Kylmägeeli

Aylah sanoi:
hmm.. olisko mitään tietoa mistä noita hevosille tarkoitettuja kylmägeelejä vois ostaa? vai oliko ihan läppä? meinaan vain että joskus selkä vetää jumiin aika pahasti, ni sit on koko selän lihakset aivan krampissa. vois olla ihan jees saada jotain rentoutusta geenillä kuin että vetää pään täyteen särkylääkkeitä, kun ei niillä se särky lähde kuiteskaan pois.
Minä hain omani lähimmästä Agrimarketista. Valmistaja taisi olla Biofarm.

Aylah sanoi:
hmm.. olisko mitään tietoa mistä noita hevosille tarkoitettuja kylmägeelejä vois ostaa? vai oliko ihan läppä? meinaan vain että joskus selkä vetää jumiin aika pahasti, ni sit on koko selän lihakset aivan krampissa. vois olla ihan jees saada jotain rentoutusta geenillä kuin että vetää pään täyteen särkylääkkeitä, kun ei niillä se särky lähde kuiteskaan pois.

Mä en ite ole tota hevosgeeliä ostanut vaan yks tuttu fysioterapeutti suositteli sitä isäpapan selkävaivaan. Joko apteekista tai eläinkaupasta sitä hommattiin en muista kummasta....

Gillyanne sanoi:
Mutta mitä sieltä apteekista sitten pitäisi ostaa? Saako ihan vapaasti, vai ovatko respan takana?

Kysyt vain linimenttejä. Ei ne respan takana ikinä ole olleet kun olen niitä hakenut. Semmoinen musta tuubi jollain valkoisella leimalla on loistavaa kamaa. Merkkiä en muista kun viimeksi omistin sitä vuoden alussa. Apteekista kummiskin haettua.

Kannatta myös kokeilla Tiger Balm nimistä tuotetta. Auttaa todella hyvin ainakin polvi ja lihaskipuihin. Voitttaa mielestäni kylmägeelit ja Mobilatit mennen tullen.
Ainoa huonopuoli on, etttä se haisee voimakkaasti niin kuin linimentti ja iho jää hieman rasvaiseksi. Tiger Balmia löytää luontaistuotekaupoista ja joissain liikkeissä heittävät jopa kaupan päälle näytepurkin jos vaan kysyy. Kertaakaan en ole vielä joutunut ostamaan. :lol2:

Capsicamia saa Viron puolelta puoli-ilmaiseksi, ja toimii kivasti ennen treeniä laitettuna. Sekä kipeytyneisiin lihaksiin että ennaltaehkäisevänä lihaksia lämmittävänä tuotteena. Kannattaa laittaa varovasti eikä ainakaan niveliin minkään lammittimen tai siteen alle, nimim. kokemuksen syvällä rintaäänellä :D
Saunassa treenin jälkeen mielenkiintoinen tunne kun viskoo löylyä, muttei lihaskivutkaan kyllä vaivaa. Suosittelen :thumbs:

Täytyypä suositella hevoskaupoista saatavaa hevosten lämpölinimenttiä. Vahvaa kuin mikä eikä ole kallista. Ainoa haittapuoli on paha haju. Sitä olen itse laitellut ennen treeniä paskana olevaan olkapäähän niin ei tunnu kipu niin pahasti. Treenin jälkeen sitten laitan himassa tavallista kylmägeeliä.

j.uhis sanoi:
Capsicamia saa Viron puolelta puoli-ilmaiseksi...

Ja tota kannattaa todellakin ostaa jos Virossa käy! Olin huhtikuussa Ruotsissa penkkikisoissa ja meinas nostot jäädä nostamatta kun joukkuetoverilta sain tota kun niska oli vähän kipeä. Otin semmosen reilun 5cm viivan sitä ja levitin sen niskaan.
Se oli ihan hirveätä tuskaa ja n. 30min suihkussa ja kasa saippuaa sai vasta poltot laskemaan.
Totakin kannattaa levittää paperilla ja todella pieniä määriä.

Juhis, minkä hintaista tuo on nykyään Virossa, ennen oli 2-3e tuubi.

EDIT. Tosta voi saada myös semmoista hauskaa ihottumaa, näyttää ihan palovammoilta. Jos kipeän kohdan iho ei ole täysin terve niin Capsicamia ei kannata pistää silloin.

j.uhis sanoi:
Capsicamia saa Viron puolelta puoli-ilmaiseksi, ja toimii kivasti ennen treeniä laitettuna. Sekä kipeytyneisiin lihaksiin että ennaltaehkäisevänä lihaksia lämmittävänä tuotteena. Kannattaa laittaa varovasti eikä ainakaan niveliin minkään lammittimen tai siteen alle, nimim. kokemuksen syvällä rintaäänellä :D
Saunassa treenin jälkeen mielenkiintoinen tunne kun viskoo löylyä, muttei lihaskivutkaan kyllä vaivaa. Suosittelen :thumbs:

Joo, itsekin olen kokeillut jotain vastaavaa paikkallista Mobilattia (joku musta tuubi ja Venäjäksi jotain tekstiä). Selkään laitoin illalla kunnon kerroksen ja heräsin joskus yöllä kun selkää poltteli niin pirusti ja oli kauttaaltaan punainen :itku: ja eikun kylmään suihkuun, puolentunnin päästä alkoi pikkuhiljaa helpottamaan. Aamulla selkä ei ollut enää yhtään kipeä. :D
Varmaan ihan toimivaa kamaa mutta olisi pitänyt laittaa ehkä vähän vähemmän.

hevoslinimentti tarkoitettu hevosille "treenin" jälkeisen lämmön nousun estämiseksi sekä nivelten hellimiseen. Ite oon tunkenu kylmästi aina kun muistan; eritoteen selkä ja jalkapäivän jälkeen tuntuu taivaalliselta! Mikä parasta sitä saa litran pikkusta tuubia icepoweria vastaan ja triplasti parempaa.
Tiikeri salva kans hyvää tavaraa mutta sen haju ei lähe millään. Illallaku laittaa ni aamulla heräät varmasti siihen katkuun ;)

:offtopic: Hohhoijaa, olipas järkevä nosto.... Taas kukaan ei kysynyt mitään, vastasi vaan kysymykseen, joka on kysytty monta kuukautta sitten. Minkä takia???

Kylmägeeliä kun joutuu kasseille, niin kyllä tuntuu pahalle! En sitä siis sinne ole tietoisesti laittanut, mutta käsistä siirtyy aika helposti, eikä tosiaan tarvi paljon!!

Kotoo löytyy tollasta jonkin sortin hevos linimenttiä... ja se kyllä tehoaa kivasti jos on joku paikka menny rikki tai vaan tosi jumissa..:piis:

No saahan siitä keskustella. Tarkoitin vaan sitä, että kun se joka tämän nyt nosti uudestaan esille, niin ei kysynyt mitään, vaan totesi jotain.

meinaan vain että joskus selkä vetää jumiin aika pahasti, ni sit on koko selän lihakset aivan krampissa. vois olla ihan jees saada jotain rentoutusta geenillä kuin että vetää pään täyteen särkylääkkeitä, kun ei niillä se särky lähde kuiteskaan pois.

Kokeilemisen arvoinen on myös kääntää suihkussa lämpö kylmälle
käytän tätä selkätreenien jälkeen ja tuntuu että saa estettyä paikkojen jumiin menon.

hevoslinimentti tarkoitettu hevosille "treenin" jälkeisen lämmön nousun estämiseksi sekä nivelten hellimiseen. Ite oon tunkenu kylmästi aina kun muistan; eritoteen selkä ja jalkapäivän jälkeen tuntuu taivaalliselta! Mikä parasta sitä saa litran pikkusta tuubia icepoweria vastaan ja triplasti parempaa.
Tiikeri salva kans hyvää tavaraa mutta sen haju ei lähe millään. Illallaku laittaa ni aamulla heräät varmasti siihen katkuun ;)

Itse voin sanoa, että ehdottomasti paras lämpögeeli mitä olen kokeillut on ollut nicoflex, tai jotain sinnepäin. Saa tilattua Ironmindin sivuilta. On tullu kokeiltua Capsicamit sun muut viron/venäjän tuotteet, eivätkä ole yltäneet lähellekään sitä. Se niin sanotusti :rock:

IMO saa olla aika pirun vahvaa koska Capsicami polttaa ja lämmittää niin paljon, että isommankin miehen kipukynnys järkkyy.

Back
Ylös Bottom