Ysäristä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ptrfd
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei juma.. ja mulla oli vielä tuo sinkku jossain, en tiedä onko enää.

Siis just se keltainen.

1990 luvun alun konemusa on parasta mitä on tehty. Nykyään sekin on sellasta massamössötrancepancea, etten juuri kuuntele. Ja kaikki ysäri musiikki on muutenkin parhautta. Nykyään osataan vain tehä jotain RnB sontaa ja keikuttaa persettä MTVssä.

Voi ei, nyt alkoi parikymppisten ysäri-fiilistelyt. Itse olen kasari-miehiä (pop tai rock - kaikki on/oli hyvää), mutta 90-luvulla nuoruuden eläneenä voi sanoa, että olihan silläkin vuosikymmenellä hetkensä. 90-luvun alku oli ihan ok. Oli Gunnarit ja Metallicat. Rap oli myös "uutta" ja freshiä. Sitten tuli Grunge, joka aluksi oli ihan ok. Eurodance(93-96) oli myös hyvää poppia. Noin vuoteen 97 asti kykeni kuuntelemaan melkein kaikkia hittejä, mutta sitten tapahtui jotain - tuli Amerikan RMB&HipHop-invaasio + Rave-ilmiö + yms. Ei enää iskenyt, vaikka ajoittain jotain kuunneltavaa onkin tarjolla.
Suomesta ei mun mielestä tullut 90-luvulla mitään hyvää musaa.

Suomesta ei ole millään luvulla tullut mitään ihan tolkuttomia määriä hyvää musaa. Jotain kuitenkin; Amorphis ja vanha Sentenced (lasketaan kai se, vaikka 80-luvun vikalle vuodelle käytännössä meneekin). Ehkä Kotiteollisuus. Ja olihan Kingston Wall. Maj Karman kauniit kuvat.

Kylläpä Basic Element rokkasi eilen Tampereen Onnelassa :hyper: Rokkasi tosin vaan hurjat puoli tuntia, mutta ehti siinäkin ajassa tulla nuoruus mieleen :haart:

Voi ei, nyt alkoi parikymppisten ysäri-fiilistelyt. Itse olen kasari-miehiä (pop tai rock - kaikki on/oli hyvää), mutta 90-luvulla nuoruuden eläneenä voi sanoa, että olihan silläkin vuosikymmenellä hetkensä. 90-luvun alku oli ihan ok. Oli Gunnarit ja Metallicat. Rap oli myös "uutta" ja freshiä. Sitten tuli Grunge, joka aluksi oli ihan ok. Eurodance(93-96) oli myös hyvää poppia. Noin vuoteen 97 asti kykeni kuuntelemaan melkein kaikkia hittejä, mutta sitten tapahtui jotain - tuli Amerikan RMB&HipHop-invaasio + Rave-ilmiö + yms. Ei enää iskenyt, vaikka ajoittain jotain kuunneltavaa onkin tarjolla.
Tämä on paras ikä, kun voi halutessaan fiilistellä molempia vuosikymmeniä :thumbs:

Suomesta ei ole millään luvulla tullut mitään ihan tolkuttomia määriä hyvää musaa. Jotain kuitenkin; Amorphis ja vanha Sentenced (lasketaan kai se, vaikka 80-luvun vikalle vuodelle käytännössä meneekin). Ehkä Kotiteollisuus. Ja olihan Kingston Wall. Maj Karman kauniit kuvat.

IMO Kotiteollisuutta syö vähän tökeröt sanat ja jokseenkin laulutaidoton solisti.
Maj Karmasta nyt en viitsi sanaista arkkuani avatakaan ;)

Eppu Normaali on sanoituksellisesti aika kekseliästä musiikkia, vaikka en suomirokista välitäkään. Sille on silti pakko nostaa hattua.

IMO Kotiteollisuutta syö vähän tökeröt sanat ja jokseenkin laulutaidoton solisti.
Maj Karmasta nyt en viitsi sanaista arkkuani avatakaan ;)

Vuosia sitten se Hynysen ölinä vielä toimikin, kun ei yrittänyt oikeasti laulaa. Maj Karmasta en viitsi alkaa vääntämään, tuskin tullaan mihinkään tulokseen. Kummankaan uusista tuotoksista en pidä.

Eppu Normaali on sanoituksellisesti aika kekseliästä musiikkia, vaikka en suomirokista välitäkään. Sille on silti pakko nostaa hattua.

Noh, ihan samanlaista "rokkia" ei taida olla kuin nuo mainitsemani. Ja mun listalla tämä menee siihen "paskaa" kategoriaan, puhumattakaan siitä, että ei taida varsinaisesti kuulua tuohon ysäriin (tai ainakin itse yritin miettiä silloin aloittaneita, ei silloin edelleen toimineita yhtyeitä). Sanoituspuolella taas noilla mylvijöillä on useammin minuun vetoavia aihelmia.

edit. ja jos nyt ihan sanankäytöstä ja kikkailusta puhutaan, kehuisin ennemmin Gösta Sundqvistia, Juicea tai Reino Helismaata.

Vuosia sitten se Hynysen ölinä vielä toimikin, kun ei yrittänyt oikeasti laulaa. Maj Karmasta en viitsi alkaa vääntämään, tuskin tullaan mihinkään tulokseen. Kummankaan uusista tuotoksista en pidä.
Asia selvä, ite en oo jaksanu kumpaankaan perehtyä radiota enempää. Sillonki oon useimmiten kanavan kääntäny. :)

Noh, ihan samanlaista "rokkia" ei taida olla kuin nuo mainitsemani. Ja mun listalla tämä menee siihen "paskaa" kategoriaan, puhumattakaan siitä, että ei taida varsinaisesti kuulua tuohon ysäriin (tai ainakin itse yritin miettiä silloin aloittaneita, ei silloin edelleen toimineita yhtyeitä). Sanoituspuolella taas noilla mylvijöillä on useammin minuun vetoavia aihelmia.
Sanoin vaa, ku puhuit kaikista vuosikymmenistä.
edit. ja jos nyt ihan sanankäytöstä ja kikkailusta puhutaan, kehuisin ennemmin Gösta Sundqvistia, Juicea tai Reino Helismaata.
Unohit Junnu Vainion. :)

Viimeksi muokattu:
1990 luvun alun konemusa on parasta mitä on tehty. Nykyään sekin on sellasta massamössötrancepancea, etten juuri kuuntele. Ja kaikki ysäri musiikki on muutenkin parhautta. Nykyään osataan vain tehä jotain RnB sontaa ja keikuttaa persettä MTVssä.

Jep jep. Ja varsinkin eurooppalainen konemusa, joksi tuo ysäripoppi/dance enimmäkseen mielletään. Kovimpia oli kyllä Eroticin ensimmäinen levy ja välillä pitää autossa fiilistellä Max dont have sex with your ex:in tahdissa:hyper: ja Pandoran Dont you know:sta mulle tulee aina joku 90-luvun puolivälin lastendisko mieleen. Sitten dance muuttui huonommaksi ja oma musiikkimaku muuttui.

Mutta 90 -puoliväliin asti tehdyt europopit on ainoaa konemusaa, mitä pystyy kuuntelemaan.

edit. muistaakos kukaan Pääkkösiä? Vai julkaisiko ne jo 80 -luvulla sen, jossa lauletaan "tule apuun Anja". Mikä sen piisin nimi nyt olikaan. Se oli kova sana ala-asteella 92-93. Kaikkien piti lainata kirjastosta se kasetti. Suomi-räppiä parhaimmillaan:D

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pakko oli kattoa mitä levyjä vielä löytyy nurkista. offspring löyty muutama eka levy, aknestikkia, juustopäitä, nypyköitä, alexia yms. noitahan jaksaa osaa vielä jopa kuunnella.

Tässä ysärin parhaimmat Grunge/Altern.Rock-bändit:

- Alice in Chains
- Nirvana
- Soundgarden
- Stone Temple Pilots

Pearl Jam ei oikein kolahtanut, eikä kolahda vieläkään :down:

PS. Konemusiikki on aina ollut täyttä paskaa!

Kuinka kukaan ei oo vielä maininnu Dr. Albania? :)
Nousuhumalassa vieläki kuulostaa ihan mahtavalta!

t: vanaha jarru

Dr Albanin One Love oli aikanaan minun ensimmäinen CD-levyni, olisiko vuosi ollut -92. Olin juuri osatanut kesätyörahoillani ensimmäiset ihkaomat stereot, jossa oli CD-soitin... ja tuo levy oli ensimmäinen ostamani CD-kiekko, jolla stereoitani testasin. Levyn Introduction ja heti seuraava It's My Life: Voi että on kova ja levy löytyy vielä hyllystä.

t: vähän vanahempi jarru

Itse olin goom risteilyllä tossa helmikuun alussa ja olin ihan liekeissä ku 95% musiikista clubeilla oli juuri tätä ysäri tekkistä :haart: Siellä tuli paljon kaikkia vanhoja hittejä mitä oli jo unohtanut :) Vähän jäi harmittaa ku nykyään näitä ei juuri soitella yökerhoissa :( Vaikka 100x parempaa onkin kuin nämä nykyajan boten annat

Suositut

Back
Ylös Bottom