Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Ehkäpä aiheutin tänään salikomediaa.

Tein kyykyn, vinopenan ja maven jälkeen takareidet ylätaljassa. Justiinsa vapautui ylätalja kun yks noin 20v sälli oli siinä tehnyt. No, menin siihen sitten tyypillisesti niinkuin takareiskoja tehdessä siihen mennään eli takaperin ja sääret siihen väliin missä tavallisesti on reidet. Siinä lämmittelin ensin 30kg painolla ja lähdin sitten keventämään 5kg välein.

Viimeinen sarja oli kahdeksan toiston, ja painona siinä 10kg (joka oikeasti lienee 5kg kun lapiokahva painaa kuitenkin sekin). Joka kerta kun ähisin itteni vaakatasosta ylös niin huomasin kuinka tää jannu ihan sumeilematta tuijottaa pieni hymynkare huulilla ja "ei ylätaljaa noin tehdä"-ilme naamalla...

Enpä tiiä, mahtoikos sitten olla kyseiselle heebolle ihan uusi liike. Vai ihmettelikö miksi sarjat muuttuu sitä raskaammiksi mitä vähemmän painoa on... :rolleyes:

Tää ei varsinaisesti mitään komediaa ole, mutta...
Tänään salilla sarjojen välissä kattelin kun semmonen parikymppinen nuori mies teki maastavetoa. Tangossa rautaa semmoset maltilliset 90kg. Tosi kevyeltä näytti, ei siinä mitään. Mutta se tekniikka. Nostovaiheessa jalat oikenee, selkä pyöristyy ja romut nousee lattiasta.

Meinasin kysyä, että eikö sillä tuu selkä yhtään kipeeks sillä tekniikalla.
Jos se jatkaa samalla tekniikalla painoja lisäten, niin veikkaisin että jossain vaiheessa saattaa selkään tulla isompikin pipi.

Itseäni kanssa huvittaa joskus että varmaan näyttää huvittavalta kun vedän joskus ojentajat taljassa ihan loppuun asti ja viimeisen sarjan tekee ihan jollain 5 kilolla naama punasena :D

Ehkäpä aiheutin tänään salikomediaa.

Tein kyykyn, vinopenan ja maven jälkeen takareidet ylätaljassa.
Mitä sä oot mennyt tekemään oikein? :D Ei vaan olis ihan kiva nähdä kuvia tai jotain tarkempaa selostusta kyseisestä liikkeestä jossa takareidet reenataan ylätaljassa. (wtf)

No kait ton voi tehdä siinä vähän samalla tyylillä kuin GHR.. (tuossa talja kaiketi on keventämässä, kun GHR:ssä käytetään mm. katosta roikkuvia vetokumeja)

Näitä kaiken treenauksesta tietäviä on vähän joka salilla. Yhtään eksoottisempi liike niin jampat tirskuu että kohta pääsee kirjottamaan salikomediaa -ketjuun..

edit. kuukkelilla löytyi kuvakin:
24ea.png

Mitä sä oot mennyt tekemään oikein? :D Ei vaan olis ihan kiva nähdä kuvia tai jotain tarkempaa selostusta kyseisestä liikkeestä jossa takareidet reenataan ylätaljassa. (wtf)

Ettet vaan sattunu treenaamaan tuossa päivällä? ;)

No kyse on Glute Ham Raisesta. Mun salilla kun ei oo sellasta härveliä niin teen sen ylätaljassa, missä ylätalja siis keventää suoritusta. Tolla 30kg kevennyksellä ei oo mitään ongelmaa vääntää, mutta kun kevennys vähenee niin jo alkaa hammasten kiristely... Ylätaljan penkki kun ei oo tietenkään yhtään pyöristetty niin ei pääse yhtään selällä huijaamaan niinkuin varsinaisessa ghr -laitteessa joskus näkee tehtävän...

Sanoisinpa että vahvat on takareidet jos ilman ylätaljan apua huitelee suoralla penkillä vaakatasoon asti ilman että kroppa koukistuu vyötäröstä. Eli alas ja ylös samassa asennossa kuin tässä kuvassa äijä on. :)

Suosittelen kaikille joille alkaa perinteinen takareiskat makuulta maistua puulta...

EDIT: nevahoodihan se tuossa jo tiesikin mistä oli kyse. :)
EDIT2: ja helevetin hyvän kuvan muuten löysitki. :D

Liitteet

• glute-ham-02.webp
    glute-ham-02.webp
    10,1 KB · Katsottu: 1 232
Ettet vaan sattunu treenaamaan tuossa päivällä? ;)

No kyse on Glute Ham Raisesta. Mun salilla kun ei oo sellasta härveliä niin teen sen ylätaljassa, missä ylätalja siis keventää suoritusta..-clip-
Heh, en Turussa asti käynyt kuitenkaan reenaamassa tänään vaikka salilla olinkin iltapäivällä/ilalla. :)
Eli siis tollasesta liikkeestä oli kysymys. Ei ihan heti sytyttänyt, kun sanoit, että teit takareiskat ylätaljassa. Aina sitä oppii kaikkea uutta. :kippis1:

Kappas! Tosin en tykkää hirveesti tosta pudotuksesta tuossa loppuvaiheessa... "When you can no longer control the negative, get your hands out to keep you from falling flat on your face". Infernaalisen poltteen saa takareisiin kun tietää että ylös ei oo tulemista kuin takareisien voimin, ja saapa tuossa ylätaljassa koko liikeradan käyttöön ihan sinne vaakatasoon asti. :)

Vielä ehti editoida. Kerroin äidille mahti-ideasta. Äidin mukaan kelassa kysyttäisi vanhempien tuloja ja sen jälkeen räjähdettäisiin nauruun. En mä mitään tukia tai avustuksia saa. Annetaan olla tämä idea vaan, ei musta ole kikkailemaan kun ei se raha ole niin tärkeä kunhan nyt jostain saa safkaa ja kirjat. Tästä kun piti tulla helpoin vuosi mitä olen ikinä nähnyt..

Ultimecia tuossa kertoikin jo asian laidan.
Haet siis sitä toimeentulotukea sossusta, et kelasta.
http://www.stm.fi/Resource.phx/vastt/sospa/shtoi/index.htx

Tuolla on tosiaan tietoa, joten kannattaa lukaista.
En nyt osoita mitään syyttävää sormea sinua kohtaan vaan sanon yleisesti, että
on kyllä turha valittaa jos ei ole valmis tekemään asioiden eteen jotain.

Joo ja tosiaan kun tuota toimeentulotukea voi hakea vaikka olisi hyvätuloinenkin, jos on joku yllättävä tilanne elämässä. Tiedetään, systeemi ei aina toimi kuten pitäisi, mutta periaatteessa tuo tukiverkko on juuri sitä varten, että ihmiset eivät mene pienten vastoinkäymisten takia ihan konkkaan.

Varminta on mennä paikan päälle selittämään asiansa, papereita tulkitaan vähän miten sattuu ja on suurempi väärinymmärryksen riski.

Edit. Ja mitä enemmän on ikää, sitä vähemmän vanhempien tulot vaikuttavat. Periaatteessa yli 20-vuotiaan vanhempien tuloilla ei pitäisi olla merkitystä, itselläni ne eivät ainakaan vaikuta vaikka 18-vuotiaana kotona asuessani sain aivan naurettavan pientä tukea (mutsin palkka + omistusasunto syynä, lainaa ei lasketa menoksi...)

Juu, ei ne vuokrat mulle tule muuten kuin silloin kun itse maksan vuokraa ulkomailla, mitä en nyt tee. Mutta suutuin tuosta kelan tuesta niin perinpohjaisesti että sohin uudeksi jonkun sopparin ja ne rahat nyt sitten käännetään mulle tulemaan siihen asti kunnes vuokralainen lähtee, mutta se on sitten rahaa pois jostain muusta.
Jos sä omistat sen kämpän, jolloin vuokralaisella on sopimus sun kanssa, ne vuokratulot lasketaan sun tuloiksi riippumatta siitä kenen tilille vuokralainen ne maksaa. Kaiken järjen mukaan tuen pitäisi nousta täysimääräiseksi kun vuokralainen lähtee ja muutat itse kyseiseen asuntoon (tätä en tosin millään muotoa lupaa, puhutaanhan nyt sentään KELAsta).

Edit. Ja mitä enemmän on ikää, sitä vähemmän vanhempien tulot vaikuttavat. Periaatteessa yli 20-vuotiaan vanhempien tuloilla ei pitäisi olla merkitystä, itselläni ne eivät ainakaan vaikuta vaikka 18-vuotiaana kotona asuessani sain aivan naurettavan pientä tukea (mutsin palkka + omistusasunto syynä, lainaa ei lasketa menoksi...)

Aivan! Ja noista vanhempien tuloista ei kyllä minulla kysytty mitään sanallisesti tai kirjallisesti vaikka vasta 20-vuotias olen.

Jepa jee, pientä flunssaa pukkaa. Nooh, johan tässä ehti kuukauden treena taas kunnolla kesän jälkeen :( . Jos pahenee, niin taukoa pukkaa taas. En ala.

Jepa jee, pientä flunssaa pukkaa. Nooh, johan tässä ehti kuukauden treena taas kunnolla kesän jälkeen :( . Jos pahenee, niin taukoa pukkaa taas. En ala.

Etkai meinaa päästää vanhaa miestä ihan yksille salille hortoilemaan?
Oikeasti, jos sulla pukkaa flunssaa, niin pidä ihmeessä breikkiä.

Sain yli 40%:n palkankorotuksen. Luulin pystyväni maksamaan kerääntyneet ja erääntyneet laskut.

Vitut PERKELE!?!??!

Tulorajat meni huomaamatta umpeen ja käteen jäi PERKELE jopa 40 euroa enemmän, kuin viime kuussa SAATANAN vittu!

Näin meidät PERKELE palkitaan. SItten ihmetellään, kun jengi diilaa, eikä halua tehdä oikeita töitä...

Vittu tätä yhteiskuntaa. Ei kannata tehdä koskaan töitä. Mitä ahkerampi olet, sitä enemmän sua rangaistaan ja potkitaan päähän. VITTU.

Eilen sain kortin ja nyt oon sit vittu kipee ni en pääse ajamaan !!
plus et näin exästä taas ihanan unen ja oon iha vitu surullinen nyt sit senki takii.

Etkai meinaa päästää vanhaa miestä ihan yksille salille hortoilemaan?
Oikeasti, jos sulla pukkaa flunssaa, niin pidä ihmeessä breikkiä.

En ainakaan vielä :) . Tänään onneksi lepopäivä, joten otan lungisti ja vetäsen vähän lääkettä. Ei toi vielä paha ole, mutta jos pahenee, niin sitten lepoa.

Back
Ylös Bottom