1️⃣ -JAKOINEN OHJELMA

Meta title: 🔥 1-JAKOINEN TREENIOHJELMA – KOKO KROPPA KERRALLA 🔥

Meta description: Ytimekäs ja toimiva treenimalli, jossa koko keho treenataan yhdellä harjoituksella tehokkaasti ja nousujohteisesti.

bustedi varmaan ymmärs sen niin, että 1. treeni = yläkroppa ja 2.treeni = alakroppa.....

ja kani toi sun ehdotus on aivan vitun paska. 1 liike selälle ? hhahahahah. + vuoroviikoin mv, jeee...

sit taas noit penkkipellen liikkeit mm. penkki, dipit, ja pystypunnerrus. ennemmin pystypunnerrus veke, olkapäät saa ihan tarpeeks hanaa penkissä ja vaikka selkäliike tilalle...

esim.

jk/mv
hack/prässi
alatalja/leuat
dipit/ojentajat ylätaljassa
penkki/vinopenkki
hauistangolla/hammerit
vatsoi

imo paljon paree ku että ängetään 100000 liikettä yhteen treeniin. Siinä ei vaan riitä paukut tehdä niitä ja siit tulee semmosta haista paska kitkutusta jolla ei edetä hevonvittua. paljon enemmän saa tehoa treeniin ku ottaa vaan pariliikettä ja tekee ne kunnolla.

ja loppuun edittinä pikku kysymys : mikä idea on tossa 10+ toiston sarjoissa? Ymmärrän jos jonkin liikkeen ottaa spesiaalina jollekkin lihakselle punpaten. Mutta että pitäisi vetää joka liikeessä joku 15 toiston sarja ja jättää viellä varastoon, tolla ei voimaa kasvateta. Ja ilman voimaa ei oo saada progressiiivisuutta treeniin ja ilman sitä ei ole kehitystä :c

ja loppuun edittinä pikku kysymys : mikä idea on tossa 10+ toiston sarjoissa? Ymmärrän jos jonkin liikkeen ottaa spesiaalina jollekkin lihakselle punpaten. Mutta että pitäisi vetää joka liikeessä joku 15 toiston sarja ja jättää viellä varastoon, tolla ei voimaa kasvateta. Ja ilman voimaa ei oo saada progressiiivisuutta treeniin ja ilman sitä ei ole kehitystä :c

Ite oon huomannu että pohkeisiin puree paremmin pitkät sarjat. Tämä siis oma henk. koht. havaintoni ja ei luonnollisesti päde kaikkiin.

bustedi varmaan ymmärs sen niin, että 1. treeni = yläkroppa ja 2.treeni = alakroppa.....

ja kani toi sun ehdotus on aivan vitun paska. 1 liike selälle ? hhahahahah. + vuoroviikoin mv, jeee...

sit taas noit penkkipellen liikkeit mm. penkki, dipit, ja pystypunnerrus. ennemmin pystypunnerrus veke, olkapäät saa ihan tarpeeks hanaa penkissä ja vaikka selkäliike tilalle...

esim.

jk/mv
hack/prässi
alatalja/leuat
penkki/vinopenkki
hauistangolla/hammerit
vatsoi

imo paljon paree ku että ängetään 100000 liikettä yhteen treeniin. Siinä ei vaan riitä paukut tehdä niitä ja siit tulee semmosta haista paska kitkutusta jolla ei edetä hevonvittua. paljon enemmän saa tehoa treeniin ku ottaa vaan pariliikettä ja tekee ne kunnolla.

Mikä idea on mennä väsäämään koko ohjelma uusiksi. oletan, että isomittari tietää mitä tekee.

10+ toistoissa on ideana kasvattaa lihasta. progressiivisuutta treeniin saa myös kestävyyttä kehittämällä.

kani : väität siis että kun teet 10+ toistoa, ja saat sillä kestävyyttä niin patti kasvaa ? samat ukot kitisee joka "kerro tuloksesi topikissa" yliluonnollisista steroidi nuorista.

Mä taas väitän että on paljon oleellisempaa keho treenissä keskittyä kasvattamaan treenipainoja ja niiden kautta alkaa tekemään kovempia sarjoja kovemmilla painoilla, kuin junnata samalla viidelläkynpillä penkkiä aina se 15 toistoa ja toivoa että seuraavalla kerralla menis jo 16...

Kestävyyttä ei oo kovin edullista kehittää tolla tapaa. Hyvä kestävyyskin on loppujen lopuksi ykkösen takana. Arvaa kumpi vetää enempi toistoja solttu pena kisassa, a) 70kilonen 120kg penkkaaja vai b) 70kilonen 150kg penkkaaja ?

Ja musta ainakin näyttää että isomittari ei tiedä mitä tekee.. 1 jakonen 3krt viikkoon vitun kovaa, jk ja mv samassa reenissä joops.

Jos nyt jatketaan 1jakosesta..

Miksei sitä muka vois kyykkyä ja mavea tehdä molempia 3x viikossa? Taas jotain legendaarista "menet ylikuntoon kahdessa viikossa" shittiä? Eipä niitä nyt ihan täysiä voi tehdä mutta samaan treeniin ne menee silti, mulla ainakin ja ylikunnosta ei tietoakaan.

Miksei sitä muka vois kyykkyä ja mavea tehdä molempia 3x viikossa? Taas jotain legendaarista "menet ylikuntoon kahdessa viikossa" shittiä? Eipä niitä nyt ihan täysiä voi tehdä mutta samaan treeniin ne menee silti, mulla ainakin ja ylikunnosta ei tietoakaan.

HST:n aikana tein mavea ja kyykkyä joka treenissä ja ei ollu merkkejäkään tukkoisuudesta (ei nyt taaskaan puhuta siitä ylikunnosta tai isot pahat pojat tulee ja laittaa kritiikkiä). Eihän se nyt todellakaan ihan sama asia kun HST:ssä tehdään progressioilla mutta silti. Ehkä tuo vitun kovaa tekeminen saa siis jäädä.

Mutta periaatteena oli nimenomaan vähän perusliikkeitä toistovälillä 6-12 (olen huomannut nopeimman kehityksen tällä toistovälillä, paitsi em. pohkeissa).

Directions^, penkkipellejen liikkeistä sen verran, että dipit halusin mukaan ihan välttämättä kun en niitä puoleen vuoteen pystynyt lainkaan tekemään ja pidän liikettä varsin hyvänä kehityksen kannalta. Penkissä oon muutenki ihan helvetin paska. ;) Ja miksi liikkeet pitää vaihtaa joka treeniin? Eikö progressio ole mahdollista esim. tekemällä pelkästään hauiskääntöjä tangolla 3 krt viikossa kun hammeritki vielä pitää tehdä? Ja ehtiikö palautua kyykky+prässi/hack kurituksesta?

Kun merkittävin kehitys minun erittäin lyhyen treeniuran aikana on tullut tekemällä isoja perusliikkeitä niin haluaisin säilyttää jonkinlaisen yksinkertaisuuden eli mavet, penkit, kyykyt, yms... treeniin mukaan.

Jos teette yksijakoista ohjelmaa ja siihen kuuluu vaikka 3x10 hauista ja 3x8 olkapäitä. Kannattaako ne tehdä sillain että tekee ensin vaikka kaikki hauis sarjat vai että tekee yhden sarjan hauista ja yhden olkapäitä ja sit uudestaan hauista?

Jos teette yksijakoista ohjelmaa ja siihen kuuluu vaikka 3x10 hauista ja 3x8 olkapäitä. Kannattaako ne tehdä sillain että tekee ensin vaikka kaikki hauis sarjat vai että tekee yhden sarjan hauista ja yhden olkapäitä ja sit uudestaan hauista?

Ensin kaikki habasarjat, sitten olkapäiden kimppuun. Voit kyllä tehdä tuolla toisellakin tavalla, jos sinulla on esim. kiire jonnekin. Heti hauissarjan jälkeen sarja jotain liikettä olkapäille, sitten taas hauis jne...

Voisitteko sanoa mielipiteenne seuraavasta ohjelmasta. Tavoitteena lähinnä voima mutta myös massaa saisi hieman tulla mukana. Apuliikkeiden toistomääriä vaihdellaan kuukausittain. Varsinkin sarjamääristä haluaisin kommenttia: voisiko joissain liikkeissä tehdä enemmänkin sarjoja tai onko jossain liikaa jne. Joka treenissä on nyt yhteensä n. 15 sarjaa.

Treeni 1:

etukyykky 2x6-10
SJMV 2x6-10
Penkki 2x6
leuanveto myötäotteella 2x6-10
dippi 2x6-10
pohkeet istuen 3x8-15
alavatsat 2x8-15

Treeni 2:

kyykky 2x6
Vinopenkki 3x8-10
Pystypunnerrus 2x6-10
kulmasoutu 2x6-10
viparit sivulle 2x8-12
vinot vatsat 2x8-15
kyljet 2x8-12

Treeni 3:

kapea penkki 2x6
leuanveto vastaotteella 2x6-10
mave 3x4-6
viparit taakse 2x8-12
hauiskääntö mutkatangolla 2x6-10
pohkeet seisten 3x8-15
ylävatsat 2x8-15

Voisitteko sanoa mielipiteenne seuraavasta ohjelmasta. Tavoitteena lähinnä voima mutta myös massaa saisi hieman tulla mukana. Apuliikkeiden toistomääriä vaihdellaan kuukausittain. Varsinkin sarjamääristä haluaisin kommenttia: voisiko joissain liikkeissä tehdä enemmänkin sarjoja tai onko jossain liikaa jne. Joka treenissä on nyt yhteensä n. 15 sarjaa.

Treeni 1:

etukyykky 2x6-10
SJMV 2x6-10
Penkki 2x6
leuanveto myötäotteella 2x6-10
dippi 2x6-10
pohkeet istuen 3x8-15
alavatsat 2x8-15

Treeni 2:

kyykky 2x6
Vinopenkki 3x8-10
Pystypunnerrus 2x6-10
kulmasoutu 2x6-10
viparit sivulle 2x8-12
vinot vatsat 2x8-15
kyljet 2x8-12

Treeni 3:

kapea penkki 2x6
leuanveto vastaotteella 2x6-10
mave 3x4-6
viparit taakse 2x8-12
hauiskääntö mutkatangolla 2x6-10
pohkeet seisten 3x8-15
ylävatsat 2x8-15

Itse ehdottaisin seuraavia muutoksia. Treenistä 2 viparit sivulle poies (pystypunnerrus riittää kyllä vinopenan ohessa olkapäille), samoin joko vinot vatsat tai kyljet. Yksi suora vatsaliike per treeni riittää. Harkitsisin myös vinopenan tekoa käsipainoilla. Treenissä 3 tekisin maven ensiksi. Enkä välttämättä viitsisi tehdä enää vipareita taakse.

Mitä ohjelmaan muuten tulee, niin miten olet aikonut rakentaa sen progression? Teetkö molemmat sarjat samalla painolla? Vai miten?

Itse ehdottaisin seuraavia muutoksia. Treenistä 2 viparit sivulle poies (pystypunnerrus riittää kyllä vinopenan ohessa olkapäille), samoin joko vinot vatsat tai kyljet. Yksi suora vatsaliike per treeni riittää. Harkitsisin myös vinopenan tekoa käsipainoilla. Treenissä 3 tekisin maven ensiksi. Enkä välttämättä viitsisi tehdä enää vipareita taakse.

Mitä ohjelmaan muuten tulee, niin miten olet aikonut rakentaa sen progression? Teetkö molemmat sarjat samalla painolla? Vai miten?

Voisiko nuo viparit tehdä sitten 1. treenissä? Tai sitten tekisi pystypunnerruksen 1. päivänä penkin jälkeen? Haluaisin vipareitakin tehdä että sivu- ja takaolkapäätkin saisivat treeniä. Treenissä 3 leuat on mavea ennen siksi ettei mulla tahdo grippi pitää leuoissa enää maven jälkeen.

No ainakin penkissä olen ajatellut vähän tuota Miken systeemiä kokeilla, eli rautaa tankoon lisää aina kun menee se 2x6(en vedä kuitenkaan mielellään loppuun, 1-2 toistoa varastoon tässäkin). Ei mulla sen kummempia progressoita ole kun olen sen verran aloittelija. Ja joo, todennäköisesti lämppärit + 2 kovaa sarjaa samoilla painoilla. Tosin jos 1. sarjan painot ovat liian pahat niin toiseen voidaan puottaa hieman.:)

Voisiko nuo viparit tehdä sitten 1. treenissä? Tai sitten tekisi pystypunnerruksen 1. päivänä penkin jälkeen? Haluaisin vipareitakin tehdä että sivu- ja takaolkapäätkin saisivat treeniä. Treenissä 3 leuat on mavea ennen siksi ettei mulla tahdo grippi pitää leuoissa enää maven jälkeen.

Multi-joint punnerrusliikkeet ja vetoliikkeet riittävät varmasti treeniksi sivu- ja takaolkapäille. Myös kokeneemmille mutta etenkin aloitteleville punttareille. Yksijakoisessa kun yleisesti ottaen on tarkoitus liikuttaa rautaa perusliikkeillä eikä kikkailla eristävillä liikkeillä. Voi niillekin paikkansa olla, esim. lämmittelyissä, palautumisen tehostamiseksi ja/tai mielen virkistämiseksi.

Jos ote ei tahdo pitää leuoissa, niin sitten vain magnesiumia kehiin. Ja mahdollisesti vetoremmit. Sitten kun alkaa forkuissa olla ruutia, niin remmeistä pikkuhiljaa pois.

Selvä, pitääpä tehdä näin. Teen sitten vaikka joskus niitä vipareita kotona kiertäjäkalvosinjumpan yhteydessä. Ja jos tekee tosiaan maven jälkeen tuon kapean penkin, ja sitten vasta leuat niin ehkä ne forkut ehtii palautua sen verran että jaksaa pitää kiinni. Kiitos vastauksista AKV :)

kani : väität siis että kun teet 10+ toistoa, ja saat sillä kestävyyttä niin patti kasvaa ? samat ukot kitisee joka "kerro tuloksesi topikissa" yliluonnollisista steroidi nuorista.

lähinnä tarkotin, että jos nyt saat 2x8, niin kehitystä tulee ku nostat pikkuhiljaa 2x12.

näyttäs olevan jonkun näkönen asenneongelma kun ei ees yritä tajuta mitä sanotaan?

jk/mv
hack/prässi
alatalja/leuat
penkki/vinopenkki
hauistangolla/hammerit
vatsoi

ja tästähän sen huomaa jo... laitoin 1 liikkeen koska ajattelin, että kysyjä niin halusi. muutin vaa vähän niitä liikkeitä.

No, aloititko ja oletko selvinny hengissä? ;) :whip:

en alottanu koska salilta jolta kävin oli sali nro 3 kiinni = se "punttisali". 1 ja 2 sali on vain laitteita ym. nyt oon päässy taas kunnolla tekemään ja normaalilla yksi jakosella mennään. pitää totutella pari kk tähän jotta on hyvät pohjat lähteä syksyllä tykittämään tota! :)

e: toi kiinni on väärä sana koska se oli remontissa.

Back
Ylös Bottom