Ylioppilaskirjotusten hyöty?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja samout
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Oli niistä kirjoituksista jotain hyötyä. Sain yo-papereista sen verran lisäpisteitä, että pääsin kouluun sisään. Haitarista on lähinnä se, että kolme vuotta opiskellaan ainoastaan niitä muutamaa koetta varten ja jollakin saattaa stressi nousta liian kovaksi ja kokeet meneekin penkin alle. Vaikka sama homma on korkeakouluissakin, luetaan muutama vuosi kirjoja, että osataan värkätä gradu/dippatyö ja näitä mörköjä kummastellaankin heti ekasta opiskelupäivästä alkaen.

samout sanoi:
juu mäki näin kyl vaivaa iha helvetisti mutta silti paras arvosana tällähetkellä M, E maantiedon reaalista ehkä tulos. Aikaa meni lukemisiin ja muihi kuukausii ja paskaa paketissa oli tulos:(
Montas pistettä tuli maantiedost? :)

Ohan noista papereista jonkin verran hyötyä, kyllä mä ainakin saan ihan kohtalaiset alkupisteet kirjotuksista yliopistoon hakiessa. Lisäksi pitäis päästä suoraan lukeen matikkaa mun tuloksilla. Säästää kivasti luku-urakkaa. :P

Itellä paperit oli enkku E, reaali M, ruåtti C, äikkä C, matikka B ja saksa A :D

En tehny noilla papereilla yhtään mitään. Yliopistolla opiskelen tällä hetkellä, kolmas vuosi lähenee loppuaan ja valmistuminen häämöttää. Jälkeenpäin oon kyllä miettiny, että voi vittu kun sieltä kirjotuksista olisi saanut helpolla parempia arvosanoja, kun vaan vähän ois viittiny tehä duunia. Toisaalta, enpä niillä papereilla mitään tehnyt. Enemmän ja useampia ovia se tietenkin raottaa kun ottaa sieltä ylppäreistä kunnon arvosanat.

Sellaiset ylppäri paperit oli, että jouduin kauppatieteisiin ihan huolella lukemaan pääsykokeisiin. Jos mietitään lukion funktiota elämässäni, niin tuskin olisin yliopistossa ilman sitä. Vituttaa vaan, että mitä enemmän kouluttautuu, niin sitä vaikeempi on löytää kunnon töitä.

Opettajankoulutuslaitokseen YO-todistus on melkeen pakollinen. Ainoastaan muutamaan OKL:ään on mahdollista päästä pääsykokeisiin ilman YO-todistusta.

Minulle.
Ei.
Yhtään.
Mitään.

Lämmitetään sauna lukion päättötodistuksella \o/ Mutta joo.. Ei tee YO-todistuksellakaan nykysin juuri mitään, joten en oo jaksanu noihin kokeisiin kauheesti panostaa. Kuha dietti kulkee ni muulla ei oo niin välii, ku tuol lukiossa kuiteki saa arvosanoja 7-10 tekemättä mitään :)

Ite pääsin kans jatko-opiskelemaan pelkällä pääsykokeilla lopulta. Ylioppilaskirjoituksiin lukiessa tein ekaa kertaa "lukusuunnitelman" ja pääsin testaamaan sitä käytännössä. On tosta ollu ehkä jonkin verran hyötyä nyt opiskellessa, kun osaa paremmin tenttikaudella jakaa resurssinsa. Tietää minkä verran jaksaa lukea päivässä tehokkaasti, ettei rupee vanne kiristämään päätä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse pääsin papereilla suoraan haluamaani kouluun sisään. Tosin lukio menikin ihan kohtalaisesti.

Ainoa hyöty tähän mennessä ovat olleet pisteet (no aika säälittävät, tosin) jatkokoulutuspaikkaa hakiessa.

Kohtahan nuo alkaa, enkä usko että niistä hyötyä on. En tosin pahakseni laittaisi vaikka olisikin. Yhtään sivua lukion kirjoista en ole avannut, omilla tuntimuistiinpanoilla porskuttanu menemään ja hyvin on menny :D

En ajatellu lukea yhtään mihinkään. Ja kohtahan se olisikin liian myöhäistä eniveis. M-E papereita ajattelin lähtee saalistaa :D E:llä saattais jo jotain tehdäkin tulevaisuuden suhteen?

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom