Ylioppilaskirjoitukset syksy 2010 ja kevät 2011

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja apulus
  • Aloitettu Aloitettu

apulus

TheAlphaSquad
Ei silmään sattunut tällaista ketjua joten päätin tehdä uuden, kun aikaisempinakin vuosina on tainnut olla..

Eli keskustelua syksyn ja kevään kirjoituksista..

Mitäs pakkislaiset meinaavat kirjoittaa? Miten on kirjotukset tähän mennessä menneet? Itse aion nyt syksyllä kirjoittaa ruotsin, englannin ja historian.. Äsken tulin englannin kirjoituksista ja kusin kyllä sen kokeen totaalisesti. Sokeana poikana jätin yhden tehtävän kokonaan tekemättä ku en kovin tarkasti viitsinyt yo-vihkoa selata läpi.. Muuten tuntui aika helpolta. Perjantaina sitten olis edessä ruotsin kirjoitukset, huonostihan tuo ruotsi menee mutta jospa edes läpi pääsisi. Ei ole siis odotukset kovin korkealla ruotsin suhteen vaikka kuuntelu tuntuikin aika helpolta.

Keväällä olis sitten tarkoitus kirjoittaa pitkä matikka, äidinkieli, kemia ja fysiikka. Ja tuo englanti pitää kyllä uusia. Jospa sieltä ei kovin montaa hylättyä tulisi :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viime keväänä kirjotin terveystiedon ja ämmänhän sieltä nappasin..:P

Syksyllä psyka ja äikkä.

Keväällä pitkä matikka, enkku, ruotsi ja bilsa. Matikka kyllä pelottaa, läpi pitäis päästä..:D

Nyt syksyllä kirjotan ruotsin ja fysiikan. Keväällä vuorossa pitkä matematiikka, äidinkieli ja englanti. Fysiikasta ja matikasta tavotteena L, muista läpipääsy.

Paljon sait apulus ruotsin kuuntelusta? Ite laskeskelin, että max 55p. Täytyy huomenna käydä kyselemässä. Ihan ok tulos siihen nähden, etten hetkeäkään tajunnu mistä nauhalla puhuttiin.

Tänään itsellänikin oli englannin kirjalliset, tuntui menevän hyvin ja aineesta tuli mielestäni hyvä, saapa nähdä mitä lautakunta tuumaa =) E vähintään, jos tuuria matkassa niin L englannista (MuTu). Sitten vielä ylihuomenna maantiedon ylppärit, pitäisi viimeinen lukuspurtti ottaa. Ei täällä ole muita mantsan kirjoittajia nyt syksyllä?

Täällä ois tälle syksylle kirjoitettavana ruotsi, maantieto ja äidinkieli. Ruotsin kuuntelu oli helppo, tajusin kaiken, mutta tyrin sitten ilmeisesti kysymysten ymmärtämisessä totaalisesti. Viime torstaina sain nähdä pisteet livenä nopeaan, ja olin niin hämmästynyt että oli pakko lähettää vielä opettajalle perään sähköpostia, että näinkö todella oikein. Petyin kovasti kun meni sen verran alle "oman tason" tulos. Erityisesti avoimet kysymykset harmittavat.. Ruotsista tykkään kielenä kovin, ja kesästä saakka olen lueskellut siihen ja perjantaina ois sitten itse kirjallinen.

Äidinkielen tekstitaito oli perjantaina, ja tykkäsin hirveästi aiheista! Dekkareita tulee luettua, joten oli positiivinen yllätys että aineisto oli mieluisaa. Nyt vaan toivotaan, että arvostelijat tykkäävät vastauksista. Olen vähän pettynyt jos äikästä tulee vähemmän kuin E, mutta saa nyt nähdä miten se essee menee.. Maantieto menee luultavasti päin vittua, en tajua miksi sen edes otin kirjoitettavaksi. En tajua mitään, enkä ole myöskään lukenut yhtään. Ei siis suuria tavoitteita sen suhteen, onneksi on ylimääräisenä..

Keväällä kirjoitan näillä näkymin englannin ja psykologian.

Nyt syksyllä kirjotan ruotsin ja fysiikan. Keväällä vuorossa pitkä matematiikka, äidinkieli ja englanti. Fysiikasta ja matikasta tavotteena L, muista läpipääsy.

Paljon sait apulus ruotsin kuuntelusta? Ite laskeskelin, että max 55p. Täytyy huomenna käydä kyselemässä. Ihan ok tulos siihen nähden, etten hetkeäkään tajunnu mistä nauhalla puhuttiin.
En ole katsonut niitä oikeita vastauksia, pidän itseni jännityksessä.. Varmaan huomenna opettaja tulee kertomaan että paljonko tuli pisteitä. Minä en ruotsista tajua yhtään mitään (kurssiarvosanat väliltä 4-7) ja silti tuo tuntu yllättävän helpolta, voi olla että yli puolet meni oikein :D

Englannin kuuntelu oli taas yllättävän vaikea vaikka kuvittelen olevani hyvä englannissa.. 63 pistettä tuli siitä. Ja voi olla että lähtee vielä puolet pois ku en ehtiny kunnolla tummentaa niitä pallukoita ku meni niin kauan ku kirjottelin siihen viimeiseen tehtävään vastauksia :D Noh, uusin sen kuitenkin keväällä ku sokeana poikana jätin nyt tekemättä kirjallisesta sen avovastausjutun. Aion kyllä E:n enkusta ottaa.

Kirjottaako moni historian? Ite otin sen pakolliseksi reaaliaineeksi, pitäs varmaan pikkuhiljaa ruveta lukemaan :D

Äidinkieli tulee kyllä keväällä menemään vituilleen.. Ysiluokalla opettaja sano ku kuuli että meen lukioon että odottaa mun kirjottavan ällän. Ei tule toteutumaan, monista tehtävistä oon ottanu hylättyjä vaikka kurssiarvosanat onki ollu seiskasta ysiin..

Matikka kans menee perseelleen, ekat kaks kurssia oli ainoot josta jotaki tajus. No, jospa fysiikka ja kemia menis hyvin ku ne on toistaiseksi ainaki ollu aika helppoja..

Vois laittaa tavoitteiksi ruotsista A, englannista E, historiasta M, matikasta C, äidinkielestä C ja fysiikasta ja kemiasta E:t :D

Tänään itsellänikin oli englannin kirjalliset, tuntui menevän hyvin ja aineesta tuli mielestäni hyvä, saapa nähdä mitä lautakunta tuumaa =) E vähintään, jos tuuria matkassa niin L englannista (MuTu). Sitten vielä ylihuomenna maantiedon ylppärit, pitäisi viimeinen lukuspurtti ottaa. Ei täällä ole muita mantsan kirjoittajia nyt syksyllä?
Oli kyllä helpon oloiset aiheet aineessa, minä tein siitä kilpailujutusta ja tuntu kyllä että tuli aika hyvä siitä.. Vituttaa vaan ku eipä siitä oo paljoa iloa ku meni kuuntelu niin heikosti ja sen yhden tehtävän jätin tekemättä. Luetunymmärtämiset tuntu kans vaikeemmilta ku aikasempien vuosien yo-vihoissa mutta kaippa ne aika hyvin meni..

Nyt syksyllä enään filosofia ja keväällä psyka, matikka ja äikkä. Tänään oli enkku ja suoraan sanottuna petyin, oli vähän sellanen "tässäkö tää oli"- olo.

No niin 39p tuli ruotsin kuuntelusta, vähän jäätiin tosta tavote 55p:stä. :D
No jos edes B:n saisi revittyä niin hyvä olis. Lukemaanhan en saatana ala.

Huomenna menossa kirjottamaan yhteiskuntaopin, ja viikon päästä pitkä matikka.
Mitäs tonne kannattais ottaa evääks?

Mulla on ollut mukana kaksi puolen litran limupulloa, banaani, viinirypäleitä, pari ruisleipää + salaattia, kurkkua ja paprikaa ja lapinrieska. Pyrkimyksenä on pitää verensokeri tasaisena koko kirjotusten ajan ;) Itsellä on periaate että varustaudun hyvin ettei tulisi nälkä sinä aikana ja menisi sen takia penkin alle kirjotukset =D

Itellä oli tuossa juuri Englannin koe ja nyt pitäis vielä kirjoittaa tuo biologia, josta tavoitteena olis E. Keväällä on sitten kirjotettavana pitkä matikka, fysiikka, kemia ja tietysti äidinkieli. Englannin kirjallinen oli aika perus, mitä nyt grammar puoli kusee totaalisesti... No eipä kielet ookaan ollu koskaan miun vahvuuksia. Onkos muita bilsan kirjottajia nyt syksyllä?

Kahvia on myös pakko ainakin itsellä ottaa messiin :) Ihan harmitti, kun tekstitaidon vastauksia vääntäessä loppui kahvi kesken. Oli mukana vain 0,35 l termari. Mulla on ollut kirjoituksissa mukana protskupatukoita, leipää, vettä (ja motivaatiokeksejä.)

Kahvia pitää kyllä olla iso termari mukana. Ei tuu kirjottamisesta muuten yhtään mitään. Itellä oli pää ihan jumissa, kun piti kirjottaa enkussa esseetä... En tiiä oliko aiheet jotenki tylsiä vai mikä oli.

Terveystieto olis huomenna ja luettu on pari sivua 2-kurssin kirjasta... Tarkotuksena ois lukea tänään vielä toi 1-kurssin kirja, itse kurssin kävin 2½ vuotta sitten, että aika heikoilla hangilla ollaan :D

Terveystieto olis huomenna ja luettu on pari sivua 2-kurssin kirjasta... Tarkotuksena ois lukea tänään vielä toi 1-kurssin kirja, itse kurssin kävin 2½ vuotta sitten, että aika heikoilla hangilla ollaan :D
Hyvin se menee, ei siellä kukaan muukaan oo tuon enempää lukenu :D Ei kyllä jaksa kiinnostaa tuo lukeminen, ruotsi pitäs päästä läpi mutta ku ei tajua yhtään mitään nii vois yrittää josko monivalinnoissa lottorivi sattuis kohdilleen. Kuuntelusta sentään tuli 51/90 :rock:

Äikkää tässä kirjottelen, onneksi enää tämä essee ja pääsen lukiosta hilpaisemaan oikeeseen työelämään. Tekstitaidosta kyselin tänään alustavia tuloksia ja kun opettaja oli "nopeasti" vilkaissut niin 2+3+2, elikkä 21p, jolla melkein jo pääsisi läpi, mikä on ollut tavotteena.

Kuitenkin esseestä saa sen verran helposti yli 20 pongoa, että aion yrittää C:tä, mutta olen erittäin tyytyväinen myös B:hen. Kysymykset olivat TT-osiossa ehkä hieman outoja, mutta ymmärrättevissä. Koe tuntui liian helpolta, joten ruksitin vastauksia, jotka menivät täysin oikein, sen takia vituttaa vähän. No mutta esseessä aion loistaa kuin tähti taivaalla!

Hyvin se menee, ei siellä kukaan muukaan oo tuon enempää lukenu :D Ei kyllä jaksa kiinnostaa tuo lukeminen, ruotsi pitäs päästä läpi mutta ku ei tajua yhtään mitään nii vois yrittää josko monivalinnoissa lottorivi sattuis kohdilleen. Kuuntelusta sentään tuli 51/90 :rock:

Tänks tsempeistä. Onhan toi terveystieto ainaki sellanen et vois jotenki pärjääki jos ny vähän ees järkeä löytyy päästä :D Aika yleistietoa monet asiat..

Menikö kuuntelut lottoomalla? Ite en ymmärtäny niistä yhtään mitään ja en oo tuloksia edes uskaltanu kattoa :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom