ylläpitokalorit = kehityksen surma?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pyranha sanoi:
Ei ihan noin, koska kehon rasvapros lasketaan kokonaispainosta. Pitäisi tietää paljonko lihasmassaa on ja siitä saatavaa suhdelukua sitten verrata.
Esim. jos painaa 70kg ja lihasta siitä on 35kg ja rasvaa 15kg niin rasvan osuus on 15 / 50 eikä 15 / 70.
Hmm, totta. Joo, ajatushärö, ei varmaan luut yms aivot kasva pahemmin. :D
rahkanaama sanoi:
Weeboomi: Mitä oikein haet tuollaisella ympärivuotisella kireydellä? Itse en suurin surminkaan haluaisi riskeerata kehitystä moisella "sitkuttelulla". Kyllä se bulkki on bulkki ja dietti on dietti. :)
No en mä nyt varsinaisesti yritäkkään, mutta siihen se tuntuu välillä menevän. Tosin lähinnä muutaman päivän jaksolla, joka lienee liian lyhyt.

training_day sanoi:
Kai tämä on aika paljon kiinni siitä, että mitkä ovat omat tavoitteet. Jos ei ole tarkoitus pahemmin lihasmassaa lisätä, mutta haluaa pysyä ns. treenatun näköisenä niin eiköhän se ylläpitokaloreillakin onnistu mukavasti.

Jos kuitenkin haluaa sitä lihaakin lisää niin pakkohan sitä on vähän plussalla olla, että on jotain mistä sitä lihasta rakentaa. Se läski kun ei edelleenkään muutu lihakseksi.
Toki varmaan ylläpitoon pitäis ylläpitokalorit piisata, vaikka vähä perseemmin söisikin, puhutaan normaalista selkeästi treenatun näköisestä kropasta.

Mutta jos rasvassa on se 9kcal/g niin eikö elimistö osaa sitä käyttää hyväkseen (eli käyttäisi elimistön omaa rasvaa energiaksi) tehdäkseen lisää lihasta? Käytetään suurta proteiinimäärää, minkä mainitsin ekassa viestissä. Esim 300g päivässä (4g/painokilo).

Mikähän alkaa olla semmoinen rasva-% että tuo vielä onnistuu? Geeneistä varmaan kiinni, esim 10-15% lienee rajoilla?

Jos vaan pystyt, niin aerobista riittävästi ja protskupainotteista ruokaa sen verran naamariin, että paino nousee kuukaudessa reilu puolisen kiloa. Tällainen tahti ei minulla ole tappanut kehitystä vaan tiukkaa lihaa on dietin jälkeen tarttunut arvioilta reilu kilo (osa tietenkin loppuneen dietin sekä lihasmuistin ansioista) tällä 3:n kuukauden jaksolla.

Uskoa tekemiseen! :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom