Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Suomesta ei mun mielestä tullut 90-luvulla mitään hyvää musaa.
Tämä on paras ikä, kun voi halutessaan fiilistellä molempia vuosikymmeniä :thumbs:Voi ei, nyt alkoi parikymppisten ysäri-fiilistelyt. Itse olen kasari-miehiä (pop tai rock - kaikki on/oli hyvää), mutta 90-luvulla nuoruuden eläneenä voi sanoa, että olihan silläkin vuosikymmenellä hetkensä. 90-luvun alku oli ihan ok. Oli Gunnarit ja Metallicat. Rap oli myös "uutta" ja freshiä. Sitten tuli Grunge, joka aluksi oli ihan ok. Eurodance(93-96) oli myös hyvää poppia. Noin vuoteen 97 asti kykeni kuuntelemaan melkein kaikkia hittejä, mutta sitten tapahtui jotain - tuli Amerikan RMB&HipHop-invaasio + Rave-ilmiö + yms. Ei enää iskenyt, vaikka ajoittain jotain kuunneltavaa onkin tarjolla.
Suomesta ei mun mielestä tullut 90-luvulla mitään hyvää musaa.
Suomesta ei ole millään luvulla tullut mitään ihan tolkuttomia määriä hyvää musaa. Jotain kuitenkin; Amorphis ja vanha Sentenced (lasketaan kai se, vaikka 80-luvun vikalle vuodelle käytännössä meneekin). Ehkä Kotiteollisuus. Ja olihan Kingston Wall. Maj Karman kauniit kuvat.
IMO Kotiteollisuutta syö vähän tökeröt sanat ja jokseenkin laulutaidoton solisti.
Maj Karmasta nyt en viitsi sanaista arkkuani avatakaan ;)
Eppu Normaali on sanoituksellisesti aika kekseliästä musiikkia, vaikka en suomirokista välitäkään. Sille on silti pakko nostaa hattua.
Asia selvä, ite en oo jaksanu kumpaankaan perehtyä radiota enempää. Sillonki oon useimmiten kanavan kääntäny.Vuosia sitten se Hynysen ölinä vielä toimikin, kun ei yrittänyt oikeasti laulaa. Maj Karmasta en viitsi alkaa vääntämään, tuskin tullaan mihinkään tulokseen. Kummankaan uusista tuotoksista en pidä.
Sanoin vaa, ku puhuit kaikista vuosikymmenistä.Noh, ihan samanlaista "rokkia" ei taida olla kuin nuo mainitsemani. Ja mun listalla tämä menee siihen "paskaa" kategoriaan, puhumattakaan siitä, että ei taida varsinaisesti kuulua tuohon ysäriin (tai ainakin itse yritin miettiä silloin aloittaneita, ei silloin edelleen toimineita yhtyeitä). Sanoituspuolella taas noilla mylvijöillä on useammin minuun vetoavia aihelmia.
Unohit Junnu Vainion.edit. ja jos nyt ihan sanankäytöstä ja kikkailusta puhutaan, kehuisin ennemmin Gösta Sundqvistia, Juicea tai Reino Helismaata.
1990 luvun alun konemusa on parasta mitä on tehty. Nykyään sekin on sellasta massamössötrancepancea, etten juuri kuuntele. Ja kaikki ysäri musiikki on muutenkin parhautta. Nykyään osataan vain tehä jotain RnB sontaa ja keikuttaa persettä MTVssä.
Haddaway - What Is Love :haart:
Kuinka kukaan ei oo vielä maininnu Dr. Albania?
Nousuhumalassa vieläki kuulostaa ihan mahtavalta!
t: vanaha jarru