako tämä kuvio sitä, että eQ:n rahastoa saisi käytännössä hankittua alennuksella? Näkisin, että upside on tässä melko pieni ja pidemmällä aikavälillä listatut sijoitusyhtiöt eivät ole paras ratkaisu verotuksellisista syistä verrattuna rahastoihin.
Ajattelin sijoittaa lisää euroja Seligsonin rahasto-osakkeisiin, sijotusajalalla n.5vuotta.. n. 800-1000€ olis tarkoitus investoida. Suoranaisiin osakkeisiin en noilla rahoilla uskalla koskea, jos alottelis pikkusummilla ettei tuu itku silmään sillä en tiedä ja en ole perehtynyt osakemarkkinoihin ollenkaan. Tommosta settiä ajattelin...
SUOMI -INDEKSIRAHASTO 30%
EUROOPPA 50 –INDEKSIRAHASTO 30%
JAPANI -INDEKSIRAHASTO 20%
GLOBAL TOP 25 BRANDS 20%
Suomi ja Eurooppa 50 -indeksirahaston prossat ei ole sidottu 30%:en, yhtä hyvin vois olla 40% ja muut sitte 10% each. Iha hyvää peruskamaa noi varmaa on pitkällä aikajanalla.. Pitänee varmaa alkaa perehtyä osakemarkkinoihin ku alkaa kutkuttamaan ne =)
Usa:n unohdan varmaa tällä hetkellä, kattoo sitten keväällä miten se lähtee rullaamaan. Jos syytä saa hakea miksi olen laittamassa(ja laittanut) rahaa tililtä rahasto-osakkeisiin on, koska olen niin idiootti välillä rahan perään että tulee ostettua vaikka mitä turhaa. Mielummin laitan rahat "varmaan" nakkiin, jossa ne pysyy ja mahdollisesti tuottaa hedelmää tulevaisuudessa. Sillä ei ole väliä tuleeko nousua kunnolla vuoden vai kahden päästä.. kun ei ole semmosta rahantarvetta että tarvisi huomenna 4000€.. jos jotai tippei löytyy osakkeista mihin kannattas tutkii privaa vaan rohkeasti =)
Amanda Capital. Tota ei paljon isoissa piireissä puhuta ja suht pienivaihtoisena ei sovi ees jonkun suursijoittajan kuvioihin. Hyviä irtautumisia ollut paljon, mutta kurssissa ei vielä ihmeitä muutoksia. Lisäksi olis hyvää osinkoakin tiedossa. Kannattaa tutustua.

. Kiitos Timba79:lle ja Vinho Tintolle näkemyksistään, ryssärahastoon en laita lisää rahaa, koska Russian Prosperityyn(Seligson) on jo useita tuhansia euroja laitettu.. Taidan pidättäytyä prosenteissa mitä aikasemmin mainitsin, katsotaan sitten pitkällä tähtäimellä tuleeko nousua vai ei. Jatkakaamme työntekoa(eli surffausta netissä) 
Ei ainakaan TeliaSoneran Suomen bossi Lipsanen eilen oikein vakuuttanut televisiossa.
Alottelija kyssäri, mutta kai mun ego(ei semmosta ole ees) kestää sen =). miten onnistuisi käytännössä esim. Tieto-X:n osakkeiden osto. eQonlinen kautta? tunnarit kehiin ja ostamaan? Vai miten hoitaisitte hommat? Olisin kiitollinen jos joku selittäisi taliaivolle kuinka hommat sujuu, kiitän
Joo lueskeltu on n. 40 sivua asiaa ja TeliaSonerasta on ollut paljon mielenkiintoista keskustelua, pitänee perehtyä asiaan. Kiitos Timba79:lle ja Vinho Tintolle näkemyksistään, ryssärahastoon en laita lisää rahaa, koska Russian Prosperityyn(Seligson) on jo useita tuhansia euroja laitettu.. Taidan pidättäytyä prosenteissa mitä aikasemmin mainitsin, katsotaan sitten pitkällä tähtäimellä tuleeko nousua vai ei. Jatkakaamme työntekoa(eli surffausta netissä)
![]()
No et maininnut tuossa omistavasi jo ryssärahastoa, eli homma sitten niiltä osin ihan hyvä noin kuin suunnittelit. Tosin Japanin kaveriksi voisi silti jotain muuta katsoa, tosin jos haluaa Seligsonissa pysyä, ei oikein ole vaihtoehtoja kuin se Far East.
Joo en maininnu tosiaan, aikasemmassa postauksessa kirjotin aisiasta, mutta joo noilla seteillä mennään kunhan saan siirettyä rahnat tilille. eQonlineen tilasin tunnarit tänään, alkaisi osakepuolta harjoittelemaan pikkusummilla =).
Mitä muita mainioita matalakustantaisia rahasto-osakkeita olisi markkinoilla, Mandatum laukaisi uuden arvo-osakkeisiin keskittyvän rahaston kohteena Itä-Eurooppa(Puola,Tsekki,Unkari) koskematta Venäjään.. minimi merkintä ois 500€
+ muut hallintakulut, jotka ovat kovempia kuin Seligsonilla. Tyhmältähän se tuntuu inistä jostain hyvällä tsägälllä kymmenestä eurosta, jos tuottoa tulee mukavasti.. Kiitos jälleen arvon kanssakeskustelijoille tipeistä ja jutuista. Kunhan saan perseeni raahattua nii pitää kirjastosta käydä lainaamassa(jos siellä on) se Seppo enmuistamikä sijoittamiseen keskittyvä kirja. JAGSHEMASH!
eQonlineen tilasin tunnarit tänään, alkaisi osakepuolta harjoittelemaan pikkusummilla =).
Itse en ole ajatellut osakemarkkinoita väistyä vaikka vähän jännät paikat ovatkin. Niin kauan kuin yhtiöt joihin olen sijoittanut, eivät itse tössi mitään, niin pidän rahani sisässä. Olen siis yrittänyt panostaa osinkopapereihin ja tarkoitus on ostaa lisää jos/kun dippejä tulee ja ostoon mahdollisuus on.