Zonealarm ja Firefox

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IR0N.
  • Aloitettu Aloitettu
Kävin juuri lataamassa mozillan fireforxin Pakkiksen innoittmana, ja juuri sitä testailen. Käytössä on myös zonealarmin palomuuri, ja nyt se kysyy aina firefoxia käynnistettäessä annanko firefoxin "act as a server?" Ok, jostain serveristä se herjaa, mutta mitä se oikein meinaa?

Vastasin että no, ja selain pelittää ihan hyvin kuitenkin. Eli haluaisin tietää vain.

Joillakin muillakin ohjelmilla kanssa palomuurit kysyy että saako toimia serverinä esim. kazaa liteä aukastessa zonealarm kysyy. Kertokaapa että mitä tuo serverinä toimiminen tarkoittaa?

ZoneAlarmilla heitetään vesilintua ja hyvät palomuurit tilalle. Esim. tosi hyvä on Kerio Personal Firewall. Se on ilmainenkin vielä.. Tai aloittelijalle kenties Norton Internet Security on paikallaan..

Kaippa se sitä kyselee, että jos sen tarvii imutella jotain tavaraa näyttääkseen jotain sivuja niin se kysyy lupaa siihen. Itse laitoin Yes ja hyvin pelittää eikä kone räjähdä.

Ps. Kun se seuraavan kerran kysyy sulta jotain tuommosta niin siinä on se joku raksihomma, että "muista tämä asetus" tms. ...ei tarvi sitten, joka kerta uudestaan räpsiä sitä :)

Mulla tuo "act as a server"-kysymys tulee mIRCin avatessa, ja aina olen vastannut yes. Eikä mitään outoa ole tapahtunut, vielä... :hyper:

Selain on Opera 7.50.

Läissy sanoi:
ZoneAlarmilla heitetään vesilintua ja hyvät palomuurit tilalle. Esim. tosi hyvä on Kerio Personal Firewall. Se on ilmainenkin vielä.. Tai aloittelijalle kenties Norton Internet Security on paikallaan..

Ja jostain syystä esim. sähköpostiin en päässyt enää kun oli kerio käytössä. Samoin eräänlainen "vieraskirja" forum jota käytetään muutaman kaverin kanssa niin sinnekään ei päässyt enää kun oli kerio käytössä.

Act as a server meinaa sitä, että softalle annetaan oikeus kahteen suuntaan tapahtuvaan liikennöintiin nimenomaan tavalla, jossa aktiivinen osapuoli voi olla joko softa itse tai verkon takana oleva softa x.

Selain ei siis yleisesellä tasolla tarvitse server-oikeuksia.

JPx sanoi:
Selain ei siis yleisesellä tasolla tarvitse server-oikeuksia.

Kiitos tästä. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom