Yrittäjiltä kaivattaisiin neuvoja...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja muffy
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No perkseles mä laitan kyllä sellaset että tietää. Hemmetin hienoa jos vaan saadaan jotakin aikaseksi! Olen niin kovin kiitollinen kyllä jo etukäteen vaikkei mitään tehtäisikään. Mutta ihan periaatteesta kumarran syvästi jo nyt.

Kiitos.
 
Mullakin on firma nousemassa pystyyn loppukesästä ja tarvis olisi myös ainakin jonkinlaiselle erälle painatettuja paitoja. Kai sulla on nettisivut firmalle? Sallisiko Mike että Muffy vois linkin laittaa tähän?
 
Laitan linkin ylös ja otan yhteyttä kun on sen aika, kun nyt ensin saisi sen oman firman logon riipustettua... Kyllä sitä kotimaista työtä pitää tukea kun jos vaan pystyy.
 
Pitäähän pakkisveljiä tukea. Meitsi haluaa antaa duunareilleni ja yhteistyökumppaneille liikelahjana mustat bokserit firmamme logolla.:D

Laitas tarjousta tulee esim 30kpl boksereita painatuksella jos sellaisia löytyis. info@ukemix.com
 
Toimialasta en tiedä onko mahdollista, mutta sivuilta puuttuu tyystin selkeät myytävät paketit. Itse laittasin edes jotakin myyntiin tyyliin X näitä maksaa X€. Jos haluat pakettiin lisäksi Y:n, niin se maksaa XX€. Hankalia myydä tuollaiset räätälöitävät palvelut vaihtelevin hinnoin.

"Stadin kovimmalta sissipainolta" ainakin hyvä sissimarkkinointitempaus tämä ketju. Olipa sitten tarkoitusperä alunperin sissimarkkinointi tai ei, niin nyt osu ja kolahti :)
 
Tuossa on ajatusta - tuotteistustahan minun pitää ajatella. Selkeät valmiiksi lasketut tarjoukset. Miten en ole tuota tajunnut aikasemmin? Mutta ei tämä viestiketju mikään mainostemppu ole. Tilanne on tällainen missä hyvät neuvot on kultaakin arvokkaampia ja jos täältä ei tietoa löydy niin sitten ei kyllä mistään.

Vinkkini tuleville yrittäjille; kaikki tuttaviesi kauhutarinat yrittämisen alkuvaikeuksista ei ole suinkaan liioiteltuja - ne ovat vähäteltyjä. Minullekin sanottiin että kovat ajat koittaa kun tälle tielle lähden. Vastasin että "bring it on". Vähänpä sitten tiesin mitä he oikeesti tarkottivat. Tää on kirjaimellisesti yhdenlaista survival gamea ja asenne pitää olla Never Say Die.
 
Samaa ajattelin kuin kruipelo. Ja vähemmän tekstiä sivuille :) Olennainen pitää lukea otsikoissa, kaikki muu on vähäpätöistä ja kannattaa tiivistää mahdollisimman paljon. Vähän tekstiä, paljon kuvia, siitä kansa tykkää.
 
Kysy olemassa olevilta asiakkailta lupa ja sen jälkeen täräytät kuvia valmiista tuotteista tuonne sun sivustolle. Kuvat kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. En löytäny yhtään kuvaa VALMIISTA tuotteesta.
 
Jumaleissön, nää on some good shit, man... Mitähän mä oon oikeen ajatellu tossa, totta helvetissä siellä pitää olla niistä kuvia. Nimenomaan. Hyviä pointteja, otamma näistä siis vaarin.
:hyvä:
 
Onko sulla muuten isompia asiakkaita joille menis säännöllisesti jotain? Oliko yhtään sopimusta ennen kun aloitit virallisesti? Jos niissä on yhtään enemmän tunnettuja edes paikallisesti niin heti niistä joku joka sivuille eksyy kattoo että "noikin on tilannut tuolta, täytyy olla hyvä paikka".
Oletko myös suunnitellut miten pidät jo olemassa olevat asiakkaat? Jos joku firma on sulta tilannut jo X kappaletta mainos paitoja, mitä tarjoat niille seuraavaksi jonkin ajan kuluttua? Muista pitää yhteyttä ihan muuten vaan myös, ovatko tykänneet, oliko sellaisia kuin odottivat jne. Kun sä firma on kiinnostunut asiakkaasta, helpommin myös asiakas on firmasta ja sen tuotteista.
 
Onko sulla muuten isompia asiakkaita joille menis säännöllisesti jotain? Oliko yhtään sopimusta ennen kun aloitit virallisesti? Jos niissä on yhtään enemmän tunnettuja edes paikallisesti niin heti niistä joku joka sivuille eksyy kattoo että "noikin on tilannut tuolta, täytyy olla hyvä paikka".
Oletko myös suunnitellut miten pidät jo olemassa olevat asiakkaat? Jos joku firma on sulta tilannut jo X kappaletta mainos paitoja, mitä tarjoat niille seuraavaksi jonkin ajan kuluttua? Muista pitää yhteyttä ihan muuten vaan myös, ovatko tykänneet, oliko sellaisia kuin odottivat jne. Kun sä firma on kiinnostunut asiakkaasta, helpommin myös asiakas on firmasta ja sen tuotteista.


Arvostetuksi referenssiksi muffy saa luonnollisesti meidän firman logon kun bokserit on valmiita ;)
 
Joo kyl mä kelasin just kohtapuoliin lyödä sinne muutamia nimiä kenelle on tullut tehtyä. Ton olin siis ehtiny keksiä itekin. Ja sanottakoon et logobokserit on kyl eka kerta kun niitä on koskaan joutunu painamaan. Hatun noston arvoinen idea!

Toi asiakkaista huolehtiminen; meinasin ihan tehdä asiallisen tiedotemeilin silloin tällöin missä tiedottaisin esim. jostain uudesta jutusta mitä on mahdollista saada jne. Ihan jo senkin takia ettei nimi pääse unohtumaan. Ja kyllä tässä on käyny jo ihan iteksiään näin että tosi monet on tullu jo aika piankin tilaamaan lisää kamaa kun niille kerran oon tehny. Ja joitakin uusia tilaajia on tullu sitä kautta kun meininkiä on suusta suuhun kehuttu. Siihen oonkin erityisen tyytyväinen.
 
Jep, kuulostaa hyvältä. Puskaradio on paras markkinoija kun sinne sisälle vaan pääsee. Etenkin isommille asiakkaille kannattaa laittaa jotain ihan henkilökohtasempaakin välillä. Se on vähän verrattavissa kuin vaatekaupassa kuulutettaisiin että tarvitseeko joku apua, kuin että myyjä käy henkilökohtaisesti kysymässä.

Yksi mainostuskeino on painaa sinne paidan niskapuolelle kohtuu pienelle, mutta erottuvalla sun firman nettisivut. Ei ehkä yritysten logo paitoihin, mutta kaikkeen muuhun, eikö nuo helvetin16 ole myös sun? Jompikumpi osoite sinne. Yrityksiltäkin voi kysyä voiko sellaisen laittaa, kyllä varmaan moni, ainakin jokunen tukee pientä sissipajaa tuolla tavalla kun ei niille maksa mitään (ellet jopa anna pienen alennuksen tai "alenuksen")
 
Pystytkö muuten painamaan märkäpukuun elikkäs neopreeniin millään konstilla?
 
Hei Mike, kenellä saa olla allekirjoituksessaan firman mainos? Kun muillakin kuin sulla niitä on. Pitääkö olla Pakkiksen yhteistyökumppani tai jotain? Vai saisko tämmöinen paikallinen uimakoulun pitäjä laittaa firman nettiosoitteen siihen? Tai paita-hemmo?
Firman varmaan ainakin pitää olla ihan oma, fortumia tuskin saa mainostaa, ellei satu sitä omistamaa, eli ei :)
 
Back
Ylös Bottom