Yrittäjyys, verkkokauppa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Latye
  • Aloitettu Aloitettu
Onko täällä linjoilla yrittäjiä? Olen kavereiden kanssa pohtinut verkkokaupan perustamista - esimerkiksi oman vaatemerkin brändäystä tai jonkun vähemmän kilpaillun tuotekategorian myymistä. (esim kahvi)

Olen vielä opiskelija, vuosia reilusti edessä, mutta pakko päästä tekemään jotain (vaikka teen jo kahta työtä koulun ohella) itselleni.

Lisäksi kuulisin mielelläni kaikkea kommenttia yrittäjyydestä (myöhemmin aikeissa insinööritoimisto), sen ongelmista ja asioista joita tulee ottaa huomioon! Kuinka olet itse kokenut yrittäjyyden?

Yrittäjä olen, myyntialalla mutta vähän erilaista myyntiä. Päivääkään en ole katunut.

Pari asiaa mitkä varmasti sun tapauksessa olis tärkeitä:

- HYVÄ YHTIÖKUMPPANI, johon luotat täysin. Keskinäisen kommunikaation täytyy pelata, mitään päätöksiä ei tehdä omin päin vaan aina neuvotellaan kaverin kanssa. Uhkapelurit erikseen, jos vähänkään mietityttää että haluatko tämän henkilön kanssa yrityksen perustaa niin varmasti on parempi että et sitä tee.

- Hyvä tilitoimisto joka osaa hommansa. Auttaa varmasti verojutuissa.

Ekana tilikautena kannattaa laskea että pystyy varmasti selviämään mahdollisista ennakkoveroista ja YEL-maksuista, yrittäjä kun joutuu ne hoitamaan itse.

Itsekin pohdiskellut verkkokaupan perustamista. Ainakin omasta mielestä tuoteidea on hyvä ja omaperäinen ja haaveena olisi saada tuosta sellainen suht itsenäisesti pyörivä kokonaisuus tulonlähteeksi päivätöiden ohelle. Onko täällä kellään kokemuksia esim vaikka tuosta vaateverkkokaupan pyörityksestä? Toki vaatinee vuosia aktiivisempaa työtä että saa homman rullaamaan.

Lähes kaikki aliarvioivat asiakashankinnan kustannukset. Eli siis sen, kuinka paljon mainonta maksaa per lisätty käyttäjä.

Lähes kaikki aliarvioivat asiakashankinnan kustannukset. Eli siis sen, kuinka paljon mainonta maksaa per lisätty käyttäjä.

Tähän on helppoa ku heinänteko.Oltuasi poissa vaikkapa keskustelupalstalta jonkin aikaa bisnesten mentyä mönkään, palaa yhtäkkiää takas jakele neuvoja ja ohjeita,kyttää paikkaa iskeä.Havaitset nousevan yrittäjän jolla on pikkasen äkkipikainen luonne,iske.Lietso fanisi raivoon ja kiimaan,esiinny heidän puolustajanaan tuota nuorta pöyhkimystä vastaan.Vaatimattomasti juttele jotain paitojen myymisestä.

Ja abrakadabra julkista uusi lisäravinne linjastosi! Fanit kirkuvat onnesta heittäessää rahansa sinulle!

Itsellä oma yritys Timo Shop, lisäravinnemyyntiä tällä hetkellä. Tarkoitus on laajentaa jossain vaiheessa myös vaatebisnekseen. Ei tällä elä, mutta saa vähän lisärahaa.

Pyöritän useampaa verkkokauppaa. Yhdessä olen osakkaana, muut asiakkaiden.

Ilman "osaamista" menee aika kauan että saa verkkokaupan tuottamaan, tai edes ihmiset löytämään sen. Parhaiten myy tuo missä olen osakkaana, koska olen saanut omistajat ymmärtämään, että markkinointiin kannattaa käyttää rahaa ja SEO:n aikaa (rahaa). Verkkokauppa myy kosmetiikkaa, joka on hyvinkin kilpailtu ala. Tällä hetkellä mainosten kautta (google, Facebook) myyntiä tulee 5 euroa, per käytetty mainoseuro. Kosmetiikan katteilla tuo on oikein passeli. Mainosten ulkopuolelta tuleva konversio kattaa noin 30% myynnistä, eli hakukoneoptimointi tuottanut myös tulosta. Kauppa aika uusi, noin 18kk vanha.

Nuo mitkä pyörii omillaan, eli ilman markkinointia tai hakukoneoptimointia ei tuota juurikaan mitään, muutaman tonnin kuussa niissä myynti.

Homma kiinnostaa kovasti. Tällä hetkellä teen näitä työn ohella, mutta etsiskelen kokoajan tuotetta, mitä voisi alkaa myymään kokonaan itse.

Ei tällä elä, mutta saa vähän lisärahaa.

Aika vähän veikkaan..

Korjaa nyt edes nämä:

- Sähköpostiosoite mallia asiakaspalvelu@timo-shop.com tmv.
- Nyt pitää klikkaa useamman kerran että pääsee edes tuotteisiin. Noin vähillä tuotteilla tuotteet heti etusivulle. Vähintään tuoteryhmät isolla kuvineen.
- Kuvat vituillaan
- Pitää tajuta painaa kuvaa päästäkseen tuotekortilla josta sen voi lisätä ostoskoriin
- Ei maksutapoja -> Nykyään on käyttöönotoltaan erittäin helppoja maksutapoja. Jos kuukausikustannukset hirvittää niin osa toimii prosenttiosuudella myynnistä.
- Lakisääteiset palautusehdot esille

- Melkein suosittelisin ottamaan käyttöön esimerkiksi Holvi -kaupan jonka kautta saat kaiken tarvittavan kerralla. Verkkokaupan maksutapoineen sekä myös kirjanpidon.

Nyt on tullut 3 tilausta viikon sisään ja lisää on tulossa. Jokainen kauppa on aina kotiapäin.

Oon aloittamassa verkkokauppaa. Mistä voisin opiskella some-markkinointia?
Kertokaa mulle nykypäivän verkkokauppojen markkinoinnista.

Oon aloittamassa verkkokauppaa. Mistä voisin opiskella some-markkinointia?
Kertokaa mulle nykypäivän verkkokauppojen markkinoinnista.
Valtteri Lindholm eli mr. varusteleka antaa ihan ilmaista yleistä neuvoa mutta pitää myös erilaisia koulutustilaisuuksia ja käsittelee nimenomaan näitä aiheita.
Sitten tiedän erään toisen herran joka tekee ihan vapaaehtoispohjalta samankaltaista hommaa mutta ei niin spesifisti. :cool:

Back
Ylös Bottom