Taas alkais salihommat, vaan miten?

Tuli tuossa vuoden tauoko sa-intissä salihommiin. Tuon vuoden aikana oon muutamia kertoja käyny salilla, mutta en mitenkään säännöllisesti. Varmaan jotain pari kolme kertaa kuukaudes. Nyt kuitenki on jo kolme kuukautta edellisestä käynnistä.

Nyt pitäis taas aloitella oikein kunnolla. Tällaisen tauon jälkeen pitäis varmaan vetää jonkilainen pehmeä lasku alkuun. Miten pitkään tuota totuttelua kannattais tehdä? Viikko pari? Ei kovin paljo motivoisi kyllä, mutta ei vissiinkää oo kovin hyvä aloittaa heti täysillä... Vinkkejä miten kannattais aloittaa? Oon tehny ja tuun tekemään tuolla miken 2x6 systeemillä.

Riippuu tietysti paikasta missä intin käy, mutta tietyillä koulutushaaroilla tuo säännöllinen punttiharjoittelu on melko mahdotonta. Onneksi lihasmuisti auttaa asiassa, itse pääsin yllättävän nopeasti samaan ja jopa parempaan kuntoon kuin ennen palvelusta. Ensimmäinen kerta on kyllä aika nihkeä, mutta säännöllisellä treenillä kyllä se siltä tulee. :) Omasta mielestä täysi hönkä vain päälle.

mistä oppisin liikkeet tietokoneen avul. ettei mun tarviis hölmönä kysellä salil et miten tää tehää jne... 2 pari vuotta kotona oon treenaillu. ja nyt haluisin lähtä ihan salille. ja haluisin ma,ke,pe päiville treeni ohjelman mut ei tunnu mitenkää löytyvän vaikka katoin ton alottelijan treeni ohjelmat. olis helppoo ku saisin joltaa varmast toimivan hyvän ohjelman. :) muuten kaikki olis valmista :) ni pääsisin lähtee salille

jos mulla on ollut yli kuukauden tauko,olen jatkanut normaali ohjelmalla kevyesti ensimmäisen kuukauden,
sellaisilla painolla joissa jää reserviin 2-3 toistoa,ei yhtään kovaa sarjaa.

kuukauden päästä kun voimatasot ovat nousseet hieman,alan koventamaan ja teen sarjat,kuin ennenkin eli loppuun asti omin voimin.

joskus olen tehnyt hyvin kevyesti kaikki lihasryhmät 2.kertaa viikossa läpi,tätä olen tehnyt sitten 2 viikon ajan ennen treenin koventamista normaaliksi.

Mä lähtisin myös feikki-elviksen kanssa samoille linjoille. Jos alla on pidempi tauko niin isoilla liikkeillä voimat ja lihasmassat takaisin.
Kyykky, mave, penkki, leuanvedot, pystypunnerrukset.

1-jakoinen ohjelma ja kroppa läpi 2-3 kertaa viikossa.
Sarjoja 2-3 ja toistoja 6-10 siten että jää yksi tai kaksi varastoon, ei veivata loppuun saakka.

Porkkanaraastin sanoi:
Mä kyllä lähtisin tekemään kunnon ohjelmilla, jossa on monia eri liikkeitä jotta tekniikat saatais uudelleen hallintaan. tietenkin kevyesti pitää aloittaa.

Millä tavalla tuo kyykky-dippi-leuanveto ei ole kunnon ohjelma? Siinä keskitytään olennaiseen eikä mukana ole mitään turhia hilavitkutteluja. Raskaat perusliikkeet vaan käyttöön ja kun keskittyy kehittymään niissä, tulosta näkyy varmasti myös lihaspuolella, mikäli ravinto ja lepo ovat vain kondiksessa.

Millä tavalla tuo kyykky-dippi-leuanveto ei ole kunnon ohjelma? Siinä keskitytään olennaiseen eikä mukana ole mitään turhia hilavitkutteluja. Raskaat perusliikkeet vaan käyttöön ja kun keskittyy kehittymään niissä, tulosta näkyy varmasti myös lihaspuolella, mikäli ravinto ja lepo ovat vain kondiksessa.

Voe :david: siis tottakai kyykky-dippi-leuanveto jutut mukaan. Ja lisäksi kaikkia mahdollisia liikkeitä mukaan jotta tekniikat sais haltuun mahd. nopeesti. Ei oo kivaa ku väännät kyykky-dippi-leuanveto hommaa parin viikon ajan ja sitte ku tuntuu että nyt muutkin liikkeet mukaan --> rautaa tekis mieli nostaa, mutta ku liikkeet tuntuu aika oudoilta eikä uskalla repiä ku hyvä jos ukko pysyy pystyssä :D

Back
Ylös Bottom