Ystävällismielinen varoitus sohvankulmalta...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Skyte
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oma tarinani

No huh huh, kylläpäs pysäytti tuo Skyten kokemus. Omaankin tilaan tuli vähän selvyyttä.. Minä nimittäin menin n. 2kk sitten keskenkuntoisena urheilemaan ja sain samana iltana tykytyskohtauksen. Kun lepo ei auttanut vaan varsinkin ylösnoustessa sydän alkoi pamppailla tiiviisti ja henkeä ahdisti, lähdin lääkäriin. Siellä ekg ja verikokeet ok. Lääkäri antoi betasalpaajia ja sanoi, että nämä rytmihäiriöt flunssan yhteydessä ovat aika normaaleja, ja että oireet häviävät parissa viikossa.

En tiedä yrittikö lääkäri vain olla positiivinen, mutta oireet eivät todellakaan kadonneet. Yritin mennä kouluunkin liian aikaisin. Juuri ja juuri jaksoin perille asti, mutta olin niin poikki ettei tajun lähtö ollut kaukana. Onneksi kaveri oli skarppina ja ohjasi takaisin petiin.:worship: Flunssa ei tosiaan hellittänyt, pumppu tykytti varsinkin aamuisin sängystä noustessa, henkeä ahdisti ja sellainen yleinen väsymystila oli kaamea. Siinä tilassa raskainta, mitä jaksoin tehdä, oli itkeä kohtaloani! ;) Onneksi betasalpaajat helpottivat elämää.

Uudella lääkärikäynnillä ennen pääsiäistä laittoivat sisätautilääkärille, joka pienen tutkailun jälkeen totesi, että olen sittenkin saattanut sairastaa lievän sydänlihastulehduksen. Lääkkeksi määräsi vain lepoa, ja lisätutkimukseksi keuhkokuvia ja sydämen ultraa, jos olo ei pikaisesti helpota.

Keuhkokuvat olivat ok, ja ultraan sekä kenties holteriin pääsen ensi viikolla. Olo on kohentunut hieman, koska flunssa hellitti ja näin ollen väsymys on kaikonnut. Kuitenkin kärsin edellen näistä tykytyksistä, kohonneesta lepopulssista (jonka kuitenkin saa aika hyvin kuriin salpaajilla), satunnaisista muljahduksista ja hengenahdistuksesta. Uutena on tullut ajoittaiset rintakivut. Keskeltä rintaa puristaa välillä ikävästi, mutta ajattelin sinnitellä sen kanssa ultraan asti!

Olen etsinyt samanlaista tapausta netistä, ja skyten tapaus osuu lähimmäs ainakin oireiltaan! Pisti eniten silmään tuo, ettei sydänlihastulehdus välttämättä näy noissa terveyskeskustutkimuksissa. Minulla ne ovat kaikki olleet normaaleja, mitä nyt vähän tulehdusarvot olivat kohollaan (20-30). Jos skyte tai joku muu saman kokenut voisi vielä kertoa, miten tauti teillä vaikutti tavalliseen elämään? Minusta kun välillä tuntuu, ettei pysty tekemään mitään kun heti ahdistaa ja tykyttää. Kotitöihin ei esim riitä henki vieläkään. Kävellä jaksan ja yliopistollekin olen raahautunut viikon ajan. Liikuntaa on kova ikävä ja varsinkin alussa olin paniikissa lähinnä siitä, miten kuntoni laskee. Tällä hetkellä se tuntuu kuitenkin murheista pienimmältä.

Latest posts

Back
Ylös Bottom