YTHS:n terveyskysely 2004

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dragon
  • Aloitettu Aloitettu

Dragon

VIP
Ikä
46
Kaupunki
Turku
Kuinka moni pakkotoistolainen opiskelija on saanut tämän kyselyn?
Oletteko vastanneet siihen?

En tiedä sitten alkaako meikäläistäkin jo pieni vainoharhaisuus valtaamaan mutta miksi ihmeessä satunnaisotannalla tehtyyn kyselyyn tarvitaan jotain tunnistusnumeroa, josta tietää ketä on vastannut.

Kyselyssä tiedustellaan esimerkiksi paljonko juon, mitä juon, miksi juon, kenen kanssa juon, painostavatko kaverit juomaan, käytänkö hormoneja, mitä huumeita käytän, paljonko harrastan seksiä, kenen kanssa, mitä sukupuolitauteja olen sairastanut...

Ajattelin ensin laittaa jotain täysin skeidaa vastaukseksi mutta enpä taidakaan. Kohta on supo oven takana etsimässä extacy-tehdasta. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En ole tuota kyselyä vielä saanut (itse asiassa kyselyn saavat opiskelijat kai arvotaan, eli koko kohderyhmää se ei kata), mutta viimeksi kun se tehtiin (taisi olla v. 2000), oma nimi ja osoite piti laittaa mukaan erilliselle lapulle. Oli ihan hyvä että laitoin, koska kohdalleni osui onnekkaasti arvontavoitto tuosta kyselystä.

Suosittelen kyllä täyttämään tuon ihan totuudenmukaisesti, ei se kovin kauaa aikaa vie. Pitäähän tilastojen toki kertoa, etteivät kaikki opiskelijat kännää muutamaa kertaa viikossa ja elä Saarioisten pitsoilla ja lihapiirakoilla. Painoindeksikohtaan kannattaa ehkä selventää omaa harrastusta hieman, etteivät suomalaisten lihavuustilastot jälleen rumennu...

Juu sain, tosin se lojuu tyhjänä vieläkin jossain laatikossa.

Oiskohan se tunnistusnumero sen takia, jos tehdään uusinta- tai seurantakysely niin tiedetään ketkä ovat jo vastanneet.

Milo sanoi:
Oiskohan se tunnistusnumero sen takia, jos tehdään uusinta- tai seurantakysely niin tiedetään ketkä ovat jo vastanneet.

Eikös tuossa niin sanottukin.

Totuudenmukaisesti olen itse ruukannu moisiin kyselyihin vastailla. Eipä jaksa nähdä vaivaa, että kusettaisi kun siitä nyt ei ole mitään hyötyä.
Tuleehan siinä tieten arkaluontoisia asioita esille kuten, että laukean ennenaikaisesti jne. :rolleyes:

Muuten, mitä helvettiä tuommoiset kysymykset yleensäki tekee tollasessa kyselyssä? Perverssi tutkija?

Milo sanoi:
Nyt menin sekasin :) Ai missä?

Tutkimuksessa oli mukana kirje jossa sanottiin, että se koodi on just sitä varten, että tiedetään kelle lähettää uusi kysely.

Itseasiassa nyt kyllä vainoharhat iski päälle... Jos sittenki se poliisi saa tietää... :eek:

Itselle joskus tuli. Lähettivät toisen ja ehkä vielä kolmannenkin kun ei kiinnostanut vastata.

Ei vastausta missään tapauksessa. Tai pelkkä vastauskuori jossa lukee: " KIRJEPOMMI".

Ei pidä alistua.

Kysely tuli ja vastasin melko heti.

Sinne tuli tilastoihin yksi ylipainoinen ja masentunut alkoholin riskikuluttaja (eikös nuo kolme ollut niitä ns. nousevia trendejä - mitäs tekevät itse niin johdattelevia kysymysiä että pakostakin tulee hirveitä vastauksia..)

Jos niillä on tarkoituksena saada määrärahoja johonki niin ne tutkijat "ovelasti" johdattelee tutkittavia. Mulle ei tuota kyselyä oo tullut, mutta onko se yths:n oma vai suorittaako sen joku ulkopuolinen yths:lle ja selvittääkö ne minkä takia se kysely tehdään? Tässä saa vaan semmosen kuvan, että taitaa tulla melko paljon bias vaikutusta tuohon tutkimukseen.

Noihin tulee varmaan pakkikselta paljon ylipainoisia ihmisiä, jotka silti kokevat otsensä alipainoisiksi. Lisäksi kun samat henkilöt vielä urheilevat paljon, eivätkä juo viinaa, niin tutkijat ovat jo aivan sekaisin. Oma tavoite paino 80 kg, jotta olisin painoindeksin mukaan melkoinen valas. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom