Yrittäjiltä kaivattaisiin neuvoja...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja muffy
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
20.5.2003
Viestejä
1 593
Jipii, eli odotetusti tuoreena yrittäjänä olen saanut alkutaipaleella tuta uuden yrityksen alkuvaikeudet ja rimpuillut tietenkin niin perhanasti että kuluja on saatu katettua. Tässä vaiheessa kun ei yksinkertaisesti vielä ole tarpeeksi työkeikkaa tai asiakkaita että tuotanto pysyisi täydessä vauhdissaan.

Kuumeisesti mietin tässä koko ajan, että mitä keinoja olisi käytettävissä erilaisten kulujen/kustannusten karsimiseksi? Täältäkin varmasti löytyy runsaasti päätoimisia yrittäjiä ja mielelläni kuulisin kokeneemmilta vähän nyt neuvoja että mitä voisi olla tehtävissä.

Toimitilan vuokra nyt on yksi josta on vaikea karsia, samoin kuin sähkö ja materiaalikulut, mitä tuotantoon vaaditaan. Omaa henkilökohtaista elintasoa olen yrittänyt laskea luonnollisesti niin alas kuin mahdollista, mutta voihan siinäkin ehkä olla jotain juttuja mitä en ole vielä älynnyt. Isoa materiaalivarastoa ei ole ollut onneksi välttämätöntä pitää.

Tilat on itse asiassa joitakin neliöitä liian isot, joten olenkin onneksi saanut asiakasyritykselleni vuokrattua muutamia neliöitä mikä on ollut ainakin vähän "kotiin päin".

Eli lisää ideoita ja hyviä neuvoja kaivataan jos siis vain löytyy.

Tattikset jo etukäteen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos sais jotain vinkkiä millä alalla toimit niin pystyis antaa mahdollisesti jotain spesifimpia ohjeita. Ei varmaan löydy kauheesti yleishyödyllisiä ohjeita kulujen karsimiseen noitten itse jo mainitsemiesi lisäksi.

BTW, onnea yrityksellesi:thumbs:
 
Jos sais jotain vinkkiä millä alalla toimit niin pystyis antaa mahdollisesti jotain spesifimpia ohjeita. Ei varmaan löydy kauheesti yleishyödyllisiä ohjeita kulujen karsimiseen noitten itse jo mainitsemiesi lisäksi.

BTW, onnea yrityksellesi:thumbs:

Juu kiitos vaan. Siis ihan tekstiilimeininkiä tehdään, painatuksia ja muuta 'koristelua' jne. Onhan tuossa sivussa muutakin säätöä mutta tuo nyt on suurin osa-alue koko touhussa. Eli tällaisesta pääosin on tässä kyse.
 
Juu kiitos vaan. Siis ihan tekstiilimeininkiä tehdään, painatuksia ja muuta 'koristelua' jne. Onhan tuossa sivussa muutakin säätöä mutta tuo nyt on suurin osa-alue koko touhussa. Eli tällaisesta pääosin on tässä kyse.

ota yhteys paikalliseen te-keskukseen, sieltä löytyy halpaa/ilmaista konsultointia..
 
ota yhteys paikalliseen te-keskukseen, sieltä löytyy halpaa/ilmaista konsultointia..

Aivan, tuohan on yksi ihan fiksu vaihtoehto varmaan. Pitääpä ottaa korvan taakse.
 
Mahtaako sulla olla työntekijöitä?

Eip oo ei. Itekseni tässä rimpuilen niin maan perhanasti. Kyllähän tuossa nyt voittoa on tullut mutta kaikki menee tietenkin samantien heti laskuihin sun muihin ja tilanne on taas sitten nolla. Menee varmasti vielä aikaa ennenkuin työt alkaa ns. riittämään.
 
Kirjanpitäjien hinnoissa on aika paljon eroja. Voihan sen kirjanpidon toki tehdä itsekin, varsinkin mikäli on yksityinen elinkeinonharjoittaja, kun yksinkertainen kirjanpito riittää. Itse tekemistä en kyllä todellakaan suosittele, jos ei ole tarkkaa tietoa siitä mitä tekee.

Vakuutukset voi kutistaa pelkkiin lakisääteisiin. YEL:in perusteena olevat vuositulot voi itse päättää. On siinä tosin minimi. Tämänhän jo varmaan tiesitkin.

Muuten on aika vaikea kertoa reseptejä kulujen karsimiseen, kun ei tiedä mitä kuluja sulla on.
 
Niin no, onhan se kyllä aika mahdoton neuvoa kun ei tietenkään voi tietää tarkkaan kuviota. En kyllä tiedä miten tässä enää kuluja laskisi alemmas. Kyse kun taitaa tällä haavaa olla vaan vielä siitä ettei yksinkertaisesti ole vielä riittävästi hommia ja täyteen vauhtiin pääseminen vie aikaa. Vaikka just nyt toivon että tekisin tätä vaikka jossain autotallissa mistä ei tarvisi maksaa vuokraa, niin ehkä vuoden päästä tilanne (toivottavasti) on jo eri. Mietityttää vaan että millä tämän vuoden sitten kitkuttaa jos nyt kaikki voitto menee pelkästään kulujen kattamiseen ja senkin vielä huonosti.
 
Kuulostaa siltä, että sun haasteet on enemmän markkinoinnin ja myynnin puolella, kuin kulujen karsimisessa.

Oot varmastikin ihan oikeessa. Tälläkin haavaa menee paljon aikaa palvelujen esilletuomiseen ja suoramainontaan, eli ei sitä puolta ole mitenkään laiminlyöty mielestäni. Tää alkuvaihe vaan tuntuu tietenkin niin perin hankalalta.
 
Jipii, eli odotetusti tuoreena yrittäjänä olen saanut alkutaipaleella tuta uuden yrityksen alkuvaikeudet ja rimpuillut tietenkin niin perhanasti että kuluja on saatu katettua. Tässä vaiheessa kun ei yksinkertaisesti vielä ole tarpeeksi työkeikkaa tai asiakkaita että tuotanto pysyisi täydessä vauhdissaan.

Kuumeisesti mietin tässä koko ajan, että mitä keinoja olisi käytettävissä erilaisten kulujen/kustannusten karsimiseksi? Täältäkin varmasti löytyy runsaasti päätoimisia yrittäjiä ja mielelläni kuulisin kokeneemmilta vähän nyt neuvoja että mitä voisi olla tehtävissä.

Toimitilan vuokra nyt on yksi josta on vaikea karsia, samoin kuin sähkö ja materiaalikulut, mitä tuotantoon vaaditaan. Omaa henkilökohtaista elintasoa olen yrittänyt laskea luonnollisesti niin alas kuin mahdollista, mutta voihan siinäkin ehkä olla jotain juttuja mitä en ole vielä älynnyt. Isoa materiaalivarastoa ei ole ollut onneksi välttämätöntä pitää.

Tilat on itse asiassa joitakin neliöitä liian isot, joten olenkin onneksi saanut asiakasyritykselleni vuokrattua muutamia neliöitä mikä on ollut ainakin vähän "kotiin päin".

Eli lisää ideoita ja hyviä neuvoja kaivataan jos siis vain löytyy.

Tattikset jo etukäteen.

Kun pienestä lähdetään, niin kilpailuta sähkö ja vakuutusmaksusi.
 
Sulla varmaan on sähkösenä jotain sun firman markkinointimatskua, paas mulle joko meilillä suoraan dymond @ pakkotoisto . com tai sitten laittele pelkkää meiliä jos haluat tsekkailla ensin kenelle oot lähettämässä.
 
Oho! Wow. No perskeles, mä laitan tuleen teille jotain!
 
Back
Ylös Bottom