Yngwie Malmsteenin purkaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Agony
  • Aloitettu Aloitettu
Jätkät haki joskus Sepin keikalle, sille riitti et se sai istua auton etupenkillä ja purkkaa oli riittävästi.

Re: Re: Yngwie Malmsteenin purkaus

Originally posted by Tomi
Olinkin saanut jo valmiiksi sellaisen käsityksen, että tämä kävelevä Oxy-nappi olisi täysi mulkku.....Sitäpaitsi Dream Theaterin John Petrucci soittaa Yngwien suohon vaikka suoraan sängystä revittynä ja meduusa naamassaan.

Luultavasti sulla on myös hyvät perustelut tähän kommenttiis???
Onko sillä väliä mikä ego sillä on, kun se on ja aina tulee olemaan
kovin soittaja...:mad2:

Kyllä Slash on mun ehdoton suosikki. En missään nimessä väitä että äijä olisi teknisesti taitavin, mutta coolein ehdottomasti

huh huh...

Originally posted by Mike
Laiho on kyllä kovan luokan soittaja. Tuohon Ynkkä vs Petrucci sanoisin että Petrucci on kokonaisvaltaisesti kovempi soittaja, Ynkkä on vain nopea, mutta tekee uskomattoman paskaa glam rockia.

Paskaa glam rockia??? Ynkkä ei missään vaiheessa oo soittanut glam rockia. Sen tyyli oli vuodesta 1984 neo-classic metall.

Mutta oletko sä itekin kova soittaan keppii kun vertailet kahta aivan erityylistä jätkää???

Re: Re: Re: Yngwie Malmsteenin purkaus

Originally posted by PsychoPred
Luultavasti sulla on myös hyvät perustelut tähän kommenttiis???
Onko sillä väliä mikä ego sillä on, kun se on ja aina tulee olemaan
kovin soittaja...:mad2:
Nämä ovat makuasioita ja turha näistä on väitellä, mutta jos nyt haluat jotain perusteluja. "Maailman nopein soittaja" ei ole automaattisesti maailman paras. Hienoa jos Yngwie soittaa kaikki asteikot läpi kuin tuuli. Mun mielestä kitaransoitto on muutakin kuin nopeutta ja skaalojen soittamista etu- ja takaperin. Täytyy olla siis jotain ideaa. Esim Mr. Bigissä oli aikoinaan Billy Sheehan bassossa ja Paul Gilbert kitarassa. Pat Torpeyn rumpalinlahjoista en osaa sanoa mitään. Mikä oli lopputulos? Muutama levyllinen paskaa.

Pari kitaristia, joita arvostan: Nuno Bettencourt, John Petrucci ja Steve Vai. Kaikilla lähtee kieltämättä välillä mopo käsistä, mutta kyllä nuo kaverit on kypsyneet melkoisesti soitollisesti ajan myötä, Nuno ehkä eniten. Onhan se kiva kuunnella välillä 32:s- ja 64:s-osia, mutta pidemmän päälle se tympii. Tuon takia tykkään kypsemmistä kitaristeista, enkä mistään "katsopas kun kohta ruusupuu haisee"-meiningistä.

Oliko riittävät perustelut?

Kyllä itse olen sitä mieltä, ettei se riitä, että omistaa nopeat sormet. Mun mielestä Ynkki on kylmän kliininen ja muuntautumiskyvytön, aina saman tyylisiä barokkimusiikista napattuja juoksutuksia. Tietenkin se soittaa nopeammin kuin mä ikinä, mutta ei sitä jaksa kuunnella. Vaita olen jaksanut kuunnella ja vuosien mittaan se on musiikillisesti kehittynyt melkoisesti. Tärkeintä ei kaverilla tunnu enää olevan, että soittaa mahdollisimman nopeata tiluttelua vaan heitetään nopeita fillejä, jos on tarpeen. Toisaalta ymmärrän, että noin kyvykkäillä kavereilla, kuin esim juuri ynkki ja Steve, on suuri kiusaus vedellä jatkuvasti maailman nopeinta sooloa. Joillakin se vain tuntuu jäävän enemmän päälle kuin toisilla.

Tästä aiheesta voisin kirjoitella romaanin verran, mutta voisi vielä tiivistää kaiken kahteen sanaan:

Jimi Hendrix :kippis1:

Re: huh huh...

Originally posted by PsychoPred
Paskaa glam rockia??? Ynkkä ei missään vaiheessa oo soittanut glam rockia. Sen tyyli oli vuodesta 1984 neo-classic metall.
Mutta oletko sä itekin kova soittaan keppii kun vertailet kahta aivan erityylistä jätkää???

Glam rokkina mä sitä pidän, sellaista peruskamaa mitä on tehty vuodesta miekka ja kivi. Mä nyt en ole ikinä eläissäni soittanut kitaraa, mutta kun tässä kerran vertailemaan alettiin niin sanoin oman mielipiteeni, se ei silti välttämättä meinaa paskaakaan.
Faktana voitaneen kuitenkin pitää sitä, että Dream Theaterin tuotanto on soitannallisesti aivan eri planeetalta kuin Ynkän perusmatsku. Pelkästään se, että Ynkkä ottaa vokalistiksi jotain kikkelihevin sanansaattajia (Tempest, Turner), ei oikein anna muuta kuvaa kuin että tehdään samaa paskaa vuodesta toiseen sen enempää kehittymättä muussa kuin nopeudessa. Yngwie ei ikinä voisi tehdä ainuttakaan biisiä joka olisi parempi kuin DT:n huonoimmat.

Originally posted by sadisti

Tästä aiheesta voisin kirjoitella romaanin verran, mutta voisi vielä tiivistää kaiken kahteen sanaan:
Jimi Hendrix :kippis1:
Kyllä.Henkka oli kurko. Vaikka maailma onkin pullollaan teknisesti jne taitavampia soittajia, ei kukaan tule koskaan yltämään lähellekään kyseistä heppua. "Jumalauta kuinka ennen runkkasikaan Jimi, siinä soitti mies ja vehkeet eikä pelkkä nimi" :cool:

Mike + Tomi, kiitos perusteluista! :cool:

Meillähän on kaikilla oikeus omaan mielipiteeseen kuten myös perseenreikään ja aina voi joku olla eri mieltä asiasta.

Itse kitaraopena arvostan kaikkia huippuja, oli se kuka tahansa, Ynkkä tai Petrucci...

Lisäksi kitaristeja on niin paljon ja
huipulle pääsy vaatii vähän enemmän kuin pitkän tukan, joten kaikki, jotka mainittiin tässä threadissa on todellakin lahjakkaita
omalla tavalla, MUTTA niitten EGO on sitten ihan eri asia...

Mut meidän iskä on kovempi kuin teidän.

Itse pidän DT:stä ja Yngwiestä. Mutta DT:ssä Petruccin kitara ei ole se homman punainen lanka niinkuin ehkä Yngwiellä. Ynkällä on mielestäni uskomaton melodian taju ja musikaalinen lahjakkuus. Plus tekniikka hallussa. Se että wannabet haluaa olla nopeita kuulostaa paskalta.

Yngwien biiseissä on todella usein sointukuviot suoraan klassisesta musiikista. Olen joskus soitellut yngwien biisejä synalla ja ne menevät kyllä täysin klassisesta musiikista kun korvaa särökitarat jousisoittimilla. Onko kukaan kuullut Yngwien Concerto Suitea? Tai Black Star Overturea? Alkuperäisen Black Starin yngwie teki varmaan joskus 16 vuotiaana...

Originally posted by kfd
Mut meidän iskä on kovempi kuin teidän.

Itse pidän DT:stä ja Yngwiestä. Mutta DT:ssä Petruccin kitara ei ole se homman punainen lanka niinkuin ehkä Yngwiellä. Ynkällä on mielestäni uskomaton melodian taju ja musikaalinen lahjakkuus. Plus tekniikka hallussa. Se että wannabet haluaa olla nopeita kuulostaa paskalta.

Yngwien biiseissä on todella usein sointukuviot suoraan klassisesta musiikista. Olen joskus soitellut yngwien biisejä synalla ja ne menevät kyllä täysin klassisesta musiikista kun korvaa särökitarat jousisoittimilla. Onko kukaan kuullut Yngwien Concerto Suitea? Tai Black Star Overturea? Alkuperäisen Black Starin yngwie teki varmaan joskus 16 vuotiaana...

Täysin oikeessa oot....

mul ois täs kyl ne kaikki ynkät mitä se on julkaissut ja Concerto Suite for Electric Guitar and Orchestra in E Flat Minor Op. 1 suosittelen kaikille muusikoille, joita vähänkin epäilyttää ynkän lahjakkuus.

Pieni off-topic Sepi Kumpulainen tarina, tähän kitaran vingutuksen väliin.

Oltiin kavereiden kanssa katsomassa lätkämatsia muinoisessa Teatro-ravintelissa. Sepi Kumpulainen oli erätauoilla viihdyttämässä yleisöä. Nähtiin sitten Sepi ennen vetoa ja käytiin hieman jututtamassa miestä. Sepi kertoi surkealla naamalla, kuinka hän oli joutunut maksamaan sisäänpääsymaksun, kun poke ei ollut tunnistanut häntä.
Vaikutti Sepi rukka muutenkin aika raasulta. Mutta miten joku voi olla tunnistamatta Sepi Kumpulaista?

ostin tuossa pari viikkoa sitten Ozzyn Blizzard of Ozz ja siinä on kyllä täytyy sanoa paras kitarasoolo mitä olen kuullut, Randy Rhoadsin soittama biisissä Crazy Train. WoW

edit:

ynkkää en ole ikinä pitänyt hyvänä kitaristina.
Hyvä se on soittamaan ja nopea mutta jos musiikki on täyttä roskaa niin eipä siinä paljon jää kunnoitettavaa. Laihon sälli on tosiaan kyllä parhaita keppimiehiä, Hatebreeder kun on melko hyvä levy.

Originally posted by Tonspa
Ritchie Blackmoore on kitaran soiton kuningas ja
Yngwie on siitä vain halpa kopio.

Joo Ritchie on hyvä mut en kyllä nää miten Yngwie olis sen kopio... Ynkällä on tekniikka hallussa mutta mielikuvituksen laita on vähän niin ja näin. En oo kovin tarkkaan sen levyhin perehtyny, mut sen soolot tuntus olevan aina samasta puusta veistettyjä: vitun nopeeta tilua, sitten pysähdytään johonki nuottiin ja otetaan parikolme ääntä hitaammin ennen seuraavaa tiluryöpytystä. Sama kaava over & over again. Ei ole kovin mieleenpainua melodioita siltä kaverilta kuulunut. Saatikka sitten hyviä biisejä.

Itekki oon kitaristi, ja täytyy sanoa että Hendrixillä ei ole ikinä ollut yhtään mitään annettavaa mulle. Ehkä se oli hyvä kitaristi, mut se ei riitä tekemään musiikkikokemuksesta nautittavaa, kun laulu on hirveetä ja biisit ei toimi.

Omat suosikkikitaristit on:
- kaimani Wylde
- Randy Rhoads
- Mick Mars
- Slash
- James Hetfield

Keskitien taapertajia

Taidatte kuunnella keskitien musaa? Shawn Lane, kukaan? John Scofield? Jo mainitsemani Michael Lee Firkins? Greg Howe?

Piristäkää nyt päivääni ja tunnustakaa tuntevanne ja kuunnelleenne edes yhtä mainitsemistani!

Joo, ja Randy Rhoads oli hevinsoittajaksi mielenkiintoinen, ensimmäisiä klassis/jazz-ripeltäjiä. Myönnetään. Mulla on Diary of a madman.

Re: Keskitien taapertajia

Originally posted by Salidyykkari
Shawn Lane, kukaan?

joo Lane potkii persettä :)

Kannattaa tutustua myös Andy Timmonsiin, mahtava ja omaperäinen tyyli

Jason Beckerin kohtalo harmittaa, samoin Randy Rhoadsin. näistä tyypeistä ois tullu jumalia :kippis1:

ja tuo väite että ynkkä ois blackmoren kopio on jo kyllä sellasta scheisseä ettei mitää järkee :mad2:

Re: Re: Keskitien taapertajia

Originally posted by Tuomo

ja tuo väite että ynkkä ois blackmoren kopio on jo kyllä sellasta scheisseä ettei mitää järkee :mad2:

toi joka väitti oli vissiin joku kova pro-jäbä, hahaha :urjo: :lol1:

Hmmm, kovia kepittäjiä (mun mielestä): Kerry King (Slayer), Steve Vai, Joey di Maio (Manowar), Joe Satriani, Carlos Santana. Yngwie ei nappaa sitten yhtään...

Back
Ylös Bottom