Korkeat olkapäät lihan piiloon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nick_
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Kertokaas joku minulle että, mikä/mitkä olis hyviä ja tehokkaita olkapää liikkeitä. Itselläni on luonnostaa noin olkapään luut melko "korkealla", niihin olisi mukavaa saada vähän enemmän lihaa päälle.
Onhan ne tässä salilla käynnin aikana vähän tuonne näkymättömiin painunut, mutta vieläkin ne melko kovasti törröttelee.

Kertokaas joku minulle että, mikä/mitkä olis hyviä ja tehokkaita olkapää liikkeitä. Itselläni on luonnostaa noin olkapään luut melko "korkealla", niihin olisi mukavaa saada vähän enemmän lihaa päälle.
Onhan ne tässä salilla käynnin aikana vähän tuonne näkymättömiin painunut, mutta vieläkin ne melko kovasti törröttelee.

Punnerrus liikkeet ja vipunostot,ei siihen sen kummosenpaa tarvita esim kerran viikossa

pystypunnerrus kp/tanko 3x5-15 (vaihtele toisto määriä)
vipari sivulle 3x8-15
viparit kulmassa taakse 8-15

Tommonen perusvarma setti,joka toimii varmaan kaikilla jotenkin.
Eipä sen ton monimutkaisempi tarvi olla ellet nyt kilpalavoille oo menossa

eikä rautaa niskan taakse pystäreissä, ainakaan alle korvien _ kiertäjätkalvosimet rasittuu ja katkee/repee kuin nyörit ainakin pidemmällä aikavälillä: been there, done that

Aivan jumalaton viparitreeni ennen pystypunnertreeniä toi sitä 3d-lookkia ja lihaa olkapäihin. Myös kunnon viparitreenit ja olkapäiden lämmittelyt ennen rintapäivää. Eli yhteensä 2xviikossa vipareita, auttoi ainakin mua.

Kaikka vaan kehottaa tekemään vipareita vitusti ja pystypunnerrusta vieläkin enemmän, mutta kukaan ei sano, että älä nyt liikaa niitä treenaa. Yksi syy olkapäiden kehittymättömyyteen on niiden ylitreenaus. Ne kun saa osansa monessa muussakin treenissä kun pelkässä olkapäätreenissä

IMO paras olkapäätreeni koostuu seuraavista:
Pystypunnerus tangolla/kässäreillä
Pystysouta tangolla/taljassa
Vipunostot sivuille kässäreillä/taljassa

IMO paras olkapäätreeni koostuu seuraavista:
Pystypunnerus tangolla/kässäreillä
Pystysouta tangolla/taljassa
Vipunostot sivuille kässäreillä/taljassa

Ja missä on takaolkapäät?

Ja itse suosin vipareita ennen pystypunnerrusta. Ei edes syö juurikaan pystypunnerruksen treenipainoja, mutta menee perille ihan eri tavalla. Kannattaa kokeilla. Aluksi voi tuntua oudolta pystypunnertaa vipareiden jälkeen, mutta nopeasti tuo alkaa sujumaan.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Sanokaas hyviä liikkeitä takaolkapäille?
Etuolkapäille on jo pystypunnerrus ja sivuille viparit sivuille tai pystysoutu, mutta takaolkapäätreenit tuppaa vähän jäämään kun ei oikein tiedä mitä niille tekisi.

Takaolkapäät treenataan selkä treenin jälkeen.
Itsellä ainakin menis herkästi sinne selälle ne viparit... Vähän sama kun treenais hauiksia ennen selkätreeniä, ja yrittäs saada kunnolla tuntuun selässä (sikäli mikäli jos treenaa hakien "tuntumaa" & pumppia...) kun hauikset ois ihan puhki. IMO.

eikä rautaa niskan taakse pystäreissä, ainakaan alle korvien _ kiertäjätkalvosimet rasittuu ja katkee/repee kuin nyörit ainakin pidemmällä aikavälillä: been there, done that

Siis mitäs tässä nyt sanotaan? Minua ainakin kiinnostaisi tietää, koska saatan tehdä jotakin väärin.

Noissa takaolkapäissä on vähän sama juttu kuin olkapäissä muutenkin, ne saa aika paljon epäsuoraa rasitusta myöskin. Esim. penkissä, kulmasoudussa (varsinkin tuetussa), ylä- ja alataljoissa... Tän takia en ainakaan ite jaksanu niitä läheskään joka treenissä tehdä. Sillon kun tein, niin vipunostot taakse toimi ainakin mulla, mahdollisimman isoilla painoilla. Ei mitään pumppailua.

Nyt on 1-jakonen, niin ei tartte tehdä mitään erillisiä pikkuliikkeitä lainkaan. :) Kulmasoutu 90-asteen kulmassa ottaa aika mukavasti takaolkiin.

Siis mitäs tässä nyt sanotaan? Minua ainakin kiinnostaisi tietää, koska saatan tehdä jotakin väärin.

...Siinä sanotaan, että jos olkapäitä haluaapi säästellä ei kannata mahdollisesti pystypunnerreta niskaan taakse kuten tässä: *klikkaa tästä*

...vaan etupuolelle kuten tässä: *klikkaa tästä*

Ja jätetään siis tanko noin suurin piirtein korvien tasalle (ainakin siis takaa punnertaessa).

Monille ei sovi ollenkaan liikkeet joissa olkavarsi menee hartialinjan taakse, ei edes vetävät liikkeet (ylätalja niskan taa esim.)

Takaolkaliikkeistä; ite teen selkätreenin yhteydessä takaolkasoutua alataljassa , eli

CBRearDeltRow.gif

edit: niih ja niitä takaolkapääliikkeitä lisää klikkaamalla *tästä* (Posterior Deltoid-otsikon alta jos ankkuri ei toimi).

Saako tangon/pulikat laskea ihan alas, niin että kyynärnivelet taipuvat alle 90 asteen kulman? Noissa videoclipeissä kädet lasketaan ainakin tosi alas, niinkö siis pitää tehdä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom