Ystävyys/kaveruus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja osku
  • Aloitettu Aloitettu
Viime aikoina oon pohtinut seuraavanlaista asiaa. Olen ollut joillekin ihmisille ystävällinen ja auttanutkin niitä jonka johdosta niistä on tullut ns. kavereita. Nämä kaverit ovat kuitenkin olettaneet että kun minä olen kaver iniin minun kuuluu:

-Hakata heidän vihamiehet.
-Periä heidän,ja heidän kavereiden velkoja.
-Olla koska tahansa valmis jaarittelemaan väh tunti puhelimessa.
-Käydä säännöllisesti kylässä.
-Lainata rahaa aina kun he haluavat.
-Toimia taksina.
-Holhota.

Onko muilla vastaavia kokemuksia siitä kun erehtyy olemaan ystävällinen tai jeesaamaan jotain tuttua? :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No joo mutta itsehhän se pitää harkita että miten paljon antaa itseään vedättää. Loisia aina riittää. Eiköhän aito ystävyys oo silleen pyyteetöntä ja vuorovaikutteista. Toki voi olla hyväntekijä lähimmäisenrakkauden nimissä sen mukaan miten iso sydän kullakin ja miten milloinkin jaksaa jeesata. Mutta onhan sellaset "kaverit" kieltämättä hassuja jotka otta yhteyttä ainostaan siks että ne on jotain vailla ja ne ei ite ikinä jeesaa millään tavoin..jos ei muuta ni ne vie sun energian..oikein "mustii aukkoja". Se on eri asia taasen että joku voi olla niinku aito ystävä ja hyvä tyyppi aidolla tavalla ja auttavainen ja hyvii henkisii juttuja säteilevä mutta huonos jamas esim taloudellisesti ja ei vaikkapa autoo jne..ni mielelläänhän tällaiselle herralle vaikka tarjoo välillä safkat tai heittää jonnekkin tms..mutta nää tyypit onki yleensä sellasii ettei ne hirveesti pyydä mitään vaan niille tulee ite tarjottuu apuu tms.

-Hakata heidän vihamiehet. -------- Millaisissa porukoissa pyörit?

-Periä heidän,ja heidän kavereiden velkoja
. -------- Edelleen, millaisissa porukoissa pyörit?

-Olla koska tahansa valmis jaarittelemaan väh tunti puhelimessa
. -------- Itsellä on ainakin tapana tavata ihmisiä, kuten kavereillani. Pidemmällä asuville sit saatan soitella ja samaan tapaan sieltä soitellaan takas. Jos on kiire tai tarvii mennä, sanoo että soitellaan myöhemmin.

-------- Miksi tarvitsisi. Kuulostaa ihan naisten vouhotukselle. Sillon mennään kylään, jos tekee kahvia mieli ja ei jaksa yksin olla. Hyville ystäville voin ainakin itse sanoa, ei jaksa.

-Lainata rahaa aina kun he haluavat. -------- Edelleen, millaisissa porukoissa pyörit? Tai kyllä nyt kaverille voi rahaa lainata, mutta toisaalta tiedän että saan sen takas. Mikään ongelma ole vipata työkaverille vaikka satkua baarijonossa. Saan sen salettiin kuitenkin takas. Hyvä pointti tuli myös Kaljulta, eli hyvä ystävä saattaa olla huonossa jamassa, mutta ei pyydä apua. Niin mielellään sitä tarjoaa. Eli ei aina siis tarvi olla ystävien kanssa tasailemassa tilejä.

-Toimia taksina. -------- Taksina toimin itse sillon, jos kaverilla ei ole muuta vaihtoehtoa tai helpottaa hänen elämäänsä huomattavasti. Silloin taas saa samaa palvelua itse, kun hätä koittaa.

-Holhota. -------- Tä? Vaihda kavereita :D

Eli olen ainakin ystävällinen ja jelpin kavereita, mutta itse ainakin se tuntuu hyvältä ja se on vuorovaikutteista. Suosittelen miettimään kuka on tuossa tilanteessa oikeasti kaveri ja kuka loinen. En ainakaan itse tuollaisessa tilanteessa suostuisi olemaan.

^ Toi sai mut ajattelemaan.

Jotain tän tyyppistä?

cannon20410MN_503_uu.gif

-Hakata heidän vihamiehet. No jos tämä kaverini makaa jo maassa ja potkitaan maassa makaavaa, niin menisin väliin
-Periä heidän,ja heidän kavereiden velkoja. Voisin olla mukana pelottelemassa joltain kaljahuoralta rahoja
-Olla koska tahansa valmis jaarittelemaan väh tunti puhelimessa. Tähän vedän rajan. Ei onnistu
-Käydä säännöllisesti kylässä. Käyn sillon kylässä kun itseäni huvittaa. Voi painua helvettii, jos rupeaa vaatimaan
-Lainata rahaa aina kun he haluavat. No kyllä hyville kavereille lainaa mielellään, mutta tietysti vain sillon, kun tietää että raha myös tulee takaisin
-Toimia taksina. Ei onnistu jos ei ole etukäteen sovittu ja rahaa pitää myös maksaa
-Holhota. Oikeasti hyviä kavereita voi joskus vähän holhota, jos tarve vaatii.

-Hakata heidän vihamiehet. No jos tämä kaverini makaa jo maassa ja potkitaan maassa makaavaa, niin menisin väliin
-Periä heidän,ja heidän kavereiden velkoja. En
-Olla koska tahansa valmis jaarittelemaan väh tunti puhelimessa. Tähän vedän rajan. Ei onnistu
-Käydä säännöllisesti kylässä. Käyn sillon kylässä kun itseäni huvittaa. Voi painua helvettii, jos rupeaa vaatimaan
-Lainata rahaa aina kun he haluavat. No kyllä hyville kavereille lainaa mielellään, mutta tietysti vain sillon, kun tietää että raha myös tulee takaisin
-Toimia taksina. Ei onnistu jos ei ole etukäteen sovittu ja rahaa pitää myös maksaa
-Holhota. Oikeasti hyviä kavereita voi joskus vähän holhota, jos tarve vaatii.

Yhtä kohtaa piti vähän sorvata, mutta muuten olikin vastattu jo oikein :D.

Oletko iso järkäle, usein selvinpäin viikonloppuisin ja usein rahoissa, koska et ryyppää kaikkea joka viikonloppu? :D
Näin siis tuli vain mielikuva päähäni.

-Hakata heidän vihamiehet. = Liittyen isoon järkälemäiseen oletukseen
-Periä heidän,ja heidän kavereiden velkoja. = Sama kuin edellinen
-Olla koska tahansa valmis jaarittelemaan väh tunti puhelimessa.
-Lainata rahaa aina kun he haluavat. = Liittyen siihen että et joka vkl ryyppää rahojasi
-Toimia taksina. = Usein selvinpäin viikonloppuisin
-Holhota. = Usein selvinpäin viikonloppuisin

Muuten kyllä omissa kaveriporukoissa jeesataan toista kun tarvii. Ei kyllä vaadita koskaan toisiltamme mitään erityistä, vaan autetaan automaattisesti jos tarve tulee. Hyvät kaverit tuntevat toisensa.

-Hakata heidän vihamiehet. Jos on tarpeeseen esim. jos uhittelee tms..
-Periä heidän,ja heidän kavereiden velkoja.Ei oo tullut kertaakaan vastaan, enkä ainakaan kaverien kaverien velkoja lähe perimään
-Olla koska tahansa valmis jaarittelemaan väh tunti puhelimessa.onnistuu, mutta harvemmin
-Käydä säännöllisesti kylässä. No kyllä periaatteessa sillointällöin tulee käytyä
-Lainata rahaa aina kun he haluavat. en aina lainaa, joskus kyllä ja jos saan sen takas
-Toimia taksina.ei oo autoo, joskus tosin ollaan lähetty ajelee jos on ollut auto mut ei sitä voi taksina olemiseks kutsua
-Holhota.Ei oo ollu tarpeeseen :D

näillä mennään :D

-Hakata heidän vihamiehet. -------- Millaisissa porukoissa pyörit?

-Periä heidän,ja heidän kavereiden velkoja
. -------- Edelleen, millaisissa porukoissa pyörit?

-Olla koska tahansa valmis jaarittelemaan väh tunti puhelimessa
. -------- Itsellä on ainakin tapana tavata ihmisiä, kuten kavereillani. Pidemmällä asuville sit saatan soitella ja samaan tapaan sieltä soitellaan takas. Jos on kiire tai tarvii mennä, sanoo että soitellaan myöhemmin.

-------- Miksi tarvitsisi. Kuulostaa ihan naisten vouhotukselle. Sillon mennään kylään, jos tekee kahvia mieli ja ei jaksa yksin olla. Hyville ystäville voin ainakin itse sanoa, ei jaksa.

-Lainata rahaa aina kun he haluavat. -------- Edelleen, millaisissa porukoissa pyörit? Tai kyllä nyt kaverille voi rahaa lainata, mutta toisaalta tiedän että saan sen takas. Mikään ongelma ole vipata työkaverille vaikka satkua baarijonossa. Saan sen salettiin kuitenkin takas. Hyvä pointti tuli myös Kaljulta, eli hyvä ystävä saattaa olla huonossa jamassa, mutta ei pyydä apua. Niin mielellään sitä tarjoaa. Eli ei aina siis tarvi olla ystävien kanssa tasailemassa tilejä.

-Toimia taksina. -------- Taksina toimin itse sillon, jos kaverilla ei ole muuta vaihtoehtoa tai helpottaa hänen elämäänsä huomattavasti. Silloin taas saa samaa palvelua itse, kun hätä koittaa.

-Holhota. -------- Tä? Vaihda kavereita :D

Eli olen ainakin ystävällinen ja jelpin kavereita, mutta itse ainakin se tuntuu hyvältä ja se on vuorovaikutteista. Suosittelen miettimään kuka on tuossa tilanteessa oikeasti kaveri ja kuka loinen. En ainakaan itse tuollaisessa tilanteessa suostuisi olemaan.

Amen. Meillä ainakin on kavereiden kanssa tapana auttaa toisia, jos kuskaan jonkun baarista kotiin lauantai-yönä, hän tekee saman minulle joku toinen kerta. Mutta ei me nyt toistemme vihamiehiä hakata :D

Mulla on ollu näit "kavereita" jotka soittaa silloin kun on vailla jotain... pyydetään hakkaa ja perimään velkoja! Mä oon poistanut nää kavereista.

Itellä on ainakin ollut kavereita, jotka aina on jotain pyytämässä/kinuamassa. Mutta eivät kuiteskaan kerkeä auttamaan kun itellä ois avulle tarvetta, on ruvennu kyllä mietityttämään onko ne oikeita kavereita vai mitä. Jotenkin ärsyttää, kun ite on semmonen peruskiltti, joka aina auttaa ja jeesaa kaveria mäessä, mutta pientä vastapalvelusta saa ruinata ikuisuuden. Noh, ei oo enää mun kavereita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom